Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz tknof1871 #215518 üzenetére

    Az a baj, hogy úgy működik a zárás, hogy a lánc oldali lábra van egy acél görgő szerelve ( ami villámgyorsan beáll a kosztól, mindegy mit csinálsz ), a láb oldalra kifelé rugóval van megfeszítve, és a tartó alu öntvénynek a szintén lánc felőli belső oldala van kiképezve kényszerpályának. Amikor nyitod-zárod, annak feszül a láb a görgőn keresztül, és az vezeti hogy nyíljon vagy csukódjon a pozíció függvényében.
    Namost mi ennek az alu vezetőpályának a tartósságáról beszélünk koszban, egy nem forgó acél görgő viszonylatában.

    Biztosan meg lehetne tartósra csinálni, mondjuk ha a görgő egy zárt csapágy lenne, a kényszerpályán meg lenne egy acél lemezbetét. Lehet, hogy létezik is ilyen, de az enyém nem az ( pedig nem volt olcsó, valami 8kHUF-ba fájt 5 éve ). Ha van lehetőséged jól megnézni, ezt a részét figyeld.

    Rendszeres tisztítással-kenéssel biztosan lehetne hosszabbítani az élettartamát. Én évente a nagy karbatartáskor szoktam kipucolni és kenni, de az kevés neki. A görgő pl. a legkisebb portól, víztől is beáll, és onnantól eszi a pályát. Az meg - valljuk be - egy sztendernél nem reális opció, hogy heti szinten tartsd karban.

    Vagy egyszerűen csak sz@rsz rá, végül is már az enyém is 5+ éves és van benne jó 12k km. Ezt a szezont még biztosan kibírja, aztán nézek egy másikat.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák