Új hozzászólás Aktív témák

  • Nos, elkészült a remekmű:

    A recept és a buktatók:

    6kg töltőtömegű poroltó (beszerzés 1800Ft-ért: Kovács Ferenc / +36 30 964 0938)
    csatlakozó a poroltó feje és a tömlő közé (légtechnikai boltok, pl. X. ker. Jászberényi út 15. - volt McDonalds)
    tömlő, pumpafej (bringaboltok, stb.)
    tubeless autószelep (ha nincs szerencséd a szelepes poroltó fejjel, mint nekem; olcsón aliról lehet beszerezni)
    PTFE tömítőszalag

    A poroltó beszerzése könnyen ment, az úr árban el is hozta, illetve megbeszéltük, hogy ki is üríti nekem. Ez utóbbi el lett felejtve, de mondom, majd megoldom én egy szemetes zsákkal. Ez hiba volt, a nyomás széjjelvitte az egészet, meg is csapta a karomat. Végül egy használaton kívüli kútba tudtam kifújni a port, ami persze nincs mindenkinél, szóval érdemes kiüríttetni, és ragaszkodni hozzá.

    A poroltó szétszedése szintén nem okozott gondot, ki kellett mosni, kiszárítani. A probléma a feltöltéssel kezdődött. A fejen levő szelep valamiért nagyon szűk. Próbáltam a szelepmagot is cserélni, nem az a gond. Minderre akkor jöttem rá, amikor az autós vészkompresszorral fújtam fel a tartályt, majd egyszercsak leállt. A készülék túlmelegedett, kicsapta a kocsiban a 15A-es biztosítékot (ezt megtalálni és kicserélni egy Vitarában szintén megérne egy leírást, mert @gyf@szt kaptam tőle).

    Amúgy műhelypumpával fújni meg olyan érzés volt, mint egy matracot megtört pumpacsővel. Szóval csak ki kellett fúrnom, és beletenni egy szelepet, ahogy EBBEN a videóban is van. Csak mivel nem akartam öngólt, nem Presta, hanem autósat tettem bele. Az autós kompresszorral 5,5 bart sikerült belevarázsolni, ami elég 1-2 külsőt felpattintani, de új külsővel még nem próbáltam.

    Akkor irány a kút, hiszen a palack 14 báron volt üzemi nyomáson, annyit simán kibír! Ja, a palack igen, de a kompresszor a kúton 6 barnál többet nem akart adni. Az én SKS 8.0-s pumpámmal ennél tovább képtelenség fújni, illetve eddig sem, ha nulláról kezdi az ember kompresszor segítsége nélkül. De, mint írtam, 1-2 külsőre így is elég.

    Tehát, 6-7-8 ezer ft-t el lehet rá költeni simán. Hogy megéri-e? Ha szeretsz barkácsolni, esetleg. Ugyanakkor kellene hozzá egy nagynyomású műhelypumpa, amit meg már jobban jár az ember, ha boosterrel vesz. Ha nincs autós kompresszorod, meg csak sima pumpád, lehet, kár is belefogni, mert iszonyat kemény meló 4-5 bárra is felfújni. A pumpára írt 8-at el sem hiszem, vagy talán Fekete Laci fénykorában meg tudta volna csinálni. Ha meg a kútra kell hordani a palackot, azt akár a kerekekkel is meg lehet csinálni.

    szuszinho: nekem van Trail Gator. Egy próbakört mentünk, működik. Szerelése azonban a lehető legelb@szott@bb sajnos, legalábbis, ha gyakran szeretnéd le/fel szerelni. A gyerekkerékpáron is macerás felszerelni a konzolt a hosszú csavarok miatt. A felnőttén meg ki kell venni a nyerget(!), csak úgy tudod átbújtatni a konzolt. Értem én, hogy így 100%, hogy nem fogod elhagyni a gyereket, de basszus. Szóval, a Peruzzós talán jobb lehet egy fokkal, de az meg még nehezebb. Mé' nem lehet ezt is alu ötvözetből csinálni, nem tudom.

    Érzésre meg egyébként ugyanaz, mint hátsó üléssel. Szinte semmit nem segít, hogy a gyerekkerékpárt és a gyereket a talaj tartja nagyrészt, a magas rögzítési pont odab@sz az egésznek. Más opció viszont nem igazán van hosszabb utakra.

    [ Szerkesztve ]

    Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

Új hozzászólás Aktív témák