-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz zsocy #245949 üzenetére
ha lehet tubelessesíteni a rendszert, akkor egy 50c-s gravel gumi is jó lehet, pl. panaracer gravelking sk, az földútra elég kell, hogy legyen.
mtb-s méretből conti race king, schwalbe thunder burt.
ha csak belsővel lehet használni, akkor valami defektvédett túragumi, schwalbe marathon pl.
-
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok jövőben gondolkodom ebike kerék vásárláson.
Szerintetek ezekre [link] felszerelhető 9es fogaskerék? -
bardi
aktív tag
válasz Mr. Erikszon #245953 üzenetére
Leírás alapján ez microspline kazetta testtel rendelkezik, 9 sebességhez HG kazetta test kéne.
'92 Honda VFR 750
-
Mr. Erikszon
senior tag
-
Fall-N
veterán
Na húsvéti kajakóma után szereltem, de bicikliztem is előtte, jó szeles idő volt.
Leszedtem a régi hajtóművet és első váltót, beszereltem a Funn Ridget. A láncból kivettem, mert hosszú lett volna.
lánchossz: [kép] , [kép]Sajnos tömeget mérni holnap tudok, mert nem volt jó az elem a konyhai mérlegben. Pedig kíváncsi lettem volna, mennyi súly jött le.
Kipróbálni holnap tudom csak, de a váltást lecsekkoltam az tökéletesen működik.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz stickermajom #245911 üzenetére
felénk a kétféle ebikeos van:
az egyik a tesifelmentett, aki annyira lenullázta magát anyagilag, hogy a 2 millás bringa után nem maradt 10 rongy a zsebében egy alsópolcos bringás sisakra. Sosem húzódik le, nem köszön, lefelé olyan tempót megy, mint én analóggal felfelé.
A másik a hardcore endúrós. Falkában jár, egyenruhájuk a full face sisak, síszemüveg, DH mez, 3 mérettel nagyobb gatya.
Pilis bike útvonalon futottam többször össze ilyen falkával, ahol teljesen indokolt a 160-170-et mozgó enduro ebike (gravellel járható)[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
Keresek valami ballonosabb gumit mint a cst traveller cross 26x1,9.
Hutchinson Python 2 26x2.10találtam, ez jó lehet vegyes használatra?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
szimpláncsak
tag
válasz Mr. Erikszon #245956 üzenetére
Szia! Bike24-en ugyanannyiért van és el is érhető . bike-discount alapból német 18%-os áfával számol, de ha átvàltassz Magyarországra, ugyanúgy 320euro lesz az ára
-
jjeahh
nagyúr
Szakik. Szerintetek 10.000km után a váltóbovdent már illene cserélnem? . Amúgy semmi baja nincs és nem is annyira alsó polcos, Jagwire.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #245965 üzenetére
Elvileg ha a végállás csavarok be vannak állítva, akkor bowdencserekor nem tart sokáig beállítani. Akkor csak feszíteni kell a bowdenen, de gyors megvan. 0-ról beállítani tart tovább.
Nekem kábé 1 éves a bowdenezés, de ha megunom a színét, akkor veszek újat. Jagwite-t néztem, meg Shimanot, azokból van színes is, bár a Jag jobb sokkal.
Szeretek amúgy molyolni ilyenekkel is, de tegnap a régi hajtóművet nehezebb volt levenni (1 évig volt benne kábé), mint gondoltam. De a nagy állítható villáskulccsal volt elég nyomaték így ki tudtam szedni. Szerintem a könnyű szerelés miatt már megéri az integrált cuccos.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #245966 üzenetére
Én egy dolog miatt kezdem nem szeretni a bringa szerelést: gyakran sikerül elnyalni a csavarokat. Lehet nem lenne hülyeség aluminium bringához sem egy normális minőségű nyomatékkulcs. Vagy a menetet cseszem el, vagy a csavar fejét és ezeket gyakran külön már nem lehet kapni, vagy lehet, de 15 euró a postaköltség . A tubeless gumi cserét még szeretem, az mindíg tökéletesen sikerül, nincs egy csavar sem .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Maximum1
őstag
válasz Mr. Erikszon #245953 üzenetére
Milyen ebike?, ha monti akkor én inkább 30mm vennék rá, azon már szépen kifekszik a 2.4 gumi.
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Vettem egy használt Rockrider ST 520 bicót, jelenleg Continental X-king 27.5 x 2.4-es gumik vannak rajta, viszont az én felhasználásomra (Debrecenben, az Alföld közepén kb. 50-50% aszfalt és keményebb földút) túl terepesnek érzem, amikor aszfalton megyek nagyon hangos. Találtam egy Maxxis Ikon EXO 27.5 x 2.2 szettet jó áron, ez szerintetek jobb lenne vagy nem lenne érdemben nagyobb változás?"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #245958 üzenetére
Pilis bike útvonalon...biztos csak útba esett a keményebb pályákig.
#245962
jjeahh...ez is olyan mint a béka melyet ha forró vízbe dobnak kiugrik, de mely szépen megfő ha lassan melegítik alatta a vizet. Valahányszor elmentem egy átlagos alatti bringás boltba (Hervis, Inter Sport, (főleg régebben a) Decathlon és nyomogattam alsó polcos pöcögtetőket hamarosan lecseréltem váltóbowdenezésemet, mert hát milyen az mikor pl. egy Altus váltóval szerelt X-Fact bringa váltója könnyebben műxik mint enyém. Vagyis azt tapasztaltam, hogy bár azért még mindig szépen vált lassan egyre nagyobb ellenállással működik a régi bowdenezés, amit észre sem veszel csak ha összehasonlítod, továbbá szerintem cseréje az egyik leginkább érezhető fejlesztés. Ugyanakkor persze ezt, mint sok mást sem a megtett kilométerek alapján kell cserélni.
Ami a csavarokat illeti, vagy az imbusz szetted, vagy a csavarok xarok.#245970
hentes555...biztos jobb (gyorsabb, kevésbé hangos és bütykös) a Maxxis ugyanakkor szerintem látványos javulás nem lesz, az X-King is egy gyorsabb, kevésbé durva guminak számít.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Hasaggymeg #245971 üzenetére
A random kerékpár szerviz lájkolja ezt
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
addikt
válasz Zoliwrc #245945 üzenetére
Sajnos ilyenkor én mindig picit túl szoktam öltözni, aztán az első 50 méter mászás után jön a vetkőzés
⏺︎ Bankot váltanál? Segítek! Küldök meghívót! ⏺︎ Gránit Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz: 10+40e ⏺︎ K&H Bank meghívó az ajándék 10.000Ft-ért, belépési bónusz 10+40e ⏺︎ Részletekért keress priviben! ⏺︎
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz mauimagic #245958 üzenetére
valamint kötelező a hátizsákban plusz egy akku, hiszen turbo fokozatnál alacsonyabb módban már nem használható a bringa, ellenben fórumokban, facebookos csoportokban az ebike-ról, mint az edzés netovábbjáról nyilatkoznak (korábban még jó volt a "csak azért szólsz be, mert csóró vagy ahhoz, hogy ebike-od legyen" érvelés is)
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #245968 üzenetére
Ezért vettem én is nyomatékkulcsot. Bár nem sok csavart tettem tönkre, azért ad biztonságot, hogy magától leold ha eléri az előírt nyomatékot.
Gumit az utálom szerelni, addig örülök még nem kell hozzányúlni. Elég nekem ha kéthetente ráfújok.
Most közben kipróbáltam az új hajtást, jó nagyon. Kicsit féltem a 38T középtányérról a 36T-re váltás miatt, de észre sem veszem. Attól féltem túl könnyű lesz hajtani a megszokott 5-6-7 fokozattal.
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #245955 üzenetére
Köszi, de ragasztósnál nekem szimpibb a kötözhető. amíg neopréN volt, addig is pluszban megkötöztem a végén, mert így nem nyílt ki a tépőzár, meg nem forgott el, azt utáltam. Majd nézek még valami letisztultabbat, de legalább egyelőre megoldotta.
A gravelen bezzeg nem is kell ilyennek szarakodnom, akkora az ejtés a láncvillában, hogy esélytelen hogy beleverjen a láncHasaggymeg: nyilván, mi több, még egy lokális legenda cím is befigyelt azóta. igaz, akkor épp másik biciklivel voltam, de úgy tűnik, ennek ennyire átütő a hatása.
jjeahh: +1 az imbusztkészletre, a Wera-nak (vagy vmelyik másik nagynevűnek) van is speckó kivitelű imbusza, ami az elnyalt kulcsnyílások ellen van, illetve azokban is jobban kapaszkodik. Amúgy az a megfigyelésem, hogy a miniszerszámok előszeretettel tompább imbuszokat tartalmaznak, van egy nekem is, ami gyárilag is kritikán aluli. És műhelyben jobban szeretem a rendes, pipa (meg T) imbuszt, aminek csak az egyik vége golyós, a másik rendes hatszög keresztmetszetű végig, sokkal jobban fog a csavarban.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Gabesz87
veterán
Egy technikai kérdés: dekás Riverside 700-asnál olvastam a következőt: A 36 fogas lánctányér cserélhető 34 vagy 38 fogassal. Ez miért jó, úgy értem, melyiknek mi az előnye/hátránya?
-
lsebestyen
addikt
válasz szimpláncsak #245977 üzenetére
De, azt jelenti.
-
itouchfan
senior tag
válasz Gabesz87 #245978 üzenetére
Más lesz az áttételezés. Attól függően, hogy hátul mekkora a legkisebb és a legnagyobb fogaskerék.
Ha síkon tekersz/gyorsan mész, akkor érdemes a nagyobbra cserélni, ha kell. Ha viszont sok az emelkedő, akkor érdemes kisebbre, hogy könnyebb áttételed legyen felfelé.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #245971 üzenetére
kötözködésnek tűnik, de csak új szempont behozatala a beszégetésbe: régen az volt az általános, hogy a Shimi váltók 1:2 húzásarányúak, míg a SRAMok húztak több drótot (1:1, és persze a valóságban egyik sem pontosan annyi, mint azóta megtudtam). A paraszti eszemmel, ami nem biztos, hogy józan, én arra következtetek, hogy a régi Shimi esetében könnyebb kell hogy legyen a kar mozgatása, hiszen nagyjából hasonló utat jár be a hüvelykujjunk. Az új, talán először a 12-es Shimikről meg azt lehetett olvasni, hogy gyakorlatilag ugyanannyit húznak, mint a Sramok... szal én nem csodálkoznék, ha itt a saját karod vs. régi Shimi között eleve lenne egy komoly áttételbeli különbség.
#245977 szimpláncsak : dehogynem, magyarul lófasz . nincs egy komom se, ne hülyéskedjünk . lokális legenda meg már 1-gyel is lehetek, vagy ha nem, 2-vel biztos, lásd tegnapi rájd . Nade: ha már megvan a baj, akkor ja, a torx néha segít, de jobb a megelőzés. Mondjuk ha a szerszám nem ultragagyi, akkor iszonyat sok idő kell egy (legalábbis 4-es, 5-ös mérettől felfelé) csavar elnyalásához.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
szimpláncsak
tag
válasz Gabesz87 #245978 üzenetére
Attól függ, hogy milyen felhasználàsra használod. Minél kevesebb a fogszàm elől, annál könnyebb tekerni. A hátsósornàl meg fordítva. Minél nagyobb a legnagyobb fogszàm, annál könnyebb a tekerés, viszont mivel a 8-10 sebességes sorok nagyrèszèn 11 a legkisebb fogszàm, a hátsóvàltóknàl meg van egy megadott maximális fogszàm különbség amit kezelni tud, így egyszerűbb az első tányért cserélni. (Persze van goat link amit felszerelve lehet ezen segíteni) Ha mondjuk nem szeretsz pörgetni és főleg síkon tekersz, akkor érdemesebb elől nagyobbra cserélni a lànctànyèrt. Igazából ki kell tapasztalni a gyárit.
Ez egy jó kalkulátor az áttétel számításhoz
[ Szerkesztve ]
-
válasz szimpláncsak #245983 üzenetére
Nekem meg valószínűleg sose lesz egy se. Viszont ezek a Local Legend plecsnik jól esnek. Van egy szegmens, ahol én vagyok most már a "lokálpatrióta", és az app nem is jelezte! Pedig annak örülök, az a kedvencem. 15%-os tábla van ott kint, Strava szerint van 17+-os része is. Jó kis kaptató. KOM-ot sose fogok ott menni, de már ennek is örülök. Még ha tudom is, hogy itt csak a mennyiség számít.
Kétbükkfánál is voltam idén Local Legend. De akkor még hidegebb volt, biztos azért sikerült csak.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Gabesz87
veterán
válasz itouchfan #245980 üzenetére
Köszönöm, világos!
Azt hiszem csak a dekás bringa lesz, csak azt nem tudom még hogy az 500 vagy a 700. A Merida Crossway amit linkeltem korábban, az a baj, hogy XL-es (58cm), és bár kalkulátor alapján még benne van az opcionális méretek közt, de franc tudja, azért elég felső határ. Ki kéne próbálni mondjuk, az volna a legjobb. De a dekás meg legalább rendes bolti gari, közelebb is van stb. -
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #245976 üzenetére
Ez az Acor letisztult, nagyon jól illik a vázra, azért ajánlottam. Ráadásul jól bírja a csapkodást, semmi nyomot nem tud hagyni a lánc. Nálam csapkodott rendesen, így leteszteltem. Most egy szemmel rövidebbre szabtam kábé a láncot, végre nem is csapkod (Lehet a 3 tányérnál is a gyári ajánlással ellentétben ki kellett volna hagyni a nagy tányér - nagy fogaskerék kombót és rögtön rövidre szabni). Piros színűt vettem (ha már nincs belőle narancs), jól néz ki élőben. A fekete szolidabb, így az is jó választás, csak nálam direkt színes minden. Ha már színek, ha tönkremegy vagy nagyon megkopik a Wellgo B-155 pedál, akkor narancs lesz az új.
-
Fall-N
veterán
válasz Gabesz87 #245978 üzenetére
Az az igazság, hogy én úgy tapasztaltam, hogy a 36T és 38T között nem nagy érdemi ugrás van, így felesleges a csere. Ha 32T lenne, akkor már hozna változást a 38T. De ha a minél nagyobb sebesség a cél, akkor kell nézni hajtóművedhez 40 vagy 42T-t, ha bírod kondival. Én sokáig a 48T-t használtam, de hosszú távon sok tud lenni. Utána leszoktam róla, inkább a pedálfordulat számát növeltem.
-
válasz Gabesz87 #245985 üzenetére
XL-es Crossway-t használtam 184cm-es magassággal. [kép] <- és még így ki volt emelve az ülés is. Nem akarlak rábeszélni, csak megjegyeztem.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #245981 üzenetére
Régen a SRAM katonás rendben váltott, a váltójához nagyobb erő kellett. Manapság megfordult a kettő és a SRAM elshimanosodott, a Shimano meg az új 1x12-nél elSRAMosodott. Sokan hiányolták a "vajpuha váltást" utána. SunRace szintén puhán vált, innentől ízlés kérdése.
.LnB: Mekkora váz? Olyan picinek tűnik. Amúgy nagyon jó kis váz, a színe is.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #245971 üzenetére
Ebből is jól látszik, hogy mindannyian különböző dolgokra vagyunk érzékenyek. Én a gumikra, guminyomásra, újabban a fékre, geora, te a váltásra. Anno a véleményed miatt hatalmas lelkesedéssel cseréltem le az elkoszolódott noname olcsó bovdenemet Jagwire szettre, aztán sem elöl, sem hátul nem éreztem ábszólúte semmi különbséget . Haveromnak XT szettje van Jagwire bovdennel, az is ugyanolyannak tűnik. Egyedül az Sram tűnt másnak amikor próbálgattam, de az is inkább a váltókar miatt.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #245989 üzenetére
akkor ez is olyan, mint a legenda a Pepsiről? (lehet, hogy a márkára sem jól emlékszem) Meghallgatták a vásárlókat, majd az lett az eredmény, hogy senki sem örül?
Sramból a 12-est átraktam feleségem bicójára, a 11-es GX-szel sokkal elégedettebb voltam, mint a 12-essel, lehet, hogy át kéne térnem Shimanóra?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Kátai
senior tag
Milyen márkájú festéket (sprayben) javasoltok a kerékpár újrafestéséhez?Egy flakon elég lenne(országúti bicaj)?
-
ZolkoW
őstag
válasz Kátai #245994 üzenetére
ha ügyes vagy, egy flakon elég lehet, de nem biztos. jártam már úgy, hogy monti váz+villára is elég volt, és úgy is, hogy csak vázra is kettő kellett.
Eddig legjobb eredményt kétkomponensű autófestékkel értem el, az keményre köt, de bekeverik neked a festékboltban, és aznap el kell használni. Metál színekre meg ugyanúgy kell védőlakk, mint autónál.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #245977 üzenetére
Az a muglik KOM-ja.(nekem van egy kazallal )
#245983szimpláncsak...van jobb módja is, készítesz szegmenseket és amíg nem téved oda senki te vagy a király ott.
#245981
ZolkoW...mondasz valamit, ha többet húz akkor többet csévél az orsóra a szálból és az nagyobb energiát is igényelhet egy ugyanolyan erős rugó és bowdenház ellenállásnál.🤔 Te kis Einstein![ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #245992 üzenetére
Féket meg a geot talán akkor mondhatnád ha már sok típust próbáltál volna hosszútávon ...guminál aláírom, ott tényleg túlzásba viszed a tizedbárokat melyek akár külső hőmérséklet függvényében és mérőműszer hibahatár miatt talán nem is igazán mérhetőek már.
Viccet félretéve a váltó szerintem a terepkerékpár agya, annak tökéletesen kell működni ahhoz, hogy mindig, mindenhol a lehető legsimábban váltsd a megfelelő áttételre. ...persze ha nagyon erős vagy (esetleg félnótás, aki merev villával és SS-el terepezik ) akkor mindegy a váltás, de amúgy tényleg talán a váltásban/hajtásban van a legtöbb mérnöki óra is egy kerékpáron.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #245998 üzenetére
Féket, geot érzem egy 100 méteres próbakörön is, a gumi (tökéletes nyomáson) meg a bringa lelke . A váltó váltson, oztán nekem mindegy . Az egész hajtáson az egyetlen ficsőr, amit én is érezhető komoly fejlesztésnek tartok, az a
kuplungizé, dörzsfék[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
lsebestyen
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Politika
- Újabb "merénylő" érkezett a Thermalright megbízásából
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Synology NAS
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Fotók, videók mobillal
- Cyberpunk 2077
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest