- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Mandarinn #4449 üzenetére
Nekem a starcraft2 megy medium grafikán, fullHD-ben egy alap GT520m grafikával - a te vga-d ennél kb 2x erősebb, el kell vinnie majd a dio-t is. (elvileg nem lesz sokkal komolyabb a gépigénye a SC2-nél)
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
gyiku
nagyúr
kint van a bull, remelem most mar jon nemi info a hd7xxx-rol.
hüllő
-
Zaja2
senior tag
Üdvözlök mindenkit az olvasók közül!
A problémám,ha lehet annak nevezni egyáltalán a következő lenne:
Van egy videókártya a gépemben,ami szerintem csak kicsit lényeges milyen,de azért leírom!
Egy Ati Radeon 9250-es DDR-es AGP videókártya van az Abit Guru AI7 lapban.Nem tudom ez is mennyire lényeges,de előtte HD 3650 volt benne.(De erről majd Lentebb...)
Nos,beszereltem ezt a 9250-es VGA-t az alaplapomba,Windows 7 32 bit mellé.
De azt árulja már el nekem valaki,hogy olyan hogy létezik,hogy egyszerűen a kártyát nem hogy fel sem ismeri,de képet is ad vele,viszont ennek ismeri fel:
A HD 3650-nél ugyan ez volt a probléma,ott AGP Hotfix driverrel oldottam meg valahogy,de azt már nem tudom...
Hát emberek!
Hogyan játsszon így valaki akár CoD 1-et is,ha nincs ami betöltse az OpenGL-t?
Nagyon elszomorodtam,és fél napig keresgettem moddolt driverek után,de semmi jelentőséggel bírót nem tudtam felkutatni a Világhálón!
Ezért is fordultam most hozzátok,mert itt sok segítőkész,és udvarias emberrel találkoztam már!
Ha csak megpróbáltok segíteni azt is köszönöm!
Üdvözlettel: Zaja!
[ Szerkesztve ]
Megbízhatóságom: http://users.atw.hu/phmegbizhatosag/phtabla.php?nev=Zaja2 /Valamint adatlapon
-
poj
tag
Most olvastam a guru3d-n, hogy Q2-Q3 2012 a megjelenés valószínűleg
Idén a mobil gpu-k jönnek csak, nem valami jó hír -
cheatergs
senior tag
A Hecatoncheirekkel mi lett? Anno az SI-NI nevének felbukkanásakor sokat emlegették ezt a nevet.
Mindig minden mindegy
-
lsc
nagyúr
Az élet kegyetlen .
-
Weaver
senior tag
egy 4290es igp teljesítménye melyik asztali radeonéval egyezik meg !? körülbelül?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz DeckardCain #4467 üzenetére
Nem olyan nagy baj az. Addigra legalább normalizálódik a Ft árfolyama is.
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz TESCO-Zsömle #4469 üzenetére
Akkor muszáj lesz az asztalt vernem fizetés emelés miatt.
⭐ Stella
-
Zoo123
senior tag
Vajon mennyivel lesz gyorsabb a 7970-es mint a 6970?
Gyorsabb lesz mint egy 5970?
Jelenleg 5850 cf-et használok 900/1200-on, ha ezt a teljesítményt tudná egy GPU max 90 ezerért azonnal váltanék.''Nem vagyok komplett őrült... pár darab még hiányzik!''
-
TESCO-Zsömle
félisten
Ha a korábbi pletykáknak hinni lehet, akkor a HD7870-es úgy lesz gyorsabb kb 10%-al, hogy 120W-ot eszik.
Én -a pletykákra alapozva- amondó lennék, hogy a HD7970-es olyan 20-25%-al pakol majd oda a 6970-esnek, miközben 200W alatt marad a fogyasztása*.
* - Az alacsony fogyasztásra utal, hogy a HD7970-es GPU-ját 1:1-ben viszik a mobil piacra, ahol ugye 100W a TDP-keret.
90k-ért szerintem a 78x0-est fogják mérni:
- A szűkülő piac megköveteli a drágulást.
- A forint értéke is romlik
- Januártól 27% az áfa.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
-
Angel1981
veterán
válasz TESCO-Zsömle #4474 üzenetére
"Én -a pletykákra alapozva- amondó lennék, hogy a HD7970-es olyan 20-25%-al pakol majd oda a 6970-esnek, miközben 200W alatt marad a fogyasztása*."
Egyetértek!
Talán majd a következő 28 nm-es széria ismételten gyorsabb lesz 20-30%-kal, viszont a fogyasztása is több lesz ennyivel, és akkor a 28 nm-en készülő "8970" kb. 60-80%-kal lesz gyorsabb a kb. azonos TDP-jű, 40 nm-es 6970-nél, vagyis azt a teljesítménynövekedést, amit korábban 1 generáció alatt léptek meg, most 2 alatt fogják.
-
Angel1981
veterán
válasz TESCO-Zsömle #4479 üzenetére
Őőőő, bocs, nem értem, vagy le vagyok maradva!
Az asztali vonalon 190W a TDP a csúcslapkának, míg a mobilban nem ajánlott 100W fölé menni.
Akkor hogy érik el? Underclock, illetve részegységek letiltása? Szabható TDP? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Angel1981 #4480 üzenetére
Egyelőre semmit sem tudunk a Tahiti GPU-ról. Felesleges a fogyasztását találgatni. Mobil szinten konkrétan nem lehet 100 watt fölé menni. Azért itt pici a hely a notebookban, így nem fogják felrúgni a szabványt. Asztalon még megtehető, mert a házak mérete változik.
Egyébként a PowerTune a kulcsa az egésznek. Azért fejlesztették ki, hogy az órajelet ne kelljen visszavenni. Majd a hardver automatikusan csökkenti, ha erre szükség van.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technikailag óriási előny. Tekintve, hogy maximális a fogyasztási szint, így abból kell kihozni a lehető legnagyobb sebességet.
A feszültség csökkentése nem opció még. Elég terhelés az a hardvernek, hogy órajeleket kell valós időben állítania. A feszültség bevonása ezt nagyon bonyolítaná.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nekem nem tűnik gáznak. Egy extra opció, amivel szabályozhatom a notebook fogyasztását. Ha esetleg nem vagyok konnektor közelben, akkor negatív PowerTune-nal biztos tovább tudok játszani pl. a vonaton, hiszen kötelezem a rendszert, hogy fogyasszon kevesebbet, és ezek mellett a teljesítmény is a lehető legjobb lesz a fogyasztáshoz mérve. Ez számottevő érték. Amíg minden manuálisan kalibrálható, addig nem látom a problémát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
egyes játékokban brutális mikrolagot generál, ez nem baj? (ill. mindenhol generálja, csak nem mindenhol látványos.)
ez a PWM típusú szabályzás amúgy is elég fura elgondolás egy ilyen erőforrás esetében, szerintem valamilyen slope-os megoldás sokkal jobb lenne - és akkor a feszültség szabályzása sem lenne akkora gond.[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Miért lenne baj, ha nincs rádkényszerítve a szolgáltatás? Ha viszont szükséged van plusz húsz perc üzemidőre, akkor nagyon örülsz majd neki szvsz.
A szabályzás a biztonsági kérdésekben is fontos. A PowerTune nemcsak a mobil vonalra lett fejlesztve, hanem a csúcs-VGA-hoz. Ha átléped a fogyasztási határokat, akkor atombiztos megoldás kell oda, hogy a termék ne pusztuljon meg. A HD 6990 azért élte túl a teszteket, mert a PowerTune felügyeli a kártyát. A GTX 590-ből ez hiányzott, és nem kevés meghalt tesztelés közben. Később ez driverből szabályozva lett, de ez nem olyan korrekt megoldás, mint a PowerTune, mert ha a túlterhelés érzékelve lesz, a PowerTune pár MHz-el csökkenti az órajelet, ráadásul dinamikusan visszaállítja, ha elmúlt a veszély. Gyakorlatilag észre sem veszed. A GTX 590 driveres megoldása már fix órajelre csökkent. Ezt könnyen lehet ellenőrizni. Ha húzod a terméket, és emeled a GPU-k feszültségét, akkor a GTX 590 sebessége csökken.
A feszültség szabályzása a PowerTune alatt sem gond, de a GPU kvalifikálása igen. Itt nem a technikai megvalósítással van gond, hanem azzal, hogy a dinamikus feszültségállítás komoly mértékben növeli a lapkák tesztelési igényét. Anyagilag a VGA-piac jelenlegi helyzetében ez nem fér bele.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #4490 üzenetére
Nem feltétlen. A GPU terhelése különbözik a mérhető fps-től. Inkább a jelenettől függ. A Furmark sem egy komplex dolog, és pont ezért terhel, mint az állat.
A PowerTune mellett másik opció, hogy durván le lesz korlátozva szoftveresen a sebesség, és akkor megérzed a tempón. A harmadik megoldás pedig a nuku védelem, és reménykedhetsz, hogy túléli a VGA a kalandot.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Na jó, csak érted... Megvesz Lali egy majd 200k-s kártyát, és akadozik rajta a játék, mert ugyan 500W-ot enne, de bele kell préselni a 300-ba... Ha meg elereszti a lovakat, megfő, vagy ami még rosszabb, ugyanúgy akadozik, csak két akadás közt több az FPS...
Többek közt ezért nem veszek dupla-GPU-s VGA-t... Csak a cumi van vele, amellett, hogy örökli a CF/SLI minden baját...
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #4492 üzenetére
Ennyire nem durva a probléma. Az AMD és az NV is igyekezett a refparamétereket úgy beállítani, hogy a túlterhelés csak a Furmark és társainál jelentsen problémát. Ez pedig nem hiszem, hogy bárkinek probléma. Egyébként jogos, bár nekem nem a két GPU-val van a bajom, hanem a szabványos fogyasztási határ átlépésével. Ez nekem sem tetszik. Remélhetőleg a nextgen alatt erről az irányról letérnek az érintettek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TESCO-Zsömle
félisten
Hát, ha a Tahiti XT tényleg hozza a 190W-ot, vagy esetleg alá is megy, akkor jó irányba haladnak. De abból kettő még mindig 380W.
Mondjuk a két Cayman XT 500W-jából lett 330W-os csúcs TPU mérései szerint, ami 33%-os fogyasztáscsökkenés.
Na most a Tahiti XT 190W-jának majdnem 50% kéne a mobilhoz, ami brutális. Mondjuk az 1GHz-ből bőven van mit visszavenni, főleg ha csak az a cél, hogy az aktuális csúcsnak odaverjenek vele...
Wikipedián valakinek vicces kedve volt...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TESCO-Zsömle #4494 üzenetére
Szerintem érdemes elfelejteni a korábbi pletykákat. Semmi sem valós belőlük. Már az vicc, hogy mit keres egy mobil GPU kódneve az asztaliak között.
A Wiki sajnos egyre nagyobb vicc lesz ezekkel a találgatásokkal.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
nem az a bajom vele hogy van (ebben igazad van, nem árt ha van alternatíva, max. kiiktatom), hanem az, hogy tragikus, amit művel. pár MHz? nem tudom, az utóbbi driverekkel mit csinál, de nekem anno a 6970-nel 880 és 500 MHz között oszcillált. ez nálam inkább a "rohadt sok MHz" kategória ráadásul tényleg oszcillál - most megnéztem az F1 2010-es frame logokat, és a következő történik:
- powertune nélkül szép szabályosan 16ms körül vannak a frame idők, ebből lesz 63fps
- powertune minimumra húzva: 17-19ms a frame-idő, viszont kb. minden negyedik frame 23-24ms körüli, ebből lesz 51fpsa második esetben a játék érezhetően szaggat, nem jó ránézni. ha ehelyett a hülye alternálás helyett beállna 690MHz-re (ami a vezérlésből következően az átlagos frekvencia), akkor ugyanazon az 51fps-en szép sima lenne a játék. ezért nem értem ezt a műsort.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a -20%-os PowerTune. Az nagyon agresszív, mivel 60 watt mínuszt jelent. Próbálj -10%-ost.
Nem hiszem, hogy 5 ms különbség észrevehető. Az más miatt akadt. Észrevehető akadást 40 ms-os különbség okoz. Mikroakadáshoz pedig 20-30 ms minimum kell.
Állandó órajellel biztos nem lenne olyan magas az fps. Pont az a lényeg, hogy a lehető legtöbbet hozd ki belőle mindig.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
akárcsak az egyéb mikrolagoknál, itt is a ciklikusság okozhatja a problémát. nem az a gond, hogy valamelyik frame 5ms-mal hosszabb, hanem az, hogy minden negyedik frame 30-40%-kal több időt vesz igénybe. marha egyszerű amúgy kipróbálni - csinálj egy 60fps-es videot, ahol minden 4. kocka után beszúrsz még egyszer egy ugyanolyat. az elméleted szerint azt sem lehetne látni, de fogadni mernék, hogy golyózna tőle a szemed
a két teszt amúgy egymás után ment (először PT, aztán normál, aztán ellenőrzésként megint PT, hogy biztos jól láttam-e), úgyhogy kizárt, hogy más oka legyen.állandó órajellel akkor alacsonyabb az fps, ha csak egyes szakaszokon lép be a PT, ha folyamatosan megy, akkor nincs differencia.
#4498: olvasd el az utóbbi 10hsz-t, nekem 6970-nél jelentkezett.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Százalékosan ez annyi, de valójában 5 ms-ról beszélünk. Szinte bármikor előfordulhat egy ilyen esés, akár ciklikusan is fix órajel esetén.
A videó az messze nem ugyanaz. Ha beszúrsz valahova egyetlen képkockát, akkor az már kapásból megduplázza az azonos tartalmat, így nem +30-40%-ot kapsz, hanem 100%-ot alapból. Azt elhiszem, hogy egy megduplázott képkocka alacsony fps mellett okoz ilyet, de 60 fps-nél kételkedem, mert technikailag minden videót rendszertelenül nézel egy 60 Hz-es monitoron, hiszen a 23,976 és 24 fps-sel rögzített tartalom nem szinkronizálható 60 Hz-re.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen