Pinpop VEGAS: Extreme Pinball bemutató (Android, iOS)

Jó az ötlet, gyors a megvalósítás

A flipper hosszú évtizedek óta rendkívül népszerű játék, természetesen a számítógépeken is hamar elkezdte térhódítását. Részben éppen ezért nehéz újat mutatni ebben a műfajban, okostelefonokra is villámgyorsan megjelent rengeteg ilyen program, néhány hete azonban befutott egy alternatíva, ami valódi újdonságot és világelsőséget ígér: az iOS-es oldal tanúsága szerint ez a világ első, valós idejű multiplayer flippere, ami ha nem is biztos, hogy okvetlenül valós, majdnem igaznak lehet mondani, hiszen igazán elterjedt, ennyire jól kidolgozott formában még tényleg nem lehetett látni.

A tutorial értelemszerűen nem tart túl sokáig A tutorial értelemszerűen nem tart túl sokáig
A tutorial értelemszerűen nem tart túl sokáig [+]

A játékot a NEXON Korea készítette, a cím azonban nem Ázsiába, hanem a szerencsejátékok fellegvárába, Las Vegas városába repít minket, és vibráló fényekből itt is fogunk találni annyit, mint az amerikai névadó utcáit járva. Az első indítás villámgyors tutoriallal indul, persze az irányítás miatt nem kell sokat törnünk a fejünket, inkább a jellemző elemekkel, bónuszokkal és játékmódokkal kell gyorsan megismerkednünk. Aki a Windows vonatkozó szoftverében kedvelte az asztalba rúgás funkciót, azt minden bizonnyal zavarhatja, hogy itt kimaradt, én legalábbis nagyon sok alkalommal éreztem volna szükségét, a manapság mobilos játékok esetén rendkívül divatos egykezes mód azonban megmaradt, így nem a képernyő bal vagy jobb felét kell megérintenünk a megfelelő kar fellökéséhez, hanem egy érintéssel mindkettőt vezéreljük, így persze a rendkívül látványos, egyik karról másikra átpöccintés kimarad, egyébként nincs is rá nagy szükség.

Aki azt tapasztalja, hogy már single player módban, az első szinteken is akadozásokat produkál a telefonja, ne lepődjön meg, először érdemes a beállítások közt lejjebb venni a megjelenítés minőségét – erre persze nem tér ki a tutorial. Mi főleg egy Huawei P9 segítségével tesztelgettük a programot, aminek a grafikus gyorsítója ugyan a 2016-os csúcsmodellekhez képest nem épp a legjobb, de ezt az összetettséget mindenképpen el kéne bírnia maximumon is, kár, hogy több optimalizálás nem fért bele kiadás előtt. A részletességgel persze minden rendben van, viszont még azt sem lehet mondani, hogy végtelen mennyiségű textúra és effekt került volna bele, a felhozatal korrekt, de nem kiemelkedő.

Kellemetlen hibák zavarják az összképet

Ilyen témájú játéknál szinte lehetetlen elérni, hogy ne legyen végtelenül repetitív a játék, a fejlesztők viszont itt rendesen próbálkoztak: sztori módban nagyságrendileg 100 pályájával, különféle küldetésekkel, megjelenési formákkal, időjárási viszonyokkal és kombókkal igyekeztek fenntartani a játékos érdeklődését. A valós idejű, támadási és pontszerzési szakaszra osztott, egyre nagyobb virtuális tételre menő multiplayer (2P Battle) ellenfelei esetén azonban ne nagyon számítsunk arra, hogy könnyen kapjuk a győzelmet, néhány perc játék után óvatosan érdemes szemezni ezzel a menüvel. A 2P Battle esetén a golyó leejtése pontlevonással jár, érdemes azonban a pályánként eltérő bónuszokra koncentrálni, ami sokkal több pontot ad bárminél, amit céltalan lövöldözésekkel el tudnánk érni, és ezt általában az ellenfél is tudja, akivel kapcsolatban sajnos nem tudjuk, hogy miként játszik, csak a játék utolsó szakaszában látjuk a pontjait.

A jackpot-körökkel rengeteg pontot lehet szerezni, rövid időn belül A jackpot-körökkel rengeteg pontot lehet szerezni, rövid időn belül
A jackpot-körökkel rengeteg pontot lehet szerezni, rövid időn belül [+]

Ezeken kívül természetesen megvannak a szokásos napi jackpotok, amiket néhány aranypénzért vagy reklámok megnézéséért cserébe pörgethetünk meg, és az életekért is fizethetünk pénzzel: minden single player mód elbukott kihívása egy élet levonásával jár, ezekből maximum 5 darab lehet, és várakozással vagy valós pénzért is megvásárolható gyémántokkal tudjuk pótolni hiányukat. Tranzakciók szempontjából néhány százastól a húszezres tételekig is elmehetünk, szóval érdemes vigyázni és féken tartani ezeket, viszont szerencsére ezek nélkül is teljes értékűen játszhatunk, kényszerítve legalábbis semmiképpen nem leszünk.

A komoly mennyiségű pontokat ígérő ellenfeleket sorsolással kapjuk A komoly mennyiségű pontokat ígérő ellenfeleket sorsolással kapjuk
A komoly mennyiségű pontokat ígérő ellenfeleket sorsolással kapjuk [+]

Azt ellenben nem fogjuk megúszni, hogy a telefontöltőt melegen tartsuk, hiszen az erőteljes terhelés nem csak a teljesítménnyel kapcsolatos bakikon, hanem az akkumulátor teljesítményén is érződni fog, egy hasonló kaliberű, szintén reklámokkal megfejelt, online játékhoz képest nagyjából kétszer akkorát harap jelenleg a telepbe a szoftver. Sajnos az érződik, hogy ez a játék még nincs kész, csak kiadták, és bár ezt a fejlesztők is beismerik azzal, hogy v.0.00.031-es verziószámmal illetik a jelenleg letölthető változatot, nem biztos, hogy ez a jó út. Nem ritkák a szerverfagyások és késlekedő reakció sem, egyedül a single player tűnik véglegesnek.

Egyedül a sztori mód érződik összeszedettnek Egyedül a sztori mód érződik összeszedettnek
Egyedül a sztori mód érződik összeszedettnek [+]

Ezzel a játékkal valószínűleg nagyon sietett a fejlesztőcsapat, ennek eredménye pedig az lett, hogy egy remek ötlet gyors és első pillantásra lenyűgöző megvalósítása villámgyorsan összeomlik, amint kibuknak a hibák. Mondhatnánk, hogy 2016-ban ez egy ennél jóval nagyobb dél-koreai vállalattal is megesett, de sajnos a játékos világban manapság nem annyira ritkán futunk bele ilyen esetekben, mint a mobilok esetén, épp ezért nem is nagyon van hírértéke egy félkészen kiadott, kisebb cégtől érkező programnak. Remek ötlet a valós idejű multiplayer, de egyrészt stabillá és rendszeres fagyásoktól mentessé, másrészt kicsit érdekesebbé, még valós idejűbbé kéne tenni, ha tényleg átütő sikert szeretnének elérni. Egyelőre mindenkinek azt javasoljuk, hogy ha felkeltette érdeklődését a játék, várjon pár hetet a letöltéssel, a frissítések rendszeresen jönnek, remélhetőleg szép lassan minden hibát kigyomlálnak, és már csak egy kellemetlen, megfakuló emlék lesz, hogy a kiadáskor finoman szólva sem volt épp hibátlan a megvalósítás.

A Pinpop VEGAS: Extreme Pinball elérhető iOS és Android platformokra.

szentkuti11

Azóta történt

  • MouseBot bemutató (Android, iOS)

    Macska-egér harc új értelmezésben, rengeteg akadállyal és kihívással, élvezetes, olykor kissé idegesítő játékmenettel.

Előzmények

  • Hill Climb Racing 2 bemutató (Android, iOS)

    A Fingersoft leghíresebb játéka új részt kapott: még az előzőnél addiktívebb és pörgősebb, miközben sofőrünk feje egyre csak unottabb lett.

  • Big Bang Racing bemutató (Android, iOS)

    A nyár második felének egyik legnépszerűbb újdonsága mobilokon az oldalnézetes, finnektől érkező autós és motoros versenyjáték.

  • 3dCubePuzzle bemutató (Android)

    Egy magyar fejlesztőcsapat új logikai játékát próbáltuk ki okostelefonon, a dolgunk pedig nem volt könnyű, a tologatós játék modernizált változata ugyanis elég nehézre sikerült.

  • One Tap Tennis bemutató (Android, iOS)

    Vajon működhet úgy egy mobilos teniszjáték, hogy sem mozognia, sem céloznia nem kell a játékosnak? Lehet egy ilyen játék nehéz? Egy indie csapat alkotása járt nálunk.