Új hozzászólás Aktív témák

  • deny330

    aktív tag

    válasz jjeahh #125560 üzenetére

    Engemet csak esztétika szempontjából zavar a dolog, mert igazából a sárférő helyem elől baromi nagy, de hátul is akad még hely, ha nagyobbat szeretnék felrakni mint a 2.4-es Ardent. Szerintem én csak +size gumikkal tudnék befürdeni a sárférőhelyet tekintve, de előre még így is megmerném kockáztatni a 2.7-es / 2.8-as Minion gumikat, vagy akár a 2.6-os Maryt. Tapadás szempontjából szerintem többet számít a gumi keverék és a bütykök nagysága. Ahhoz képest, hogy a Trail Kingem mennyivel szélesebb, ballonosabb volt mint a 3C Minion.. hát sokkalta szarabbul tapadt. Laza, sáros, leveles talajon olyan tempókat jöttem a kanyarokban ezzel a gumival, amit a Trail Kinggel semmi pénzért nem vállaltam volna be. Kíváncsiságból leteszteltem egy autó feljárón is a gumikat. Az autó feljáró le van szórva murvával, alatta föld, szóval laza az egész. Ha nagyobb sebességgel megy rá az ember és a végén úgy akar ki kanyarodni a füvesre, akkor k*b@szott nagyot lehet taknyolni. A trail kinggel számtalan alkalommal lejöttem ott, kanyarodni csak nagy ívben mertem kis sebességgel. A fűre érve éreztem magamat megint biztonságban.. :DDD A minionnal nem volt ez. Ha nagyon döntöttem a bringát a kanyar miatt, akkor tudott sodródni a murván, de elég gyorsan visszanyerte a tapadását. A keményebb füves talajra kiérve meg áh.. mint amit oda tapasztottak. Szóval én személy szerint nagyon is megszerettem a Maxxis gumijait, egyedül ez a méretezés szúrja nekem is a szememet. De eddigi tapasztalataim alapján többet számít a gumi kialakítása és a keveréke, mint a szélessége. (Persze bizonyos kereteken belül.)
    Egyébként érdemes kipróbálni különböző gyártó gumijait. A Continentalban én kellemeset csalódtam pl. Ez a black chili keverék tényleg elég kopássálló, bár a tapadás laza, poros talajon megkérdőjelező a Trail King esetén, ahogy fentebb is írtam. (Ez mondjuk inkább a gumi kialakításának a hibája, nem a keveréké.) Egy Kaiser / Baron biztosan jobb ezekben a szituációkban, majd egyszer adok ezeknek is egy esélyt, de egyenlőre van itthon elég gumim amit tudok koptatni. A Schwalbe gumijai a fix méretezés miatt szimpatikusak, de a gumikeverékükkel kapcsolatban vegyes érzelmeim vannak. A hátsó Hans Dampf gumim pl hasonlóan ballonos, széles volt mint a Trail King, és ha jól tudom akkor SuperGravity keverék volt. Ha laza talajon fékeztem vele akkor elég könnyedén megcsúszott, ennek ellenére a gördülési ellenállása hatalmas volt. A nyomással sokat játszottam, de amit én jónak éreztem hogy "nah most tapad mindenhol" , az folyton felütéses defekttel járt (tudom, tubeless.. :U ). Első kerékre én biztosan nem merném feltenni ezek után. A Magic Mary 2.6-os verzióban volt alattam, ha jól tudom a mostani Addix keverékek egyikével (talán addix soft?!). Az brutál szélesnek tűnt. Aszfalton meghajtani nem igazán lehet viszont (nem is irigylem haveromat), terepen durvulásig nem jutottam el vele azonban. Egy kis mászást betudtam vele vállalni még, akkor nem kapart el sehol se. Mindenesetre majd adok egy esélyt még az új Addix keverékes Schwalbe gumiknak is, de egyenlőre Maxxis. :K

Új hozzászólás Aktív témák