-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Paxker315
addikt
válasz bringasisti #155001 üzenetére
én elengedem, de: [link]
speciel a leggányabb, legolcsóbb széles felnit hasonlítottam egy viszonylag drága keskenyhez, és így sincs olyan drámai súlytöbblet. Kinlin XR22-26-31T felnikre utalnék: a legkedvezőbb árú széles felnik a piacon, tehát valóban az olcsójancsi opció a kategórián belül. Az Open Pro meg nem.
Open Probol a régi keskeny fajtát még wiggle-ön lehet pl. kapni 50eur körül. A Kinlin XR22T szintén kb. ennyi. Súlyban meg a mavic nagyon pofátlanul hazudik, a kinlin gyári adat meg pontos.
Egyforma árfekvésű felnikről beszélünk, még akkor is, ha a KinLinek belépőnek, az Open Pro középosztály tetejére van pozícionálva. De én itt most kiszállok, 2020-ban nem vennék outira 19mm-től keskenyebb felnis kereket.
szerk: plusz hétvégiharcos hobbistának szvsz megéri az extra kényelem-stabilitás. Ha biciklire ül valaki, ne keserű szájízzel tegye!
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
arn
félisten
válasz samujózsi #154988 üzenetére
Sokminden befolyasolja a szelesseget, igazabol az sem tisztazott, hogy milyen korulmenyek kozott merik pontosan, amit rairnak.
de alapvetoen:
* gumi gyari szelessege
* guminyomas (nagyobb nyomason jobban kinyulik)
* felni szelessege (igazabol a gumi profilja valtozik)ezekbol a tenyezokbol kapod meg a tenyleges szelesseget, ami lehet kevesebb es tobb is, mint ami ra van irva. A gp4000 majdnem egy merettel van elszamozva (a 25os kozel 28). A gp5000 kb korrekt, a 32est 32onek mertem.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz bringasisti #154999 üzenetére
Nem egyertelmuen, dt csinal ugyanolyan tipusu kerekszetteket eltero felniszelesseggel, total hasonlo sulyban.
De ez most egyfajta hype, mint a gumi szelessegenek novelese, mert hogy azonos nyomason jobban gurul. Arrol mar nem beszelnek, hogy egyreszt van aerora hatasa, masreszt hasonlo sagnel (gumi benyomodasa terhelesre), ha hasonlo kenyelmi szintet losz be (vekonyabb gumi magasabb nyomas, vastagabb alacsonyabb), akkor ki is egyenlitodik kb a gordulesi elony.
Soktenyezos dolog ez, szvsz inkabb azt kell nezni, ki hogyan es hol hasznalja a bringat. Pl en inkabb csak fitnesszelek, meg szeretek eltekerni sotterre, praktikusabb a 32es, csak aszfaltra eleg lenne a 28as is, ha meg kicsit aerosabb bringam lenne 25osnel nem kellene vastagabb.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Mersant_le
csendes tag
udv!
tervezek venni 1 kerekpar computert ugy 20 ezer huf kornyeken. ezt a kettot neztem ki: bryton rider 15 es igpsport igs50e. melyiket ajanlanatok inkabb? esetleg valami mast? olyan kell ami tud szinkronizalni stravaval. elore is koszi![ Szerkesztve ]
-
cdl
senior tag
válasz Mersant_le #155006 üzenetére
Nekem Bryton van, de ezek közül az IG lenne a nyerő.
Amikor még keresgéltem, befutó volt ez is. Akkuban és képernyőben nem egy liga a a Bryton 15-höz képest. Az 530-al van egy súlycsoportban. Mondjuk pont 1 éve jártam ilyen cipőben, emlékezetből írom. Egy Bryton 530 lett a befutó nagy megelégedésemre. Akinek nem szempont a navigálás, szuper gép. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz samujózsi #154997 üzenetére
Kevesebb is látszik az (amúgy is sérülékenyebb) oldalfalból,de szélesebben fexik fel.Nem úgy domborodik,hogy ahol vége a felninek kidudorodik oldalra és metszetben,kissé túlozva,egy nyolcasra hasonlít,hanem a gumi mind inkább a felni folytatása.Vagy nem?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #155008 üzenetére
Na itt már elvesztettem a fonalat
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Paxker315
addikt
válasz samujózsi #155009 üzenetére
Magyarosan, simább az átmenet a felnioldalfal és külső oldalfala közt, nem úgy néz ki, mint egy csecses villanykörte.
Hanem kb egy integrált egység a felni és gummi [link]
Ugyan nem esztétikai sport, de jobban néz ki szerintem
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
jjeahh
nagyúr
No, felraktam elöl a Nobby Evolution-t Doc Blue-val tyúkbelesítve és egy rövid körön le is teszteltem. Így első blikkre úgy harap, hogy satufékkel kis túlzással felszedi a betont . Kb. ugyanolyannak tűnik amúgy, mint a belépő Performance, csak elvileg erősebb az oldalfala, könnyebb és mintha még jobban tapad.
A másik dolog ami tetszik, az a Prime tubeless szalag, ugyanúgy zsírtalanítani, tökéletesen szárazra kell törölni előtte a felnit, mint a Stan's szalag felrakása előtt, viszont ez rajta is marad a felnin és többé nincs gond vele. Sajnos a Stan's minden gumi leszedéskor feljön, ezért minden egyes gumicserével a felniszalagot is cserélni kell. A Prime szalag viszont egyáltalán nem kényes erre, eddig 3 gumicserét simán kibírt és valszeg többet is ki fog.
A végére meg szokásos grammbuzulás: a Maxxis Rekon gyári adatok szerint 630g, lemérve 750g ( ), szal a Schwalbe ebben is korrektebb... a lényeg, hogy gyári adatok alapján gumit venni zsákbamacska, gyakorlatilag a nehezebbnek mondott Nobby könnyebb, mint a légiesen könnyűnek hazudott Rekon.
szerk: amúgy Stan's tej felhasználóknak: a Schwalbe tej ugyanaz, gyakorlatilag a Stan's gyártja azt is, viszont ehez adnak ilyen frankó kis szeleptű kiszedő szerszámot, szal jobban megéri ezt venni[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
arn
félisten
-
jjeahh
nagyúr
Nálam egyik Nobby Performance 800, másik most lemérve 820g 3db tubeless javító kukaccal benne (gyári adat 780g), Evolutionból egyelőre csak egy van. A Maxxis Rekonból mindkettő fix 750g, szal ott mindkét gumi egyforma súlyban van, ergo a Maxxis 120g-ot hazudik, az nekem már sok . Ha beválik a Nobby Evo, veszek hátra is egyet majd, remélem az sem lesz sokkal nehezebb a gyári adatnál.
Majd egyszer talán kipróbálom a Contit is, ha megunom a Nobby-t, de most elvagyok vele. No meg nekem agresszív xc gumi kell és a Trail King mintázata nem tetszik, nehéz és netről rendelve a Conti gumik szélessége is zsákbamacska.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Paxker315
addikt
ha van cég, ami katasztrófa súly-QC téren: deda.. Pár éve szemezgettem a ventisei shallow speciale kúrmányukkal. Aztán 280-444 gramm közt láttam szórni a webes méréseket.. Náluk mindig "alu-lottó" van, ugyanaz a típus simán pluszmínusz 15-20%-ot eltérhet a gyári adathoz képest. Röhej. [link]
korábban volt egy elméletem, miszerint, a trentacinque termékcsalád létrejötte is a remek gyártástoleranciának köszönhető. 31.8-nak akarták, 34.8 lett, aztán gyártottak hozzá egy jó reklámszöveget, felkerekítették 35-re, oszt csákány. [link]
Sokat elárul az Olahokról, hogy az OS sztenderd befogóméret náluk nem 31.8, hanem 31.7
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
arn
félisten
válasz Paxker315 #155014 üzenetére
Lehet minden szirszart árulnak a nevük alatt, egyszer ilyet vesznek, egyszer olyat kinabol. Gumigyartas nagyobb szórás mindig, de fémből, karbonbol azért el szokták találni
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
zsocy
őstag
Azért a Deda nem a mindenféle kínai szirszar kategória szerintem.
Amit vettem kormányt és stucnit azt anno lemértem, ha jól emlékszem stimmeltek a gramm számok. Bár engem ez a grammozás nem izgat annyira mint másokat.
Amíg rajtam van minimum 10 kg plusz, mit számít 100 gramm -
Paxker315
addikt
válasz zsocy #155020 üzenetére
ez nem a grammozásról szól, de, ha meg van adva pl. 230 gramm vmire, akkor az legyen annyi, pluszmínusz 5-6%. Ne az, hogy egyik 200, másik 270, vagy, ami rosszabb, a 320-nak írt Speciale-ből 280-444 közt minden is volt.
Nekem volt tőlük kormányom és kormányszáram is, az RHM Piega és egy titánszínű Zero100. Azok jó iparosmunkák voltak, a Piega röhej áron ment (és akkoriban kb. az volt az egyetlen 26mm-es befogójú értelmes formájú kormány, RHM geóval kőkekemény 5500ért.)
Azok a régi "ergo"-bendes macskadobálók max bringaakasztónak valók
[link]
Most pár évig Procraft RR Compactot használtam, szintén kiváló cucc, igaz, picit merev (érezhetően ridegebb), könnyebb, kisebb az előrehajlása és ejtése. Pont ezzel szopattam be magam, ugyan a thumbie& fékkar könnyebben elérhető, DE, a lapátkezemnek kicsit túltoltan kompakt. Minden esetre nagyobb biztonságban érzem magam rajt', hogy gyakorlatilag bárhonnan bármikor pillanat alatt elérhető a fékkar, váltókar.Vicces fószer, neki is volt mindkettő: [link]
Igazából ezek a kedvenc formáim. Az RHM és az RHM-kompaktabb kivitelei. Pár évig nyúztam egy Syntace RaceLite-ot, amit szintén imádtam, nagyon kényelmes volt& semmi ridegség. Amit gyűlölök, és tökéletesen alkalmatlannak találom kerékpározásra, az az "anatomik" v "ergo" hajlítás. Használja, aki akarja, de én semmilyen előnyét nem látom. Olcsó, mert mindenki szabadulna tőle, mint a franctól.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
zsocy
őstag
válasz Paxker315 #155021 üzenetére
Én is egy régi Cinelli anatomic valamit cseréltem Deda zero1 RHM geós kormányra, sokkal jobban tetszik a pozícióm így.
A régit meg felraktam a szobabringámra mert az a gyári szarv akármi ami azon volt nagyon nem tetszett. Így tiszta aero poziban tekerek a szobában is :) -
arn
félisten
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
TayRol
veterán
Srácok,
életmód váltás (egész család költözik) el akarom adni a még dobozos montimat.
segítenétek nekem, hogy mi az az ár, amiért el lehet adni?Ilyen (az oldal közepén van a specifkációk).
Köszi!
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #155027 üzenetére
Valszeg nehezebbek, mint a belső foltok. Mondjuk én abból is öntapadóst használtam, mert így megspóroltam a ragasztó súlyát
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz Mersant_le #155026 üzenetére
nekem igs60 van egy éve....jól működik...ami baja van az az én hibámból adódott
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #155030 üzenetére
Hogyne lenne!..az,hogy jó-e,egy másik kérdés,van aki azt mondja hazáig elég,mások meg esküsznek rá,hogy úgy tart mint a ragasztott.Én nem használtam még. Elbírom a ragasztót (egy kukac súlya lehet ) mert nekem még ragasztós is volt,hogy feljött a széleinél.(régi ragasztó,régi folt,vagy nem elég tiszta felületek stb.)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #155034 üzenetére
Akkortájt hogyan foltoztak,forró kés egyik oldalára egy belsőből vágott foltot azt meg a lyukra a másik forró oldalával,aztán meg mikor mind2 olvadt,meg füstölt mint állat kihúztad a kést és rápréseltél?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #155033 üzenetére
Szerintem 3 dologtól függ, hogy mennyire válik be:
- hogy mennyire ragad az öntapadó oldala
- rendesen megcsiszoltad-e előtte a belsőt illesztéseknél
- foltozás után azonnal visszaraktad-e a külsőbe
- a csillagok állásán
Szal ha jó a folt és sikerül megragasztani, akkor kb örökre rajta marad és addig tekerhetsz vele, amíg teljesen el nem öregedik a belső.Somatom: neked se kell tubeless . Valamilyen repülő bringád van?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #155033 üzenetére
Ez függ attól, kinek mekkora a kukaca, nem?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
dgyuri0123
nagyúr
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #155035 üzenetére
A salleres javítás módját nagyapám magyarázta el, a szerszámot is tőle örököltem. Én magam nem vulkanizáltam gumit, ahhoz már én is fiatal vagyok. A sallert kézisatuként használtam. A 80 -as években is pont ugyanolyan Tip-Topot használtunk, mint manapság, csak az kék, műanyag, fedeles dobozkában volt. Pont úgy útáltam, mint ma.
jjeahh:
Volt cirka 30 év kihagyásom, motoron meg egyrészt nem lyukad olyan könnyen, másrészt tubeless. A kempingre vettem vmi defektbiztos külsőt. Azzal még nem volt gond. A Meridán fél év alatt három defekt, háromszor új belső.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #154755 üzenetére
Bmeg, itt az elmúlt héten kb fele ennyi volt, ami nekem már annyira hideg, hogy ha csak a bringámra gondoltam is elfogott a borzongás... Mondjuk melóba mindig biciklivel járok, de az a nevéből adódóan nem bringázás, szóval nem számoljuk ide
Na de tegnap végre, elértük a 0 fokot, és mentem egy kis kört, elég fura volt a nagy ködben tekerni, főleg mikor a helyi """hegy""" lábához értem, lőttem 5 fotót, kitisztult és bekékült az ég, majd mikor felmásztam a tetejére, 1 fokból 10 lett.
Király érzés a köd felett lenni. Felfele sikerült megtalálnom azt a 10m2, ahol masszív agyagos híg sár volt, tiszta sár lett a bringám, mire hazaértem ráfagyott a bringámra. Ilyet még nem tapasztaltam, mindig le szoktam loccsintani ilyenkor, de ezt még kaparóval sem tudtam kiszedni szinte sehonnan. Ilyenkor mi a fenét kell csinálni? Ezek szerint még sosem tekertem ilyen hidegben.Ez meg a nap 700méterrel arrébb készült, a pillanatok alatt hangulatot váltó erdő, nagyon érdekes.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #155044 üzenetére
Le kell mosni, vagy szépen leolvad... és le kell mosni . Felénk kb. a tél 60-70%-a ilyen ködtakarós, illetve most csak szimplán ködös, mert 1200-1300m magasságig köd van, olyan magasra meg jelenleg ilyen hidegben és hóban képtelenség kitekerni. Szép meg fotogén amúgy ez a köd is, én szeretem, de csak akkor, ha max 8-900 méterig ér fel és ki lehet tekerni fölé, ahogy te is tetted. Mert sajnos itt most az van, hogy hiába jósolnak 5-6 fokos meleget, itt a köd alatt mi ebből semmit nem érzünk, 0 és -3 fok között van . Amúgy egyre csak durvább és vastagabb, helyenként max 25m lehet a látótávolság: kép - kép . Az a gond, hogy itt szél ritkán van és ahhoz sincs elég meleg, hogy felszálljon a köd, szal amikor ide a hargita és a csíki havasok közé beköltözik... akkor jó sokáig nem látjuk a napot.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Somatom #155047 üzenetére
Megoldható nélküle is, de gumifüggő. Outi külsőt egyszer kénytelen voltam szerszám nélkül leszedni, akkor a pumpa kihajtható fülét fogtam be. Egyébként ha nincs nálad útközben célszerszám megteszi egy kanál/villa nyele is
A trekkingemen vért izzadtam mire leszedtem a Mitas (Rubena) V66 Flash Stop Thorn külsőt. Olyan merev oldalfala van neki, hogy levegő nélkül megtartja a bringát. Útközben ezt le nem szedi senki csak fém szerszámokkal. A műanyag vackok beletörnek.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Toobee
veterán
válasz Szakbarbár #155048 üzenetére
Gumifüggő, a tubeless gumikat sokszor szerszám nélkül is le lehet venni.
https://barbieripnk.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hobby elektronika
- Milyen asztali médialejátszót?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Steam topic
- Huawei FreeBuds Pro - egy igazi csúcsmodell
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen