Új hozzászólás Aktív témák

• 6030D

Ármester

Mátra maraton 2019 középtáv (hivatalos: 61 km/1500m)
    Messzebbről kezdeném: a júliusi 1 hét + egy hosszú hétvége nyaralgatás nem tett jót a formának, két hétig nem tekertem, csak néha futottam, ez meg is látszott az edzések sebességén, illetve a Bük maratonon sem voltam topon. Nagyjából 1 hónap kellett, hogy rendeződjek, de ebben nagy szerepe volt annak, hogy végre tudtam szombaton és vasárnap is hosszúakat (3-4 óra) menni. Egy barátunk balesete miatt úgy alakult, hogy az edzőm is indul a versenyen, az ő ötlete volt, hogy menjünk előtte pályát járni, ezért két héttel korábban végig is tekertük a távot. Mivel főleg felfelé lassan mentünk (4 óra menetidő, 5 óra bruttó, 128 átlag pulzus), ezért sok mindent meg tudtam figyelni, kitalálni, hogy lesz majd jó. Szerintem ez sokat (legyen 15-20 %) segített, mert tudtam, hogy mikor mi jön, mennyire lehet ellőni a dolgokat, vagy éppen mire kell figyelni egy beláthatatlan kanyar után a lefeléken. Volt pár hubammeg rész...
    Szállásunk volt, reggel elmentem a csapatsátorba a rajtcsomagért, otthon felkötözgettem a dolgokat, gyors bike checking, aztán irány melegíteni. Ilyenkor kell nyomni pár emelkedős sprintet, hogy a szervezet rákészüljön mit fog kapni. Emelkedőt nem nehéz találni ezen a környéken, a szállásunk alatti utca is ilyen. Az utolsó körben végig felmentem a szállásig kulacscserére (melegítős le, gumibogyószörp fel), mint kiderült, ez egy KOM-ot ért a Straván. :C Nem sokan járnak arra felé...
    A tavalyi rajt úgy nézett ki, hogy 100 m terepezés után aszfalton bevittek minket lassú rajttal a faluba, ott megállítottak, bevártuk a végét, majd indultunk. Semmi értelme nem volt, ezt sokan megszólták, ezért most változtattak. A füves részről indultunk, majd kis kanyargással a füvön felvittek az útra. Nem volt lassú rajt, egyből nyél: 200-250 m, 20-25 m szint a füves rész vége, a pulzus az 100-ról ugrott 173-ra 1,5 perc alatt. :DDD Kis aszfalt, majd irány az erdő. Tök jól ment, arra figyeltem, hogy hosszú, enyhe mászásnál ne menjen 165 fölé nagyon a pulzus, síkon meg jó volt a 155 körüli, azzal tartottam a többiekkel a tempót. Pályabejáráson megfogadtam, hogy az elejét meg kell nyomni, mert Galyatető előtt lesz egy egynyomos szűk rész, ott ha beragadok valaki mögé, akkor vonatozás van. Egy ember így is maradt, nem nagyon akart félre állni, de láttam egy szakaszt, ahol el tudok menni, szóltam, mentem. Jött 8 km lejtő, lefelé a sz@r is gurul, ez megy nekem is, sikerült 15 perc alatt megoldani a feladatot. Innentől meredek mászás (Csór-hegy?), lejtő, aljában a köves dh, ahol tavaly átestem a kormányon, miután egy kolléga megállt a közepén. Ez szintén az a szakasz volt, ahol nekem kell elöl menni, én nem fogok megint más miatt esni. Sikerült is, elöl voltam, oké, teljes összpontosítás, hol a nyom, hol vannak a kövek (mindenhol...), egy léptető, még egy oké, alja, köves patakon át, király megvagyunk. Kis aszalt, evés, ivás, bakker a lockout be volt kapcsolva. :Y Működik, nincs gond, de azért jó nagy f@sz vagy édes fiam... Innentől kb eseménytelenül telt, néztem a tájat, mentem ahogy tudtam, figyeltem a narancs színű kígyókat az út szélén. Összeálltunk egy Mester bike-os sráccal, mentünk egy darabig, elhagytuk az abszolút első helyről defekttel kiálló srácot, aki később pont mögöttünk esett egy hatalmasat, kapott is a váltója, utána nem is ért fel ránk (amúgy meg elhagyott volna, mint a sicc). Régóta hagyomány a Mátra maratonon, hogy van egy dobos, aki korábban a kékesi sípályán dobolt (most csak a hosszútáv megy arra), most pedig a Mátraszentimre előtti kemény erdei emelkedőnél áll (400m/59m). Van egy feelingje, amikor 3,5 km/210m mászás (~20 perc) után meghallod a dobot, és tudod, hogy jön a szopó, de amikor ráfordulsz, meglátod, hogy két oldalon állnak az emberek, mindenki kiabál, tapsol, a dobos üti, és nem érdekel, hogy 176 a pulzus, itt akkor is fel kell menni vigyorogva, mert még fotóznak is. :DD
    Brutál meleg volt, folyamatosan kellett inni, illetve nem volt elég a minden frissítőn egy pohár víz taktika sem, a mászás tetején lévő frissítőnél meg kellett állni a kulacsba kérni vizet, nehogy gond legyen. Ezt sikerült fél perc alatt megoldani, kis aszfaltos mászás a faluig, kis hullámvasút, majd ismét 8 km le, benne egy kis hullámvasúttal.
    Az a jó a Mátrában, hogy amíg másik maratonon a végén már csak száguldasz, lefelé, itt az utolsó 4 km-en még mászol 170 m szintet. Átmész a libegő alatt, tudod, hogy itt a vége. Na ez tavaly úgy nézett ki, hogy aszfalton beértünk a faluba, aszfalton felmásztunk a sípályáig, majd a célterületen egy kis lejtő után egy füves siratófalat kell megmászni a közönség előtt, ezután egy kis erdei dh-val vissza az aljába és a célba ismét egy mászással érkeztünk. Idén megvariálták: a libegő alól egyből befordultunk egy köves mászásra, és a siratófalhoz már egy köves mászáson mentünk fel: 600m/77m siratófallal együtt. Sokaknak nem tetszik ez a rész, mert már fáradt mindenki, nem tudja kitekerni, és a nézők előtt kell tolni a bringát. Bár volt aki, azt mondta, legalább látja a család, miért fáradunk el. Nekem is ott voltak sokan a családból, üvöltenek, a csapatból is üvöltenek, így ismét ami a csövön kifért, felmentem (a rövidtáv végét előzve, azért kintről a dupla sebesség elég jól néz ki), erdő, utolsó emelkedő: rövid távos küzd, "Jobbról jönnék!" , de jön felém, kormány a palánkon, bal kézzel visszanyomom a csávót a jó útirányba, cél, vége. Bocsi, ne itt álljatok meg, kicsit feljebb. Jó köszi, had élesszem már újra magam. :U
    Master 1 / 8. hely (50-ből), ~3 óra 4 perc. Elégedett vagyok, jól ment, olyan emberrel tudtam együtt menni a közepén (sajnos nem végig), aki nálam erősebb (Szilváson például benne volt az elején a vonatban, amibe beálltam és kicsinált). A végén nagyon sok rövidtávost utolértünk, nem tudtam már ki kicsoda, így azt sem, hogy a 7. helyezett 9 mp-cel van előttem. Ha tudom, lehet, hogy még meg tudtam volna fogni, de nem bánom (nem a f***t nem..), mert az összetett helyezés sem múlt rajta.
    Top maraton összetett: 5 verseny, a helyezések alapján kapunk pontokat, akinek a legtöbb van, az nyer. :D A verseny előtt meglepő módon a 4. helyen álltam holtversenyben (mivel mindegyiken elindultam és célba is értem, míg volt, aki nem), 40 ponttal volt előttem a harmadik. Mindketten erősebbek, mint én. A 3. helyezett megelőzött most is, míg a másik mögöttem végzett. Csak magamnak számolgattam, még hivatalos nincs, de mögöttünk eléggé átrendeződött a sorrend, viszont úgy tűnik, hogy én lettem a 4., aminek örülök. :B Tavaly 7. voltam. Két hét múlva Velence, remélem alacsonyabb lesz a dobogó, mint tavaly volt és fel bírok rá mászni! :K