-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zeltam
tag
Sziasztok! Az mitől lehet hogy az f Astrámban fűtőradiátor csere után is belső levegő keringtetésre állítva nagyon gyenge a fűtés?A radiátortól elmenő vízcső majdnem hideg míg a bemenő a toroknál forró. Minden tippnek örülnék,így a fagyokban nem egyszerű a hajnali indulás.
-
user2
csendes tag
válasz Tikakukac #106864 üzenetére
"A H és korosztálya Opelben tényleg egy pusztulat design kintről még emészhető, de bent KO. Azért nem vettünk anno újonnan H-t se, hanem G-t, mert a csomagtartó nyílása 30cm-el lett szűkebb. Plusz a jó kis CAN rendszer, itt forrasztok, ott pittyogok, fórumokon nem gyenge vajákolások mennek mindig, áldom az eszét az öregnek emiatt.
H-ban már csak valamilyen okoskereskes, szívósor hibás, szelepfedeles, rottyos váltós téma volt, G-ben nem."- A design-t hagyjuk, kinek a pap esete.
- CAN: nem volt hibátlan, tény.Pár kérdésem azért csak felvetődött:
- "Okoskerekes, szívósorhibás": az XER motorokban van okoskerék (illetve kerekek) tudomásom szerint. A szívósor hiba nem pont a twinport motorok jellemzője, amik a csodás műanyag mechanikával megáldott Z14XEP és Z16XEP, amik G-ben és a H-ban is voltak?
- "Szelepfedeles": szelepfedél mindegyiken van, nem? Ráadásul az ilyen-olyan XE és XEP-ken is műanyag, mint az XER-eken.
- "Rottyos váltó": ehhez műveletlen vagyok, nem tudom, milyen a "rottyos". Az M32 váltó problémáiról olvastam, de azok a J-ben vannak, nem?
- Mi köze mindennek az eredeti, totalcar cikkel kapcsolatban írottakhoz?De elengedtem. Nem volt rossz autó a G a maga módján, szerettem mindkettőt, amíg megvoltak.
-
mephi666
nagyúr
válasz user2 #106905 üzenetére
H-ból a sedan tényleg úgy nézett ki, mintha suta óvodások megpróbáltak volna szépre rajzolni egy első generációs dacia logan-t ...a hatchback viszont nekem tetszett és szerintem még mindig szép
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
zeltam
tag
válasz mephi666 #106904 üzenetére
Köszönöm a válaszaitokat. Amit tapasztalok az az hogy városon kívül gyakran leesik a motor hőfok műszer szerint az alap kék mezőbe. Viszont nem minden út során történik ez meg.Legtöbb esetben 90 fok feletti motor hőmérséklet esetén is gyenge a fűtés. Amikor magasabb fordulaton járatom a motort (pl. 4ikben 100 km/h) akkor érezhetően jobb a fűtés de még akkor is nagyon gyenge,arra talán elég hogy ne fagyjon le a szélvédő. Lehet hogy termosztát? Szivattyú tud így elromlani hogy a fűtés felé nyitott termosztátnál kevest szállít? Továbbra is minden tippnek örülök.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz zeltam #106907 üzenetére
...amikor 2 éve rossz volt a termosztát, akkor hosszabb úton (100-150km) se akart kb 85fok fölé menni és nem is fűtött rendesen... csere után városban 5-10perc alatt megvolt a 100-105fok... ma néztem direkt, mert mentünk 30-40km-es szakaszokat és -5fokban is városon kívül beállt stabilan 100fokra
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
válasz user2 #106905 üzenetére
A dizájnnak van praktikum része is. Én anno kiakadtam azon, hogy a H Astra belterében egyetlen pohártartó sincs.
Anno amikor kijött a H Astra, akkor Opel-fanatikusként nekem a kedvenc autóm volt minden szempontból, imádtam a dizájnt. Aztán amikor a családban lett ilyen, s beleültem, akkor csak arra tudtam gondolni, hogy mi ez a szar. Focus MK1 után.
De anno az A Zafira is hasonló csalódás volt, de azzal úgy voltam, hogy biztos csak az az egy rossz. Viszont H Astrából HÁROM is van, két 1.4 twinport meg egy 1.6 VVT, számomra mindegyiket borzalom vezetni az 1-es Focusomhoz képest. Najó az 1.6-os az jó, van benne egy kis dinamika a 75 lovas Focusomhoz képest. Ja és anno Opel-fanatikusként Ford-hater voltam, egészen addig amíg megörököltem a Focust.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Marchello19
tag
Sziasztok!
Keresgéltem a hahu-n valami szép, utazásra is alkalmas faintos coupét, és hát a J Astra GTC nagyon bejövős. Tudnátok segíteni abban, hogy benzinesből melyik motorral érdemes nekivágni? Milyen típushibák vannak, amiket érdemes ellenőrizni vásárláskor?
Előre is köszi a segítséget! -
Tikakukac
titán
válasz user2 #106905 üzenetére
- A design-t hagyjuk, kinek a pap esete.
Amikor majd' 30cm-el beszűkül egy csomagtartó nyílás, szerintem meg ne hagyjuk, mert oltári szopó.az XER motorokban van okoskerék (illetve kerekek) tudomásom szerint
Ez megerősít pont abban amit írtam
A szívósor hiba nem pont a twinport motorok jellemzője, amik a csodás műanyag mechanikával megáldott Z14XEP és Z16XEP, amik G-ben és a H-ban is voltak?
Jep. De a H-ban már nem kaptál csakis ilyen kis benzineseket a G-ben pedig volt ezek nélküli is.- "Szelepfedeles": szelepfedél mindegyiken van, nem? Ráadásul az ilyen-olyan XE és XEP-ken is műanyag, mint az XER-eken.
Membránnal szopós verzió itt az érdekes, nem az, hogy műanyag vagy fém.
- "Rottyos váltó": ehhez műveletlen vagyok, nem tudom, milyen a "rottyos". Az M32 váltó problémáiról olvastam, de azok a J-ben vannak, nem?Nem. H Astra, B Zafira, D Corsa, C Vectra is.
- Mi köze mindennek az eredeti, totalcar cikkel kapcsolatban írottakhoz?A fentiek tükrében duplán javaslom a threadet követni akkor.
De elengedtem. Nem volt rossz autó a G a maga módján, szerettem mindkettőt, amíg megvoltak.
De bazz, most akkor cáfolni vagy erősíteni akarod amit írtam?A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
addikt
válasz zeltam #106902 üzenetére
Elég régi verda, ha a termosztát jó, akkor fűtő radiátor is el lehet tömődve.
Termosztátot nézd meg, indítás után ha egyből (60 fok alatti víz hőfoknál) elkezd melegedni a hűtő radiátor is akkor cserélni kell mert nyitva marad állandóan.
Ha az rendben akkor jöhet a fűtő radiátor. Lehet mosogatni de ha már el van tömődve akkor érdemesebb cserélni, mert nem tudsz kiszedni belőle mindent az is biztos és hamar visszadugulhat vagy repedhet.[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
espi38
őstag
válasz mohabá 007 #106901 üzenetére
hát igen-azt mondták nekem hogy ki van cseréve de kivettem ahétvégén az egész csövet és nem új
Egyébként diagnosztikai géppel teszteltem a szelepet elvileg vezérni kattog folymatosan-de ha nem szűnik meg a hiba szelepet visszaküldöm -
Markizmark
addikt
válasz Tikakukac #106911 üzenetére
Ez az okoskerék dolog fel van fújva rendesen.
Bruttó 38k 1db INA okoskerék, mindkét oldali és 10k a szolenoid darabja, szintén INA.
Ráadásul a csere se bonyolult, gyönyörűen hozzáférhető minden.
2 éve vettem Z18XER zafirát, elég jót lép ezzel a motorral, indításkor megszólalnak az okoskerekek, 2 éve, aztán többet nem hallani, hogy jár a motor.
Túl vagyok az olajhűtő problémán is vele.
Olyan "sok" ezzel a motorral a gond, hogy 2 hete az asszony is kapott egy másik autót, Z16XER H astrát, januárban okoskerék és szolenoid csere vezérléssel együtt, melegen már hallani őket.
Ezek a motorok az összes közül a legjobbak, amikkel lehetett kapni ezeket.
XER motorok még hengerfejesedésre sem hajlamosak.
Az XEP motoroktól a hideg ráz ki sajnos.
Ott ha a szívósort fel kell újítani akkor rendesen le kell bontani pár dolgot.
XER-ben nincs ilyen twinport huncutság, csak változó szívócső hossz, de arról még sehol nem olvastam problémát. Ja meg EGR szelep sincs gyakorlatilag.
Az F17 váltó se hibátlan, szét lehet nyalatni azokat is, de közel se annyira bajos, mint az M32 a dízeleken.
Egy szóval inkább ezeket tartom fenn a pár ismert és javítható nyűggel együtt, mint egy új autót hordok vissza gariban, 2 agyvérzés között.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Marchello19 #106910 üzenetére
Hát ha a feelinget is szeretnéd társítani a GTC kinézetéhez (értsd haladni is akarsz) akkor 1.4T, 1.6T. Vagy az OPC 2.0T 280 lóval.
Mindegyiknek van baja. 1.4T-vel van ~2 év tapasztalatom.
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
Tikakukac
titán
válasz Markizmark #106915 üzenetére
Itt nem az volt a kérdés, hogy ezek a nyűgök még mennyivel jobbak még így is, mint egy újabb kocsinál, hanem, hogy a G-hez képest hol vagyunk ezekkel. És hát ahhoz képest meg agyvérzés már ez is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Tikakukac #106917 üzenetére
Én cseréltem szívó okoskereket egyszer, de igazából sok értelme nem volt, az indítási hangon kívül más tünetet nem produkált és indításnál ugyanúgy 1-2 másodpercig elkezdett kopogni pár hónappal utána. A kipufogó oldali gyári, szolenoidok gyáriak.
Beszéltem szerelőkkel, akik nem egyszer cseréltek ilyet és volt olyan is, amikor mindkét kereket és szolenoidot cserélték és ugyanúgy volt hangja indításnál.
Szóval amíg nincs hibakód és nincs teljesítményvesztés, addig nem probléma hogy megszólal egy pillanatra indításnál. Ezek a változó szelepvezérlésű rendszerek a legtöbb gyártónál ilyenek indításnál, csak sokkal drágábbak ha cserélni kell.Egyébként a szívósorral együtt elég jót tesz a nyomaték görbének, mert 2000-től ott van a max. nyomaték 80-90%-a és leszabályzásig végig építi a teljesítményt.
-
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Marchello19 #106920 üzenetére
2022 nyár elején vettem. Első autó vásárlásom volt, előtte nyilván hónapokat utánanéztem milyen bajai lehetnek.
Ahogy kikanyarodtam a kereskedésből kb 2 napra rá elkezdett rángatni meg kiírta az SVS (service vehicle soon) feliratot és elment az ereje.
Gyujtótrafó csere és turbó öntvény repedés, kereskedő fizette.
Rá pár hétre elkezdett folyni a hűtőfolyadék belőle, egy csövet és egy elágazást cseréltek benne.
Kb. szeptember környékén a kézifék bowden rohadt be (még gyári volt), azt kellett cserélni.
Azóta csak azt költöttem rá amit én akartam cserélni (izzók, sportfutómű, polír+grafén bevonat)
Illetve most jött elő nemrég megint a rángatás, szerintem amit még az autókereskedésben beleraktak "új" gyertyák. Remélhetőleg nem valamelyik PCV szelep mert akkor az komolyabb tétel lesz. Pont ma vittem szerelőhöz.És ezzel kb. szerencsésnek mondhatom magam. FB-n J Astra csoportban azért olvasok rémtörténeteket.
Mint minden autónál itt is igaz, kb. az számít ki volt az előző tulaja és mennyire viselte gondját.
Ha belépsz az FB J Astra csoportba van egy nagyon jó összefoglaló az összes motorról, azt érdemes elolvasni. Ide nem tudom linkelni.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
gban
Közösségépítő
válasz MaddeNNNN #106922 üzenetére
Nincs FB-om, megkérnélek egy utánanézésre ha megoldható - sajnos azt se tudom hogy működik ez ott
Arról kellene infó, hogy mitől áll a víz a J Astra csomagtartójában.
YT-on találtam néhány infót, aki videót tett fel, az végül leírta hogy neki mit cseréltek ki miután 1 hónap után visszakapta, de a kommentekben meg ott van 43 másik hozzászólás, hogy igen ugyanez volt, és mindenki más pontot ír le hogy nála hol ment be a víz
Mi is megnéztük ezeknek a pontoknak a 95%-át, eredmény nélkül sajnos.Postázást nem vállalok.
-
Tikakukac
titán
válasz Hachiko95 #106921 üzenetére
A mérték itt a kérdés. Mivel a fosos bringaláncot dobáljuk le a kocsiról, mintha nem lenne holnap folyamatosan, így tudom milyen csere után a jó, gyári állapot és milyen az, amikor mindegy hol a nyomás meg hol nincs, indításkor félelmetes, utána meg szimplán hulladék traktor a kocsi
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Tikakukac #106924 üzenetére
Az okoskerékre gondoltam, hogy amíg nincs olajnyomás addig kerreg és ez ugyanígy van pl. egy Lexus-ban is.
Egyébként itt a XER motornál ha jól tudom úgy van, hogy direktbe megy az olaj a szűrőt megkerülve és egy retesz fogná az okoskereket, de nem elég pontos újonnan és/vagy kikopik és ezért adja a hangot.Alfán nekem ilyen lánc van [kép] , 2 liter Twin Cam Nord motor (Busso tervezés).
-
mephi666
nagyúr
válasz user2 #106880 üzenetére
előbb ki is cseréltem a régit... tuti itt szivárgott át picit az olaj, mert a rugalmassága kb annyi volt a réginek, mint egy jéggé fagyott krumplinak ...meg az újhoz képest vékonyabbnak is tűnt... (lapos csavarhúzó legyen nálad a levételhez... az új kézzel felrakható egy mozdulattal)
ui: a lámpabúra mögötti tömítést szerintem hétvégén intézem el
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Tothgera30 #106929 üzenetére
Spider 1985 [kép]
Minden földi jóval: RWD, Sperr difi, 2 ikerkarburátor, 4 pillangószelep, 4 tárcsafék, 5 sebességes váltó. Ugye teljesen aluminium motor, dupla vezérműtengely, "Hemi"(hemispherical) azaz félgömb alakú égéstere van, 80 fokos szelepszög és ezeket már a 60-as években mind tudta. -
Petyyyyy
addikt
Urak, tudja valaki mi történt 7zap-en?
Régen ki lehetett kérni a teljes felszereltséget alvázszám alapján. Az imént meg elhajtott, mert nem vagyok premium tag.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Gabe123
aktív tag
Sziasztok , Autó vásárlás előtt állok és találtam egy nagyon szép állapotú 1.6 Astrát de rátaláltam erre a hozzászólásra ezek szerint a 2018 Árpilis előttiek nem ajánlottak? (2018 Januárjában lett vásárolva szalonból azóta a tulajnál van) tehát gondolom 2017 vége felé gyárthatták.
Előre is köszi.Mark Twain once said that "If voting made a difference, they wouldn't let us do it. "
-
Gabe123
aktív tag
válasz Tothgera30 #106937 üzenetére
Hello Köszi a gyors választ. Az 1.6 os benzinesekről ( 2017-2018 ) van valami tapasztalat , infó amire figyelni kéne ?
Mark Twain once said that "If voting made a difference, they wouldn't let us do it. "
-
Tothgera30
Ármester
válasz Gabe123 #106938 üzenetére
Akkor gondolom az Astra J Fl-ről lenne szó? Arról itt olvashatsz. Nekünk van egy gyártás végéről származó 1.6 szívó kombi, rosszat nem tudok rá mondani, szerintem megérte az árát. Eddig gyújtótrafó, olajhűtő tömítés és kopó/fogyó alkatrészek lettek cserélve. 157 ezer km környékén van most benne, újra megvennénk.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Gabe123
aktív tag
válasz Tothgera30 #106939 üzenetére
Igen Astra J . Köszi szépen át is olvasom gyorsan
Mark Twain once said that "If voting made a difference, they wouldn't let us do it. "
-
espi38
őstag
válasz mohabá 007 #106901 üzenetére
Rendltem egy új szelepet és ugyanúgy néz ki mint ami az autón volt.A szelep eleje olyan kopottas kinézetű azért gondoltam,hogy nem cserélték.
Most megint a végére értem a dolognak és továbbra is P0171 hibakodom van és nem mellesleg 11 litert eszik az az autó ami szerintem nagyon sok -
peet137
tag
válasz espi38 #106941 üzenetére
A lambda hibát teljesen kizártad? Azt nem lehet "resetelni" vagy valami ilyesmi?
A nagy fogyasztás is azért van, mert a szegény keveréket ellensúlyozza a rendszered, erre a megoldás plusz benzin Nekem is 10 l körül van, amikor épp sárga.
Meg elvileg a "check engine" üzemmódban az összes optimalizáció is ki van iktatva, ha jól emlékszem...[ Szerkesztve ]
-
Dot
őstag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy 2022-es E-corsa-ban ami "Intelli-Lux matrix LED"-el van szerelve, be lehet-e állítani "autópálya módot"?
Azaz, ha autópályán megyek akkor balra a szembejövők sávjába egyáltalán ne refizzen.
Elég gyakran villogtatnak, főleg kamionok.
Sajnos a kocsi menüje eléggé bonyolult. Illetve a magyar nyelv használhatatlan.
A legfrissebb szoftver fut az autón az applikáció szerint.köszi
élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!
-
JanR
addikt
Ez, amit akarsz, alapból benne van.
Én meg pont ezért hordtam vissza a K Astramat szervizbe, mert autópályán mindig lekapcsolt két led baloldalt és azt hittem "hiba".
Aztán a szerviz sem tudta, hogy hiba-e, ezért cserélték a bal lámpám és a lámpavezérlőm is.Amúgy ezt, hogy 110km/h felett autópálya módba kapcsol a vezérlő, a német opel oldalon találtam meg, egy apróbetűs leírásban..
mod: a kamionsofőrök meg eleve magasan ülnek, Őket az is elvakítaná, ha csak a jobb oldali lámpád világítana. Nem az opel szenzora a legjobb a világon, bár egy konkurens sem bírkózik meg ezzel olyan jól (pl. skoda).
A pici, illetve halvány fényeket nehezebben "látja" az autó. Ha meg nem érzékeli, nem is kapcsolja le a ledeket. Sokszor van olyan, hogy vidéken egy olyan autó megy előttem, aminek lófa** világítása van hátul és a kocsi már csak akkor érzékeli, mikor az adaptív tempomat szenzora meglátja, mert a fényforrása nagyon halvány. Jó ez a matrix led, de sokszor ki kell kapcsolni az ilyenek miatt.[ Szerkesztve ]
-
-
JanR
addikt
válasz dellfanboy #106948 üzenetére
Ez egy hivatalos opel márkakereskedés. Az autómat szalonból vettem és oda is hordom vissza kötelező szervizekre.
Ami vicces volt, hogy még azt is elmondtam nekik, hogy 90-100-as tempónál nincs ilyen, csak 110 felett. Én sem tudtam, de Ők sem. Új lámpám lett.
-
mephi666
nagyúr
...és senkinek nem tűnt fel ott sem és fentebb sem, hogy "mi a tökért cserélteti mindenki a balos fényszórót?"
ui: ja és a cserélt lámpával megszűnt a probléma?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs