-
GAMEPOD.hu
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz KROK640 #102948 üzenetére
Az FB egyetlen (számomra) értelmes alrendszere a Messenger.
amúgy meg: jópár emberkét ismerewk akinek meg a wifi=internet.RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
Kemény eredmény, extra hűtéssel. Program : megnézem mennyit tudok elérni ehhez képest a lassú Zen2/4650MHz+a vadállat 7900GS- el...mindössze mindegyiken léghűtéssel.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
KROK640
veterán
válasz Pista0001 #102950 üzenetére
Igazából minderre amit leírtál nekem 2003-2018 15 éves időszakában a különféle tematikájú szakfórumok bőven megadták ugyanezt.
A kapcsolati hálós rámtalálásra meg nem számítok, a face még a kirakott dolgaimat is elsüllyeszti. Kirakok egy képet, hogy egy kézen állva a Himalája tetején épp megmentem egy kislány életét, miközben a 100.-ik véradásom ünneplem, és kapok rá két hét alatt három LIKE-ot. Random csajismerősök profilképet cserélnek, egy óra alatt 300 LIKE.
De gyakorlatban is az a tapasztalatom, hogy a fórumok jobbak erre, volt olyan - mára sajnos megszűnt - tematikus fórum, ahol az írásaimat a végén már 10 ezren(!) olvasták.#102952 jokeph :
Az nekem az egyik böngésző ablakban folyamatosan nyitva van (csak a kolompolása van kikapcsolva), mert elég sok ember szokott nekem ott írni, aztán ha épp van üres járat, akkor olvasom/válaszolok.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
válasz KROK640 #102955 üzenetére
Nem valószínű hogy a linkelt rekordot elérném/megközelíteném, csak kíváncsi vagyok. Valamint már a helyén a gép, tehát felülről +12cm venti nem lesz, ahhoz ki kéne vinni a próbapadra. A jó házszellőzés és az extrán tuningolható 7900 adhat elfogadható pontot.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
-
válasz DarthSun #102957 üzenetére
Nagyon harmatos. Kártya jól megy, de a 4xes sáv korlátozza, 10000 pont mínusz. Még 3DM99/7900GS- el is 92000 pont az első, ha áttenném 16x PCIe- be, kb 75000- et lehetne maxolni. + Intelnél van PIII optimalizáció, Zennél pedig sima Pentium. 3DM01- el pedig 100k felett van az első, annyit csak GTX770- el értem el.
Persze sima használatra príma 4xesben is, pontgyűjtésre viszont nem.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
Yutani
nagyúr
Kár, hogy nem lehet itt lájkolni a hozzászólásokat, mert azért lenne mit.
#tarcsad
-
arn
félisten
csinaltam par osszevetest a p60 es a dx4 100 kozott.
atlagban...[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Pikari
addikt
-
-
frescho
addikt
válasz Ry0K3N #102915 üzenetére
"nem volt a 95 egy jó év Amigásnak lenni."
Már 92-ben sem, az A1200 is csalódást keltő volt. AA helyett AGA, csak egy 14MHz-es 68020, a hang sem fejlődött...
De ettől SB Próig bezárólag mindent ki lehetett röhögni. A GUS már más vonal volt és az SB16 idejére a PC kigyúrta magát prociból annyira, hogy ha már nem ment ésszel, akkor megoldotta izomból.
De amikre célzol az felér a Sátnái versekkel...
PMoon: Igen. Ha pontosítod kérdésed, akkor örömmel segítek. Sajnos a sok neolog PC-s cucc között elvesznek a 8 bites témák.
[ Szerkesztve ]
https://frescho.hu
-
arn
félisten
válasz Pikari #102961 üzenetére
Ebbol szerintem csak az elso harom 16 bites, az latszik elsosorban, hogy melyik teszt fpus. Szvsz egy normalisabb penyas lapban, ahol a biost be lehet loni rendesen, nagy valoszinuseggel jobb lenne. Itt egy csucsra jaratott, hegyezgetett dx4et nezek egy atlagos p60 konfighoz kepest. A dx4 addig porog, amig nem valik cpulimitesse, a pentiumnal ez kesobb jon el.
A cirrus es az s3 hullamzasa is meglepett, arra szamitottam, hogy az s3 egyontetuen jobb lesz, max a kulonbseg valtozik, igaz az 5434 is 64bites mar. A buszsebesseg meg mindig nagyon lassu (ez a limit latszik az elejen), aztan a nagyobb felbontasokban jobban erore kapott. Megneztem lfbvel is, az s3 ott tovabb gyorsul, a cirrusnal semmit se lattam.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz frescho #102963 üzenetére
Az sbpro nagyon hasonlo szint, csak kevesebb csatorna (viszont van opl), de ez ugyanaz az iranyvonal, mint amit az osszes dosos blaster kepvisel. Az sb16 hiaba jott ki, kb 95-96ig varni kellett, mire megfelelo minosegu hangmintak es interpolaciot kezdtek hasznalni. Hwileg maga a gus nagyobb innovacio volt az sb16nal, megis elobb valt limitalo tenyezove.
Ezert is nehez osszevetni, szvsz a hwes kepessegek mellett inkabb azt kell nezni, hogy mit hoztak ki belole az adott korban. Jatekokhoz 93-94ig az sbpro jobb valasztas, utana meg az sb16. A gus meg a modulos (ala amiga) dolgokban villogott, de jatekokban egyket kivetellel sose ugrotta meg az sb16 szintjet, max midivel (94re az sb16 is kiegeszult az aweval). Kesobb, amikor meg jottek a fejlettebb interpolaciok, mar modulos reszen is elmaradt.
A pc 92-93ra mar egyertelmu elonyben volt, ez latszott a jatekokon is, de ez nem volt fair osszevetes, foleg ha melle pakolom a midis modulokat is. Az a500 zsenialis cucc, nagyon jol eltalaltak hogy hozzanak ki kevesbol sokat, ami utana jott, inkabb erolkodes - szvsz hasonlo hatekonysagu hwt vartak az emberek.
Meg azert az sem veletlen, hogy a legjobb amigas jatekok az eletciklus vegen jottek, a pcnek erre eselye sem volt, olyan gyorsan dobaltak ki a hwt, hogy ertelmetlen volt nagyon optimalizalni ra, es olyan szinten kihasznalni, mint a lenyegeben fix hwnek tekintett amigat.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
nakos1212
senior tag
Vicces hogy mindig lehuzod a gust, total teves indokokkal de azert az osszes gepedben ott virit Lehet te is tudod hogy azert kell a retro pc-be egy ertelmezheto minosegu hangkartya ami nem csak pruntyogni tud meg a zajszintje nem egy Sokol radio környékén van... Annyi baromsag kerul elo a GUS-rol a topikban rendszeresen, ordit az egeszrol hogy mivel a GUS minimalisan tobb hozzaertest igenyel egy SET BLASTER sornal, elverzik mindenki a "bonyolultsagatol"... Azert a jatekok nem tamogattak duma is eros, amikor a valamirevalo grafikaju es jatekmenetu jatekok tobbsege támogatta nativan, vagy egy ultramid patcheles utan. Biztos lehet mondani valami olyan jatekot ami nem, de abban a korszakban amikor mar ertelmezheto dolgok voltak a kepernyon, viszonykag univerzalis hang libraryk voltak (Miles pl). Az hogy valaki az AWE-t reszesiti elonyben meg izles kerdese, de abbol van tenyleg mondjuk 10 jatek ahol nem GM modban szol, a patchkeszletei eleg otrombak, es foleg a pnp-seket istenesen szar beallitani a GUS PnP egy szem setup.exe-jehez kepest. A Gravis tenyleg rohadtul elcseszte azt hogy nem adott egy konnyu es szinte 1:1 pontos SB modot, de foleg utolag nezve a hasznalati erteket hogy kipatchelhelheto minden, illetve lehet tenni melle egy Yamaha chipes kartyat azokra a regebbi meg nem tamogatott jatekokra, igy teljesen felesleges a kompatibilitason porogni. Valoban a modulos/PAT alapu playback a legnagyobb erossege, de teljesen okesan mukodik GM kartyakent is. Sot, a Mega-Em segitsegevel tok jo mpu-401 interfesz lesz belole, amit nem minden SB mondhat el magarol....
-
félisten
Én is szeretnék egy kukázott Gravist mert sosem volt, és kíváncsi vagyok, de nem akaródzik megfizetni a scalper árakat.
-
nakos1212
senior tag
válasz FoxiestFox #102968 üzenetére
A PCEm-ben egesz korrekt emulacio van.
-
arn
félisten
válasz nakos1212 #102967 üzenetére
Igen, a demoscene miatt… jatekokra felesleges eroltetni. Nekem volt csak gusom a 90es evekben, es egyket evnyi kinlodas utan vettem melleje egy blastert. A jatekokban a tamogatas benne van, csak eppen bugos gyakran, keves jatek megy kifogastalanul rajta, manualisan kellett konfigokat szerkeszteni, a swmix zabalja a procit egy blasterhez kepest. A midi jo lehet, ha megcsinaltak rendesen (dark forces pl), viszont lenyegeben van par jatek ami jobban szol, mint a nem tul fenyes awe32 a rommal.
Maga a kartya jo, csak a tamogatasa nem az, es osszessegeben minden hardver annyit er, amennyire a swek kihasznaljak - es a gus nem tul eros ebben, ezert is bukott meg.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
-
frescho
addikt
Az sbpro nagyon hasonlo szint, csak kevesebb csatorna (viszont van opl), de ez ugyanaz az iranyvonal, mint amit az osszes dosos blaster kepvisel.
A lényegi különbség kimaradt, hogy az Amigában minimális CPU terheléssel lehetett a 4 csatornás hangot kezelni, ha a sample-k már a RAM-ban voltak. Az SB-nél szoftverből kellett mixelni, majd azt már oda lehetett adni neki, hogy DMA-val kinyomja a kimenetre. A GUS ebből a szempontból az Amiga metódusát követte és nem is kicsit felülmúlta.
A lenézett SB Pro amúgy nem volt rossz Amigának megfelelő minőséget tudott. A 2x8bit 22kHz-re azt mondták annó, hogy kb FM rádió minőségű, csak megfelelő erősítőre/dobozra kellett kötni.
Az SB16 azért érdekes, mert az viszont már lelépte az Amigát, csak elég erős procit kellett mellé társítani. A PC-nel meg sorra jöttek az erősebb procik. A Motorola egy ideig, nagyjából a 486-ok elejéig tartotta a lépést. Az Apple 68040-nel is hozott ki több gépet, de ez elmaradt az Amigánál. A management inkább a lóvét lapátolta ki, nem a fejlesztéseket tolta.
Pár évszám és ahogy én értékelem a gépeket:
- 1985 Amiga (később A1000) a többieket fél évtizeddel megelőző rendszerrel. Multitask, GUI, cooprocik, hang, video...
- 1987 Az A1000 ujracsomagolása olcsó (A500) és drága rendszerré (A2000) Eltelt két év, de a tudás nem változott!!!
- 1990-től ECS chipset, A3000 végre 68030-cal (kb. 386 szint) és a kicsit felemás A500+. Sajna az ECS lényegi tudás különbséget nem hozott, az A3000 új procija, jobb felépítése többet ért. Az A500+ csak a több RAM miatt érdekes, de a proci és chipset sebessége ugyanaz, mint az eredeti Amigában.
- 1992 Kijön a nagyon várt AA helyett a szükségmegoldás AGA. Az olcsó A1200-es 68020 14MHz-es procit kap amit egy combosabb 286 is lenyom, de a PC már a 486-kat ropogtatja, a 2MB RAM pedig már túlhaladott. A grafika fejlődött, de hiányos a tudása egy VGA-nál már nem mondható jobbnak, hangban nincs fejlődés. Az A4000 alap kiépítésben szánalmas 68030-at kap 2MB RAM-mal, persze mindenki jobban kiépítve veszi, de annyiért meg már mást is kapni. Az A600 a szívem csücske, de egy idióta volt aki piacra dobta.Mit kellett volna:
Tartani a 2, de inkább még gyorsabb frissítési ciklusokat és minden ciklusban előre lépni. Például:
1987-ben Az olcsó A500 megfelel a célnak, az A2000 68020-szal és 2MB memóriával jön ki.
1989-ben Az A500+ megörökli a 68020-at, vagy legalább 14MHz-es 68010-et kap. Alaplapi beépített merevlemez interface és SIM foglalatok. Az alap kiépítés 1MB amit 4-re lehet bővíteni az alaplapon. Az A3000 megkapja az ECS-t aminek a kimenete VGA kompatibilis, nem kell hozzá upscaler, támogatja az SVGA módokat, ha bővítik a memóriáját, de alapból is képes 640x480-ra. 68030-as a procija és 4MB-ról indul a RAM.
1991-ben A1200 örökli az ECS-t, legalább 68030 25MHz, RAM 2MB-tól bővíthető legalább 16-ig. OS és a játékok is merevlemezről indulnak Az A4000 XGA felbontásokat támogat, 68040 procija van. Az olcsó A300 kicsiben integrálva viszi tovább az A500+ tudását, de nem lebutítva.Hja csak ehhez a pénzt fejlesztésbe kellett volna fektetni. Az is előny lett volna, ha valaki szorosan fogja a mérnökök gyeplőjét és nem született volna +4 (TED széria igen, de teljesen más ársávban) meg C128 meg a többi kidobott project.
https://frescho.hu
-
frescho
addikt
válasz PMoon #102972 üzenetére
FDD vezérlőt akarsz építeni, vagy csak az a cél, hogy könnyen tudj programokat betölteni? Ha az utóbbi, akkor ajánlom figyelmedbe a Vass Sanyi féle SD kártyás megoldást.
nakos1212: A GUS felemás kártya. Akkoriban nem volt annyira ismert a "megpatchelem és máris jó lesz" mondás. Akkori szemmel ha valami támogatta, akkor szuper volt. Ha nem, akkor egy ESS1688 is jobb volt az SBEMU-jánál. Aztán a Win95-től meg elveszett az előnye, de én is csak a Celeron érkeztével tettem ki a gépből. Szóval lehet szidni, lehet szeretni, de amit mostanában elkérnek érte azt nem éri meg szerintem sem.
https://frescho.hu
-
Pikari
addikt
válasz frescho #102973 üzenetére
minimális CPU terheléssel
Az a memcpyre hasonlító ki=be1(i)+be2(i) szerű ciklus 3-4 framenként egy kb 10 kbytenyi adatterületre már egy 286os esetében sem fog mérhető processzorhasználatot eredményezni. Ezeknek a hardveres kuruttyolásoknak 8 bites 1 mhz körüli procik esetén volt még valami értelme. Illetve a hangképzés bizonyos részeinek hardveres gyorsítására való lehetőség egy ideig még a windowsban is élt, aztán a microsoft kiírtotta onnét is.A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
Pikari
addikt
válasz envagyok #102977 üzenetére
Ott a legnagyobb baj az volt, hogy a gyártók értelmi fogyatékos programozói által saját kezűleg implementált ,,gyorsítás'' általában 5-10x lasabb volt, mint a microsoft integer bitshiftelős mixere, de ami még ennél is roszabb, hogy néha kisegfaultoltak a memóriaterületből a driverek (sis, cmedia), aztán idővel mindenkinek elege lett belőle.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
envagyok
veterán
válasz Pikari #102978 üzenetére
Mindenesetre az Audigy kártyák elvesztették "funkcionalitásukat", és a tisztább hangot leszámítva semmivel se értek többet, mint egy alaplapi hang.
Az EAX, stb támogatású játékok meg nem úgy szóltak mint előtte.
Az Alchemy meg elég későn jött már.
Lehet hülyeséget írok, mert már nem emlékszem tisztán. -
Pikari
addikt
válasz envagyok #102979 üzenetére
A játékokról szólván, a coppermine+P3 korszakban az SBlive az alaplapi selejtekhez képest általában hozott egy extra 5 fpst néhány játékban a kisebb proci overhead miatt, ami a szaggatás hátáráról átdobta a játékokat a jó játékélménybe, de a core2 korszakban sok értelme nem lett volna életben tartani.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
nakos1212
senior tag
Ez egyeni szoc problemanak tunik, nem volt nekem olyan jatek ami mondjuk egyaltalan nem szolalt meg. Olyan igeny ami rossz volt, de a hozzaadott util-okkal mindent legalabb haszbalhatora lehetett patchelni, tobbsegeben meg kifejezetten jo volt. Elo lehet kaparni olyan DOS-os cimeket amik regiek vagy kevesbe ismertek ami lehetetlen eset.
Arrol nem beszelve hogy az IW kifejezetten jo kartya meg win9x alatt is. -
frescho
addikt
válasz Pikari #102976 üzenetére
Meg az interrupt kezelés, a DMA átprogramozása, 4 csatornánál a 4 összeadás, magasabb bitszámon mixelés, majd vágással, játékos mozgásának megfelelő reakcióval stb. stb. Aztán a végén kiderült, hogy egy 486-on is jó sokat lassított a hang bekapcsolása.
Példának vegyünk egy köztudottan nem értelmi fogyatékos által implementált megoldást. Az SB Pro sima 8 bites cucc, de még meglepőbb az ACE eredménye. A GUS-t ő sem szerette ezek szerint, a hozzászólások szerint teljesen szoftveres az implementációja, ráadásul 16 biten mixelt stb. stb. Mindez egy 486DX2-nél, pedig ugye azt írtad, hogy:
"már egy 286os esetében sem fog mérhető processzorhasználatot eredményezni."
Timed 2143 gametics.
realtics :
SB Pro 1 - 2723 (or 27.54fps)
GUS ACE - 3252 (or 23.06fps)
None - 2390 (or 31.38fps)
Tudom-tudom, ebben benne van a DMA BUS foglalása is, de az a 2x22kB/sec ugye semmiség az ISA elvi sebességéhez képest.
https://frescho.hu
-
Pikari
addikt
válasz frescho #102983 üzenetére
És érdekes módon pont a GUS a lassabb a benchmarkodban, mint a sound blaster
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
frescho
addikt
válasz Pikari #102984 üzenetére
Aminek az okát le is írtam. A lényeg az, hogy nem hogy egy 286-nál, de egy 486-nál is mérhető a sebesség csökkenés, mert nem csak két szám összeadásáról van szó.
A GUS-ra visszatérve ha jól lenne implementálva, akkor a None és az SB Pro közé várnám az eredményét egy hajszállal a None-hoz közelebb. Meg lehetne spórolni a folyamatos összeadogatást, RAM másolgatást, DMA-t, de attól interruptot, contextust kezelni és a GUS-t is instruálni kellene. Csak ezt külön le kellett volna fejleszteni, míg a többi DA nagyjából ugyanúgy működött. Ezeknél az algotirmusban lényegi eltérés nem kellett csak mondjuk 8 vagy 16 bites mintákkal dolgozni, esetleg más porton/bitekkel hívni a kártyát ugyanahhoz a funkcióhoz.
Amigánál is van amúgy ára a hangnak, mert ugye csak chip RAM-ból megy ahogy a grafika is. Persze ez utóbbi sávszélesség igénye sokkal többet nyom a latban. Fast RAM-ból futtatva ugyanazt a kód részletet, ha nem kell képernyőhöz/hanghoz (chip RAM-hoz) nyúlnia, akkor akár a duplájára gyorsulhat. Amit lent írtam fejlesztéseknél pont ezért a chip és fast RAM-ot külön-külön és könnyedén bővíthetővé tettem volna. Mondjuk 2-2 9 bites slottal alapból 512-512, közepes kiépítésben 2-2MN, maximum meg 2MB chip és 8MB fast RAM-ot lehetett volna az vizionált A500+-ba rakni.
https://frescho.hu
-
Pikari
addikt
válasz frescho #102985 üzenetére
Én viszont a korszakban tipikusan használt sample formátumra gondoltam, 8 bit/ mono / 8k vagy 11k hang, a te példádban 16 bites hang, gondolom valamilyen nagy sample rate mellett szerepel, ami a 486 életciklusának a legvégén jött csak be csak az akkori komolyabb játékoknál (amikor floppy helyett cd-n kezdtek el jönni a játékok).
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
frescho
addikt
válasz Pikari #102986 üzenetére
Konkrétan a Doom-ról van szó. Ha elolvastad amit linkeltem, akkor tudod, hogy az SB Pro-nál 8 biten kevert. Ez is bőven 10% fölötti visszaesést hozott. Ha megfelezed az adatmennyiséget, de 486DX2 helyett 40MHz-es 386-ost veszel, akkor is ott lesz ez a 10%+. De negyedeljük le és nézzünk egy 20MHz-es 286-ost. Arányaiban ugyanott vagy, az is meg fogja érezni a mixelés terhét mondjuk Wolf 3D-ben. Sőt lehet, hogy még jobban, mert a 8bitx2x22kHz -> 8bitxmonox11kHz negyedeléséhez képest a proci sebességünk nem negyedére csökkent.
https://frescho.hu
-
félisten
-
Pikari
addikt
válasz FoxiestFox #102988 üzenetére
Nincs rá igény. AAA-t fejlesztő ismerőseim (ahol fontos az audió) egyszerűen 6 csatornás audiót vesznek fel mindenféle szögből oda, ahol az ilyen minőségre igény van. Ahelyett, hogy egy órát rászánna, és írna egy audio enginet, inkább 10 gigával nagyobb lesz a játék
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
envagyok
veterán
válasz FoxiestFox #102988 üzenetére
Voltak próbálkozások
De sajnos igaza van Pikarinakl. -
Pikari
addikt
válasz frescho #102987 üzenetére
Ha a példádban szereplő forrás 16 bites, akkor hiába mixeled 8 biten, ha a memóriából 16 biten töltöd be, csak az írásnál spórolod meg az egyik bájtot.
Eltekintve a konkrét enginetől, alapvetően nem a negyede, hanem kevesebb, mint a nyolcada. Másodpercenként 2*2*22k VS 1*1*8k. Így a cachet is kevésbé szemeteled össze.
A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.
-
félisten
válasz Pikari #102989 üzenetére
Ja.
Playerek többsége botfülű.
Igaz, ez csak egy pontig kifogás. Feleségemre adtam fülest, megmutattam neki az A3D demót, és azért ő is azt mondta hogy ejha.Mégis, minden felett a grafika áll, pedig vagy 10 éve a közel fotorealisztikus érában élünk, de azok a dolgok amikre én 25 éve ácsingóztam hogy majd lesznek a játékokban, pl király fizika olyan szinten hogy rombolhatóság jobban megoldva mint a legutóbbi Red Factionben, a lövedékek által fodrozódó füst real time számoltatva, felületekre lövellő víz valósághű kezelése, sehol nincs ilyesmi, hatalmas élettelen játékterek vannak, ötlettelenség, script hegyek, de szép graf...
Persze történik innováció, pl Nanite tech UE5-ben és ilyesmi, de az én nézőpontomból olyan feeling mintha 15 éve állna az idő.
Mondjuk cserébe az indie és boomer shooter műfajban történnek jó dolgok.
Pl az Ashes 2063 és Afterglow szerintem az utóbbi 5 év legjobb játékai, pedig csak GZDoom engine modok -
frescho
addikt
válasz Pikari #102991 üzenetére
Lefelé kerekítesz miközben Amigával kellene összevetni. Tehát mixeljük 8 biten, 4 csatornán és 11kHz-en. A cache szemetelés sem áll meg, mert 286-ot írtál ahol nem jellemző a cache.
Ha már az adat mennyiséget lefelé kerekítjük, akkor legyünk realistábbak a 286 oldalon is. A 20 MHz-es 286 már ritka. Egy 12 vagy 16-os volt a gyakori. 286-nál nincs cache, RAM sávszélességed is sokkal gyengébb. Ennek a teljesítménye nem negyede egy a Doom tesztben szereplő 486DX2-höz képest. Szóval az állításod szerintem még mindig nem áll meg, hogy egy 286-on nem mérhető érezhető a terhelés.
https://frescho.hu
-
válasz frescho #102973 üzenetére
Az sbpro nagyon hasonlo szint, csak kevesebb csatorna (viszont van opl)
Pár kiló SBPro- t annó zsákolhattam volna ingyen, de mondtam, az nekem nem kell, csak az SB16/Awe- ket pakoltam el, megbántam...Amúgy asszem a Yamahás SB16- okon is van rendes OPL
A 3 test probléma nem megoldható.
-
-
Valamint egy + általánosság, a GUS bármelyik verziója érzékeny az alaplapra, és a nem naptárazott, overkill alapon sokkal jobban működik.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
-
válasz FoxiestFox #102968 üzenetére
Hát...igen, elszállt rendesen, most a beárazósban is zavarban voltam, próbáltam egyensúlyt találni az erőben, nem egyszerű. ----
---ahhoz képest hogy annó a MAX ingyen rámtört, a PnP pedig óccsón, a Classic pedig fillérekért, most elborult helyzettel állunk szemben....
...kb olyan effektus, mint egy régi, ritka bélyeg, gyere fel hozzám baby, megmutatom a bélyeggyűjteményem...A 3 test probléma nem megoldható.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Milyen TV-t vegyek?
- Windows 11
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- Windows Insider Program
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- További aktív témák...
- Beszámítás! Intel Core i7 4790K 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Új AMD processzorok kedvező áron!!
- Ryzen 5 1600x OEM
- Beszámítás! Intel Core i7 4790 4mag 8szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i9 9900KF 8mag 16szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest