- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
én azt értem hogy az érdeklődés megmaradt, elvégre a fejlesztők egy jó része ugyanolyan techfreak mint én is, és az én érdeklődésem is megmaradt Az a gond, hogy ettől nem fognak még több kártyát eladni, amiből a bevétel és piaci erő jön. Márpedig az amd részesedése csökken.
Értem én hogy az olyan tech-fetisisztákat meggyőzi mint amilyen én vagyok hogy impresszív (és a gcn és mantle dokumentáció is az), de ez nem fog elég bevételt termelni.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #85552128 #11748 üzenetére
A fiji dragasaga relativ, ha hozza a teljesitmenyt, akkor a piachoz arazzak, ez normalis.
Az amd-nek meg annyit kellene csiszolni a GE-n hogy az is zart legyen az nv kartyakkal szemben, es akkor egyenlo talajon lennenek ilyen szempontbol az nv-vel. Szerintem hulyek hogy ha az nv ugy jatszik a zart gameworksel ok nem.
-
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #11752 üzenetére
Igen relatív, de az nV-nél sem a Titanok növelik a részesedést és hiába van rajta nagy nyereség, ha relatíve keveset adnak el (a Fiji gyártása a HBM memóriákkal és a vízhűtéssel meg jóval költségesebb...)
A 70-150k-s régiót kellene lefedniük versenyképes alternatívákkal, mert ez az amiből sokat adnak el.A GW effektek többnyire működnek AMD kártyákon, TXAA az ami nem engedélyezhető de az nem is nagy veszteség... AMD-nek meg egyedül a TressFX ami ilyen extra effekt.
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Pont azt akartam irni mint Menthirist, hogy lehet izgalmas lesz a kovetkezo ket ev szoftver szempontbol, de masreszt meg abbol a szempontbol hogy nagyot durrant e a 14nm-en az amd cpu es gpu fronton is vagy csodbemegy, mert egyelore meg hardvergyarto es nem szoftverceg, es uj termekek nelkul lehuzhatja a rolot.
Vagy annyit tejelnek a szoftvercegek hogy ez megeri? Mert eddig nem sok a latszatja, az amd jatekok ugyanolyan jol futnak nvidia kartyaval a nagy nyiltsag miatt, mig az nv minden gameworks cime egy tokonrugas az amd kartyaknak.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Menthirist #11751 üzenetére
Miért nem? Olyan technológiákat építenek a játékokba, amelyeket csak Radeonnal érhetsz el. Vagy nem kérsz ezek előnyeiből, vagy veszel egy Radeont. Ennél egyszerűbb stratégiája rég volt már az AMD-nek.
Egy olyan irány mellett, amikor a vezető kiadók azon gondolkodnak, hogy minden korlátozott licencű middleware-t kidobnak alapvetően jó az a stratégia, hogy ha a middleware nem kell, akkor legalább olyan csomagok legyenek, amivel a fejlesztőknek egyszerűbb lesz a middleware-ek helyettesítése. Az AMD nézőpontjából vizsgálva úgy vannak vele, hogy ha szerencséjük lesz, akkor egy csomó fejlesztésre nem lesz szabványos alap, vagyis csupán a nyitottságuk miatt egyre több dolog fut majd csak Radeonon. Ilyen körülmények között az fog dönteni, hogy ki a játék kiadója és ahhoz veszed a VGA-t.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Malibutomi #11756 üzenetére
Azóta nyilatkozták már pár helyen hogy ez nemigaz. A fejlesztő hozzáfér a kódhoz és változtathat is rajta nVidia oldalon is.
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Ren Hoek
veterán
válasz Televan74 #11753 üzenetére
+1 ... nekem is már rettentően elegem van a mobilos hányadékokból... Komolyan erre van vezető igény? Főleg az,hogy régebben kábelfektetés közben még találtam egy-két érdekes játékot, de ma már csak free-2-play sz.rok vannak. A "nagy" címeknek meg egyszerűen nem látom értelmét... egy kicsi 5-8 colos kijelzőn HOL van játékélmény?
A játék nekem mindig is azt jelentette, hogy leülök kényelmes székbe, nagy monitor elé egér+bill és kész. Ennyi. Nagyon idióta egy világ lesz így... Néha tényleg bennem is felmerül, kikéne költözni egy patak melletti kis erdei faházba és kilépni a fogyasztói társadalomból....vagy csak megöregedtünk.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #11755 üzenetére
Az AMD már nagyrészt szoftvercég. Persze hardvereket gyárt, de azért nyissuk ki a szemünket pár nagy problémára. Ott volt az API gondja. Az AMD oldotta meg. Azért maradt zárt az API-juk, mert a header fájlokat a Microsoft és a Khronos úgy nem engedte nyilvánosságra hozni, hogy a DirectX 12 és a Vulkan rengeteg részt copy-paste-ban átmásolt.
Számos szoftveres problémát is megoldott még az AMD. Például a Windows 10-ben a vezeték nélküli kijelző úgy fog működni, ahogy az AMD kidolgozta a Windows 8.1-re. Az MS elfogadta, hogy az sokkal jobb modell. Ugyanígy az MS GPGPU-s JPEG dekódert is rak a Windows 10-be. Lemásolták, amit az AMD csinált a HSA dekóderrel.
Amikor egy hardvercég szoftvertechnológiáit másolja a szoftveripar, ott azért erős a szoftveres fejlesztés.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz FollowTheORI #11758 üzenetére
Mondjuk legutóbb pont a CDPR mondta hogy NEM lehet optimalizálni pl a hairworks-öt:
"However, unsatisfactory performance may be experienced as the code of this feature cannot be optimized for AMD products."
Pedig itt ugye csak a 64x-es tesszeláció mellőzése kellett volna hogy nagyságrendet ugorjon a sebesség radeonokon és Keplereken (!!!!) is."Nvidia has lost huge amount of respect w/ the unusable black box GameWorks"
Ezt pl Repi írta twitteren. Gondolom nem a nyílt és módosítható GameWorks-ről beszélt. Sőt elvileg Tom Petersen Rev Lebaradian (nvidia-tól) is elismerték, amit a CDPR mondott.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Menthirist #11763 üzenetére
Elvileg úgy van a licenc, hogy ha valami komoly gond van, akkor el lehet kérni a forráskódot, és annak módosítására lehet tenni javaslatot. De ha az NV nem látja indokoltnak, hogy a fejlesztők lássák a forráskódot, akkor joguk van ezt visszautasítani. Emellett a javaslatokat sem kötelező elfogadni. Többek között olyan javaslatokat meg sem vitatnak, amely a teljesítmény növelésére koncentrálna. Egyszerűen azért zárt a middleware, hogy ne egy fejlesztő határozza meg mennyire gyorsan fusson a PC-ken, hanem maga az NVIDIA. Ha azt akarják, hogy csak a Titan X legyen jó, akkor megírják úgy.
Ezért írta Lauritzen, hogy még a stúdió üzleti embere sem lehet olyan hülye, hogy ilyet aláírjon.
Egyébként Maxwellen is simán háromszorosa lenne a végrehajtás sebessége 16x tesszellációval.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Menthirist #11763 üzenetére
repi black boxot írt, szóval a kódot sem látják.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
veterán
válasz velizare #11765 üzenetére
Lehet repiéknek még azt sem engedik
Amúgy tavaly áprilisa óta elvileg bele lehet látni, de akkor Abu elmondása szerint várhatóan inkább csak igényelni lehet a belelátást meg a módosítást, aztán meg megengedik vagy sem. Bár az nv konkrétan azt is mondja hogy bármelyik fejlesztő kedvére változtathat rajta, és ez nem tűnik igaznak a fejlesztői vélemények alapján (nem, nem Abu véleménye alapján)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#85552128
törölt tag
válasz Menthirist #11763 üzenetére
"GameWorks licenses follow standard industry practice. GameWorks source code is provided to developers that request it under license, but they can’t redistribute our source code to anyone who does not have a license. "
Namost ha a CDPR vagy más olyan megállapodást kötött az elején, hogy nem kérik a kódot akkor miért is megy utólag a sírás ?
Az megint csak igaz hogy driveres optimalizációhoz nem szükséges a source code, nem hiszem, hogy minden fejlesztő forrásokat küldene kész (teszt)buildek helyett az AMD/nVidia-nak..."The bottom line is AMD’s tessellation performance is not very good and there is not a lot NVIDIA can/should do about it."
-> ha megnézzük pl. ezt igaz: [link]
"I believe it is a resource issue. NVIDIA spent a lot of artist and engineering resources to help make Witcher 3 better. I would assume that AMD could have done the same thing because our agreements with developers don’t prevent them from working with other IHVs. (See also, Project Cars)"
Ez is igaz, az elején az egyik AMD-s Twitteren írta hogy "artifical" a Project Cars problémája aztán valahogy csend lett miután a PC stúdió vezére is megszólalt, és kikérte magának mert jóval előtte történtek egyeztetések az AMD-vel (és ugye a W10-es WDDM driverben jóval gyorsabb a játék AMD-n is)...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #85552128 #11767 üzenetére
Az való igaz hogy a radeonok tesszelációs sebessége nem valami jó (ezt mondtam mindig is a hairworks kapcsán is), de akkor miért is kell sok olyat 64-128x tesszelációnak alávetni, aminek semmi látszólagos előnye sincs mondjuk 16x felett? Mert kész, itt máris lenne optimalizáció, nem csak radeonon, hanem nvidia-n is. És nem először vannak ilyen véletlenek olyan játékokban, ahol az nvidia "spent a lot of artist and engineering resources to help make xxx better" És mindig csak ezzel a tesszelációval.
ráadásul az az infó hogy csak limitálni kell, nem jut el mindenkihez, így marad az a userek fejében, hogy "szarazamd"
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #11767 üzenetére
A probléma forrása az, hogy sok felesleges munkát végez a HairWorks. Nincs semmi különbség 64x és 16x tesszellálás között, de közben minden hardveren jelentősen lassít a 64x mód. Miért van rajta? Tök ugyanaz fog lejátszódni, mint a Far Cry 4-nél. Az AMD megváltoztatja a tesszellálási faktort és a formátumot, amivel gyorsabb lesz az effekt a Radeonon, mint GeForce-on. Erre az NV is megcsinálja ugyanezt, mert az effekt minőségére ennek nincs hatása. Egyszerűbb lenne optimalizáltan kiadni, nem széthackolni a driverben a kész effektet. Aztán az is kérdés, hogy a módosítást csak a Maxwell kapja meg, mint az FC4-nél vagy most a Kepler és a Fermi is.
Ez gyakorlatilag a saját felhasználóid nagyfokú szopatása végeredményben a semmiért. Ez nagyon árt a PC gamingnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Geresics
addikt
válasz TESCO-Zsömle #11732 üzenetére
Többször elolvastam amit nekem írtál, de esküszöm nem értem mit szeretnél mondani!
- gyorsabb legyen: nyilván nem veszek lassabbat.
- újabb legyen: 2015-ben nem szívesen vennék 2012-es technológiát.
- jobb legyen: hát rosszabb semmiképp!
- még kevesebbe is kerüljön frissen, mint az öreg most: nyilván megjelenéskor valamivel magasabb az ára, mint 1 hónappal később, de azért a lényeg az ár/teljesítmény index...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#85552128
törölt tag
És miből gondolod, hogy ez nem a fejlesztő hibája ? Múlt héten jött ki egy patch ami "Improves HairWorks performance" - namost ha nincs hozzáférésük akkor ezt nem tudnák megtenni másrészt ahogy a korábbi fejlesztői twitterben is volt, bizonyos paraméterek a forráskód nélkül is átadhatóak az effektért felelős DLL-nek...
De amúgy Hairworks nélkül is gyorsabb a 970 mint egy 290X...
(#11772) Malibutomi: Driveres optimalizációhoz nincs szükség a forráskódra. Vagy szerinted hány fejlesztő küldi el a forrásokat a gyártónak ? [link]
"Cebenoyan says that a game’s source code isn’t necessary to perform driver optimization. “Thousands of games get released, but we don’t need to look at that source code,” he says. “Most developers don’t give you the source code. You don’t need source code of the game itself to do optimization for those games. AMD’s been saying for awhile that without access to the source code it’s impossible to optimize. That’s crazy.”
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz FollowTheORI #11758 üzenetére
Igen a fejleszto hozzafer ha megkapja (bar sokan azt nyiltkozzak nem fernek hozza), csak nem adhatja tovabb, ergo az AMD nem tud optimalizalni ra.
Egyebkent ez megint ugyanaz a moka mint regebben: az amd kartyaknal erosebb tesszelacioban az nv, ezert irgalmatlan mennyisegu tesszelaciot eresztunk ra, amivel ugyan a mi kartyaink is durvan lassulnak, de az amd-k meg jobban. Lasd 64X tesszelacio a hairworksben alapban, amit ha levesz valaki 16x vagy 8x-ra szinte semmi minosegi valtozas nincs, csak ketszeres fps.
Erre irtam fentebb, hogy az AMD hulye hogy ok meg jatsszak a jofiut.
[ Szerkesztve ]
-
Yllgrim
őstag
válasz Menthirist #11727 üzenetére
Kb ezt mondtam par honapja hogy ez igy ebben a formaban es varni kell a 4XX-es generaciora, mert A Fiji meg gondolom aranyarban lesz, akkor meg az ember var egy 4XX-es generaciora es ennyi.
(#11747) Abu85: Erre en mint egyszeri vasarlo azt mondom hogy ezek olyan dolgok amikre majd jovore lehet epiteni, a masodik fel evben, akkor jonnek ki az uj eszkozok, azokat hagyja az ember tesztelni meg par honapot, jovo osz, addig kell most egy eros kartya, Fiji ha aranyarban lesz akkor felejtos, 290X-em van most, nem kell ugyanaz picit gyorsabban, innentol mar nem sok opcio maradt.
Peace is a lie, there is only passion. Through passion, I gain strength. Through strength, I gain power. Through power, I gain victory. Through victory, my chains are broken. The Force shall free me.
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz Geresics #11770 üzenetére
Semmi különösre, csak hogy nVidiánál lenyelik az emberek a magasabb árat, mert "jobb". AMD-nél nem elég, ha jobb, legyen sokkal jobb, és e mellé még olcsóbb is, és ne is fogyasszon többet és a hűtése is halkabb legyen és főzze le a kávét reggelire ...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
nagyúr
válasz #85552128 #11771 üzenetére
meg tudják tenni, viszonylag könnyen. az nvidia itt mint 3rd party supplier működik a hairwokrsszel, leszállít a cdprnek egy új verziót, azt a cdpr felküldi a repójába, és elindítják a fordítást. aztán ha nem hasal el, kiadnak belőle egy új relanzát, és becopypastezik a relanza notesbe a saját javításaik mellé amit az nvidia küldött. nem rakétatudomány.
@TESCO-Zsömle: és ha ez mind igaz, még akkor is: szar a driver. meg béta.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #11771 üzenetére
Abból a szempontból a fejlesztők hibája, hogy egy ilyen konstrukciót választottak. Nem véletlen, hogy a top fejlesztők szerint ez az egész GameWorks úgy ahogy van bullshit. De persze nyilván nem pisztollyal kényszeríti az NV az adott céget, hogy írják alá a szerződést, tehát valahol ez az aláíró hibája.
Már megint ez az AMD vs. NV. Itt nem erről van szó, hanem arról, hogy a HairWorks minden hardveren több sebességet igényel, mint amennyi kellene ugyanehhez a minőséghez. Kit érdekel a hardverpárosítás, ez a gépigény mesterséges növelése, ami rendkívül káros az iparágra.
Meglepődnél mennyi. Az Intelnél és az AMD-nél bevett szokás az is, hogy mérnököket küldenek a stúdiókhoz, hogy helyben megmondják mi a gond.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #11774 üzenetére
A 970-et a 290X-hez hasonló teljesítménnyel kb. 40$-al alább árazta be az nV.
Újabb, teljesítmény hasonló, kevesebbet fogyaszt, nem melegszik annyira - nem lehetetlen elvárások ezek, de egy átnevezéssel tény és való nem oldható meg...Amúgy értelmes 290/X most 115k körül van, a 380/X-nek ugye ezt a szintet kéne hoznia teljesítményeben és árban is, a tuningolt Hawaii - 390/X meg legyen mondjuk 140k, akkor a gyakorlatilag egyetlen értelmes újdonság Fiji PRO/XT hova lesz árazva ?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Malibutomi #11772 üzenetére
Nemis az AMD-nek kéne optimalizálni, hanem a játék fejlesztőjének.
Ahogy Szaby írta, ha kérik és úgy állapodnak meg akkor megkapják... lehet ezért többet kell fizetni vagy a fene tudja, de a lehetőség adott és ezt nVidia emberei és fejlesztők is ugyanúgy lenyilatkozták.
Most akkor egyik ezt állítja másik meg azt, ami alapvetően ezt alá is támasztja ezek szerint. Valaki megkapja cserébe több reklámért vagy pénzért más meg ezt nem vállalja be inkább panaszkodik.Azis lehet az nVidia belső validációhoz is köti/kötné ezt... pl ha módosítod a kódot, akkor be kell küldened nekik ők letesztelik jó e (amolyan WHQL by nVidia) és ezért pl fizetni kéne ezt a szolgáltatást nekik + ugye több idő ami meg a kiadóknak sem tetszhet. A fejlesztők meg ezeket nem akarják/vállalják... stb.
Nem tudjuk mert nem láthatunk bele ezekbe a szerződéses feltételekbe... de a lehetőség adott.
AMD meg ingyen osztogatja a technológiáit... ők meg ezt az utat választoták. Ennyi.
Aztán vagy működik nekik vagy nem.Pl A Maximum PC-nél is panaszkodott Richard Huddy... jött is rá válasz: [link]
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Malibutomi
nagyúr
válasz FollowTheORI #11778 üzenetére
A CDPR ahogy fentebb is irtak azt nyilatkozta nem lehet AMD-re optimalizalni...hogy miert azt nem fejtettek ki.
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #11780 üzenetére
Mondjuk a CDPR az utóbbi időben nem épp a szavahihetőségéről híres...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #11778 üzenetére
Nem. Ezt több fejlesztő is elmondta, hogy téves. Nyilatkozatokat lehet adni róla, de valójában a forráskód akkor jár, ha az NV úgy ítéli meg, hogy szükséges. Ha nem, akkor nincs forráskód. De még ha van azt akkor sem lehet módosítani. El lehet mondani az NV-nek a problémát és vagy módosítják vagy nem.
Ez igazából arra megy ki, hogy a fejlesztőnek ne legyen kontrollja az effekt sebessége felett. Minden fejlesztő érdeke, hogy az adott program a lehető leggyorsabban fusson, de ez ellenkezik az NVIDIA érdekével. A megoldás erre a problémára a GameWorks.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Geresics
addikt
válasz TESCO-Zsömle #11774 üzenetére
Szerintem félreértettél: az utolsó nVidia kártyám a Geforce 2 MX 400 volt!
Már jó ideje szeretnék újra nVidia kártyát, de egyszerűen adott pénzért kevesebbet kapok, mint AMD oldalon. Persze ez az általam preferált 40-60eFt-os kategóriára igaz. Lehet, hogy ez nem minden időpillanatban van így, de az elmúlt időszakban, ha valaki kérte a segítségem, hogy milyet vegyen, akkor igaz volt, és ha ma akarnék venni VGA-t, akkor a GTX960 (>60eFt, 2GB) és az R9 280 (<60eFt, 3GB) között vacillálnék, és bizony az utóbbi nyerne nálam.Amiben én reménykedem az R9 3xx szériában az az, hogy <60eFt-ért kapok egy legalább olyan jó kártyát, mint az R9 280, legalább annyi memóriával. Ha ez nem sikerül, még mindig megvehetem a 280-at, vagy ha az új VGA-k lenyomják a 960 árát, akkor talán azt...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
#85552128
törölt tag
válasz Malibutomi #11783 üzenetére
Nem azt mondtam, de ha megnézzük a Hairworks nélküli teszteket ott is gyorsabb a Maxwell, tehát valószínűleg lenne még mit javítani az AMD driveren is, csakúgy mint az nV-nek a Keplernél.
Összességében meg egy rendkívül szarul optimalizált és bugos játékról van szó és ez HW nélkül is érvényes.
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz #85552128 #11777 üzenetére
Azért rossz az összehasonlítás, mert a 2xx-ek valójában a 7xx-ek ellenfelei. A 970-es igazi ellenfele a 380-as vagy mifene lesz, mert már nem igazodok ki a számozáson... Durva is lenne, ha a 970-es nem verné így a 290-et, tekintve hogy 1 év van köztük. De általánosságában az a tapasztalat, hogy a piac elfogult az nVidia javára és ezt a negyedéves értékek is mutatják, mert akkor is a zöldeknek áll a zászló, ha nincs számottevő előny egyik oldalon se, vagy ha épp még hátrányban is vannak.
Fiji XT a Titan X ellen, a PRO meg gondolom a 980Ti-re, de nyilván teljesítmény dönt majd, illetve nem lehet a Radeon-októl komoly előrelépést várni a 20nm befuccsulása miatt.
(#11781) Szaby59: Az nVidia meg az utóbbi 10+ évben... Mekkora lódításaik voltak, gyakran még a saját befektetőiknek is a szemükbe hazudtak...
(#11784) geresics: Mea Culpa, de amit írtam, az attól sajnos még eléggé igaz. A 3xx-től a korábban már ecsetelt okokból sok jót nem várnék azon túl, hogy kicsit lenyomja az előző szériák árait.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
titán
-
#85552128
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #11786 üzenetére
Nem rossz összehasonlítás, ugyanazon a csíkszélességen lettek kiadva, ráadásul ellenfél híján mivel kellene hasonlítani ?
De ok, akkor nézzük a következő AMD gent ott lesz változás ? A 380-as valószínűleg egy Tonga lesz, a 285 jelenleg kb. a 960-al van egy szinten TDP-je 190W ha lesz teljes értékű Tonga akkor ez valamivel afölött lesz, tehát a fogyasztás/teljesítmény mutatója továbbra sem lesz sokkal jobb és lehet, hogy a teljesítménye sem. Arról nem is beszélve hogy ha indokolt az nV simán bedobhat egy árcsökkentést így ~10 hónap után és még mindig versenyképesek maradnak.
Az a kérdés, hogy bevállalják e a nagy hézagot a Fiji és a HawaiiXTX között mert ha igen akkor várhatóan minden drágábban kezd, ha nem akkor viszont a Tonga jó lehet a középkategóriában.[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz schawo #11787 üzenetére
Sajnos a kis fejlesztők rá vannak szorulva, mert nincs alternatívájuk. Pont ez a lényeg. a GW minden limitációja ellenére olcsó és gyors fejlesztést jelent, esetleg még egy kis anyagi támogatással is karöltve. A nagy kiadóknak ez nyilván nem játszik, de nekik nem is jelent gondot házon belül saját grafikus motort fejleszteni, viszont a kicsit vannak többségben...
(#11788) Szaby59: Nyilván nem lesz akkora változás, mint amekkorának kéne lennie, hisz az eljárás, amire tervezték, befuccsolt. Kellett volna a 20nm az új szériának, hogy rendesen üssön, de nem így alakult...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
#85552128
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #11790 üzenetére
Szerintem az AMD már jóval előrébb tudta, hogy az befuccsol és valószínűleg az nV is ezért választotta az architektúra módosítását mert tudták, hogy 28 nm-en kell kiadniuk...
Az viszont nem magyarázat a gyártástechnológia bajra, hogy a csúcskategórián kívül máshová nem fejlesztettek új GPU-t.[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
Igy mar egyre jobban logikus, hogy rebrand lesz a lineup. Ahogy Te is mondod a Fiji-vel akarjak eladni a tobbit. Amugy korabban is irtam, hogy lehet felesleges is, mivel a jelenlegiek sincsenek kihasznalva. Vegre szoftveres oldalon novekedni fog a kihasznaltsag es a hatekonysag. Ennek mondjuk csak orulok a 7870-nel.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #11791 üzenetére
Nem feltétlenül szükséges számukra új GPU. Azok a technológiák, amelyekre szükség lesz low-level API-val, már 2012 elején bekerültek és ott vannak a hardverekben. Valószínű, hogy a tervezésnél az AMD eldöntötte, hogy a telefonpiac úgy sem érdekli őket, így előre kitömték a rendszert, hogy 2015-ben is működjön. Ezért van benne sok regiszter, skalár processzor, nagy LDS, gyors belső busz, stb.
A többiek nem gondolkodtak ennyire előre, mert fontos volt valami más piac is, vagy nem számítottak rá, hogy szoftveresen ennyi újítás lesz három év alatt.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Másrészt akkor feltehetnénk a kérdést, hogy mi szükség van a Fiji-re vagy a GCN 1.2-re ?
Két érdek feszül egymásnak, az AMD érdeke az, hogy folyamatosan adjon el hardvereket, de aki eddig nem vette meg a 290X-et az ezután sem fogja a 390X-et vagy bármi legyen a neve, hanem vesz egy nV kártyát vagy vár...
A perf/watt arányról nem is beszélve...[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az csak nekem furcsa, hogy a múltkor azt olvastam, hogy vram takarékos, spórolós catalyst-on dolgozik az Amd, erre az "új" kártyák dupla annyi memóriával jönnek, plusz 10% órajellel. Kicsit olyan, mintha nem tudná a bal kéz mit csinál a jobb..
Szaby59 Oké, de ha ez annyira jó leyz, hogy elég lesz a 4 giga untig mindenre, akkor minek a 8 gigás 390X kártya? Lehet én nem értem, de nekem kicsit sántít valami.
[ Szerkesztve ]
Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
félisten
Abban egyetértek, hogy okosabb GPU-ra nincs szükség, ez tiszta sor, mert így is bőven vezetnek e téren.
Sebességben, és fogyasztásban viszont lehetne mit fejleszteni.
Persze, tudjuk, hogy ez nem megy olyan egyszerűen és a GPGPU teljesítmény rovására menne.(#11797) tailor74: A memória takarékos Catalyst a 4GB-os Fiji miatt kell. A többi kártyának nincs rá szüksége.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest