-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gergo5991
őstag
válasz rob210 #88309 üzenetére
7 év alatt nem fogyott semmit a hűtőfolyadék, de az elmult 1 évben tűnt el igazán. Elképzelhető hogy a klima miatt fogy? csakmert ha bekapcsolom a klimát, főleg kanyarokban jobban befúj a hideg a klimából, és ilyenkor érezni ilyen erősen alkoholos vagy nem is tudom hogy megfogalmazni de valami fura gázféle szagot pár másodpercig. De akkor viszem a szervizbe ott orvosolják a folyadék feltöltést, meg kideriteni a fogyás okát.
-
harry
veterán
Megvolt az elso eves szerviz, ~9100km, Renault Megane 4 PHEV, 1.6 szivo benzin (H4M ha jol emlekszem), luxemburgi netto arak (francia szamlarol forditva):
Eves atvizsgalas (teljes csomag, nem csak a kotelezok), 1.3 ora, 110eur
Filter csere 0.2 ora, 17eur
Menetproba 0.3 ora, 25eur
(-> Markaszerviz brutto oradija 98.6eur)Leereszto csavar alatet 3.8eur
Olajszuro 16eur
Pollenszuro 40eur
Teli szelvedomoso 500ml 4eur (legkozelebb csurig toltom itthon...)
Motorolaj Castrol RN17 5W30 4.5l 69eur
Apro izek 7.5 eur
Hulladekkezeles 4 eurSum brutto 345 eur.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
-
vzsryl
nagyúr
Laguna III 2.0 M4R-nál az olaj és minden szűrő cseréje igényel valami egyedi szaktudást vagy faék?
Annak idején az N16-os Almerámban magamnak csináltam mindig. A Superb-nél szopatós volt, ezért inkább a szerelőmmel csináltattam.
Akna van faternak és apósnak is.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
harry
veterán
Rakerestem autodoc-on cikkszamokra, es hat igen, a markaszerviz siman 2* - 3* arakkal dolgozik, az oradij meg annyi amennyi.
En a myrenault oldalon foglaltam idopontot + szolgaltatast, ott volt egy becsles is, mondjuk az csak 286 eurot irt.Autodocrol alkatreszek kb 25k huf, azert ha elvinnem egy barmilyen szervizbe ez eleve tobb lenne, ha meg markaszerviz, meg egy atvizsgalast is kerek akkor foleg. De itteni viszonylatban ez nem egy rossz ar.
Illetve meg mindig sokkal jobb, mint kollegamnak nemet Jaguar szerviz, ott mondjuk egy 6 hengeres motorrol volt szo, csereltek gyertyakat is meg mittomen meg miket, csak a munkadij volt vmi 500eur, es meg kb ennyi az anyagkoltseg... na azon o is meglepodott.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
angyalpc2
aktív tag
más a fizetés is legalább 5* az itthoni hoz képest...
Mondjuk én pont ezért nem vennék vacsi új kocsit itthon se.
1-2xer elviszed valami 40-60ekmenként valami komolyabb javításra akkor beírják.
A többiben meg magad cserélgeted a kopó fogyó cuccokat. Azoknak a papírjait elrakod eladásra... látja azt új vevő hogy a számlákon dátum...meg tényleg az került bele nem a fusi szervizes hordós 5w40 10w40 legolcsóbb, fékolaj meg egyebekről nem is beszélve.Sosem jön vissza az ára a könyvbe írásnak, ha csak nem valami eleve prémiumod van amiből OT lesz
haver audi váltó olaj csere 100e huf. Én ennyiből vezérlést cserélek oké semmibne nem azonos szint
[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
Volna lehetőségem venni talisman intiale 4 controll-t 1.6DCI aut.
fullos puncimágnes ...jó állapot de van benne km rendesen már még ha szervizelve is volt
Engedjem el az álmot? ráfázhatok?Ez a 4controll nagyon bejön, de csak a megan4 GT v. RS-ben van hasonló...(meg talán scenicben)
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz angyalpc2 #88321 üzenetére
Most csak rákerestem én is:
Olaj, 5l (elf) - 13.600
Szűrő (purflux) - 3.300
Pollen (purflux hepa) - 7.500Majd jövőhéten megírom, hogy mennyi lett.
A talisman fent van hahu-n, tudod linkelni?
Mennyi km?
130 vagy 160 lovas?
(talisman forumon van fent egy motorcserés jó áron)4control valóban nagy találmány
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
prandris
tag
M2 K4M760 alsó motortartó bak meghúzási nyomatékát le tudná írni valaki? Köszönöm
-
volvoguy
addikt
Sziasztok! Laguna 3-al is szemezgetek. Kiváltképp a 4Control ami érdekelne. 2.5millio környékén kapni nem lerugott példányt?
Valamint az érdekelne, hogy a 2.0dci-ben Bosch CP3 pumpa van ugye? De az injektorok ha jól tudom Piezósak?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
senior tag
Sziasztok!
Van egy 1.2-es Clio 3-om, ami év eleje óta (amióta 100-ast tankolok bele) elég furán viselkedik. Hidegen indítva a szokásos 1000-es fordulat van, viszont ha eléri a motor a megfelelő hőmérsékletet, vissza esik kb 500-650-re, és onnan meg sem moccan. Értelemszerűen elinduláskor a szokásosnál nagyobb gázt kell neki adnom, mert különben berángat és lefullad. Ha hagyom kicsit állni, és elindítom ugyan úgy felmegy 1000-ig, majd vissza kb 650-re. Plusz infó még, hogy amikor hidegen van indítva, és épp hogy adok neki egy kis gázt, ilyen püfögő vagy nem is tudom milyen hang jön a motortérből. Normális ez ?
Nem vagyok szakember, ilyen téren abszolút nem értek egy autóhoz, pontosan ezért írtam le mindent amit tapasztaltam, hátha tudtok valamit mondani
Találtam közben YT-n egy videó-t, az enyém is pontosan ugyanezt csinálja.
-
vzsryl
nagyúr
válasz volvoguy #88328 üzenetére
Mivel méltatlanul alulértékelt autó, ezért bőven kapsz 2.5M-ért szépet. Én 2.075M-ért vettem a szívó benzines verziót 2 hete 126k km-rel, ami lehet, hogy kamu, de az állapotáról ítélve sokkal több nem lehet benne.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
forceberg
veterán
válasz vzsryl #88330 üzenetére
Az enyémben 210 van, múltkor régi kollégám a jobb1-ben ülve 80--at tippelt.
Nem hibátlan,de próbálok rá vigyázni. A vigyázás nem az 5 ezrenkéntí olajcsere, hanem az autóra partnerként tekintés, megkapja amit kell, de nem is kell túlzásokba esni.Ha a tiéd is reméljük hosszabb időtávon is beválik, akkor tökmimdegy mennyit ír az órája, meg mennyi a valós.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
volvoguy
addikt
válasz forceberg #88331 üzenetére
Köszi srácok! Egyébként ennek a 2.0dci-nek van valami rákfenéje? Ha jól tudom a lánc tartós elmegy akár 300.000et is. Ha jól tudom az olajpumpa is külön lánccal van meghajtva. Szokott vele gond lenni? Illetőleg a csapágyazással?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
kisgyerek85
senior tag
válasz kisgyerek85 #88157 üzenetére
Múltkor ezeket csinálta a szerelő az autón. Azóta hallani kis sebességnél 10-50km/h között ilyen furcsa gördülési zajt, főleg akkor hallom amikor bal oldalt közel van pl. egy kerítés és visszaveri a hangot. Nem tudom jobban leírni, tehát nem simán gurulok, hanem hallok plusz hangot amit eddig nem hallottam. Bal oldalról hallom, mondjuk azon a felén is vezetek ,de ma felemeltem az autót és megforgatva a bal majd a jobb kereket is, nem tapasztaltam hangbeli különbséget a kettő között.
Visszamenjek a szerelőhöz vele? Igazából ha hibát nem okoz, akkor nem érdekel a dolog, csak eddig nem hallottam ezt előtte és felfigyeltem rá. -
vzsryl
nagyúr
válasz forceberg #88331 üzenetére
Viszonylag jó minőségű anyagokból rakták össze a III-as Lagúnyát, de jobban zörög belül 15 évesen, mint egy VW konszernes verda. Mondjuk nem is csodálom, mert beton kemény a futóműve. A Mecsekben kb. másfélszer nagyobb tempót tudok vele menni a Superbhez képest. Franc se gondolta volna, hogy ilyen élvezet lesz vezetni egy ekkora francia tepsit.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
angyalpc2
aktív tag
Ilyen püfögő vagy nem is tudom milyen hang jön a motortérből.
Kipufogón is ez jön ki? Mármint puffogó tüsszögő "dömm" "bömm" hang, a kasztni is be-be moccan?
Olyan mintha a gyújtás maradna ki vagy nem tökéletes az égés és egy kis üzemanyag visszamaradna és nyitott kipufogószelepnél bedurrannna?Az enyém D7F a tiéd D4F lehet az 16 szelep.
Nekem sima alapjáraton volt ez, légkondi bekapcsolás emel egy kicsit a fordulatszámon és akkor aszem már nem lehet hallani. És nálam is csak meleg forró motornál hallani, olyan 60 fok feletti vízhőtől. Szervíz semmit nem talált 0 hiba vagy égéskimaradás.
Azután vetem észre, hogy rossz hőértékes gyertyát raktam bele NGK BKR5EK 2pólus (ez euro3-asba való), nah akkor szinte folyamatosan csinálta a gyertya fehéresen elszíneződött. Aztán 2 hét után szereztem EYQUEM RFC58LZP-t amilyen előtte is a motorban volt. Akkor jobb lett de teljesen nem szűnt meg. Ráadásul a gyertyapipák is akkor lettek vadi újra cserélve..
Szelepek is be voltak állítva...passz egy idő után elengedtem a témát.
Igazándiból mérni kellene szkóppal, hogy mi történik, miért állítgatja a gyújtást, a koppanás gátló. OBD-n látszik egyébként, hogy a keverékképzés lamdaszonda valahogy befolyásolja a dolgot, ha hektikusan ugrál akkor puffan/tüsszen egyett-egyett.
De nem sikerült megállítani mi okozza. Párás ködös időben jobban előjön.Volt videóm is róla fenn volt sokáig YT-on aztán leszedtem..Ha kell megtudom osztani(elő kell kaparni vagy 6 évvel ezelőtti dolog)
Gyertya pipákat érdemes megnézni sötétbe, nem e áthúz a blokkra, gyertya végeket megnézni, fojtószelep házat érdemes tisztítani
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #88334 üzenetére
Ezt így, hogy?
Legalább egy videót tegyél fel.
Ez így megfoghatatlan, de a gyógyszert bevetted?
(Bocs csak a hangok mondták 🤣)Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
vmk
tag
Valami ilyesmi szett való oda, ugye?
-
Xantomas
őstag
Elég nagy off, de egy hétig ezzel a kis gyösszel éltem, s beletettem 1700Km-t, úgy, hogy amikor átvettem, 5000 sem volt benne. A kép csak az arányok szemléltetése miatt XD
70 lovacska, de a pedáltaposós, pörgetős fajtából.
Ez a puncimágnes, nem a TalizmánViszont, pályán, 110-es tempóval (120-as limit mellett), elvan 4.7l-es átlagfogyasztással, ami azért eléggé lópikula.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #88334 üzenetére
Futómű volt állítva?
-
orion1025
őstag
Üdv újra!
Kikészít a franszoá éticsiga Twingo, így újra kérdeznék. Pénteken az eddig működő távirányítós kp. zár (rádiós, nem infrás) reggel még működött, délután már nem. A kocsihoz két kulcs van, az egyik törött házzal, hiányosan került hozzánk, ebben sem immo chip, sem transzponder tekercs nem volt, illetve az immo tiltotta folyton. A másik, működő kulcs nem csinált semmit a kp. zárral már akkor sem.
A helyzet akkor az volt, hogy vettem egy tekercset a "törött" kulcshoz, ráraktam, majd mellé rakva a másik kulcs immo chipjét, néha működött az autó indítása, néha nem, de a kp. zár továbbra is kakukk volt. Majd idővel addig basztattam, míg mostanáig a törött kulcsos alaplappal vígan ment a kocsi is, illetve zárás is.
Hétvégén újra csere-bere, mindent mindennel, új elemet is vettem, egyszer jó lett a nem használt kulccsal a zárás, de az indítás nem sikerült vele, folyton tiltott az immo. Kivettem az elemet a kulcsból, újra visszarak, utána többet megint nem ment a zárás, illetve a kocsi is hol tiltja, hol nem. Érthetetlen már az egész, azt sem tudom, hogy most anno valaki kiütötte a motorvezérlőt, de valami anomália van, vagy érintetlen ilyen téren, de szintén a vezérlő szarakszik. Járt már esetleg valaki hasonlóan? Gyanakodtam a chipre is, de mivel működött addig a pár nyitás/zárás periódusig, míg ki nem vettem az elemet, így azt talán el tudom vetni a hibák sorából.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
kisgyerek85
senior tag
válasz diablo1984 #88344 üzenetére
Még nem, akartam amikor vittem műszakira, de a srácok mondták, hogy addig nem tudják amíg eltérő a felni van elől és hátul. Ez az én saram, tudok róla, csak épp, akkor nem jutott eszembe. Veszek rá 4db új gumit és felrakatom egyforma felnire.
Amúgy keresztbe is áll egy picit a kormány.
Akkor itt lehet a megoldás, hogy miért hallok hangokat? -
diablo1984
veterán
válasz kisgyerek85 #88346 üzenetére
Persze, a gumi keresztben jár, annak azért hangja van amíg el nem nyalja. Állíttasd be a futóművet és csendesebb lesz.
-
vmk
tag
válasz rob210 #88342 üzenetére
Köszi, ezt jó tudni!
Sajnos nem tudom megállapítani, mert általában nem évjáratra, sőt nem is motorra szűkítve találom ezt az alkatrészt, hanem mint általános Megane 1 (vagy Renault) alkatrész.
Mint pl ez, ez legalább gyári.Legfeljebb ha nem jó, visszaküldöm.
-
ACAB95
tag
Sziasztok, mennyire ajánlott egy Megane 3/4 1.5 dci? Megfogott a jó értél aránya miatt. Milyen problémákra lehet számítani 100 - 200 ezer km között? Az is feltűnt jóval olcsóbb mint egy idősebb Golf 7 vagy Octavia 3.
"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
rob210
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen