- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Sztori kiegészítőt kap az Avatar: Frontiers of Pandora
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Assetto Corsa Competizione
- UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
- EAFC 24
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- Diablo II: Classic és Resurrected
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Hosszabb videót kaptunk a Killing Floor 3-ból
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Somatom #188662 üzenetére
Ma végre mentem egy normálisabb karikát, viszonylag jó időben, jó minőségű, de durvább, terepkörülmények között és határozottan vitatkoznék a két lejtő közötti pihenéssel, mondjuk nem mindegy mennyit megyünk fölfelé, hol és milyen intenzitással. Lehet velem van a baj, de szarrá égett a combom, pulzusom érzése többször is volt 160-170 környékén, pedig mint tudjuk a "szakértők" szerint az eMTB nem is kerékpár.
Én köszönöm szépen, de épp eléggé elfáradtam.Hátha valakit érdekel, gondoltam írok pár sort az "új" gépről, Shimano EP8-ról, mixelt kerékméretről (elöl 29", hátul 27,5"plusz), karbon vázról, 1X12 XT-ről, új SLX 7120 fékekről stb.
Közvetlenül az előző Merida montimhoz tudom hasonlítani, az még ugye külső akkus volt, teljesen alu vázzal, előző generációs Shimano E8000-es pedelec rendszerrel, 27,5+ elöl-hátul, M-es méretben. Szóval eléggé más.Kezdjük a mérettel, az új gépet inkább L-es méretben rendeltem. Mindig M-es montikat hajtottam, valahogy ezt éreztem jónak, meg a gyártói ajánlások is inkább efelé tereltek.
Igényelt némi megszokást, az első kb 10km-en óvatosabb voltam a terepen, de aztán ugyan úgy mentem mint a kisebbel, sőt szerintem durvábban, abszolút tökéletes ez a méret a 178 centimhez, túrázni is kényelmesebb és a durvább terepen is nagyobb magabiztosságot ad, hogy távolabb és magasabban van a kormány. Persze ez erősen testalkat és geo függő, ebből a modellből nekem úgy tűnik az L-es az ideális, egyáltalán nem bántam meg, de ez nyilván nem szent írás mindenkinek.A mixelt kerékméret szerintem hatalmas ötlet, pedig amikor először láttam, kételkedtem benne, nálam eddig a 27,5+ volt a kedvenc, amit továbbra sem tartom rossznak, de az egyértelmű, hogy egy 29" x 2.5 elöl sokkal pontosabb mint egy 27,5" x 2.8. Nem olyan nyúlós, tapadás is rendben van, igaz ehhez kell egy ilyen kiváló külső Mint a Maxxis Assegai. Kanyarokba pontosabban beteszem és úgy vágtam át a nagyobb köveken, gyökereken, hogy azon magam is meglepődtem. Hátul egy 27.5" x 2.6-os Minion DHRII van, nem éreztem szükségességét még szélesebbnek, jól tapad, könnyen befordul a bringa segge, ha kiülök a nyereg mögé, nehezebben dörzsöli meg a seggem a hátsó kerék, több helyem van.
Tökéletes az összhang. Bár azt hozzáteszem, kellően alacsony nyomáson a 27,5" x 2.8 azért durván tud tapadni, kezdőknek, esetleg egy merev seggű Trail bringába talán még mindig ez a jobb választás.Maga a bringa irányítása úgy összességében parádés, lejjebb került a súlypont, a vázba integrált akkuval, a kisebb motor miatt több a hely alul, kicsit laposabb a fejcsőszög 65.5 fok és továbbra is elég rövid a segge, kategóriájában mondhatni igen rövidnek számít. Ahhoz képest, hogy egy nehéz ebike, abszolút feledteti velem a súlyt, mert annyira játékos, jól fordul és jól eltalált a súlypont. Az első háromszög kellően hosszú a 460-as Reach-el. Nem azt mondom, hogy nem érzem meg ha pl egy 6 kilóval könnyebb Enduro-ra ráülök, nyilván az kicsit könnyedebb, de itt amit lehet kihoztak ebből a kategóriából. Rendkívül szórakoztató, kezes bringa. Klasszissal jobban irányítható mint az előző generációs eOne-sixty, pedig az is egy szuper bringa!
Fantasztikus a váz mozgása, a karbon váz is érezhető plusz ad a komfortba és merevségbe is egyaránt. Nem tudok belekötni. Mai szemmel nézve nem extrém geo, de talán pont ez a jó benne, hogy nincsen eltúlozva, de azért kellően modern geometria és ez eredményez egy kb minden szituációban kiszámítható, ügyes és biztonságos bringát. Rengeteg bringát kipróbáltam már a kategórián belül és a nagy átlag sokkal nehézkesebben viselkedik, holott súlyban ez sem könnyebb. Kis érdekesség, a túrám elején véletlenül lockolva hagytam a Fox tagot, nyilván ez nem egy teljes lezárás, de azért felkeményíti. Így verettem lefelé egy elég durva trailen, ráadásul nem is igazán ismertem, éreztem, hogy kicsit pattogós a segge, de először nem tűnt fel, hogy zárva van. Még így is durván jól ment lefelé a gép.Az új 8100-as XT váltórendszer felnőtt a feladathoz, simán hozza egy felsőbb kategóriás 12-es Sram váltás minőségét. Itt is voltak kételyeim, de jól vizsgázott, határozott, pontos, terhelés alatt is jól működik, egyelőre biztosan marad a bringán.
Egy negatívuma sajnos megmaradt, ez a kuplung kar a hátsó váltón továbbra sem a kedvencem. Ha bekapcsolom tényleg szuperül feszíti a láncot, de azért ezt megérezni a váltáson is, és szerintem tekerés közben ad a rendszernek egy extra terhelést. Már-már túlzottan feszesen tartja a láncot, én így érzem, ez a Sram GX és társainál jobban megvan oldva, ott nem kell kapcsolgatni semmit, mindig kellően jól feszít, a váltás érzete sem ennyire kemény és nem érezni ezt a pattanásig feszült érzést a hajtáson mint az XT esetében. Összességében azért nem rossz az XT, ezzel együtt lehet élni, amúgy egy kiváló váltó rendszer.Az új SLX 7120-as fékek brutálisan jól fognak, igaz ezek a pár száz méteres ereszkedések nem igazán érik el a határait, de az biztos, hogy nagyon rendben van ez a cucc. Nem gondolnám, hogy ennél több kellhet a nagy átlagnak. Persze azért az XTR MT900-as hűtött féktárcsáit meg fogja kapni, mert ezek az RT66-ok szeretnek könnyen megégni.
A végére hagytam az EP8-at, mert itt az nem sok mindenkit érdekel. Azért erről is írnék pár sort. Most azért adtam neki rendesen, leginkább azt rótták fel neki, hogy zörög benne valami. Ez a szabadon futója. Néha hallani, közepesen durva terepeken, de igazán durva terepen már nem tűnik fel, tompa lánc csapkodásnak tűnik, egyáltalán nem olyan zavaró. Ennyi áldozatot nekem megér, hogy ilyen apróra meg tudták csinálni. E8000-hez viszonyítva leginkább a beállításaiban tér el, sokkal jobban testre szabható a rásegítés, itt tényleg be tudd úgy állítani az eco fokozatot, hogy csak annyit segítsen ami elveszi a plusz súlyt és érzetre egy kb 15-16kilós analóg Enduro lesz. Ezzel nagyon meg tudod növelni a hatótávot és nincs az, hogy kikapcsolva már túl nehéz, de eco-ban meg kicsit többet segít mint kéne. Ez a túra elején fontos amikor még fittek vagyunk. Illetve a hangja síkon és fölfelé szinte alig hallható, talán a legcsendesebb a piacon. Lehetne még róla sokat írni, de tulajdonképpen majdnem ugyan azt tudnám leírni róla mint az E8000-ről. Kicsit persze erősebb, de nagyjából azt tudja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- iPhone topik
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- Futás, futópályák
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Micro Four Thirds
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen