Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pakriksz #30 üzenetére

    Szakmai fórumon ne trollkod már ki a belemet is, ha kérhetem. :P

    Ha normálisan van megírva a grafikus motor, akkor alacsony minőségi beállítások mellett gyakorlatilag tök mindegy honnan indulsz. Lehetnek Crysis 3 szintű textúráid a lemezen, azt is át lehet méretezni betöltéskor a te gépeden (tetszőleges, akár kiváló minőségben) Half-Life 1 szintűre, és akkor onnantól pontosan ugyan ott vagy, mint ha eredetileg is szarral a zsebedben indítottak volna útnak (ilyenkor a géped már csak a lebutított textúrákat tárolja a memóriában és azokkal dolgozik, nem érzékel semmit az eredeti textúrákból, amik a lemezen voltak, nem okoz extra terhelést vagy más, valós idejű textúrázási anomáliákat). Viszont ha normális felbontású (és minőségű) kijelződ van és magasra, nem alacsonyra állítod a játék menüjében a textúrák minőségét (ami mindenkinek szabad döntése és ezzel lényegében a lemezen tárolthoz képesti átméretezés és veszteséges tömörítés mértékét szabályzod), akkor (ha szeretnéd) élvezheted a magas felbontású textúrák előnyeit.

    Az alacsony felbontású textúrák leginkább a mostanra kiöregedett játékkonzolok memóriakorlátai miatt kerülnek a PC-s felhasználókhoz. Ha kijönnek az új konzolok, és azokhoz látványosan szebb textúrákkal kivitelezett játékok, akkor azokat is visszadobod majd a fejlesztőknek?
    A másik kényelmes aspektusa ennek az, hogy ha már úgysem viszik túlzásba a textúrákat a konzolok miatt, akkor jobban esik nekik egyetlen korongra, és lehetőleg DVD-re, nem pedig Blu-Ray-re tenni a játékot, ami jobb minőségű textúrákkal nem feltétlenül sikerülne. De nyugodt lehetsz, hogy a következő konzolgeneráció beköszöntével ez is kimegy majd a divatból, hogy minden max. dupla rétegű DVD méretű legyen, ha lehet.

    Nem tudom pontosan mire gondolsz a "rubber banding"-el, de valószínűleg arra az apró bakira, mikor egyszerre használsz viszonylag nagy felbontású textúrákat, alacsony (akár negatív) LOD értéket (tehát magas minőségi beállításokat a játékmenüben) és anizotropikus szűrést hagyományos MSAA mellett (mindezeket egy időben).
    Erre többféle megoldás is van, amivel még mindig éles textúrákat kapsz "gyűrődések" nélkül. Én ilyenkor, ha ez gondot okoz MSAA helyett SSAA-t szoktam használni, és máris meg van oldva számos hasonló probléma.

    Ne próbáld már aláásni mások szórakozásának minőségét azzal, hogy egyszerűen buta vagy a játékbeállításaid megfelelő konfigurálásához, béna, alacsony felbontású a monitorod, vagy lassú a VGA-d, kevés a memóriád/tárhelyed, és azzal győzködöd magad, hogy emiatt ne érezd rosszul magad, hogy behazudod magadnak, hogy a jobb igazából rosszabb. :W

    Tipikusan olyannak tűnsz most ebben a kérdésben, mint aki mindenhová odatolja az orrát, hogy megmondja a népnek a frankót arról, hogy a kétszer jobb minőségű termék igazából egy szar, mert ő talált benne valami hibát, amire nem megoldást keres, hanem igyekszik felfújni az ügyet, mert nem engedheti meg magának, így le kell beszélnie magát arról, hogy vágyjon rá. Ezzel csak ott a baj, mikor tényleg sikerül másokat is lebeszélni a jobb minőségű termékről, mert látod, hogy a magadfajták is hallatják a hangjukat fórumokon, és meghallhatják őket is a fejlesztők, amiből aztán még könnyebb vállon veszik a minőséget, mert azt látják, hogy sok felhasználót úgysem érdekel. :(((

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák