Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pakriksz

    őstag

    válasz =WiNTeR= #10 üzenetére

    kár hogy jelenleg, (az oblivion korában pedig pláne) ez az egyik legjobb multicore támogatású játék.

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz =WiNTeR= #16 üzenetére

    hát köszönd ezt a fos hülye microsoftnak és a directx-nek, ami a renderhez kapcsoló feladatokat kizárólag 1 szálon tudja végezni, legalább is directx 11 alatt.

    Amúgy az hogy belekóstol a 2. magba még mindig sokkal jobb eredmény, mint a játékok 90% ami nem ;D Vagy azoknál ahol a többi magon egy végtelen ciklus fut, csak hogy úgy látszódjon mintha ki lenne használva :)

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz huskydog17 #20 üzenetére

    "Ezt alaposan gondold át újra! Skyrim és DX11 -> semmi közük egymáshoz!" és ki mondta hogy van?

    "Sőt miért hozod a képbe a DX API-t? Attól, hogy egy motor hány CPU szálat dolgoztat, nem az API-tól függ!"
    Akkor kicsit olvass utána hogy megy a renderelés egy átlagos játékban... A render thread eszi mindegyik nyílt világú pályánál a legjobban a cpu-t, márpedig ez directx9-nél csak 1 szálon futhat. a többi munka pedig (fizika, hang) annyira elenyésző cpu használatot generál ehhez képest, hogy észre sem venni, így nem sokat segít ha ezek külön szálon futnak.

    Nemtudom mivel játszotok ti, de az összes gamebyro-s játéknál azt láttam, hogy elég szépek, elég kis gépigénnyel... A botrányos az inkább a RAGE(a gta IV motorja), az használ több magot(kérdés hogy mire?), még is botrányosan rosszul fut.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz huskydog17 #22 üzenetére

    mit nem értesz? directx 11 alatt. Tudod ez azt jelenti hogy directx 11-nél régebbi directxen.

    "Ha minden DX9 cím csak egy CPU szálat tudna dolgoztatni, akkor nem ilyen lenne a felhozatal, mint ami most van, sok olyan cím van, ami normálisan van megírva és sok CPU magot képes használni.
    Az se zavarjon, hogy az ősrégi Source Engine-ben is normális Multi-Core támogatás van."

    Ha ennyire nem értesz hozzá miért szólsz hozzá? De legalább megpróbálnád értelmezni amit írtam.

    Tudod egy 3d motor úgy működik, hogy van egy render szál benne. Ez szedi össze mit kell kirajzolni, és hol, ezt összegyűjti, és rajzolási hívások (draw call) formájában elküldi a gpu-nak, minden egyes képkockánál. Ezt 1 szálon lehet futtatni directx 11-nél régebbi directx-ben... és ez eszi a legtöbb CPU-t. Lehet még külön szálba rakni a fizikát, a hangokat, esetleg az AI-t, de ezek elenyésző munkát végeznek. Tehát egyelnőtlen a szálakra jutó terhelés.

    Ezért is van az, hogy 1 mag a legtöbb játékban úgy megy ahogy a csövön kifér (itt fut a render thread), a többi meg részterhelésen vagy alig kihasználva, amin a többi szál fut, mint a fizika, és a hangkezelés.
    És ezért van hogy olyan sok játék cpu korlátos, mert a render nem osztható több szálra.

    Sourceban nincs "normális" multicore támogatás, olyan van mint a többi dx9-es játékban. A render thread eléri egy mag max kapacitását, onnantól az fogja vissza az egész játékot. Tökmindegy hogy a többi apró terhelésű fizika és hang azon kívül hány szálon fut.
    Egyébként a source az pont annyira multicore mint a gamebyro... vagyis kb a havok fut több szálon.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz pakriksz #23 üzenetére

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz janos666 #26 üzenetére

    a helypazarlás inkább maga a "nagy felbontású" textúra. Gyak akkor látni a különbséget, ha néhány centiről direkt azt nézed, normálisan játszva meg nem igazán.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz janos666 #28 üzenetére

    nem kell felülírni, nekem pl nem kell a "nagy felbontás" pack, és nem kell az általa okozott "rubber banding" effekt sem.

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

  • pakriksz

    őstag

    válasz janos666 #31 üzenetére

    "azt is át lehet méretezni betöltéskor a te gépeden (tetszőleges, akár kiváló minőségben) Half-Life 1 szintűre" nem, nem lehet. Az órákig tartana egy korrekt resampling minőséggel(fogj meg valami képnézegetőt, és egy 4096x4096-os textúrát, majd resample mondjuk a lanczos eljárással... el fog tartani pár másodpercig és ezt több száz textúrával kéne megcsinálni). Habár van olyan dolog hogy mipmapping(egy textúrafájlban a legnagyobb felbontástól 2x2-es felbontásig negyedelt méretekben van a textúra), de az a megjelenített textúrákra van hatással. Nem lehet ezt vagy azt a mipmapot a memóriába tölteni, csak az EGÉSZET lehet, max a megjelenítésnél lehet válogatni, de attól még ott figyel az egész a video memóriában.

    Ha szakmai fórumon ne trollkodják, hanem nézzél utána ;)

    "Az alacsony felbontású textúrák leginkább a mostanra kiöregedett játékkonzolok memóriakorlátai miatt kerülnek a PC-s felhasználókhoz." na meg azért mert az említett szőrszálhasogató 5 centiről direkt azt nézegető usereken kívül másnak elég...

    Rubber bandingnél arra gondolok, amikor az indokolatlan felbontású textúrák megzabálják a vram sávszélt, és belassul a játék (nem szaggat, nem hagy ki képkockákat), egyszerűen mint a lassított felvétel, majd utána hirtelen begyorsul és bepótolja a "lemaradást" úgy hogy dupla sebességgel megy a játék egy rövid ideig, és ez ismétlődik, nézőponttól függő gyakoriságban. Bár ennél a játéknál nem volt vészes, csak látva hogy külön odafigyelés nélkül, kákán is csomót keresés nélkül mennyire nincs értelme ennek a "nagy felbontású" cuccnak, töröltem az egészet.
    Folyamatosan olyan érzésem volt, mintha csak egy eredeti textúrából nagyított agyonsharpenelt gyánycucc lenne...

    Tudod a monitorok között nem sok különbség van felbontásban, vagy is PPI-ben mert az az igazi felbontás, az hogy 1920*1080 pixeles a monitor, képátlótól függően kisebb és nagyobb felbontást is jelenthet. És jelenleg csak játékra használhatatlan gépeken (tabletek, telefonok, mac) van érezhetően nagyobb PPI-s monitor.

    "vagy lassú a VGA-d, kevés a memóriád/tárhelyed" ez most olyan mintha széllel szemben végeznéd a dolgodat :)
    Ezt írtad "majd mellételepíteni újra a kicsit jobb minőségűeket, hogy pazaroljuk a helyet a winyón?" most akkor miről is beszélsz? Téged zavarhat a helypazarlás, engem nem? :D Szóval ha annyira jól el vagy látva tárhellyel, miért is zavar ha ott van a kis felbontású?
    Egyébként érdekes, hogy te akartad rám erőltetni a nagyított textúrákat...

    "és azzal győzködöd magad, hogy emiatt ne érezd rosszul magad, hogy behazudod magadnak"
    Miért tenném? Ha olyan rosszul érezném magamat, vennék jobbat, de értelmetlen dologért egy lépést sem teszek, nem hogy egy fillért kiadok...

    Szerintem te egyszerűen sznob vagy. Azt hiszed ha valami több, az jobb, és minőségibb. Sajnos ez nem ilyen egyszerű, de nem vagy egyedül. Többek közt neked címezik a húszmillió megapixeles kompakt fényképezőket, és mobiltelefon kamerákat (mert hát a több az jobb egyesek szerint), de az attól még nem lesz minőség.

    [ Szerkesztve ]

    Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

Új hozzászólás Aktív témák