-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
őstag
De akkor azt is adjátok meg hogy hátszél vagy pofaszél
BENEFON DELTA--------N8
-
Tuomas
addikt
Sziasztok!
Jó régen jártam erre is, meg úgy az "országúton" is. Kb 4 hónap kihagyás után (tél, meg hamar sötétedik, meg nincs kedv kimozdulni dolgok miatt) ma azt hittem kipurcanok. Emiatt elgondolkoztam egy görgőn, hogy ha jön a rossz idő, akkor is legyen valami kis esély arra, hogy formában tartsam magam, és gondolom most a jó idő közeledtével a görgők árai lejjebb mennek (remélem).
Olyanra gondoltam (nem tudom a szakszerű megnevezését), aminél a görgő (lehet az már nem is görgő) a hátsó kerék helyére megy be, és egy mágnesfék ad ellenállást neki. Főleg azért gondoltam erre, mert panelben mégiscsak kisebb helyet foglal, mint a görgős pad.
Tudtok ajánlott típusokat mondani? Olyan 30-40 ezer ft-ot szánnék rá, nagyon max 50-et, elvégre nem profi sportolónak készülök, hanem csak egy jó kiállású hobbi bringásnak
Köszi előre is a segítségeteket!We were here
-
Ellia
addikt
Sziasztok! Munkahelyem mélygarázsában az U lakatom zarja megadta magat (legalabb a kerékpár védet helyen van...), se előre se hátra nem mozdul a zarszerkezet :/ szerintetek, hogy lehet a legkönnyebben levágni a zárat? Kb 10mm vastag, eleg masszív darabról van szó...
-
válasz Ellia #129657 üzenetére
Nem tudom, pontosan mi a gond, nem lehet, hogy csak telement mocsokkal, vagy rozsdásodik? Lányom abus lakatja kattant meg egyszer, egyre nehezebb volt nyitni, aztán már sehogy nem lehetett, kapott egy bő adag wd40-et, ázott benne pár percet, és utána hónapokig olyan volt, mint új korában. Nem mondom, hogy ez a tuti megoldás nálad is, de ártani nem árthat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #129661 üzenetére
WD40 helyett műszerolaj (véletlenül sem motorolaj), a sima WD40 nem olaj.
-
Ellia
addikt
válasz parandroid #129661 üzenetére
Olyan mintha belul fordult volna el rosszul valami, mintha a kulcs nem csuszna be valamiert, megakadna. "Henger" alaku kulcsa van. Nem kene koszosnak lennie, bar barmi lehet... koszi a tippet.
[ Szerkesztve ]
-
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #129665 üzenetére
Azért a kenyér sajttal meg krumplival is jó lehet reggelire.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gigicuci #129666 üzenetére
Ja hát ezzel 35km/h fölött valszeg már nem igazán tudsz belehajtani, te tudod, hogy gyakran mennél-e olyan gyorsan. Szerintem síkon elég az áttétele, lejtőn viszont elfelejtheted a pedálozást. Cserébe ha vannak hegyek-dombok a környéken, ezzel majdnem mindenhol fel tudsz majd mászni, nem úgy, mint egy trekkingel. Szal kompromisszumot valahol mindenképp kell kötnöd, kérdés, hogy mit vagy hajlandó benyelni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz Ellia #129664 üzenetére
A miénknek is ilyen cilinderes kulcsa van, ráadásul egy rugós tető rázáródik azonnal a nyílásra. Por mindenhova belemegy, aztán kap párát, nedvességet, fagyot, meleget, pár hónap alatt össze tud érni valami kőkemény lerakódássá. Szerencsére a wd40 nekem oldotta. Azóta tavasszal/ősszel minden biciklizár kap egy fújást, azóta nem volt gond egyikkel sem.
Persze ha tényleg mechanikai sérülés van a zárban, azon nem segít.
Páromnak volt régen vonathoz járó biciklije, azon volt egy kis patkózár a hátsó keréken. Nem azt használta persze, hanem rendes biciklizárat. Egyszer valaki rázárta neki poénból - nem volt benne kulcs, de borzasztó primitív szerkezet volt. Odament a kioszkhoz, megkérdezte a pultot támasztó jómunkásembereket, hogy tudnának-e segíteni. Figyelmeztették, hogy ha kinyitják, ennek a zárnak annyi, de mondta, hogy sosem használta még, nem is tervezte. Egy mozdulattal törték neki ketté a teljes szerkezetet, el sem akarta hinni... Aztán itthon le is szereltem. Az első munkahelyén kapott szolgálati városi bicaj volt, egész korrekt kis járgány, de nehéz is, meg hosszabb távon nem praktikus. Megvan még, de meg kéne csináltatni, mert az agyváltóból valami állat kitépte a bovdent a társasház előtti tárolóban... Csak félek, hogy annyiért csinálnák meg, amennyit a bringa ér kb.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Gigicuci
senior tag
válasz jjeahh #129668 üzenetére
Szia!
A 35 km/h jó lehet mert trekkingel a saját órám szerint olyan 28-30 körül haladtam általában.Ha ezt tudja ő is akkor jó lehet.
Még egy kérdésem lenne: van olyan CUBE aminek 3*9 a hajtása de a hajtókar kialakítása nem "átütőtengelyes" vagy vmi ilyesmit mondott. No a lényeg, hogy ez amit linkeltem az merevebb azt mondták érezni a különbséget. Ez a való életben tényleg annyira számít? Köszi
-
ivana
Ármester
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gigicuci #129670 üzenetére
Sokak szerint az integrált merevebb, szal biztos van ebben valami, én összel váltottam négyszögtengelyesről integráltra és személy szerint nem érzek különbséget. Persze valszeg testsúlyfüggő is a dolog, az én 65 kilóm alatt a négyszögtengelyes sem hajlott semerre. Ettől függetlenül már nem váltanék vissza, mert az integráltat sokkal egyszerűbb szétszedni és szervizelni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gigicuci #129670 üzenetére
Jó lesz az,úgy gondolom így sem a 9-10es lánckerekeid lesznek azok melyek elkopnak.
(#129672) jjeahh...én négyszögtengelyről váltottam octalinkre,majd integráltra,de egyiket sem különösképp éreztem.Talán ha most visszaülnék négyszögesre,de a múlt télen mentem 10 km-t próbaképp négyszög-tengelyessel és noha adtam neki rendesen lássam bírja-e (sógoromnak vásárolt alap Superior) nem a négyszögtengely nyeklése az ami megmaradt. Talán ha többet mentem volna vele.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pc360
addikt
válasz flash- #129674 üzenetére
Nyilván nem kifejezetten merev, csak úgy érzed, vagy nincs összehasonlítási alapod. Volt már integráltatad? Egyrészt kell hozzá a testsúly (nálad ez megvan) és a masszívabb váz. Nekem a szögleteske, brutál erős Kona Hoss Deluxe-on egyértelműen előjött a külső csapágyazás előnye.
Nyilván egy eleve imbolygó váznál nem a meghajtás lesz a leggyengébb láncszem, és ott valóban nem észrevehető a különbség. De ha megvan a megfelelő váz, ég és föld a kettő. Soha nem raknék négyszögletes blokkot a gépre. Ha nem 500, akkor 1000 vagy 1500 km után fogod lemaszírozni róla a karokat 110 kilóval...
