Elden Ring – segítség az elinduláshoz

Akár Dark Souls-veterán az ember, akár teljesen új számára ez a műfaj, néhány segítség és tipp mindenkinek hasznos lesz, hogy az első órák ne tökéletes tanácstalansággal teljenek.

Az első órák

Ahogy azt a tesztben is említettem, az Elden Ring akkor mutatja meg igazi arcát, amikor az ember maga fedezi fel titkait. Ezt továbbra is fenntartom, ám az azért nem árt, ha az ember legalább a játék alapjaival tisztában van. És bár a Dark Soulsok veteránjai minden bizonnyal tisztában vannak a szintlépés és a harc részleteivel, néhány alapvető, a bő százórás játék első egy-két órájában érdekes, hasznos dolgokra ők is kíváncsiak lehetnek.

Mivel biztosan lesz olyan játékos is, akinek ez az első From Software-játéka, röviden kitérek a karakterfejlesztés alapjaira. Az ellenfelek – és főleg a főellenfelek – legyőzéséért, valamint a kincsként található (és a világító koponyák széttörésével is szerezhető) Golden Rune-ok széttöréséért kapott rúnák nem csak pénzként használhatók fel, de a szintlépés is ezekkel történik, miután megegyeztünk Melinával, a küldetésünkre minket elkísérni vágyó hölggyel. A szintlépéshez minden alkalommal egyre több és több rúnára lesz szükség, és amikor ezt megtesszük, egyetlen alaptulajdonságunkat növelhetjük meg eggyel. Bár minden növelés egy rakás származtatott statisztikát is erősíthet (ezeket kékkel jelöli a játék), ezek elsősorban a következőket szolgálják:

A Vigor életerőnket, a Mind varázsenergiánkat, az Endurance pedig staminánkat és teherbírásunkat növeli (ha megterheltségünk „mid” fölé növekedne a nehéz páncélok viselésétől, érezhetően lelassulunk).

A Strength a lassabb és egyszerűbb, a Dexterity pedig a trükkösebb vagy fürgébb fegyverek sebzését növeli. A fegyverek statisztikái közt az affinity szekciónál találjuk, hogy melyik tulajdonságunk alapján skálázódik tovább ez az érték (az értékek az E-D-C-B-A-S skálán fejlődnek). Ha például azt olvashatjuk, hogy „DEX: D”, az azt jelenti, hogy az ügyességünk egy kicsit növel a fegyver erején, a „STR: A” osztályzat pedig azt jelzi, hogy fizikai erőnk radikálisan növeli az adott fegyver hatékonyságát. Néhány vallásos ereklye vagy mágikus eszköz esetében más tulajdonságokra lesz szükség.

Az Intelligence a varázslói varázslatok (sorcery) használatához, illetve azok erejének növeléséhez szükséges. A Faith ugyanezt teszi a papi mágiák (incantation) területén. Az Arcane névre hallgató tulajdonság néhány speciális fegyver vagy varázslat erősítésén túl azt az esélyt növeli, hogy egy legyőzött ellenfél után találunk-e valami kincset.


[+]

Bár ez csak sok-sok óra múlva esedékes, a nagyon magasra növelt tulajdonságok egy bizonyos szint után már jóval kevesebb bónuszt adnak, mint a játék elején.

A játék elindításakor választott „kasztok” nem jelentenek olyan speciális képességeket és korlátokat, mint a hagyományos szerepjátékoknál – lényegében előre elosztott tulajdonságpontokkal jelzik, hogy az adott karakter a játék elején merre van specializálódva, és az induló felszerelést is ez határozza meg. Akinek magas az Intelligence és Mind tulajdonsága, az varázslószerűségként indul, aki pedig nehézpáncélban feszít, STR-hosszúkardot tartva, az természetesen lomhább harcos lesz. Mivel az értékeket a szintlépésekkel teljesen szabadon alakíthatjuk, ez nem jelent végleges választást: az én harcosom is megtanult később varázsolni.

Egy kiegészítést tennék ide az újoncok kedvéért: mind a sorcery, mind az incantation típusú varázslatok elsütéséhez szükséges egy-egy kézben tartott tárgy. Az előbbiekhez egy varázsbotra, utóbbiakhoz pedig egy seal nevű mágikus pecsétre lesz szükség. Amennyiben nem mágiához értő karakterként indulunk, ezek beszerzése nem elhanyagolható kepesztést és keresgélést fog jelenteni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Dynasty Warriors 9 Empires teszt

    Az előző részt váratlan, ám balul elsült átalakulást hozott a sorozatba, az Empires-verzió pedig megpróbálja kiköszörülni a csorbát.

  • Elden Ring - Túl a 12 millión

    Három héttel a premier után máris egy hatalmas mérföldkövet ért el a játék.

  • Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin teszt

    A legelső Final Fantasyt ezerféleképpen fel lehetett volna dolgozni, de a Square mindenkit meglepve egy bizarr hangulatú akciójátékot készíttetett a legenda alapján.

  • Tiny Tina’s Wonderlands teszt

    Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy fantasy környezetű DLC-je a Borderlands 2-nek. A csaknem évtizedes ötletet most leporolta a Gearbox, és majdnem teljes epizóddá bővítették azt.

Előzmények

  • Elden Ring teszt

    Nagyon sokat kellett rá várni, de végre megérkezett a Dark Soulsok és a Bloodborne alkotóinak új játéka, amely a jól ismert receptet hatalmas, nyílt világba helyezte.

  • Horizon: Forbidden West teszt

    Öt hosszú évvel az első részt követően érkezett meg a második Horizon – 80 órányi játékidővel a hátunk mögött mutatjuk be a Sony idei egyik legnagyobb megjelenését.

  • Az első 17 halálom az Elden Ringben

    A kiadó jóvoltából hat teljes órát tölthettünk el az Elden Ring végleges verziójában, sárkányokkal, óriásokkal és saját képességeinkkel is vesztes csatát vívva.

  • Marvel’s Guardians of the Galaxy teszt

    Jobbak, mint a Bosszúállók: a galaxis őrzői orosz akcentusú kutyában, intergalaktikus balhéban és arcfestett szektásokban gazdag kalanddal bizonyítják, hogy van helyük a játékvilágban is.