Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pakriksz

    őstag

    válasz huskydog17 #22 üzenetére

    mit nem értesz? directx 11 alatt. Tudod ez azt jelenti hogy directx 11-nél régebbi directxen.

    "Ha minden DX9 cím csak egy CPU szálat tudna dolgoztatni, akkor nem ilyen lenne a felhozatal, mint ami most van, sok olyan cím van, ami normálisan van megírva és sok CPU magot képes használni.
    Az se zavarjon, hogy az ősrégi Source Engine-ben is normális Multi-Core támogatás van."

    Ha ennyire nem értesz hozzá miért szólsz hozzá? De legalább megpróbálnád értelmezni amit írtam.

    Tudod egy 3d motor úgy működik, hogy van egy render szál benne. Ez szedi össze mit kell kirajzolni, és hol, ezt összegyűjti, és rajzolási hívások (draw call) formájában elküldi a gpu-nak, minden egyes képkockánál. Ezt 1 szálon lehet futtatni directx 11-nél régebbi directx-ben... és ez eszi a legtöbb CPU-t. Lehet még külön szálba rakni a fizikát, a hangokat, esetleg az AI-t, de ezek elenyésző munkát végeznek. Tehát egyelnőtlen a szálakra jutó terhelés.

    Ezért is van az, hogy 1 mag a legtöbb játékban úgy megy ahogy a csövön kifér (itt fut a render thread), a többi meg részterhelésen vagy alig kihasználva, amin a többi szál fut, mint a fizika, és a hangkezelés.
    És ezért van hogy olyan sok játék cpu korlátos, mert a render nem osztható több szálra.

    Sourceban nincs "normális" multicore támogatás, olyan van mint a többi dx9-es játékban. A render thread eléri egy mag max kapacitását, onnantól az fogja vissza az egész játékot. Tökmindegy hogy a többi apró terhelésű fizika és hang azon kívül hány szálon fut.
    Egyébként a source az pont annyira multicore mint a gamebyro... vagyis kb a havok fut több szálon.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

Új hozzászólás Aktív témák