A váz tesztje egyszerű: megállsz mellette, rálépsz a legalsó pozícióba letekert pedálra, és megnyomkodod a váz irányába. Az átlagos vázakál még negyed testsúly sem kell ahhoz, hogy centiket hajoljon az egész. A hulladékoknál elég a lábad súlya ahhoz, hogy hajlásra bírd. Na, ez utóbbiaknál hót mindegy a meghajtás típusa.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
zoli03
őstag
-
apholyon
aktív tag
válasz Runner_fxr #129638 üzenetére
+ Hasaggymeg
+ StLuiKöszönöm a korrekt válaszokat. Azt hiszem egyelőre hardtail vonalon indulok el, ez volt az eredeti terv. Igaz hogy a pénz és az időhiány is határt szab a hobbinak, ugyanakkor már látom, hogy ezt a 150k-s keretet ki kell bővíteni. A linkelt bringák közül az első Cube és a GC AL 4.0 eléggé bejövős, szerintem valami hasonlót keresek. Hosszú lesz még úgy érzem, de inkább ez, mint a csalódás. Egyébként sem butaság a mondás, az olcsóbb néha drágább.
Ha a dolgok nem fordulnak jobbra, hát majd balra fordulnak... :)
-
bringasisti
őstag
válasz bringasisti #129680 üzenetére
Azért 1090 Watt az másfél lóerő, kicsit el van tévedve a hirdető
BENEFON DELTA--------N8
-
zoli03
őstag
válasz bringasisti #129681 üzenetére
Miért? Rövid ideig bírják a nagy terhelést.
-
bringasisti
őstag
válasz zoli03 #129682 üzenetére
Lehet hogy rosszul emlékszem,de mintha egy 3 hetes szakkommentátora azt mondta volna hogy egy szakasz végén a hegyi befutó előtt lévő emelkedőn ha valaki 20 percen keresztül 440 Watt teljesítmény felett ad le az a reggeli kávét nem csak cukorral és tejszínnel ízesítette. De lehet hogy nem jól emlékszem
BENEFON DELTA--------N8
-
nagyúr
válasz bringasisti #129681 üzenetére
Miért, a sprinterek a végén például ilyen teljesítmény körül szokták nyomni.
Pályakerékpárosok meg talán ennek a dupláját is tudják.#129683: az hegyi szakasz ahol más a terhelés (folyamatos és lassab a tempó).
Tessék: [link]
Adré Greipel egy Giro sprinten: átlag 1200 W, a max 5 másodpercig 1600 W!!!
És mellesleg ennyi erővel se nyert.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
bringasisti
őstag
válasz Napfénysüti #129684 üzenetére
Elfogadom írtam hogy lehet hogy tévedek, de a lényeg hogy amit keres megvételre a topiktárs azt itt megnézheti a remélt árkategóriában. De azért tegyük hozzá hogy Ők csúcs versenyzők, nem magunk fajta hobbi bringások
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
nagyúr
válasz bringasisti #129685 üzenetére
Otthonra hobbistáknak tökéletes. Csak azért írtam hogy az a watt érték a leírásban nem elírás. Nekem is volt Elite görgőm és azt hiszem ott is ilyen max 1000 W körüli értéket írt a gyártó.
Més que un club!
-
davidcsaba93
aktív tag
Sziasztok!
Valakinek van ötlete hogy positron hátsó váltóhoz való merev váltóhuzalt honnan lehet beszerezni? -
6030D
Ármester
válasz Napfénysüti #129686 üzenetére
Mondjuk elég szépen, egyenletesen kell tekerni ahhoz, hogy 1000 w-nál ne törjön el a váz a görgőbe fogva.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
senior tag
Sziasztok!
Vásárlási tanács kéne. Találtam egy szerintem jól megjelenésű és árú bicajt, lehet ma meg is nézném. Szerintetek jó vásár lenne ennyiért? Városi használatra kell.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz pc360 #129676 üzenetére
Úgy szerintem nincs az a kerékpárváz ami ne hajolna,hisz nem is abban az irányban kell egy váznak merevnek lenni.Mikor valami pattogást,reccsenést próbálok felderíteni kerékpáromon,akkor szoktam úgy terhelni ahogy írtad,de úgy persze még hozzáadódik a kerekek oldalirányú rugalmassága is.
Amúgy itt egy fórumbeszélgetés kapcsán linkelt az egyik fórumozó néhány hajtómű merevségmérési adatot,melyből kiderül,hogy míg a 4szögtengelyes és integrált között számottevő merevségi különbség van,addig van olyan octalink ami az utóbbival verseng.Másik érdekes,ugyanakkor logikus dolog az,hogy a merevség a középcsapágy milyenségén kívül a hajtőmű merevségétől függ,na meg ott van amit mondasz,a váz,így együtt lesz merev,vagy kolbász az egész.Aztán ott még egy érdekes mutató,a merevség/súly arány,ami szintén fontos,hisz egy 3 kg-os hajtóművel biztos precedens nélküli merevséget lehetne produkálni.(#129684) Napfénysüti...És mellesleg ennyi erővel se nyert....igen mert hála istennek nem elég a tiszta leadott watterő,kell oda egyéb is mint jó időzítés,megfelelő sávválasztás,pontos áttételmegválasztás,stb-stb.
Más...kox rulez,és nem csak a kerékpárosoknál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129690 üzenetére
Ja, Sagan ennek az egyik mestere. Ő akkor is tudott nyerni mikor nem volt segítsége, mert jól tette a kereket és baromira tudta hova kell helyezkedni.
Én emiatt nem tartom Kittelt akkora sprinternek... Neki a Quick-Stepben megvolt a felvezető vonata, a végén csak kiálltak előle és maxon tolva nyert. De nézd meg mióta elment a Katusához ahol nincsenek meg azok a frankó felvezetők szinte semmit nem nyer...
Greipelt amúgy csípem nekem nagyon szimpatikus figura a Gorilla.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #129691 üzenetére
És hogyan tetszett Cavendish meg Gaviria?
Más...Salzkammergut...azt a pályát szívesen bejárnám (ha tudnám,persze,de úgy értesültem inkább hossza és szintkülönbsége megterhelő,mintsem a pálya,terep nehézsége,mely sima XC szintű.)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ellia
addikt
válasz parandroid #129669 üzenetére
WD 40 után megindult, elfordult, majd a kulcs is beleragadt, majd sikerült beletörni Gondnokok flexel nem merték (mélygarázs, sok autó, sok bicikli miatt), szóval kaptam egy pöpec fémfűrészt, meg segítettek ellentartani, jó idő elment míg sikerült levágni. Reggeli edzésnek jó volt...
-
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #129692 üzenetére
Őket annyira nem csípem. Cavendisnek volt régebben pár meredek húzása... Gaviria meg csak szimplán nem tartozik a kedvencek közé bár kiváló sprinter.
Més que un club!
-
Ellia
addikt
válasz parandroid #129694 üzenetére
Ez van, annak örülök, hogy védet helyen halt be a zár és nem az utcán...
-
ZolkoW
őstag
höhö, kaptam értesítő levelet, hogy újra kapható: foszforeszkáló kormányszalag - ha előbb jön pár nappal, rendeltem volna ilyet is. Nincs országútim, de ez minden háztartásba jól jön ;-)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #129683 üzenetére
Strava szerint én 15km-et nyomtam 14.5 kg-s MTB-al 499W-on (!) 37 kmh-s átlaggal 72.5 kg testsúllyal 50 évesen (!) ….ez kb 6.9W/kg Megjegyzem, totál amatőr vagyok....szóval a profik sokkal erősebben tolják. Vagy a Strava tévedett
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Toobee #129699 üzenetére
Nem gyenge hátszél volt....a 37 km/h-t saját, stravától független mérés is igazolta.....a Watton én is meglepődtem....nem is veszem 100%-os ténynek...meg hát mindegy is. Amúgy outival ilyen távon, szálcsendben (hasonlóan sík szakaszon) tudom ezt az átlagsebességet.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen