Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #37 üzenetére

    egy rakás dolog a mai napig nem működik a játékban
    megis, mi? A rendorseg igy van designolva: Lehet neked nem tetszik, de mukodik.

    ha meg biliardozni, autosiskolazni, kakasharcolni, lovagolni, pachinkozni vagy dartsozni akarsz, arra vannak mas, jobb jatekok. ez meg mindig nem a GTA, nem az RDR, nem a Sims, nem a Just Cause es nem a Far Cry, meg ha par szempontbol at is lapolodik. Witchernel is volt minijatek a kartyazassal, achievmenteknel egyertelmu, hogy a jatekosbazis joresze inkabb csak siman ignoralta. de pl dev data van, hogy a Love Rollercoastert (vidampark!) a jatekosok mekkora resze jatszotta ki es lehet okkal nem csinaltak meg a folytatast az oriaskerekkel (cserebe viszont van par misszio a varos tetejen ahonnan jobb a kilatas).

    ami viszont van minijatekkent misszioba csomagolva: meditacio, rockkoncert, autoverseny, buvarkodas, jachtujradesignolas, csaladi vacsora, tarott, tankvezetes, modern "viking" temetes, klasszikus del-amerikai temetes, "messias utolso 48 oraja", kemkedes, detektivmunka, felfedezes, urutazas, ja es egy tradicionalis FPSrol beszelunk. ne tegyunk mar ugy, hogy nincs benne boven content csak azert, mert nem ez lett a kovetkezo X jatek, pedig paran arra szamitottak.

    ha meg kivett featureok alatt pl a metrot hianyolod, akkor igen, minden egyes fast travelnel ket percig metrozasnal alcazott toltokepernyot akarunk nezni, nem igaz? ja lehet megsem. mert azt is beigertek, aztan okkal vettek ki, hala egnek. autos uldozes meg en orultem, hogy csak harom van benne, kb sehol nem mukodik rendesen taktikai FPSnel, itt sem.

    ---

    persze, ettol meg jo lenne, ha jonnenek a DLC es jonne meg a content plusz a nextgen featureok, de sajnos ez van, iparagon belul mostanaban nagyon sok a csuszas ugy altalaban.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #41 üzenetére

    Ja, ezt te sem gondolhatod komolyan...most ennyi erővel elindul a játék ha elindítom, tehát működik...
    ne csuszos lejtozz ;). az, hogy mi mukodik es mi nem arra vannak definiciok. a rendorseg igy volt designolva. nem tetszik mindenkinek, de ettol meg teszi a dolgat.

    van az a tábor, amelyik teljes joggal érzi magát átverve és pofára ejtve,
    az, hogy te hogy erzed magad es hogy eppen probalsz kozvelekedesre hivatkozni, attol ez meg ervelesi hiba marad. a taborozas meg eleve egy hamis felosztas, meg eleve, szekertaborozni egy jatekon? ugyan mar :).

    nem jon be? azt siman megertem. miert nem ignoralod akkor, nem tetszik, kit erdekel? ha valtoztatni akarsz, akkor szavazz a penzeddel, aztan ennyi. en konkretan 5 evig ban listan tartottam az egyik fejlesztot egy ideig, azalatt semmit nem vettem toluk, meg ha erdekelt is (meg mashogy se probaltam ki). onnantol meg nem leteztek a cuccaik, mert rovid az elet, hogy forumokon sardobaljak minden egyes hir alatt, amikor nem is erdekel a cucc.

    persze, nekem is van par jatekom amit megvettem es nem jott be, de igy 10 honappal kesobb real-life redemption arcot varni felesleges, szerintem. jovot nem vagjuk, meglatjuk mit fognak kihozni belole. addig meg tok felesleges N+1edszerre is leirni, hogy rossz a jatek, mert.

    lehet a Witcher3ra is mutogatni, de az meg mindig legalabb annyira bugos, mint a Cyberpunk jelenleg, a bugok fele egy az egyben onnan jon. de nekem belefer, hogy mondjuk 10 orankent egyszer ujra kellett tolteni, vagy hogy a lo szugyig sullyedt a foldbe neha.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #44 üzenetére

    :R

    egyebkent nekem van egy elmeletem arrol, hogy kb mi tortent. nagyon sokan felhypeoltak a jatekot (ld E3 18) es elorendeltek ugy, hogy ez volt eletuk elso elorendelese. es eloszor jatszottak open-world jatekkal ugy, hogy kovettek a megjelenes elott a hireket. erre azert tippelek, mert olyan jatekokat hoztak fel referenciakent, mint a GTA5, a Skyrim, a Far Cry, a Just Cause, a Fallout, a Witcher3 vagy a Stalker. es teljesen komolyan gondoltak, hogy azok megjeleneskor rendben voltak (nem, bugos volt az osszes, durvabban, mint a cyberpunk). ugy nezve persze bugos es felkesz volt. ezt itt nem ram mondod, mielott felreerted.

    nagyon sok jatekos elhitte a youtubereknek a hypeot, amit theorycrafting neven vagyakoztak ossze, majd megjelent a jatek, es kiderult, hogy ha valakinek nincs high-end pcje, akkor szornyen fog futni. high-end PCn elso nap is teljesen rendben volt: kb 10 orankent egyszer ujra kellett tolteni, de ez a Witcher3ra is igaz mai napig. a tobbsegnek viszont nem volt high-end pcje.

    ha annak a jateknak a felere varsz, amit elkepzeltel a hype alatt, azt sose fogod megkapni. de ez mas komplex AAAs cimnel is pontosan ugyanigy lesz.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #46 üzenetére

    valahai shadowrun jatekmesterkent amikor ismerosok mondtak, hogy valaki open-world fps rpgt csinal a CP2020bol ugy voltam vele, hogy hiszem, ha latom. alapvetoen ugy voltam vele, hogy a 80as/90es evekben kb korbe ment a lore a stiluson belul, ahol kb mindenki inspiralodott mindenkitol, ami az en olvasatomban egy open-world deus ex 1999et jelentett.

    szoval ignoraltam, hogy majd szoljatok, ha megjelenik, mert egesz biztosan csuszni fog (stimmel), es egesz biztosan egy csomo elore bejelentett feature nem fog belekerulni (stimmel). egyebkent tenyleg nem voltak elvarasaim es nem remenykedtem olyan dolgokban, amik kivitelezhetetlenek vagy nem mukodnek jatekmechanikai szempontbol (pl "a jatekos minden dolgara reagalo varos" tobb okbol sem realis).

    vegul megjelenes elotti nap attekertem par perc alatt egy pre-release, real footage videot az elso 30 percrol, aztan egy oraval a megjelenes elott amikor mar egeszen, tutibiztos nem csusztak megvettem, hogy legyen ido preloadra.

    vannak hibai es nem csinal mindent tokeletesen, de annyi mindent csinal es annyi mindent csinal remekul, hogy ez szerintem belefer. mas velemenye meg nem erdekel.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #49 üzenetére

    ennek a műfajnak általában jobban áll a klasszikus izometrikus, körökre osztott,
    Deus Ex, mint a mufaj egyik csucsa, gondolom megvan

    Pl. Fallout 3, de különösen a New Vegas.
    immerziv FPSkent az a letezo legnagyobb hulyeseg. eltalod a kritikus ponton az ellenfelet, majd dobsz egy kockaval, hogy megis mit sebzodik. vagy legyen korokre osztott, vagy legyen immerziv, a ketto egyutt nem mukodik. ha izometrikus-korokre osztottat akarsz, a te jatekod lehet a Shadowrun.

    Viszont régóta lehetséges már ennek a látszatát kelteni, még ha csak kicsiben is.
    Ezt a cyberpunk is tudja es jellemzoen jobban, mint mondjuk a Deus Ex: Mankind Divided. Szamitanak a dontesek, csak egyszeruen akkora a jatek, hogy elsore nem latszik. Konkretan a jatek vegen Johnny es V beszelgetese teljesen elter annak fuggvenyeben, hogy milyen volt kettejuk viszonya: Dontesi fan nem, de ha jatszottal pen-and-paper RPGvel, a karakter donteseinek szempontjabol azert vannak kulonbsegek. Par fontosabb beszelgetes is teljesen elter es adott esetben a temeto elegge mashogy lesz tele (vagy sem) V donteseinek fuggvenyeben. A jatek hala egnek nem feltetlenul zar ki megoldasokbol (bar ez se igaz, par side-quest hattertol fuggoen elegge elter), de vannak komolyabb valtozasok. Ja es kornyezeti valtozasok vannak, a jatek egy pontjan ket frakcio kozul az egyik teljesen eltunik a varosbol a jatekos donteseitol fuggoen! Ugyanugy, par mellekkuldetes hard lockolva van azert, mert vagy az egyik NPC, vagy a terulet nem felel meg. Pl addig nincs boxmeccs ameddig a helyen egy frakcio allomasozik, az egyik oknyomozo misszio alatt nem lehet elerni az egyik ujsagirot akit fogva tartanak vagy nem lehet megoldani egy problemat az egyik doktorral amig a korabbi doktort az ember nem menti ki a helyrol. Par sztori szal pedig adott esetben tobb kulonallo kuldetes alatt van elmeselve, pl a Biotech job a nomadokkal (es azok jelenlegi vezetojevel) teljesen mas szinezetet kap, ha az ember utanamegy annak, hogy pontosan mi is tortent. vagy ott a hajlektalanproblema megoldasa a valosagban, tobb felvonasban.

    A Prey tenyleg latvanyosabban mutatja a dinamikus valtozasokat, de azert vedd figyelembe, hogy az egesz urallomas mindenestul kisebb, mint a Cyberpunk egyetlen kerulete es ott egy maroknyi NPC beszelgeteset kellett megirni, plusz a rovidebb jatekido miatt oke volt a jatekost teljesen kizarni mechanikakbol (bar ez szerintem nem volt jo otlet). A cyberpunk sztori kuldetesei felfedezes nelkul hosszabbak, mint a Preynel egy komplett vegigjatszas. Mondom ugy, hogy a Preyt is imadtam.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #51 üzenetére

    a kockadobalas nekem csak egy implementacio a randomizaciora pen-and-papernel, PCnel a mechanika felesleges.

    aztán utána magad is megállsz, körbenézel, csak hogy nyolc (!) ugyanolyan gyerek karaktermodellt láss egyazon képernyőn
    gyenge a PCd a beallitasokhoz amit hasznalsz es/vagy nincs SSDn. nekem ilyen hibam sose fordult elo es egy idoben kivancsisagbol azert raneztem, hogy mikor kezd el fall-backelni latvanyosan a garbage collector nagyon agressziv implementacioja miatt a jatek. SSD muszaj, fizikailag 16 mag alatt meg egy ponton megcsuszik az engine szinkronizacio es onnantol exponencialisan jonnek elo a fizikai bugok. 12 magosok kozul talan a 3600X es 5600X eleg megfelelo hutessel, de ebben se vagyok biztos.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz gejala #53 üzenetére

    Arra nem tellett nekik, hogy ha mondjuk a Voodoo Boys ellen fordulsz a missionjükben, akkor utána ellenségesek legyenek veled az utcán
    Mar hogy lennenek ellensegesek, amikor utana teljesen eltunnek az utcarol? Az osszes priuszos voodoo boy spawn point eltunik, az egyetlen toluk jovo mellekkuldetessel egyutt, ahol panaszkodik is az ott levo, hogy hat miota eltuntek unalmas hely lett pacifica. Ha meg ez se tunt fel, akkor persze ugy erzed, hogy semmi hatasod nincs a vilagra.

    A regi fohadiszallasukon meg meg fognak tamadni akkor is, ha nem a Netwatchhal szovetkezel, szoval olyan dolgot rosz fel hibakent, ami pontosan ugy mukodik ahogy elvarnad.

    Persze gondolom ez is a fejlesztok sara, hogy nem toljak az arcodba, amikor csak korbe kene menni Pacificaban.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #58 üzenetére

    1440p, gondolom 5700XT / 2080 / 2070S vagy jobbal tolod.

    ez a rengeteg igénytelenség
    ami altalaban par algoritmusra vezetheto vissza. feltunnek a hibak, de mondjuk a dinamikus LoD algoritmikus limitacioi (alakvalto NPCk, teleportalo NPCk, delibab autok) nekem aprosagok. persze ha az ember megrangatja annyira az egeret, hogy ujra kell tolteni az egesz scenet mert a 100 npct corpo centralban rush hourban nem birja el az engine, akkor lehetnek mellekhatasok. ugyanugy tudom, hogy az autohivo algoritmus megzavarodik, ha az ember ugras kozben hivja az autot, es ugy remekul reprodukalhato bugok vannak amik mellesleg nem kovetkeznek be, ha az ember nem ugralva nyomja meg a V gombot. a HDR hibaja az 1.3mas patchnal szinten latvanyos, reprodukalhato, ugyanakkor egeszeben veve aprosag. neha par targyat nem lehet felvenni, ehhez viszont lehet ujra kene releaselni a terkepet, ami kb ket kolasuveg miatt megint egy 20gigas patchet jelentene.

    btw kollegakkal remekul szorakoztunk a bugok technikai hatterenek elemzesevel.

    game breaking bug egyetlen egy volt meg talan 1.10 alatt, amikor Takemura hivasban ragadt a Down the street alatt. 1.00 alatt vegig lehetett vinni es nalam kb ugyanugy futott, mint most. meg volt egy cyberpsycho sighting es egy mellekkuldetes (killing in the name of) aminel ujra kellett toltenem mert bebugolt a triggerpoint.

    szoval itt szo nem volt arrol, hogy a jatek kb orankent CTDzik (Far Cry 2 es Stalker), hogy bugos a fokuldetes es nem lehet tovabbmenni (Skyrim ha jol emlekszem), vagy amikor tenyleg a fel jatekot kidobtak (Stalker CS). es ha tenyleg latni akarjatok milyen egy alpha amiben ures a varos egy open-world jatekban, na arra ott a Postal 4.

    egyebkent a Witcher3 is tele van vizualis buggal, a joreszuk onnan ment at a Cyberpunkba. szoval ha neked ott nem tuntek fel a hibak, akkor pontosan ugyanigy nem tuntek fel masoknak a hibak a Cyberpunkban. btw en a Witcher3mat a Cyberpunk utan jatszottam, szoval lehet emiatt is voltak feltunobbek a bugok. ahogy neked a CP77ben a W3 utan :R

    L3zl13: az ot befejezes kozul ketto erheto el alapbol, es abbol az egyik nagyon elter egy NPCtol fuggoen es kicsit egy masiktol. a negy romance szalnal azert lehetnek egesz markans elteresek.

    meg van egy csomo olyan aprosag, mint hogy a Heroes elott megcsinaltad-e a Bring me the head gigt. egyszeruen akkora a jatek, hogy egy vegigjatszas utan nem tunik fel. kb mint az eredeti Deus Ex hotelszobas misszioja, ahol a jatekosbazis egy reszenek evekkel kesobb esett le, hogy Pault nem kell otthagyni.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz Fitzgerald #62 üzenetére

    ah, ezt PCn felesleges lett volna eltolni. a PCs kiadas megfelelo hardverrel elso nap is teljesen jol mukodott. kb 5-10orankent egyszer CTDzett es volt egy koteg apro, de nem tulzottan zavaro bug attol fuggoen mit vart az ember. a PCs verzio tippre tavaly aprilisra kesz volt, kb ez volt megjelenes napjan a legkevesbe bugos open-world es/vagy immersion sim jatek, amire emlekszem (talan a Prey '17 mellett). ld par pelda lejjebb. elso karakterem nekem Corpo volt, es emlekszem az introra a transzporttal a varos felett... majd ahogy fel oraval kesobb ott alltam lent a varosban es rajottem, hogy az az intro az nem custom asset volt, hanem ezt az egeszet igy ebben a formaban be lehet jarni. ja meg mechanikailag Deus Ex, de meg interface szinten is. plusz megvolt az a feeling ami mondjuk Chicagoban (vagy barmelyik hasonlo metropoliszban), hogy tenyleg, egig ernek a felhokarcolok es az engine ezt ugy birja el egy kepen belul, hogy kozben a jarokelok ruhajan el tudom olvasni a feliratot. kb azon a ponton ket ora alatt a jatek mar engem megvett kilora :DDD.

    pedig azért én is türelmetlenkedtem rendesen már a második után.
    en emiatt nem kovettem a fejlesztest, mert tudtam, hogy ez lesz, mert ilyen komplex szoftvernel mindig ez van. elorendeles egy dolog, de egyszeruen nem szabad rakeszulni. szofver, egyszeruen valtoznak a featurek a fejlesztes alatt (kb teljes game community agile variansokat tol, heavy waterfall egyszeruen nem mukodik), szoval ugyanugy helyukon kell kezelni a demokat es nyilatkozatokat, a hypeolo youtuberre meg mehet az ignore mert csak pofaraeses lesz a vege. ha meg valaki elo es mindenre reagalo varost akar, arra ott van peldanak a dwarf fortress, reszben limitaciokent es reszben megmutatni, hogy jatekmechanikailag a mindenre reagalo jatek nem feltetlenul jo otlet.

    egyebkent en is varom a DLCket es en is orulnek, ha lehetne tobb mindent csinalni. es persze, en is nagyon orulnek neki, ha a par nappal ezelotti dev branch update DLCt jelentene, dehat ez van.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák