The Elder Scrolls V: Skyrim - Élménybeszámoló

Bevezető, kicsomagolás és telepítés

Üdv mindenkinek! Az igazat megvallva nehéz helyzetben vagyok, amikor megpróbálok valami bevezetőt írni a The Elder Scrolls V: Skyrim című RPG játék tesztjéhez. Azt hiszem nem túlzás azt állítani, hogy ez számomra a 2011. év kétségtelenül legjobban várt játéka. Ha a Diablo III nem csúszott volna át 2012-re, akkor kétséges lenne, de így vitathatatlanul első helyen végzett az idei kívánságlistámon. Most, hogy végre itt van, lássuk, milyen játék is lett a Skyrim.

A játék 2011.11.11-én jelent meg, ráadásul a fejlesztők ezt tovább fokozták azzal, hogy már az első napon kiadtak hozzá egy frissítést, így a verziószám is 1.1-re módosult. Engedjétek meg, hogy ironikusan én is kövessem a példájukat és 11 oldalas tesztet készítsek a játékról. Most bizonyára akadnak közöttetek olyanok, akik ezt olvasva megkérdeznék tőlem: nem sok ez? Nos, higgyétek el, hogy jóval többet is tudnék róla írni, pedig még végig sem vittem.

Na de kezdjük a legelején. Felfokozott várakozással néztem a futár érkezése elé, hiszen már két héttel előre le kellett adni a végleges megrendelést. Néhányotoknak biztos sikerült róla lemaradnotok, hiszen a megjelenés előtti napokban sűrűn kérdezgettétek a fórumon, hogy lehet-e még valahol kapni a játékot. Nekem szerencsére még időben sikerült előrendelni, így múlt hét pénteken át is vehettem a csomagot.

A The Elder Scrolls V: Skyrim egy igényes, dombornyomással díszített külső papírtokban érkezett, amihez a CD Galaxis ajándékba adott egy Skyrim logót mintázó nyakláncot, négy darab képeslapot és egy Zenei CD-t. Valamint magához a játékhoz alapból járt egy meglehetősen szép és nagy térkép is Skyrim tartományáról. (Ha nem 40K lett volna a CE, hanem mondjuk 20, akkor azt rendeltem volna meg, így beértem a normál kiadással is.)

A játék PC verzióját Steamen keresztül kell aktiválni, majd ezt követően feltelepül lemezről és elkezdi frissíteni magát 1.1-es verziószámra. Itt jegyezném meg, hogy akkor valószínűleg rengetegen telepítettük a játékot, hiszen az 5,3 GB gyorsan felment lemezről, a 300 MB körüli patch pedig alig csordogált lefelé. Néha olyan lassan jött, hogy már azt hittem, csak szombaton fogok vele játszani és végül úgy is lett. Mire leért a frissítés, már épphogy csak bele tudtam kukkantani hogy kipróbáljam, miképpen néz ki és hogyan fut a gépemen.

Annyit már az előzetes képek és videók alapján megállapíthattunk, hogy a The Elder Scrolls V: Skyrim grafikája szép lesz. Annak idején még azt nyilatkozta a Bethesda, hogy a játékot már nem az Oblivionban is használt Gamebryo, hanem egy új fejlesztésű, Creation Engine névre keresztelt motor fogja hajtani. Ám a megjelenése óta nyilvánvalóvá vált, hogy a Skyrim alatt is a Gamebryo dolgozik, még ha jócskán módosítottak is rajta.

Ezt támasztja alá az a tény is, hogy alig pár nappal a játék megjelenését követően már modok tucatjai állnak rendelkezésre azok számára, akik nincsenek megelégedve a játék alapállapotban nyújtott teljesítményével és/vagy kinézetével. Jómagam ezeket nem használom, hiszen a játékot az alapján kell értékelni, ahogy kijött, másrészt pedig számomra így is elfogadható a grafika, főleg egy ilyen nyílt világgal rendelkező program esetében.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények