-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz KTTech #15650 üzenetére
Hát igen a fenntartási költségek jelentősen számítanak használt árban, ezért volt jó régen németből az import (de ugye már nálunk se annyira olcsó a fenntartás, plusz autóhiány mindenhol...). Mondjuk a másik oldalon kormány is ütötte mindig a brit piacot (nem jön nepper a kontinensről bevásárolni).
-
KTTech
veterán
Nem a kínálat alja volt 😃 A kaszni nem rozsdásodott, a motor járt... kb ennyit tudtam megnézni rajta. Aztán kiderültek az "apró" gondok: beázott a szélvédő tetején, a turbo az úgy működött, mint a mesében (igaz ezt szerencsére egy ideig könnyen megoldottam, mert csak a vákumcsöveket kellett kicserélni, de mire eladásra került, addigra cserés lett volna a turbo), ékszíjfeszítő parton csere, futóműelemek éves cseréje, mert MOT-on nem ment át, sőt kötelező vezérműszíj csere (semmi baja nem volt), mert nem vállalták a MOT-ot, ha nem tudtad bizonyítani, hogy 7 évnél fiatalabb. Az olyan apróságok, mint nem működő klíma, 2x cserés thermosztát, 4 elektromos ajtózár, 2 hátsó féknyereg, radiátorcsere stb. Kb. folyamatos szervizigénye volt, ahogy a másodiknak megvett Seat Leon MK2 PDTDi automata is, csak az eleve sokkal többe került (kaszni hibátlan, váltó jól váltott, a szerelőm is megnézte), de legalább 1 hónapon belül megadta magát a kettős tömegű, tönkrement az ABS szenzor és elrepedt a hengerfej rá még 1 hónapra + elkezdett füstölni, mint a gyárkémény, tehát a turbó is feladta... na akkor adtam el, jelentős bukóval.
Szóval a használt autókkal nagyon vigyázni kell erre fele, akár a kínálat alja, akár a közepe.
A MK2-es Seat után ültem fel a Toyota hibrid vonalára egy használt, de Toyota garis MK3-as Yarissal, amivel a legnagyobb problémám az volt, hogy a kereskedés nem programozta fel vásárlás előtt a TPMS szenzorokat és le kellett cserélni a gumikat (és az ablaktörlő lapátot) 1 év után...
A mostani MK4-en eddig 2 első gumicsere van a listán, bár az még nem volt kötelező, de jobbnak láttam (a régi gumi 3mm-es profillal meg ment fel eladásra). Illetve megszívatott egy Michelin ablakmosó folyadék, és azt hittem az ablaktörlő lapátok haltak meg (csíkosan vagy nem törölték le, de a sima esőt se) és lecseréltem őket... nem kellett volna 😃, így most van egy extra szettem hozzá, ami jó lesz a YC-hoz is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
AssAssynn
őstag
Sziasztok.
Corolla Verso 1.8 benzinbe milyen az automata váltó? Most látok először ilyet, eddigi mind manualis volt.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Senhi
aktív tag
válasz AssAssynn #15659 üzenetére
2009 után CVT mind ha jól tudom, 13-as facelift után biztosan. Elég sokat fogyaszt, autópályán 130-cal 7.4 alá soha nem ment, városban inkább 10 liter. Amúgy olyan, mint bármelyik másik CVT vezetési élményre, még váltófülek is vannak a kormány mögött és 7 "hagyományos" sebességet tud imitálni.
6 év és 100 ezer km alatt nem volt gond vele, olaj csere 60 ezrenként ajánlott ha jól tudom.[ Szerkesztve ]
-
AssAssynn
őstag
Ez egy 2007es Corolla Verso. Ez után jött valamikor 2010/11-től a sima Verso, szerintem arra gondolhatsz. A tulaj robotváltót említett, habár nem volt biztos a dolgokban. Kormánynál nem volt váltófül.
Látom volt szerk.
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Senhi
aktív tag
válasz AssAssynn #15661 üzenetére
Igen, közben leesett nekem is, hogy volt egy átnevezés. Robotváltóról csak a facebook csoportok alapján tudok nyilatkozni, de ott 2 részre oszlik a társaság: akinek már felújították és akinek újra fel kell . Vezetési élmény más gyártóknál szörnyű, gondolom itt se jobb. Bólogat össze vissza és lassú, mint a szar.
-
tm5
tag
válasz AssAssynn #15661 üzenetére
Nekem Corollában volt, D4-D motorral. 12 évig használtam 175k km-t mentem vele. Ezalatt 2x volt gariban felújítva. Egyszer megállt az asszony alattt Debrecen közepén, olyan 60k környékén. 1 órát pihent, utána ment tovább. Ügy emlékszem ez után kapta az első felújítást.
Ezen kívül végülis nem volt vele gond, bár a vége felé már elég sokat imádkoztam, hogy húzza ki amíg az új autó megérkezik.
Főleg lejtőn és emelkedőn volt képtelen kitalálni, hogy mi lenne a helyes fokozat, sík terepen jobbára elvolt.
Mondjuk 2. vagy 3. autónak elmehet, de családi 1. autónak ilyen váltóval nem vennék többet. A Suzuki Vitara full hibrid pl. ezért nem került be a szűkitett listába nálam. El nem tudom képzelni, hogy mi alapján választották a robot váltót. -
tm5
tag
-
AssAssynn
őstag
Tulaj elvitt egy próbakörre, ő vezetett, nem én, de amúgy nem volt rossz érzés vele menni, habár nem is mentünk túl dinamikusan, vagy gyorsan. Annyira nem hiányzik egy plusz hibaforrás a számomra, egy egyszerű autóra van szükségem. Váltás sem esik nehezemre, még szeretem is "kavarni" a botot.
Meg, ha még elmondhatom, az nagyon unszimpatikus, hogy bárkihez megyek, legyen az kereskedő, akár magánszemély, pofátlanul hazudik mindent, nem lehet semmit sem elhinni nekik, úgyhogy muszáj a maga megfigyeléseire hagyatkoznia az embernek.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
-
ncc1701
veterán
Manuális váltót ismertebb márkából inkább bontóba kell ilyenkor venni, mint megcsináltatni.
Megértem. A napi szaladgálós swiftem manuális, a templomba járós vasárnapi insigniám automata. Lehet buzizni, de nekem bejön, kényelmes. Na, ebben évente frissítem az olajat, bár valószinű idén megnézetem egy váltóssal, sajna már nem 100%-os, baromi ritkán ugyan, de néha nem úgy működik, ahogy szeretném.
-
Dömper
újonc
Sziasztok!
Sikerült vásárolnom egy Mazda 2 Hybridet (születési nevén Toyota Yaris)
2 kérdésem volna hozzátok1. Meg lehet-e tekinteni, mennyit használom egy út során elektromosan az autót (km-re gondolok)?
2. Hány napot tud nagyjából állni használatlanul az akksi lemerülése nélkül?Előre is köszönöm a válaszotokat!
-
Dömper
újonc
válasz KubanitoS #15674 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszokat! Akk lemerülés miatt nem aggódok, csak olvastam rémtörténetet 3 nap alatt lemerülő Honda hibridről
Sajna a Mazda appnál youtube tytyuriál alapján is jobbat lehetne összehozni, így nem mutat semmit.
Képet, ha tudok lőni jó időben hozni fogok.
Egyelőre ezek vannak amik nem túl jó minőségűek
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz Dömper #15675 üzenetére
A normál 12V-os akkunál vannak lemerülési gondok, de nem mindenkit érint...(Yarisnál és Yaris Crossnál is). Általában egy valami egyezik: nagyon keveset van használva az adott kocsi, és sokat áll. A 12 V akku nagyon kis kapacitású, de azért kell némi idő feltölteni, amit viszont csak működés közben tud megoldani a kocsi, és nem 5 perc alatt.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #15677 üzenetére
A Toyota nem nagyon fog már sima benzinest gyártani... főleg, hogy néhány éven belül eladhatatlan lesz a sima benzines. Itt az UK-ban nem is nagyon kerül most se forgalomba: se a Yarisból, sem a Crossból nem létezik csak benzines verzió. De felette is egyre ritkább...
Egy egyszerű napelemes töltő simán megoldja egyébként ezt a problémát.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz KTTech #15678 üzenetére
Közben megnéztem, az alábbi modellek nem hibridek nálunk (vagy van nem hibrid verziójuk):
- Aygo X (sima már nincs is)
- GR86
- GR Supra
- Hilux
- Highlander
- Proace CityMinden más modell csak és kizárólag hibrid / tisztán elektromos illetve üzemanyagcellás.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KubanitoS
veterán
válasz Dömper #15675 üzenetére
Új autóról van szó, elég baj lenne, ha lemerülne, mert pár napot állt. Nálunk Yaris van és Rav4, mindkettő hibrid. A Yaris a napi szaladgálós, a Rav4 nagyobb távokra van, ezért hetente-kéthetente van használva pár alkalommal. Yaris esetében két és fél hét volt a leghosszabb idő, amikor nem használtuk nyaraláskor, a Rav4 meg le lett téve fedett beálló alá (de a hidegbe) karácsony előtt és tegnap lett először beindítva. Nem volt gond egyikkel sem. Ahogy én látom inkább a hosszútávú használat, ami meghatározza az akksimerülést, de oda már kell azért a tulaj nemtörődömsége is. Pl ha havonta egyszer indítja be a kocsit, hogy elmenjen vele a sarki boltba, akkor nem kell csodálkozni, ha előbb-utóbb nem fog beindulni.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Dömper
újonc
válasz KubanitoS #15680 üzenetére
Hát nyílván gáz lenne, de a mai világban már semmin nem lepődik meg az ember. Maximum 2-3 napot áll, ha meg használom akkor napi 50-100 kilométer belemegy.
Illetve még 1 kérdés: erősebb basszusnál a bal oldali hangszóró olyan mintha berezonálna (vagy nem tudom mi a magyaros kifejezés erre) ez gyárilag kaki vagy az első szervíznél nézessem is meg? Olyan mintha membránnal lenne valami vagy szigetelés -
KTTech
veterán
válasz Dömper #15682 üzenetére
Nézesd meg, jó eséllyel csak egy vezetéket kell megmozdítani/odébb rakni az ajtóban. Mondjuk a túl nagy basszust nem annyira kedveli, az is igaz 😃
Az általad említett felhasználással nem hiszem, hogy előjönne a lemerülős probléma.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
-
őstag
válasz KTTech #15684 üzenetére
Pedig a turbós higlander izgi lenne
Toyota szalon csinálná itthon ilyen napelemet akkor az nekem is jó lenne (én nem láttam sehol, ha valaki tud ilyen szervízt az köszönném)
szerk: éppen nincs itthon highlander? Gondoltam ránézek, levették az árakat a toyota oldalról...
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Kicsit meg vagyok kavarodva a neten fellelhető információk alapján, elég sok változatot olvasni...
A
- 4. generációs Priusban,
- Plug-in Priusban,
- valamint a C-HR-ben van-e és ha igen mikortól gyári Android Autó?A különböző vezetéstámogató rendszerek, elérhető extrák terén lemaradásban vannak-e a fenti modellek egy mostani új Yaris/Yaris Cross tudáshoz képest?
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Valakinek van személyes tapasztalata a C-HR és a Yaris Cross közötti külső és belső méretek, valamint a helykínálat közti különbségét illetően? Vezetésben mennyire hasonló/eltérő autók?
@OCTAMD: És mikben fejlődött a facelift előtti modellhez képest?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Én a yaris crosst nagyon akartam, de hátsó ülés nagyon szűkös, szerintem egy vitarához képest is aminél ha minden igaz picivel nagyobb külméretben (csomagtér 2wd változatban viszont aránylag tágas).
A C-HR az hátsó ülésben és csomagtérben nagyon kicsi. Csak akkor szabad venni ha valaki beleszeretett ebbe a coupe SUV formátumába... Én nyáron vezettem is pár tucat kilométert amikor a Rav4 zörgésmentesítésen volt 1 napig a szervizben. Szóval továbbra sem értem hogy valaki miért vesz ilyet a kicsit drágább rav4 helyett (mondjuk most nagyobb különbség mint tavasszal volt, akkor 11 volt a hasonló 2.0 hybrid mint a 12 millás rav4...), kicsinek nem kicsi 4,4 méterével, csomagtérben és belső térben a 10 centivel rövidebb suzukis scross jóval tágasabb (mondjuk minőségben nyilván jobb, de pl az általam vezetett 1.2t valami extra lassú volt). -
KTTech
veterán
A régi C-HR egy bunker 😃 a régit biztosan nem választanám a YC helyett... mindenben alulmarad, kivétel a kicsit jobb belső anyagfelhasználást és a kinézetet.
Az új C-HR-el nincs tapasztalatom még.A hátsó tér nem ultranagy, de 180cm-en alul nem hiszem, hogy bárkinek gondja lenne (a sima Yarissal is ez a helyzet). Napi használatban a Yarissal is 5 fővel járok 2x25km-t... vállban lehetne tágasabb csak 😃, a lábtér bőven elég. A YC meg pont ugyanaz, csak 2cm-el szélesebb.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #15691 üzenetére
Hát azért a CHR-t sem nevezném kicsinek, 4,4 méter vs 4,6 (rav4). 11 vs 12 az kevesebb mint 10% különbség volt (igaz most már több mint tavasszal). De ha valaki kisebb autót akar arra nem a CHR jutna eszembe akkor már inkább Yaris Cross. Ha meg praktikusabb közepeset akkor Corolla Cross. Kivéve ha a CHR tetszik és pont
De ugye ízlések és pofonok, nekem a yaris sokkal jobban tetszik mint "csomag" mint a yaris cross (és a YC sokkal jobban mint a CHR).
-
Taki33
csendes tag
Sziasztok.
Van olyan ingyenes weboldal ahol meg lehet tudni hogy milyen felszereltségű egy autó? -
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #15693 üzenetére
Nem kicsinek írtam a C-HR-t hanem bunkernek a hátsó sorban annyira kicsik az ablakok, hogy instant klausztrofóbia, de kilátni kihívás belőle, az tuti (a magasságilag hátrányos helyzetűeknek).
Nálunk az alapmodellek ára közt az alábbi különbség van:
Yaris Cross + 2.3 millió C-HR + 3.3 millió RAV4, azaz a YC és a RAV4 közt 5.6 milliós árugrás van. A többi dolgot nem számolom, mennyivel drágább fenntartani egy RAV4-et, mint egy YC-t, mert az Mo-n nem releváns (itt sokkal, jelentősen drágább a biztosítás és az adó is).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #15695 üzenetére
Akkor a C-HR-ben egyetértünk Ha jól emlékszem neked csomagtér miatt kellett főleg a YC, amit tud is a yarishoz képest. Nekem kicsi volt, de pl corolla cross nálam esélyes lett volna éppen kisebb mérete miatt ha lett volna (bár jó hogy nem vártam rá most vehetném + 2.5 milláért ahhoz képest amennyibe a rav4 került...)
-
No.01
őstag
válasz Tom1939 #15696 üzenetére
+1 es asajna a Corola Cross sehol sincs ahoz kepest, mint amire szamitottunk. (meretben)
Nagy csalaodas az ar mar csak hab a tortan...Egyebkent meg a C-HR vs YC vitahoz. Mi kicsit tobb, mint 1 eve nezegettuk a YC kisebb, de nem annyival... cserebe azert megsem egy kategoria. 5 nap proba utan a C-HR-t is elengedtuk es utolag sem bantuk meg, h egy kombi Corolla lett helyette.
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #15696 üzenetére
Igen, nekem csak a csomagtér miatt lesz a váltás. Már, ha egyszer elkezdik legyártani, mert jelenleg még fel se dolgozták a megrendelést. Elvileg jan 31-febr 7 közt kellene megérkeznie... ha nem, akkor a kereskedőnek sokszáz fontjába fog fájni a késedelem - mert akkor rábeszélem, hogy a második szervizt is ők állják (az elsőt a megrendeléskor felajánlották) és a GAP-ot is, ami 400 font 3 évre - ez fedezi kár esetén a biztosító által fizetett összeg és a hitel közti részt, mindegy kinek a hibájából történik a baleset (és mint tudjuk a biztosítók nem szeretnek rendesen fizetni).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
A gond igazán az a Corolla Crossal hogy belül utastérben meg csomagtérben nem nagyobb egy scrossnál, közben meg jóval hosszabb és szélesebb. De úgyis mondhatnám hogy a 4.45 hosszú corolla cross sokkal kisebb mint a 4.6-os rav4. Szerintem padlólemez probléma amit a következő generációra kiiktatnak (jó nagy lépcsőn is látszik hátsó ülés döntésnél), csak most kellett a suv corolla nagyon. A Lexus UX is ez durvább fokozatban, 4,5 méteres autó, kis túlzással yaris hátsó üléstérrel és csomagtartóval.
Szerk, KTTech: együttérzésem autóra várás alapban szadi (adjátok már ide azonnal!), hát még bizonytalansággal spékelve
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Szárba szökken a Galaxy Buds 3 Pro
- Sorozatok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- EA Sports WRC '23
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Politika
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Samsung Galaxy A52 - royal cuvée
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Erős asztalláb (Steelcase)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen