-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roni2011
csendes tag
Sziasztok! Venni akarok egy Prologo Nago Evo X10 Carbon nyerget. Van valakinek tapasztalata ezzel a típussal?
-
BlacKSouL
addikt
Szerencsére semmi. A jobb kezem gyűrűs- és kisujján enyhe liláskékes-sárgás elszíneződés volt, ahogy a markolatról kilendülve a fékkarnak támaszkodott, de 2 napon belül elmúlt. Illetve szerintem a gumikból kopott le 1-2 mm ahol megcsúszott De egyébként nem értünk össze, és én is meg tudtam állni lábujjhegyen+első keréken. Ijedtség után, és némi adrenalin túltengéssel át is lendültem a dolgon, levonva a tanulságokat.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
veterán
válasz BlacKSouL #64000 üzenetére
Az oke, hogy nem indulsz el vele ilyen idoben, de ha egyszer mar uton vagy es ilyen ido kovetkezik, akkor meg mindig lehetsz kemeny es mehetsz tovabb vagy lehetsz puha es megallhatsz, a cel tavolsagatol es az ott levo lehetosegektol fuggoen.
En inkabb tekertem haza szakado esoben, mert tudtam, hogy ha elindultam es elaztam, akkor inkabb azok meg, mert mar mindegy es jutok haza es ugrok be egy kad forro vizbe, mint h egy megalloban vacogva varjam h elalljon, majd utana induljak el..Ha nem csak megrantod a ket feket, hanem mondjuk keresztbe is csusztatod a kerekpart vagy legalabb hatrahelyezed a testsulyodat, akkor nem zakozol. Mert ha elso kerekre fordultal, akkor gondolom nem igazan volt hatra helyezve, esetleg ultel.
De ilyen helyzetbe szerencsere ritkan kerul az ember, ne igy szerezz gyakorlatot, csak ovatosan[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
veterán
válasz fpeter07 #64007 üzenetére
Haverom peldaul ahol teheti satuzik es csusztatja a hatso kereket, meg ha kettovel gurul is, csak azert is, mert tetszik neki En adagolom a feket es igyekszem kimelni a gumit, neki kb ezer km-t se eltek meg az xking 2.35 conti kulsoi, nekem meg mar boven 3 vagy 4k felett jar ugyanennek a 2.0 verzioja Draga jatek a csusztatgatas, meg a blokkolas..
Everybody lies.
-
-=RelakS=-
veterán
Még mindig ezen a hajtómű témán pörgök
53mm-t mértem a mostanira, viszont az integrált hajtóművekhez 50-et írogatnak. Mi van akkor, ha 3mm-el kisebb lesz a láncvonal azon kívül, hogy utánállítom a váltót?
Hajtómű + középcsapágy egyszerre lenne cserélve. (octalink kuka, helyére integrált, már ha addig nem találnak ki valami újat )
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #64009 üzenetére
octalink kuka Helyette add el
3mm láncvonal difi még egysebin is ok szokott lenni, láncváltóval meg semmi.
-
veterán
-
BlacKSouL
addikt
válasz Pttypang #64006 üzenetére
El voltam gondolkodva, kicsit siettem is, pedig általában kiemelten figyelek a kereszteződésekre, épp azért mert régen tekertem, és most újra kell rutinozni magam. Sima ülő kényelmes pozícióban voltam, picit tán be is hajolva. Csak a meglepetés hirtelensége miatt jött így ki, de az első századmásodpercben meg voltam győződve a zakóról, és hogy a motorháztetőn/szélvédőn landolok. Azért is inkább azon lepődtem meg, hogy végül megúsztam.
Általában igyekszem azonos erővel húzni a féket, először picit inkább hátra jobban, hogy ne essek át magamon ha az első megakad, főleg, ha van idő felkészülni, de az ilyen reflexszerű vészfékezésnél nincs ám biomechanikus fékerőelosztó Aztán amíg tud csúszik a hátsó, és mikor befog az első, akkor elemeli a hátulját, és első kerékre áll. Na ezt nem gondoltam volna, hogy állva meg tudom fogni. Mázlim volt.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ---Lasali--- #64013 üzenetére
140mm ülőcsonttávolsághoz milyent ajánlasz? Ezt ismered?
(#64009) -=RelakS=-...szerintem az a 3 mm nem vészes.Lasali megmondja,de a monoblokkal szállított távtartó gyűrűkkel még ki is hozhatsz 1-2mm-t.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #64017 üzenetére
Azok a gyűrűk nem arra valók, hogy pl egy 68-as csapágyházba be lehessen rakni 73-mas monoblockot?
Ha meg nem, akkor ha kiszélesíted a monoblockot, hogy fogja ezt a hajtómű lekövetni? Hollowteck 2-nél pl. fél-1mm-t el tudok képzelni, de nem 6-ot (mert gondolom középre kéne rakni a hajtóművet, és ha jobb oldalt kap 3mm-t, akkor a balon is)
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
Emiatt még nem feltétlenül kell új fék. Veszel új betétet, nagyobb tárcsát, adaptert. Persze ha nem túl jó minőségű a féked akkor érdemes lehet cserélni. Amit én ajánlani tudok azok elsősorban a Shimano fékek, nagyjából szinte mindegyik hidraulikus fékük jó, de igazán az SLX-XT-től felfelé.
8-as egyébként bármelyik tárcsában lehet, még az újakban is. Simán ki lehet szedni, megnézed merre üt, és az ellenkező irányba meghajlítod kicsit.Integrale: Nem feltétlenül kuka a betét is. Attól is függ milyen az anyaga. Ha megég a betét akkor megkeményedik, ilyenkor csökken a fékhatás. De ezt érezni fogod. Nekem a gyantás betétek nem annyira váltak be durvább terephasználatra. Gyárilag a Deore fékeimben ilyen volt, gyakorlatilag 400km alatt elkoptattam az első fékben a betéteket. Nem hittem a szememnek, de ennyit bírt. 180-as tárcsákkal, kizárólag terephasználat, komolyabb csapatások, durva fékezésekkel. Ide a fémes az ideális, általános használatra meg jó a gyantás is és több ezer km-t kibír.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #64017 üzenetére
Nem ismerem, de elől marha vastag, nekem biztos szétcseszné a lábam közét a keskeny csípőm miatt, amúgy jó profilúnak tűnik, kicsit rövid tömzsi, de lehet a szélessége miatt tűnik így.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #64018 üzenetére
Alapvetően azért vannak, de lehet velük variálni láncvonalat is, maximum nem lesznek egyenlő távolságra a pedálok a kerékpár középvonalától. Pontosan milyen átalakításról van szó? Lemaradtam.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #64018 üzenetére
Nem tudom pontosan,nekem is most van először,de azt tudom,hogy nejem bringáján aszimmetrikusan voltak/vannak elhelyezve.Adtak hozzá 3 db 1mm-est és egy db valami nagyon vékonyat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #64019 üzenetére
Nem tudom,nekem a mostani fékem is szuper. Simán tudok vele stoppiezni . Mi durva lehet egy xt fék
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #64023 üzenetére
Alapvetően nem rossz egy Deore se. De azért érezni a határait. Vándorolhat a nyomáspont ahogy melegszik, meg attól is függ milyen bringára rakod fel. Nekem az ebike-on van gyárilag, 21kilós bringára kicsit felelőtlen döntés volt rátenni szerintem, hiába 180-as tárcsa. Falja a betéteket és elkélne nagyobb fékerő is. Az XT sokkal jobb cucc, pláne az ice-tech verzió. De az igazi a 4 dugós Zee vagy Saint.
A régebbi 13 kilós Am montimon teljesen okés volt a Deore, a mostanin kevéske.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #64024 üzenetére
Nem próbáltál valami utángyártott szinteres betétet a deore ba? Múltkor hoztunk valami kerámiásat is. Nem próbáltam még de kíváncsi lennék.
-
Roni2011
csendes tag
válasz ---Lasali--- #64013 üzenetére
Csak azért venném ezt a típust mert most nagyon jó áron jutnék hozzá! Selle-ből te mit ajánlanál 136mm ülőcsonttávolsághoz mit ajánlanál?
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ---Lasali--- #64021 üzenetére
Annyi, hogy a múlt héten a hajtómű bedarálta a láncot (máskor is előfordult, de akkor a lánc nem csavarodott meg ), és erősen aggódtam, hátha a lánckerekek is megsérültek. A középső kerékben van egy kis 8-as, de szerintem lényegtelen.
Viszont kiderült, hogy az octalink gyakorlatilag már csal Alivioban elérhető, a Deorék meg integráltak, szóval ha hajtómű csere lesz, akkor csapágycsere is, és próbálok művelődni, hogy mi van ilyenkorŐszintén szólva amúgy ha beljebb kerülne a láncvonal, szerintem nem is lenne baj, mert a legkisebb fokozatban elég meredek a lánc kitérése
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #64025 üzenetére
Nem próbáltam még más betéttel. Biztos lehetne még belőle javulást kihozni, de már nem érdekel. Úgy néz ki elviszik a bicajt, majd az új gazdája cserél rajta fékeket ha kevés lesz neki. Ha nem nagyon durvul vele, akkor el lesz vele.
Az új gépemen XT fékek lesznek gyárilag 203/180-as tárcsákkal. Gondolom az elég lesz, de ha nem akkor jön a 4 dugós Saint esetleg Zee. Nekem egyébként a Hayes stroker Ace óta hiányzik az az igazi brutális fékerő. Az fék volt, úgy harapott a tárcsákba mint egy őrült. Persze ott csakis fémes betéteket használtam.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #63996 üzenetére
az egyik helyi boltban, a paul-lange-től hozatta a boltos. úgy, ahogy akkor vettem, adtam oda vasárnap bélának, mielőtt elvittem neki, bontottam ki, hogy benne van-e minden. azt tudtam, hogy kell hozzá ilyen bizbasz, azt nem, hogy járna hozzá.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #64028 üzenetére
Én a magura mt customba tettem szinteres betétet, valahonnan a világ másik végéről rendeltem, és marha jó azóta a fék, csak a HS1 es tárcsákat szinte esztergálja, és nem kopik mellette a betét szinte semmit.
(#64027) -=RelakS=-
Ezt értem, de miért változna a láncvonal, azt nem A mostanit mérted és több mint kellene lennie? Mert akkor nyilván most rossz.(#64026) Roni2011
SQlab ot nem néztél? Abból van marha széles sportos nyergek, van egy a vitrinben, marha jól néz ki, ha széles lenne a hátsóm akkor tuti kipróbálnék egyet. -
-=RelakS=-
veterán
válasz ---Lasali--- #64030 üzenetére
A mostani összeállításban 53mm a láncvonal.
Amiket néztem hajtóműveket, azoknál ha éppen írták, 50mm volt.Ennyi.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Integrale
veterán
válasz Runner_fxr #64019 üzenetére
A fekhatas nagyon jo, femes betettel hasznalom.
"Bad reklám is reklám too"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #64031 üzenetére
53 az nagyon sok, annyinak nem szabadna lennie. Jó hogy működik az első váltó, valószínűleg eléggé a határon lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #64030 üzenetére
Az állat lehet. És amúgy megbízható a magura? Arról is sok rosszat hallani.
Ilyen kazettát látott már valaki?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #64034 üzenetére
Miez? Majd küldök egy jó váltóról egy képet, az is hasonló termék.
Nem megbízható, de az enyém jól működik mióta rájöttem hogy lehet jóra lelégteleníteni/feltölteni. 5500km körül van benne, és kapta az ívet, de nem volt agyonhúzva, állítólag volt akinek hidegben elrepedt az MT karja a főmunkahengernél meg ilyesmi, én fagyban is bringáztam vele egyik télen, elég sokat, és bírta.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
ma találtam ezt a videót fb-n, lehet csak nekem új, de azért megosztom
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #64019 üzenetére
Igazából az M615-ös Deore és társaitól már igazán ütős, és oda lehet tenni egy XT szettes XC bringára bátran. Merida Carbon 29er-emen olyan van, Ice-Tech betétekkel, XT tárcsákkal, és hozza a 785-ös XT fékszett szintjét (finom állító híján).
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
gergo5991
őstag
válasz ---Lasali--- #64038 üzenetére
jó nagy lánctányér van elöl
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Runner_fxr #64028 üzenetére
Oda adom a supermotomon lévő brembokat,az tuti elég lenne
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
balintka
addikt
válasz Runner_fxr #64019 üzenetére
Megnyugtattál. A Kellys TNT 20-amon most fogom lecserélni a hulladék gyári Hayes Dyno Sport-ot SLX 675-re.
Mavic Crossride szettet használ valaki?
Ilyenre szeretném cserélném a fenti bringa kerekeit. Nézegettem Shimano fűzött szetteket, de 1,5x annyiba kerülnének, szerintem ár/érték arányban ez egy jó választás lenne.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ---Lasali--- #64033 üzenetére
Azt nem tudom, de sokkal jobban működik, mint a másik bringán. A másikon folyton kell kicsit igazítani, ha a racsnin feljebb váltok, ezen nem. Mondjuk nem is lehet, mert pozícionált a váltókar
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
MODERÁTOR
válasz Tothgera30 #64039 üzenetére
Láttam feldobtad face csoportba is a formiglit, nincs komoly érdeklődő? Így, hogy az árából engedtél. Én is vmi hasonlót szeretnék venni jövőre, csak sajna nekem 58-60-as kell :/
[ Szerkesztve ]
-
gubisadam
aktív tag
Sziasztok,
Felötlött bennem hogy tárcsákra cseréljem a v-fékeimet. Elég nagy a tömegem, 95-100kg, és gondolom a tárcsa hatékonyabb lenne.
Ez lenne a [kerékpár]
Kérdésem hogy javarészt városi tekeréshez milyen féket ajánlanátok?
Megéri az átalakítás a ráfordított összeget, vagy inkább hagyjam?
hidraulikus vagy mechanikus?köszi!
-= Suzuki SX4 S-cross 1.4T 6aut - i5-13500 / MSI PRO B760 / GW 2060S =-=-
-
veterán
válasz gubisadam #64046 üzenetére
Hidros, de a v-fek is eleg, ha rendes betetjeid es fekkarod van. A tarcsa elonye, hogy kevesbe koszolodik, erosebb, de a v-fek is megfog boven, ha kell. V-feket nem fogsz elfozni, en legkemenyebb hasznalatnal is csak meg foghatoan melegre fekeztem a felnit.
Everybody lies.
-
szjoci
őstag
válasz gubisadam #64046 üzenetére
Úgy kalkulálj, hogy a kerékagyakat is ki kell cseréltetni tárcsásra, valamint ha jól látom a teleszkópon nincs tárcsafék felfogatási lehetőség, így azt is cserélni kell. Nem biztos hogy megéri.
Ha mégis cseréled akkor hidraulikust érdemes venni, a Shimano fékek belépő szintjei is pazarul működnek és városba bőségesen elegendő.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Hobby elektronika
- Milyen asztali médialejátszót?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Steam topic
- Huawei FreeBuds Pro - egy igazi csúcsmodell
- Parfüm topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest