-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
farkas-j
őstag
válasz stickermajom #82647 üzenetére
Két és fél éve amikor vettem a Merivámat. Akkor 10% hivatalos kedvezmény adtak erre a típusra a cégcsoportunknak. (Az Insigniára pl. majdnem 20-at kínáltak! Most is ekörül van.) 11 helyről kértem árajánlatot konkrét felszereltségre. Az egyezkedések során átlagban 12%-ig jutottam. Pécsen 14%-ot tudtam nagy nehezen kialkudni, de ez az üzembe helyezési díjra is vonatkozott és 4 év garanciát tartalmazott. Ezzel az ajánlattal elmentem a helyi Opel márkakereskedőhöz akivel korábban 12,5%-ig jutottam a kocsi árából. Mondtam, hogy tőlük veszek autót, ha ők is megadják a Pécsiek kedvezményeit. Másnapig kértek haladékot a válasszal,végül "sírva" de ők is megadták az összes kedvezményt.
Ui: Megnéztem, most az Insigniára 17%-ot adnak. Az Astra K-ra 12,5-13,5% típustól függően
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
athomi
veterán
válasz Luck Dragon #82648 üzenetére
Sokszor azoknak is vannak nyűgjei, amikről a gazdáik azt hiszik költségmentesek, hibátlanok. Motorszervizes barátom szokta mondani, hogy az emberek egyszerűen hozzászoknak a rosszhoz. El szokott képedni mikor mások hibátlannak mondott motorjaival kerül egyet, hogy milyen rosszul karbantartott motorokkal képesek az emberek motorozni.
[ Szerkesztve ]
-
-
adalbert1
veterán
válasz Stefi_dzsi #82649 üzenetére
Szia,
most ránéztem a saját H astrámra (2006 végi, kombi), és az enyémben sincs, pár fórumon kutakodva is azt találtam, hogy másoknak sincs (persze megint másoknak meg van) - talán felszereltségi szint függő volt? A hivatalos kézikönyv is említi (igaz, ő top-tether néven), de arról nincs szó, hogy opcionális tartozék lenne.
Azt nézte már valaki a kézikönyvben, hogy az ISOFIX-es üléseket csak 18kg-ig írják? Akkor pl. egy 15-36-ost már be sem lehetne tenni? Itt kicsit ellentmondásos véleményeket találtam, valaki szerint igen, valaki szerint meg a szabvány nem engedi - úgy érzem, hogy ennek még utána kellene olvasnom.
-
Stefi_dzsi
tag
válasz adalbert1 #82655 üzenetére
Amikor betettük az ülést, belelapoztam a kocsi gépkönyvébe, de az másképpen nézett ki, mint amit linkeltél. Abban egyáltalán nem találtam olyan ábrát, mint a linkelt leírás 66. oldalán van. Furcsa. De szívesen pótolnám, ha lehet (és nem egy vagyonba kerül).
Az isofix és a gyerek tömege kérdéskörre szerintem az a válasz, hogy pl. egy 9-36kg-os ülés esetén, ami felöleli az I/II/III kategóriákat, 18kg-ig érvényes az I kategória, aminél nem használod az autó 3 pontos övét, csak az ülést magát (és az ülés saját 5 pontos övét). Ezt az ülést és benne a max. 18kg-os gyereket az isofix rögzítés tartja a helyén.
Ha viszont nagyobb gyereket teszel bele a II/III kategória szerint, akkor ugyan az ülést az isofix pontokon rögzíted az autóhoz, de a gyereket már az autó saját övével kötöd be és az fogja megtartani. -
_seth_
veterán
Vectra B X20XEV-hez vásárolt valaki mostanában új utángyártott katalizátort? Enyém alatt egy pár éves fém belsős van, de van ahol 1,2-1,8-as motorhoz ajánják csak, persz a szerelő anno azt mondta, hogy akár 3 litereshez is jó...
Beszereztem egy X20XER leömlőt az utána lévő szakasszal együttt, a középdobom rendben van, a végére pedig egy eredetileg is b vekire gyárott remus dob kerül, a kipufogó oldal így "enyhén" át lesz alakítva, viszont nem tudom, hogy milyen katalizátort tegyek bele...
Szívó oldalon kap 4 felújított injektort és egy k&n gyári légszűrőházba való sportlégszűrőt.
Esetleg egy kiválóan, gyorsan és olcsón dolgozó kipufogóst is ajánlhattok budapesten vagy a közelében, tudom, a 3 kritériumból csak 2 választható egyszerre...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Sza_Sa
senior tag
Na, megvolt a vízpumpa és feszítő csere, tanulságos eredménnyel.
Az alkatrészeket már írtam, de hogy ne kelljen visszakeresni: feszítő Ruville ami egy átcsomagolt Litens, vízpumpa Hepu, Conti szíj, GM fagyálló.A cseréhez (z18xer) ki kell venni a légszűrő házat, amit a legegyszerűbben a felső tartó lebontásával tehető meg, így egyben kiemelhető a helyéről, nem kell szétszedni, persze előtte a levegő csöveket levettem. Ahhoz, hogy hozzá lehessen férni a feszítőhöz, le kell bontani a motortartó bakot, ehhez viszont érdemes a olajteknőnél megemelni és alábakolni a blokkot, máskülönben nem lesz könnyű visszatenni a csavarokat. Én először kivettem a motortartó és az öntvényt összefogó 3db csavarokat, majd lebontottam a motortartó bakot (szintén 3db M6 csavar) így már hozzáférhető és könnyedén kifordítható az öntvény, amit szintén 3db csavar tart.
Ha ez megvan, hozzá lehet férni a hosszbordás szíjhoz. Mielőtt levettem volna, meglazítottam a vízpumpa tárcsáját tartó 3db bk torx csavart, ha a szíj levétele után szeretné valaki le lazítani az szívás, mivel nincs semmi amivel ellen tudnál tartani neki. Aztán egy dugókulccsal már lehet is a feszítőt lazítani és levenni a szíjat a helyéről. A vízpumpa könnyen jön, 5db külső torx tartja.
Itt jegyezném meg, hogy ezekhez a csavarokhoz nem feltétlen szükséges torx dugókulcsot venni, megteszi a hagyományos crova is, bár nekem speciális, 12 csillagos crovám van, lényegében pont passzol a torx fogaihoz
A vízpumpát 8 Nm nyomatékkal kell lehúzni, majd a feszítőt 55 Nm-el, a vízpumpa tárcsájára nem találtam értéket, ezt amúgy sem tudtam volna pontos nyomatékra húzni, mivel nincs belső torx bitem ami 1/2-colos crovához lenne. Szóval, az új feszítőben van egy stift, ez megkönnyíti a szíj felrakását, ha betekertük a szíjat a helyére, ellentartva a feszítőnek, fogóval ki lehet húzni a stiftet, és szépen visszaengedve a feszítőt máris helyén van minden.
Aztán mehet minden a helyére, a motortartó bak és az öntvény tartó elem csavarjait szintén 55 Nm nyomatékkal húztam meg, előtte szerelőpasztával megkentem a csavarok elejét, hogy ne rágjanak össze. A végén felkerült a légszűrőház is.A másik projekt a termosztát és a hűtő alsó bekötése közötti cső cseréje volt, ennek csak annyi volt a baja, hogy a múltkori termosztát csere után észrevettem, hogy morzsolódik a belső fal az elején, biztos kidörzsölte a termosztát fém része. Ami nem lenne baj, csak visszatéve a csövet telenyomta a rendszert gumitörmelékkel. Lehetett hűtőt is takarítani.
A cső bilincse önzáró fajta, ami tök jó, ha van hozzá gyári szerszámod, különben szívás. Nagyjából 1 órát vett el az életemből a két bilincs levétele, a termosztát oldalán lévő még csak-csak, de a hűtő alján találhatót látszik, hogy akkor rakták fel amikor a motor és a hűtő még a kasznin kívül volt. Olyan szinten be volt forgatva oldalra, hogy először azzal kellett kezdenem, hogy egy drótot befűztem a hornyos részébe, aztán a drótot megfogva próbáltam felcibálni a bilincset, hogy olyan irányban legyen ahogy egyáltalán hozzá lehessen férni. Legközelebb, ha nem fogok sajnálni egy szerszámot, egy fogót beáldozok és csinálok hozzá célszerszámot. Visszafelé kb. 5 percig próbálkoztam, majd 2db vérhólyag után vettem elő az awab bilincseket...Aztán már csak a hűtő átmosása volt hátra, bár ebben is a bonyolultabb változatot vettem elő, lekaptam a kiegyenlítőtartályt. Amit szintén nem egyszerű levenni, ki kell venni az akksit (már előtte kivettem a tartójával együtt mert a vízcső alsó csatlakozását csak így tudtam egy kézzel! megközelíteni) a fém konzol elején van egy műanyag elem azt az autó eleje irányában vízszintesen le kell feszegetni, majd ha az lejött, egy határozott mozdulattal a motor irányban lehúzható a tartály, ezután könnyen le tudtam venni a bilincseket a csövekről és a szintjelzőről lehúzni a kábelt. Ezt is próbáltam kimosni, de az eredmény nem nyerte le a tetszésemet, ebből szerintem veszek egy újat, persze gyárit.
Majd feltöltés, járatás, leengedés, pihenés, feltöltés gyári fagyállóval 50-50%-ban, járatás, öröm.És a lényeg: néhány napja kérdeztem, hogy mi lehet az a csörgő, furcsa hang a motorból, ami alapjáraton való terheléskor jön elő. Na ezt a mai napig nem tudom biztosan, de nagy valószínűséggel a vízpumpa lehetett, mivel a csere után nincs hangja a kocsinak gázadásra. Csak a szívás-zaj, meg a tiszta motorhang, szuper!
Egyébként megvizsgálva a vízpumpát, egy pici holtjátéka volt a tengelynek, de ezt én még minimálisnak mondtam volna, ennyiért biztosan nem cserélt volna egy szerelő sem. Persze ezt levéve lehetett csak érezni, fenn a feszítés közben semmit nem lehetett érezni, sőt, tutira nem volt hangja, legalábbis alapjáraton.Nagyjából ennyi, aki szeretné megcsinálni és több infó kell, szívesen segítek, ha győri, akkor meg élőben is el tudom mondani a fontosabb lépéseket.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
zolikaDB
veterán
válasz Szada85 #81712 üzenetére
Nem kovetem a topikot, de:
Nekem Z14XE allt le. Kiderult, h az ECU-ban vmi forrasztas melegben elenged, es az AC pumpat nem vezerli, nincs benzin.
Utana a klimat se kapcsolta, igy kapott egy bontott motorvezerlot, akkor volt 60e azt hiszem, ennek 6. eve.
Igy tudtuk megoldani, de ma mar en is javittatnam a motorvezerlot. -
acel786
tag
Siasztok
Astra J tourerben szeretném a csomagokat rögzíteni Ki milyen megoldást tud erre?
-
TFSi
őstag
válasz zolikaDB #82661 üzenetére
Köszi szépen lesz most már zavar az erőben. A külföldi oldalak alapján már csak az Edge FST 0W30 tudja a dexos2 minősítést, így elvileg a 0w40 már nem. Esetemben turbós benzinmotorba talán jobb választás lenne a 40-es melegoldali viszkozitás. Nézelődöm még. Köszi még egyszer.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
amargo
addikt
-
Szada85
aktív tag
válasz zolikaDB #82663 üzenetére
Nekünk végül Opel márkaszerviz olvasott ki ECU-kommunikációs hibát, ezért vittük el javíttatni az ECU-t, 1-2 gyanús pontot találtak akkor a pixelfixes srácok, azt javították, plusz kapott az autó egy teljesen új gyári kulcsot is, azóta azzal használjuk, és az eltelt ~1,5 hónap alatt egyszer sem állt le, minden rendben van vele.
-
farkas-j
őstag
A Castrol weboldala szerint "továbbra" is tudja a Dexos2-t
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
acel786
tag
Sziasztok
Lenne egy másik kérdésem is,
5-éves átvizsgálásnak Astra J-nél mi a tartalma? Érdemes márkaszervizben csinálni vagy meg lehet független szervizben is? A régi astrához volt átvizsgálási feladatlap amiben le volt írva mikor mit kell átnézni, cserélni- -
w333
félisten
-
Tikakukac
titán
És ezek miatt a hülyeségek miatt vannak berakva a 10W olajok is egy csomó esetben. Mert attól lesz "halk" a motor. Igaz, hogy a hidegindításoknál pont saját magad alatt vágod a fát és okozol több kárt, mint hasznot, de addig legalább "csend" lesz. Utána meg lehet 100 rugóért vezérlést cserélgetni, tőkesort és egyéb nyalánkságokat. Mert egy idő után a 10W is kevés. Jöhet a 15W, végül a faforgács és a méz.
Gajdos tanárbá' videót javaslom a témában, ő elég hétköznapi módon is el tudja magyarázni miért van a tele az internet vékony olajjal, vastag olajjal és egyéb olyan hülyeséggel, amikor mechanikai hibákat vagy éppen alapvető tulajdonságokat akarnak emberek összefércelni kenőanyaggal.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
w333
félisten
válasz Tikakukac #82683 üzenetére
De én nem a 10W40 -t mondtam hanem az 5W40 !
Akkor is azt mondom hogy az 5W30 csak akkor jó ha nem kopott motor, mert különben enni fogja az olajat és sokkal csattogósabb lesz a motor mert túl vékony és már nem biztosít megfelelő kenést !
Nem az a baj hogy hidegen csattog, hanem az hogy melegen is ha vékony az olaj !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Tikakukac
titán
Annyira nem mindegy, mert az internet nem felejt és megint bevertük a vékony és vastag kifejezést is szerencsétlen olajok koporsójába, de ez van. Anyám hívott, hogy elképesztően traktor a kocsi, elviselhetetlen már. Na vajon olajat cserélünk, blokkot mosunk át és takarítunk olajjáratokat, láncfeszítést ellenőrzünk, olajpumpát vizsgálunk vagy cserélünk vezérlést? Helyes válasz aláhúzandó
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
w333
félisten
válasz Tikakukac #82687 üzenetére
Félreértesz én nem azért mondtam hogy halkabb legyen a motor ... egyszerűen az 5W30 olajnak 40C illetve 100C nincs olyan jó viszkozitása mint az 5W40 -nek és az olajnyomás is kisebb, nagy általánosságban én azt mondom hogy 0-5 éves autóknak mondjuk 100 ezer km -ig garanciális időszakban (persze ez attól is függ hogy ki hogyan használja az autóját) jó lehet az 5W30, de ettől idősebb autóknál már nem fog megfelelő kenést biztosítani az alkatrészeknek így ezzel sajnos de még jobban szét fog kopni a motor !
Ezzel csak annyit akartam mondani hogy míg egy autó új és fiatal kevés km -el minél vékonyabb olaj kell neki mert a vastagabb olaj nem jut el oda ahová kéne, viszont mikor már kopottabb egy motor pont fordítva van a vékony olaj már nem tud megfelelő kenést biztosítani !
Az arany középút szerintem az 5W40, mert hidegen ugyan az mint az 5W30 viszont melegen kicsit vastagabb kopott motornál jobb a kenés !
Szerk.
Ez kényes téma, mindenkinek megvan a saját véleménye és tapasztalata és mindenki azt használ amit akar, én csak leírtam a saját véleményemet !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
bozont
veterán
Ha már olajtéma, MOTUL 8100 X-CLEAN FE-vel van valakinek tapasztalata?
-
szabonorbkk
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Boldog tulajdonosa vagyok egy Opel Corsa D (2010) típusú kocsinak.
Olajat szeretnék cserélni benne, de az a leeresztő csavar olyan szinten rá van húzva nem tudom egyszerűen kicsavarni. Sajnos szar a szerszámos készletem és ezért nem bírom kicsavarni.
Esetleg lenne-e valaki közületek akinek van megfelelő szerszám készlete és csak egy másodpercre kölcsönadná, hogy lazítsak rajta ? (Debrecen)Előre is köszönöm a segítséget!
-
realpopek
tag
Sziasztok!
Van egy 1.7cdti 110LE 2011-es Opel Meriva autóm. A problémám a következő: Hidegen elsőre indul nincs semmi problémája, viszont melegen van hogy csak másodikra vagy harmadikra indul be. Teker rendesen csak nem akar beindulni.
Esetleg valakinek volt már ilyen gondja?
Köszi előre is.
Üdv,
Jani
,, Kis munkát kis ívben,nagy munkát nagy ívben kell elkerülni. ''
-
#81556480
törölt tag
Ha már olaj téma: X18XE1 motorba mi a legjobb cucc amit beletehetek? 180.000km van benne, szinte egyáltalán nem , azaz nagyon minimálisan eszi az olajat. Legutóbb opelos bolt ajánlatára Q8 került bele.
Ezenkívül mennyi a gyertya csere periódusa ? Ha csereérett, mit tegyek bele?
A gyári vagy jó minőségű cuccokat ki tudom guglizni, itt most inkább az a kérdés, mi az igazan jó. Eddig szervizkonyvben igazoltan megkapott minden jót, es ezt fent is akarom tartani.
-
_seth_
veterán
válasz #81556480 #82697 üzenetére
Én a felújított X20XEV-be elsőre Mannol 5W40 Extremet öntöttem, de nem vált be, 10e körül már egész hangos volt vele az autó, és az állaga is eléggé felhígult, jelenleg Fuchs Titan Supersyn 5w40 van benne, árban a duplája, de ezzel szépen jár
Gyertyából gyárit rakj bele, annál jobb nincs.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen