-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #264145 üzenetére
#263689
Épp az ellenkezője igaz, pl a KMC-nél.
Soha, semmilyen estre nem ajánják a gyári lánckenés eltávolítását.#263702
Szintén ezt igazolja az ipari mennyiségben waxoló Zero Friction Cycling.
KMC láncnál, a felületkezelésük miatt kell a gyári zsír a csapoknak, majd az olajozás az ideális.---
Amúgy a te véleményedet osztom , KMC láncon kívül volt már sokfajta. Zsírt meghagyva, később olajozva, meg újonan fémtisztára takarítva, és waxolva... a lemosott sokkal előnyösebb pl panelosnak, akinek óriási nyűg az olajsáros hajtás ráncban tartása.
Viszont aki elégedett az olajozással, mostani fejjel én nem merném ajánlani az olajozás elötti zsírtalanítást.
Nem tudom elképzelni, h direkt sz4rt tennének a láncra gyárilag, amivel kárt okoznak.---
Tento Complex papírtörlő 3 rétegű
kép
Az Ecofamily-ben vettem, a spórolós topikban ajánlották.
Besza, behu tényleg rongyhoz hasonló!
Nehezen szakad, nedvesen is széthajtható. Így tényleg alig fogy a paptörlő, érdemes kipróbálni![ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
dom1n0
senior tag
válasz fulton #264128 üzenetére
Di2, AXS a videós tesztek alapján amit néztem automatán állítja az első váltót is amikor a hátsón váltasz, ezért nem igazán van surlódás
Más: Rászántam magam egy új Giant Propel-re 105-ös szettel, 850-ért volt az Alpinban, írtam nekik, természetesen nincs raktáron, majd kiderült be se tudják szerezni már.
Na ez a nagy bajom a magyar boltok többségével, olyat hirdetnek ami már jó eséllyel meg sincs... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #264151 üzenetére
Nem tudom elképzelni, h direkt sz4rt tennének a láncra gyárilag, amivel kárt okoznak....+1, mert nagyon üzletellenes lenne főleg úgy, hogy a felhasználók 85%-a (most mondtam egy számot) vérmugli aki aligha keni és csak szervizben keneti évente párszor.
#264152
dom1n0... ha csak azt tüntetnék fel honlapjaikon ami van is nekik szegényes raktárjaikban bizony nem sok néznivaló lenne, látod még olyan európai óriások is mint a BikeInn kvázi "hazudnak" a készletükről, hogy vonzóbbnak tűnjenek fel a böngészők szemében.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz andrisbandi #264151 üzenetére
Most kipróbáljuk, milyen a gyári zsír teljes eltávolítása KMC lánc esetén olvastam amikor írtad, simán elhiszem, de mivel KMC láncot vettem, kidobni már nem akarom. Kísérletezni jó lesz.
-
zsamiatt
őstag
válasz Hasaggymeg #264148 üzenetére
éljen a telefon autó javító funkciója
Lánc: Én elégé elfelejtem kenni. Van amikor 7-800km-t is elmegyek egy kenéssel. Volt amikor idő hiányában a koszos láncra csepegtettem csak olajat. Ennek ellenére a gyári KTM van rajta és már 7000 km felett tartok vele, nincs megnyúlva. Pedig tépem azért. A 115 kg testsúlyom, kiállások, lejtökön feltekerés stb. Nem tudom mi a normál élet tartalma a láncnak. Nincs egy kicsit túl gondolva ez a lánc ápolás kérdés?
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
flash-
veterán
ja ez a gyári zsír a jobb urban legendet ezt azért gondolom senki nem hiszi el
majd pont a gyárban fognak arra ügyelni hogy valami extra hiper szuper kenőanyagba legyen ami mindentől is megvédi?a gyártók nyilván hogy azt fogják mondani hogy jó hiszen az is az ő kenőanyagukat reklámozza, azok a cégek amelyeket meg pl a kmc támogat (global mtb vagy miaz,gcn nek az mtb változata) az meg azért fogja mondani hogy ne távolítsd el
waxolás esetén szerintem egyértelmü hogy teljesen el kell távolitani azért hogy a wax jusson oda be, a kettőt keverni az egyértelmű hogy sok jóra nem visz.
ezeknek a csepegtetős waxoknak meg bejutási gondja van, kell melegiteni a láncot-tubust, keresztbe váltva kell csepegetetni hogy bejusson.
gyakorlom a smoove-olást, de nekem sosem lesz másnap waxolás után "fémtiszta" látszik rajta a ragacs, mindenesetre nem kopik jobban tőle a lánc az tuti már 3500km körül járok és nem bbb nyúlásmérővel mérve (mert az már beesik) hanem parktool-al. (az még nem esik be[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
jjeahh
nagyúr
Egyik haverom az a fajta, aki a 6000 eurós bringáján sosem cserélt láncot, mert igénytelen, szénné van nyúlva és retkes, de nem érdekli, inkább nem teker kiállva, nehogy elszakadjon . Az előző montiján a méregdrága Fox teló 25.000km alatt sosem kapott felső láb szervizt. Tavaly kihívott egy 80 kilóméteres terepezésre a hegyekbe úgy, hogy az SLX váltója el volt törve, de nem érdekelte, szerinte annak működnie kell, az a dolga! Kb. 5 kilóméter után felcsavarodott a fogaskoszorúra, ő meg még elkezdte rúgdosni, hátha attól jobb lesz
#264151 andrisbandi: "Nem tudom elképzelni, h direkt sz4rt tennének a láncra gyárilag, amivel kárt okoznak" - Szerintem a gyártókban sosem lehet 100% megbízni, náluk minden a profitról szól, talán jobb egy alapos független teszt. A Shimanonak a csepegtetős láncolaja is borzalmas, a legrosszabb, amit valaha használtam. Sőt, szerintem néhány láncuk is botrányosan rossz, pl. a HG53 katasztrófa. Persze ettől még lehet jó a gyári kenés, de azt sem zárnám ki, hogy vacak. Tudja franc, az biztos, hogy sosem lenne türelmem annyira alaposan kimosni, mint Tin .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
-
andrisbandi
őstag
Lehet neked mákod lesz a Smoov-al. Az ragacsosabb fajta, jobban fenn marad. Rossz időre is való.
Ahogy írták már itt, több kör csöpizés után érdemes majd véleményt formálni. Kell neki egy kis idő míg ideális lesz, utána nálam egyformán f4sza.Mivel ennél vastagabb waxréteg marad száradás után, nagyon csábító a letörlése. Párszor csináltam, de nem jöttem még rá mennyire alaposan kellene. Mert nálam letörlés nélkül olajnál csendesebb, letörölve meg azinte azonnal hangosabb.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-=RelakS=-
veterán
válasz andrisbandi #264160 üzenetére
Én most felvettem a szokást, hogy a Squirttel végigcsepegtetés után párszor áttekerem a láncot, majd egy lágyan rászorított papírtörlővel lekapom a felesleget. Amíg áttekerem, addig szépen szivárogjon csak be a csapokba, azért mozog az egész.
Amit elvárok, hogy a váltógörgőkön kevesebb legyen a gyurma. Kicsit nem jó takarítani, folyton szétszedni meg nem nagyon akaródzik.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
flash-
veterán
válasz andrisbandi #264160 üzenetére
te hogy viszed fel a smoove-ot? minden egyes szemre csepegtetsz kétszer(alul végig aztán felül végig) vagy csak csepegtetőt tartod lefele közben forgatod folyamatosan a hajtókart?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #264155 üzenetére
Eddig én is úgy így csináltam. Most két - három havonta láncos mosóban alaposan átpörgetem, majd megy az olaj. A lánc tányért és a váltógörgőket is ilyenkor szoktam takarítani. A láncaim eddig jól bírták, de nagyon nem szeretem az olajsár takarítást, másrészt a visszamaradó, lemosott üledékes olaj eltüntetése is macerás. Kukába csak nem dobja az ember. A láncmosót is ki kell tisztítani, az is plusz macera. Ezért is gondoltam a waxra áttérésre. Csak kéne egy olyan nap, amikor van időm is rá, meg nem kell aznap menni sehová, ameddig megszáradnak a cuccok.
-
andrisbandi
őstag
válasz flash- #264162 üzenetére
Mint az olajat. Csaponkét egy kövér csepp.
Smoov-ból a két kör szerintem túl sok. Csak teljesen tisztára mosott hatásnál szoktam, az első csöpizéskor. Akkor többször végig is váltogatok, a fogasokara is kerüljön egy filmréteg, a jobb váltásteljesítmény miatt.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Hasaggymeg #264164 üzenetére
+1
Derék. Hogy csinálod? Nekem outin max 9000 km eddig a lánc 0,75 kopásig.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #264153 üzenetére
Persze, kint is megtörténik, de valahogy éreztem amikor már írtam nekik..
Ugyanez volt a Mangonál a Meridával..
Úgylátszik a sors azt szeretné,ha mindenáron kintről lenne a bicó, ott azért fosok tőle hogy valami gyári hiba miatt sz.pásra kerülök meadjég -
fulton
addikt
válasz dom1n0 #264152 üzenetére
És miért pont propel (aero kategória) A formavilág?
Mert oké hogy aszfaltra tervezett van kb 20 watt előny(csak a bike-nak magában) pl a TCR hez (classic) képest. Mondjuk a 20 watt az durván 2-3 km/h jelemt sacc( vagy még annyi se).. cserébe elég merev rázósabb nehezebb nekem a formavilága am nem bejövős. a canyon-nak tetszik az aero váza[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #264157 üzenetére
Egyik szomszédom nagy bringabuzi, épít is, a minap meséltem neki, hogy folyékony waxolni fogok, és kérdeztem, ő hogy csinálja: letörlöm a láncot, és újraoajozom. Semmi több. Nincs wax, csak olaj. Sose pucolja, csak törli, olajoz és megy. A lánc meg fogyóeszköz.
Türelmem van hozzá, szeretek kísérletezgetni, plusz ezt munkaidőben csináltam De amúgy én csak a macerás pucolástól akarok megszabadulni, meg a kosztól. Lehet miattam 100 km is a "csöpizés" gyakorisága, de ha csak 300 km-t bír, akkor máris nem hetente kell szórakozni vele.
-
arcitec
addikt
Megfelelő távolságról a csengő tökéletes kell legyen. Mentem már el szép lassan gyalogos mellett(de tényleg szinte lépésben) és szóltak miért nem csengettem.
Mert a hirtelen esemény meglepi és megijeszti az embert. Azóta csengetek, de ami lényeges nem pár méterről, hanem megfelelő távolságról, hogy ne keltsen hirtelen riadalmat. pl volt olyan, hogy előztek, hangtalanul de már szinte mellettem volt, hogy jön ám, na az sem kellemes.
FÜLES: Megfelelő eszközzel lehet fülest használni, mióta megvan mindig használom, igaz csak az egyiket(de ha mindkettő használva lenne sem lenne gond), szóval vannak kifejezetten sportra tervezettek, amik nem zárják ki a kültéri zajt, nem kell félni, hogy észrevétlen elveszik és nem is zavaró. Simán tudok akár beszélgetni is.
Igaz mára már jóval drágább lett, de ellenben tökéletes, immáron 2 éve. [link] [teszt][ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz fulton #264169 üzenetére
2 dolog miatt tetszett, az egyik a formavilág,a másik hogy igazából síkon megyek általában, ritkán hegyekre, oda meg a meglévő Cervélo R3 tökéletes, így jól kiegészítené egymást így a 2 bringa.
Következő játékosok a Cube Attain GTC SLX vs Cube Agree C:62 Pro, de így látatlanban azért fázok picit bringát venni távolról -
addikt
válasz Hasaggymeg #264142 üzenetére
Hehe, jó ötlet
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
jjeahh
nagyúr
Felénk szinte senki nem tudja mi az a wax, ezért nem waxolnak. A helyi kisboltban a polcon már csak kétféle olaj van és úgy 7-8 féle wax, mégis az olajat veszik, mert eszükbe sem jut, hogy másképp is lehet csinálni. Fura, mert amikor egy bandázáson lassan már mindenki 1x hajtással teker és a wireless, XTR, downcountry, lefty sem ritka, azt hinnéd, hogy képben vannak a trendekkel és már rég waxolnak, pedig nem is tudják mi az. Érdekes módon a tubeless villámgyorsan elterjedt, szinte egy haverom sem belsős már, de a wax nem akar . Ami nekem még furcsa, hogy manapság miért nem létezik minden láncból gyárilag forró waxba mártott verzió is? Akkor nem kéne rögtön zsírtalanítással kezdeni, aki waxolni akar, elég lenne a waxolt láncot levegye a polcról.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Friczy
senior tag
Én jellemzően elég sokáig szoktam használni a gyári kenőanyagot, emiatt még nem kopott jobban a lánc (persze lehet, hogy sokkal kevésbé kopott volna, ezt bármikor rá lehet fogni), a két láncot váltogatva használva el szokott menni 10-12ekm-ig egy pár.
Tegnap lemértem az e-bike láncát (az még inkább ridegtartáson volt, átmosva sose volt, csak áttörölgetve és utánaolajozva), messze van még a 0,5 nyúlástól, kb. 3500 km van benne, és egy középmotoros e-bike jellemzően jobban igénybe veszi a láncot, mint a hagyományos bringa.
-
addikt
válasz dom1n0 #264172 üzenetére
Speciel Cube-ot elég sok helyen tartanak hazánkban, miért probléma elmenni, és ráülni egyre? Nem feltétlenül az a felszereltség lesz, amit szeretnél, de megtudod, hogy jó-e a vázméret, stb. Aztán szépen megköszönöd, és megrendeled onnan, ahonnan a legolcsóbb.
arcitec: ja, jó, hogy lehet kapni
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Tin
veterán
válasz andrisbandi #264160 üzenetére
Itt nagyjából annyi a kérdés, hogy megtapad-e a Smoove a láncon (főleg belül). Ha az megvan, akkor nincs gond. Ha nincs, akkor kinyírom a láncot, és tanulok (tanulunk) belőle. Lehet spekulálni, hogy a KMC miért nem ajánlja, és azon is, hogy vajon a ZFC mennyire alaposan távolítja el a zsírt, vagy egyáltalán kezelt, vagy kezeletlen lánccal dolgozott, de a tapasztalat majd elmondja. Egy biztos: ha felületi rozsda van a láncon, akkor ott már nincs semmi kenőanyag, tehát a tisztítás ezen része pipa.
Amúgy "tankönyvileg" csináltam az első kezelést: felmelegített lánccal, jó meleg vízben állt a folyadék is, és keresztbe váltva. Először a láncon felül 1-1 közepes csepp minden szemre, aztán alul még 1-1 minden szemre. Úgy folyt be mindenhova, mint a víz. Aztán vártam fél órát, hogy megdermedjen az első réteg, és jött a második kenés, ellenkező irányban keresztbe váltva. Itt már látszott, hogy a felső lemezeknél kipréselődött némi wax, tehát bejutott az anyag. Második körben a Smoove alánlását követtem: az adagolófej a láncra tesz, folyamatosan nyom, és közben teker hátrafelé addig, amíg minden második összeköttetésben belül áll az anyag. Aztán végigváltottam az összes fokozatot, hogy jusson anyag minden fogra, és végül még egy körbeforgatásnyit nyomtam a láncra, mivel némi anyagot levettek róla a fogak.
Aztán úgy hagytam. Nem töröltem le semmit. A lánc trutyis, de a külső lemezek azért látszanak, a fogak mindegyike meg szép fehér. Reggel siettem, nem néztem meg, milyen lett, majd este kiderül. A csendessége és a tartóssága meg a következő hetekben.
-
Friczy
senior tag
válasz lsebestyen #264134 üzenetére
A ma reggeli bejövetelkor meg is állapítottam, hogy látszik, hogy elkezdődött az iskola. Sokkal nagyobb a forgalom, és ennek megfelelően több a hülye is.
-
dom1n0
senior tag
válasz Dark Archon #264177 üzenetére
58-as méretben a c:62 pro-t, vagy hasonló vázú cube-ot nem leltem eddig, a másikból van egy 105-ös verzió csak az 60-as méret speedbike-nál...
-
addikt
válasz dom1n0 #264183 üzenetére
Attain Race viszont van ITT. A vázméret meg ua., gondolom. De én is azért rendeltem meg nyugodtan a Meridát - bár nem ültem rajta - mert, ha nem tetszik, 14 napon belül szólok a boltnak, és küldik érte a futárt. Addig meg a szobában tesztelem
-=RelakS=-: hát igen, én ezt idén is elkúrtam. Bár most legalább a lánctányért nem kellett cserélnem, de a sort, láncot igen. Meg szerintem a váltógörgők sem ússzák meg. 0,5-ig érdemes akkor csak hagyni nyúlni? Nálam az olyan 4000 km lesz szerintem, téli-nyári használat miatt.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
dom1n0
senior tag
válasz Dark Archon #264184 üzenetére
Igen, ez jól hangzik, de ide nem mennék be próbálgatni, mert ismernek
Montit innen vettem, meg apróságokat szoktam tőlük. -
Tin
veterán
válasz jjeahh #264175 üzenetére
Elég lenne egy világos workflow a dologra. Én megkérdeztem már korábban, mivel kell láncot tisztátani, akkor mindenki a Brigéciol D3-at mondta, hogy meg mindenki petróleum vagy benzin. Követtem a szombati tanácsokat, az emberek egy része szerint meg nem jól csinálom. Szóval mindenkinek van egy módszere, amiben hisz, és ennyi az egész. Lefotózhatom a kinti két bringát itt a cégnél, az egyik ebike, a másik fully, mindkettőnek porszáraz a kazetta hátul, a lánc külsejére vastagon rá van ülve a por, a belseje meg totál fényes. És mennek vele, valószínűleg nem is tudva, hogy ez lehetne jobb is. Szerintem soha nem olajozzák, max lemossák a bringát, és esetleg évente 1x beadják szervizbe.
-
Tin
veterán
válasz Friczy #264176 üzenetére
Elhiszem. Nekem 120 km után olajozva sokkal csendesebb lett és szebben váltott. Lehet, hogy egy Shimano láncban több a kenőanyag, mint egy KMC-ben, vagy az is, hogy a bringabolt áttörölte a láncomat szállítás előtt, hogy ne ragadjon (bár ragadt). Èn akkor utánaolvastam, és azt javasolták, hogy érdemes az elejétől olajozni. De, mint írtam, van, aki sose olajozza, csak megy.
#264178-=RelakS=-: a láncom 10-15€, a kazetta meg kb 30€. Oké, ez alap bringa, de ilyenekkel járkálnak sokan. Elmegy évi 2-3e km-t vele, beadja télen szervizbe, ott meg cserélnek neki mindent amit kell, és használja. Ezek után az, hogy a gyári zsír kibír-e egy szezont, nem kérdés, igaz, lenyúlik a lánc fele-harmad idő alatt, de amíg határon belül van, nem eszi meg a kazettát.
-
stickermajom
addikt
Bikeinn tanulhatna Muzikertől. Rendeltem egy nyerget, 24 órán belül az automatában volt. Ráadásul szállítással gyakorlatilag német webshop árban adták.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #264166 üzenetére
Mint Tin szomszédja, de fix. (minden menet után törlöm ronggyal, minden másodiknál, nagyon hosszúnál vagy/és vizes, sáros, homokosnál törlöm-ezzel fújom [link] -alaposan törlöm)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #264166 üzenetére
Alacsony watt, magas pf.
stickermajom: uhh, ez jó választásnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
andrisbandi
őstag
Hogyan csináljuk, stb, fotelszakértőktől.
Ezért szeretek inkább a yt-on tájékozódni. Ott jobban rájövök ki traktál zöldségekkel, vagy próbál rejtetten reklámozni.
Írott fórumokon, teszteken elég egy két szárnysegéd, és már visznek is az erdőbe
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
válasz dom1n0 #264185 üzenetére
Aztán az miért baj, ha ismernek? Meg netán meg is tudják rendelni azt a bringát, amit szeretnél. Próbáltam már én is náluk bringát, levontam belőle a tanulságot, megköszöntem, eljöttem. Bármennyiért is vesz az ember bringát, teljesen érthető elvárás szerintem, hogy legalább rá lehessen ülni, urambocsá' menni vele egy kört.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #264194 üzenetére
Nálunk az autókereskedésben talán 20e a próbakör. Vásárláskor beleszámítják, aki meg ingyen próbálgatna, annak zsebbenyúlós.
Bringáknál ez hogy van?
Veszek egy újat új árban, és adnak egy majdnem újat? Nem tetszene.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
válasz stickermajom #264189 üzenetére
Most, hogy írtad, úgyis kell az új bringámra új külső... EZ tényleg csak ennyi? Kettőt is veszek ebből a "TUBLES KÖNNYŰ KABÁTból ORSZÁGÚTI KERÉKPÁROKHOZ" Már csak valami jó téli kesztyű kellene. Ki mit ajánl?
Van kormányzsákom is, szóval nem kell síkesztyű vastagságú, de 5-10°C-ban önmagában ne fagyjon még le a kezem.
andrisbandi: hát az is egy jókora szarrágás akkor. Mikor a Vitarát vettem, egy fillért sem kértek a próbaútért. Be is szabott volna, azért vannak a tesztautók.
Hirdetésekben lehet látni bemutatótermi / tesztbringákat valamivel olcsóbbért, úgy csinálják. Engem mondjuk nem érdekelne, ha olyat kapnék, amivel mentek pár kört száraz(!) időben. A gyári spórolós külsők a legtöbb esetben amúgy is eladásra kerülnek.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Tin
veterán
válasz andrisbandi #264193 üzenetére
Én ezt tanulási folyamatnak fogom fel. Megnéztem a videókat, amiket linkeltetek, gyököt is vontam a hozzászólások egy részéből, de úgy voltam vele, hogy akkor legyen a "túlbiztosított" megközelítés, mert ha az se jön be, akkor legalább tudom, hogy ez nem megy. Ha most ez a lánc elmegy 1-2e km-t és kuka, az se baj, mert legalább tudni fogom, hogy a wax alapú kenés érzetre milyen.
A YT videókban is sok a hülyeség. Meg figyelj, ha ez most bejön nekem, így fogom csinálni, és utána biztos lesz, aki ugyanígy csinálva más eredményre jut. Legközelebb például kihagyom az olyan tisztítót, ami utána vizes lemosást követel meg, a benzin+féktisztító (vagy izopropil) és a víz teljes kihagyása vsz. nem hagyna maga után felületi korróziót. De jelentősége ennek sincs, mert a citrus alapú tisztítóval mosom a láncot az elejétől fogva, és már korábban is megkapta a lánc felületét pucolás után, de aztan újraolajoztam, és sose volt gond vele.
Ráadásul km-ben nem is megyek annyit. Jelenleg havi kb 300, mert nincs többre időm. Szóval még ha bele is húzok és jobban eszem a láncot az átlagnál, akkor is évente elhasználok egy láncot, na és.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
Újabb projektalany túrázós gépnek:
29"-os váz, kúpos a fejcső, rejtett a bowdenvezetés, fel lehet rá rakni csomagtartót, 2 kulacsot, esetleges hátránya, hogy gyorszáras 135-ös a hátsó kerék.
terv hogy merev villa és egy igazi kirándulós bringa lesz belőle bolti töredék árán (remélem)[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Because #264199 üzenetére
Honnan szerzel ilyeneket?
#264190 Hasaggymeg: olajas top láncból is vannak 100 eurósok: [link] [link] . Amúgy meg a Ceramicspeed cáfolja, hogy a KMC-n nem tapad a wax
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Telekom mobilszolgáltatások
- 3D nyomtatás
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Futás, futópályák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen