Új hozzászólás Aktív témák
-
Carlos Padre
veterán
válasz FollowTheORI #2800 üzenetére
Azért 4 felbontás ne okozzon már gondot egy Windows és DX12 alapú gépnek :D
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
nagyúr
válasz Carlos Padre #2801 üzenetére
Aha persze... 21:9, 16:9 x 1080p, 1440p... meg 2160p... meg össze vissza... lol... még hogy 4...
És persze mindnek más a teljesítmény igénye is, ha "ugyanazt" a grafikai szintet akarod látni.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
boost
addikt
Mikor lehet rendelni?
-
Carlos Padre
veterán
válasz FollowTheORI #2802 üzenetére
1080p, 1440p, 4K és 4k 21:9es verziója nekem eléggé négynek tűnik.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
nagyúr
válasz Carlos Padre #2804 üzenetére
Akkor baj van a matekoddal...
Amúgy a 4 is sokkal több, mint az egy.
De a 21:9-ből nem csak 4K van... sőt.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Carlos Padre
veterán
válasz FollowTheORI #2805 üzenetére
Az enyémmel?
1. 1080p
2. 1440p
3. 4K
4. 21:9Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
KRoy19
őstag
válasz FollowTheORI #2800 üzenetére
Először is remélhetőleg, a checkerboard-al való szarakodás nem lesz jelen az új generációnál ami ugye csak egy szabványosnak véletlenül sem mondható custom resolution ami a konzol gyengeségét hivatott véka alá rejteni.
DSR-nek nem látom egyáltalán értelmét, mert feltételezem, hogy eleve 4k-ra tervezik a játékokat és onnan már csak lefelé kell menni a felbontással.
A FOV-ot miért kéne variálni külömböző felbontásokhoz?(persze azonos képarányt figyelembe véve, mert 21:9-nél egyértelműen nagyobb a FOV)
Az meg, hogy mi a natív felbontása a kijelzőnek az kvázi lényegtelen a render és így az optimalizáció szempontjából, mivel az már csak egy szimpla le/fel skálázás a képernyő részéről (végezheti a gpu is).
-
nagyúr
Szerintem nem fogunk tőlük megszabadulni, bár lehet eleinte nem lesznek annyira rászorulva, de később simán elő fog jönni újra... vagy el se tűnik. Ugyanígy a DSR is... egyáltalán nem biztos hogy minden game natív 4K lesz... még ha ez is a cél nyilván.
Sőt bejön még a VRS is, meg még több trükk.
A 4K60 cél tartásához, szerintem kelleni fog mindegyik valamilyen szinten.FOV variálás nyilván úgy értettem, ahogy te... a 21:9-re kell renderelni, akkor más lesz a FOV ahogy írod is.
Azért nem mindegy, mert teljesen máshogy kell skálázni egy 21:9-es kijelzőre, mint egy 16:9-esre...
Illetve nyilván ha maradnak a rekonstrukciós eljárások, azoknak is teljesen máshogy kell működni esetleg. (nagyon nem mindegy képminőség szempontjából (meg amúgy sebesség se) pl, hogy melyik "tengely" mentén dolgozik a skálázás/DSR)[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
KRoy19
őstag
válasz FollowTheORI #2808 üzenetére
Azt nem is viattam, hogy a 21:9-es képarány támogatása felvet néhány problémát, csakhogy én eleve nem erről beszéltem.
Én csak azt szeretném, ha konkrét render felbontást állíthatnék amik szabványos felbontások.
PL:
1920x1080 (Performance)
2560x1440 (Optimized)
3820x2160 (Quality)Ugyan ez, ha megoldják a 21:9 támogatását:
2560x1080 (Performance)
3440x1440 (Optimized)
5120x2160 (Quality) (mondjuk ez már elég durva felbontás )Esetleg egy két köztes nem szabványos felbontás is jól jönne, de ahoz nem ragaszkodom.
-
nagyúr
Ja és akkor optimalizáld le mindegyikhez, hogy 60fps minimum meglegyen és csúnya se legyen... kontent meg minden oldaról... szép kihívás, ezért nem hiszem, hogy lesz (meg eddig se volt). Én meg csak ezt mondom.
Én ahogy látom már most is kihívás elé állít ennyi konzol (és felbontás) fejlesztői oldalon, hogy épp mihez nyúljanak, hogy jól fusson, de ki is használja az adott gépet... nem kell még több kavarás.Szerintem örüljünk, ha lesz sima 4K60, ami a tévék (és konzolosok) szvsz 90%-át lefedi a gyakorlatban.
De persze meglephetnek bármivel ezek után (max pozitív csalódás, márakinek).[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Carlos Padre
veterán
Xbox Series X’s BCPack Texture Compression Technique Reportedly Better than the PS5’s Kraken
"We don't have any real details yet, but it's possible that BCPack will be stronger than RDO BCx encoding+Kraken compression."
Később még kiderül a cikkből az is,
imádom az ilyen megjelenés előtti időszakokathogy nem is ugyanarra való a kettő, Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Carlos Padre
veterán
Nem árt, ha érted is amiről beszélsz: checkerboard rendering.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Carlos Padre
veterán
válasz hombre[EU] #2814 üzenetére
Mindig tanul az ember. Beleszerkesztem a Wikipédiába
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
félisten
válasz Carlos Padre #2811 üzenetére
Persze, mivel a PS4 változatok önmagukban is olyan jók, hogy nem kell sokat rajtuk dolgozni, úgy is jól mutatnak majd PS5-ön.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
nagyúr
válasz AxBattler #2816 üzenetére
Azért van pár játék, amit megnéznék natív 4K renderrel, ha mást nem is változtatnak meg majd.
Így hogy jön HZD pl PC-re, majdnem biztos vagyok hogy lesz valami PS5-re feljavított változat is belőle.
Amúgy nagyon kíváncsi leszek erre a Series X BC-re is... nem beszéltek még róla sokat, pedig biztos azzal is lesz munka még... nem hinném hogy csak úgy simán menni fog minden játék az új gépen.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
KRoy19
őstag
válasz Carlos Padre #2813 üzenetére
Akkor idéznék az álltalad linkelt leírásból.
"While exact implementations tend to vary between developers, the technique generally involves rendering only 50% of any given scene, often rendering it in a grid of 2×2 pixels"
De ott van például a Red dead Redemption PS4-pro-n ami minden vízszintes pixelt natívan le renderel ellenben a függőleges pixelek esetében minden másodikat így gyakorlatilag 1920x2160-as felbontáson fut a játék.
Erről egy rövid google keresés után meg is bizonyosodhatsz:
Szóval mielőtt lehülyézitek a másikat nézzetek kicsit utána a dolgoknak.
-
Moby
addikt
A checkerboard rendering frame alapú, nem felbontás alapú. A 4K checkeboard pontosan 4k pixelt renderel le, csak két frém alatt. Emiatt artifactol(az elmozdulásoknál sakktáblaszerűen). De a render kimenete, a kép ugyanúgy 4k-nyi pixel, mintha natív rendering lenne. Csak a rajta lévő pixelek nem azonos render kimenetei.
Checkerboard renderinget bármilyen felbontáson lehet alkalmazni. Nincs köze a felbontáshoz. De mivel a felbontással szokták együtt emlegetni, így kialakult ez a kép, hogy ennek valamiféle köze van a felbontáshoz. Nincs.A példádban a "Így gyakorlatilag 1920x2160-as felbontáson fut a játék." rész nem igaz. A játék ettől még 3840x2160 felbontásban fut. Ha lementesz egy képet belőle, pontosan ennyi különböző pixel fogsz tudni megszámolni rajta.
-
KRoy19
őstag
"4k pixelt renderel le, csak két frém alatt"
Lehet, hogy hülye vagyok, de én ezt nem tudom értelmezni.
"Emiatt artifactol(az elmozdulásoknál sakktáblaszerűen)"
Pontosan azért artifactol, mert nem renderel le minden pixelt, hanem csak minden másodikat és az algoritmus próbálja kitalálni, hogy mi lehet a mellette lévő pixelhez tartozó információ, amivel ki is tölti azt, ami nyilván nem pontos.
Így megvan a megjeleníteni kívánt 3820x2160-as felbontás, jelentős teljesítmény növekedéssel ellenben rosszabb képminőséggel."A játék ettől még 3840x2160 felbontásban fut. Ha lementesz egy képet belőle, pontosan ennyi különböző pixel fogsz tudni megszámolni rajta."
Lásd felette lévő magyarázat.
A példám pedig helytálló. Nyugodtan kattints rá a fentebbi linkre.
-
-
Moby
addikt
Tehát a kimenet nem annyira "accurate", mint a natív rendernél, de nem buktunk felbontást. Viszont spóroltunk egy halom erőforrást. Na a végére csak megértetted
Tehát nincs köze custom felbontáshoz, egyáltalán semmilyen felbontás related dologhoz nincs köze. Kevésbé pontos, de sokkal gyorsabb, mint a natív render. Egy nagyon jó spórolós tech, őrültség lenne eldobni. -
KRoy19
őstag
válasz Carlos Padre #2822 üzenetére
Igaz, kicsit kevertem a két technológiát,.
My bad.
"PS4 Pro uses a checkerboard rendering tech to upscale its native resolution of 1920x2160p to 4K while Xbox One X uses native 4K resolution."
Akkor ez miért?
[ Szerkesztve ]
-
KRoy19
őstag
válasz Carlos Padre #2825 üzenetére
Tehát, akkor jön az elsö frame aminek a fele van le renderelve rácsos alakzatban, utána jön a második frame aminek pont a másik fele van le renderelve, majd ezeket össze illeszti.
Aztán jön a harmadik frame ami le cseréli az első frame renderelt pixeleit új infóra miközben a második frame pixelei maradnak, majd a negyedik frame cseréli a második renderelt kép pixeleit miközben a harmadik frame pixelei maradnak és így tovább és így tovább.Jól értem?
[ Szerkesztve ]
-
Carlos Padre
veterán
Így így, pontosan. Fele erőforrásal megvan a 4k felbontás, egyedül gyorsan mozgó részeken bukik ki a dolog, mert egy rácsos artifacts fog megjelenni, amit pl oversamplingal szoktak kezelni. Pont ezek miatt viszont fel kell rá készíteni a játékot.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Carlos Padre
veterán
Itt egy részletesebb leírás képekkel hogy is működik ez a Pro-n és az X-en.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Moby
addikt
Jól, bár ennél szofisztikáltabb az eljárás a valóságban, mert az elmozdulás vektorával projektálja az aktuálisan nem renderelt pixelekt (illetve még interpolálni is képes), de lényegében igen.
Egyébként Carlos cikke is leírja azt, amit itt mi: "However, it’s nowhere close to the much more enhanced visual fidelity that you’ll experience as a result of Checkerboard Rendering, as this technique simply doesn’t scale things up, if that’s what you’re thinking." Ez nem egy felbontás related eljárás. Ez egy renderelési eljárás, egy időgazdálkodás ha így jobban tetszik, aminek a kimenete őrületesen jó minőség ahhoz mérten, amennyi időt (erőforrást) megspórol. Nincs semmi, ami ezt minőségben és nyereségben megközelítené. Épp ezért nagyon is van értelme megtartani, továbbvinni, tovább javítani.
A következő generáció további erőforrásgazdálkodási trükköket vezet majd be, mint a Variable Rate Shading. -
KRoy19
őstag
Vágom.
Köszi mindenkinek a felvilágosítást.
-
pzstm
titán
iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!
-
félisten
Egyértelmű, csak a Pistikék erőltetik az ellenkezőjét.
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
KRoy19
őstag
válasz AxBattler #2837 üzenetére
Persze, egyértelmű az Xbox előnye, nem is értem, hogy miért próbálják egyesek be magyarázni az ellenkezőjét.
Itt inkább az a kérdés, hogy a gyakorlatban miben fog meg mutatkozni ez a hátrány.
Mert tegyük fel, hogy a Ps5 multiplatform címek esetén valamivel alacsonyabb felbontáson fog operálni, ami kb. észrevehetetlen különbség az emberek nagy többsége számára.(nem hinném, hogy durva különbség lenne) Emellett olyan exkluzívokat tesz le az asztalra ami nagyobb tömegeket érdekel, mint a Microsoft exkluzívok, akkor ismét simán kijöhet a PS a következő generáció nyerteseként annak ellenére, hogy gyengébb.
-
félisten
Itt inkább az a kérdés, hogy a gyakorlatban miben fog meg mutatkozni ez a hátrány.
Ha annyira, mint a XOX és a PS4 Pro esetében, akkor kb. lex@rom..."Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
NyMRooD
őstag
Nagy kedvenced a felbontás-ozás (ne vedd sértésnek ) de abban 100% hogy nem lesz különbség egyrészt mert nincs akkora az erőbeli különbség másrészt meg mind a két gépet 4k/60-ra akarják belőni (legalább is ez lenne az elvárható), amiből szerintem a 4k lesz kőbe vésve, főleg, hogy szinte "ingyen" dobálják az emberek után a 4k tv-ket. Valószínűleg grafikai részletességben lesz pár apróbb különbség, de szvsz - és ezt nem a Sony védelmében mondom - a third-party gyártóknál ez nem fog - észrevehetően - megmutatkozni . Viszont az Ms remélhetőleg elég időt ad majd a belső stúdióknak az optimalizálásra és láthatunk pár áll leejtős grafikájú játékot.
(#2839) AxBattler: én még kisebb különbségre számítok, mert nincs akkora a lemaradás mint amekkora a XoX és a PS4Pro között volt és ahogy fentebb is írtam, szvsz játékban csak akkor lesz észrevehető ha egymás mellé teszed a két verziót, majd 1-2 évvel a megjelenés után talán még fps számban fog jelentkezni a különbség (feltéve, hogy a fejlesztők ugyan annyi időt szánnak az optimalizálásra mind a két oldalon).
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
paprobert
senior tag
válasz NyMRooD #2840 üzenetére
Gondolkodj fejlesztői szemmel.
Mi az egyszerűbb,
1. kézzel kiszedegetni objektumokat, effekteket, és validálni a minőséget még egyszer?
vagy
2. egyszer elkészíteni ugyanazt a világot, és autodetailfps=1 beállítással szállítani a címet?Az utóbbi.
Szerk.:
Én úgy gondolom hogy a generáció elején lesz a legnagyobb a különbség, mert az XSX idővel egy picit lassulni fog, ahogy jobban szaturálva lesznek a lassabb VRAM szeletei, ill. amikor az SSD-ről streamelés jobban fókuszba kerül.[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
l.skywalker
Topikgazda
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
l.skywalker
Topikgazda
Control developer Remedy inks deal for two more games - nálam csak az a kérdés, hogy végük a Sony-val vagy az MS-el borultak össze?
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
negyven2
veterán
válasz l.skywalker #2843 üzenetére
"Both projects will be set within the same franchise - which, as yet, is unstated. One will be the studio's next AAA multi-platform release. The other is a "smaller-scale project"."
Vagyis mivel multiplatform játékok lesznek, így egyrészt talán cáfolható a Sony felvásárlásos pletyka, másrészt meg meg, hogy kivel borulnak össze, az csak a pénztől függ (ki veszi a marketing jogokat).
Persze multiplatform-ba elképzelhető, hogy multiplatform alatt azt értik, hogy PS+PC...
[ Szerkesztve ]
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
l.skywalker
Topikgazda
válasz negyven2 #2844 üzenetére
Lehet így is multiplatform:
PS + PC vagy Xbox + PC (+ Switch) - ja látom közben te is hozzácsaptad.Csak aztán nehogy PS + mobil legyen
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
negyven2
veterán
válasz l.skywalker #2845 üzenetére
Vagy mindenkit átvernek és csak Atari VCS, Soulja Boy Console és Ouya-ra jön
Amúgy meg
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
negyven2
veterán
válasz hombre[EU] #2847 üzenetére
Ahogyan olvastam nagyon semmit, de azért még próbálkozhatnak valamivel (hogy mivel az passz).
“I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”
-
NyMRooD
őstag
válasz paprobert #2841 üzenetére
Az lenne a logikus amit te írsz, de az élő példa (ps4pro és xox) nem ezt mutatja, mert ha jól tudom a mellett, hogy xox "valódi" 4k-val hozza a multiplatform címeket, még valamivel szebben is néznek ki a játékok. Egy multi platform címnél azért nem kézzel kell effekteket kiszedni, ugyan olyan egyszerűen mehet mint az autodetailfps=1, csak 1 helyett 0 lesz Nem vagyok otthon a témában, de azért rengeteg dologgal tudnak játszani, validálni meg úgy is kell minden platformra. Én a nagyobb különbséget azért várom 1-2 év múlva a megjelenés után mert addigra ismerik meg a fejlesztők jobban a hardvert és tudnak majd még szebb grafikát varázsolni, aminél már előjöhet az erőkülönbség, ha megnézed a ps4 - xox között is az elején nem volt nagy különbség, aztán mostanra azért már egyre nagyobb.
PS5 | Xbox Series S | Switch Oled | X360 | iPhone 13 mini | Gigabyte Z490 Gaming X AX - Intel i5 10400 - CORSAIR 32GB Vengeance DDR4 3200MHz CL16 - Sapphire Radeon 7770 1GB GHZ
-
Def26
félisten
válasz AxBattler #2839 üzenetére
én is ezt gondolom. Amikor megjelent a ps4/xo akkor valahogy jobban érdekelte az embert, hogy melyik erősebb. Most nekem úgy tűnik, hogy az emberek többsége letojja, viszont az online médiumok meg ezzel kérkednek.
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
Új hozzászólás Aktív témák
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Apple notebookok
- Napelem
- Nők, nőügyek (18+)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Windows 11
- MinDig TV
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen