-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsola32
őstag
válasz kuntics #278618 üzenetére
Szia
Edge Explore 2-m van, ezt az éjszakai módot hol lehet beállítani?A fekete alapon fehér karakterek nekem is jobban bejönnek. Eddig csak 2 beltéri edzésem van a kütyüvel, de 1x mintha így mért volna... és még valami, azt ugye jól gondolom hogy az aktuális sebesség mellé nem lehet odavarázsolni egy "nyilat" mint más (alap) óráknál, ami mutatja hogy az átlagsebihez képest hogy áll az aktuális sebesség? (több vagy kevesebb, ergo felfele illetve lefele áll a nyíl)
kösziMás:
Holnap úgy néz ki átkerülnek végre a DT kerekek a Sculturába.
A Fulcrum kerékszettről leszedem a féktárcsákat, meg a hátsó kerékről az új kazettát, és felszerelem őket a DT kerekekre. A QR kupakokat már kiszedtem, az első kerékről egy művészet a leszedés, eléggé nehezen jön ki...[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz fulton #278597 üzenetére
Nem vitázunk, én is polemizálhatok ezen, de megszokod. Ennyi lesz, és utána már jobban be fog jönni ez. Én annyit néztem meg, hogy a 2x11 kb lefedi a 3x9-et, nagy tányéron el tudok menni síkon, és ami erősebb fokozat a mostninál, ahhoz meg hozzáfejlődök majd. És kész, pont. Ez fog történni veled is, de ha már most mikro átmeneteket akarsz a fokozatokban, akkor megint ez a bringa is valaminek a hajszolása lesz, valami élvezése helyett. Elhiszem, hogy síkmenőként unalmas 1 fokozatban menni végig, de akkor játssz a lábtempóval.
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #278652 üzenetére
Azt írja adót nem tartalmaz. Ha csak a különbözetet nem, akkor a belga adóhoz képest +6 %, ha semmit, akkor +27 %. Úgy sem 2000 euro, de azért nem kevés különbség egy váznál. Illetve engem jobban elriasztana a 8-12 hét várható szállítási idő. Lesz ebből nyárra bringa? Egyébként jól néz ki, megnézném milyen a matt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RexpecT
addikt
Őszintén szólva nem tejlesen értem a gyári leírást sem(angol is ugyanez kb.):
Középcsapágy: Cannondale Alloy PF30-83 --> az elvileg ez lesz: [link]
Hajtómű: Cannondale 1, BB30a, OPI SpideRing, 34TAz OPI SpideRing, 34T az tiszta sor, hogy az első lánctányérra utal, de mi lenne az a BB30a? Az nem egy másik középcsapágy szabvány
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #278659 üzenetére
Ez kábé mindenben jobb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #278660 üzenetére
Ez sem rossz valóban, bár ennyit már nem szívesen adnék ki, csak valami fancy elektromos váltós cangáért.
A kistesója viszont ettől olcsóbb, kinézetben és súlyban is elég jó.
Pár külfödi webshopban nézve, nem is nagyon elérhető egyik sem, vagy csak limitált méretben, itthon meg elég drága.[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz Hasaggymeg #278660 üzenetére
Másfélszer annyiért illik is jobbnak lennie.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #278660 üzenetére
A geo le van maradva pár évvel. Tudom, nem számít . De amúgy "rendes" boltokban sokkal drágább is nem?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsola32
őstag
válasz Dark Archon #278661 üzenetére
köszi szépen
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #278664 üzenetére
[link] ...hát ha az a 2 fok és néhány milliméter megéri azt a baromi különbséget majd minden porcikája terén, akkor igen, számít...sőt ha megnézed nem is állja meg a helyét ez az "elavult geó" mantra, hisz a homlokcsőszögen kívül az Elite szériánál tulajdonképp aligha van különbség.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #278666 üzenetére
De mi az akciós árat nézzük. Az 2000 euró.
-
Ixion77
őstag
válasz Hasaggymeg #278666 üzenetére
A 3-mas Scalpelnél pedig már messze nem egyértelmű hogy jobb a Cube. Geoban nyilván nem, a többi is kérdéses. De még ott is van több mint +25% árkülönbség: 2000
A mostanában volt akciós árakon az 500+ euró különbségből jelentős upgradek kijönnek.A presztízst és kinézetet már nem is említem, mert lehet hogy csak az én szememben jobb márka a Cannondale a Cubenál.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #278666 üzenetére
[link] , volt olcsóbban is, de elkapkodták, máshol lehet most is van. Innen Romániából nézve 1200 euróval olcsóbb a Cube gépnél. A Scalpel HT 4 még olcsóbb, itt vannak a korábbi linkjeim.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #278667 üzenetére
Az más, viszont így akciós azt jelenti, hogy jó ár mert az háromezret sosem érhetett.
#278669jjeahh...számold csak ki a felszerelt cuccok közötti árkülönbséget és máris elfogy az az 1200 euró különbség nagyja, csak a kerékszett és telón összejön több mint fele.
#278668Ixion77...szerintem nem ugyanazt nézhetjük, a nyergen és a markolaton kívül mindenben veri a Scalpelt. [link]
...a geót meg tényleg megnézhetnéd, csak kíváncsiságból a számokat nem csak, hogy a támvillát lentebb kötötték be és az már moderrrn.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
Az eddigi bringámon 3x9-es Alivio váltó volt egyeneskormányos váltókarokkal, vagyis az első kart hüvelykujjal megtolva a nagyobb tányérra vált, a hátsót mutatóujjal meghúzva pedig a kisebbre.
Nem értettem, hogy a Nulane-en miért olyan rövid a hátsó váltókar, amit mutatóujjal kell húzni, de aztán rájöttem, hogy ezen a váltón azt nem csak húzni, hanem tolni is lehet, ráadásul úgy akár egyszerre 2 fokozatot. A gond, hogy ha a mutatóujjamra (húzás) állítom be a váltókar távolságát, akkor még ennél is közelebb kellene hozni a váltókart a markolathoz, ha viszont a hüvelykujjamra (tolás), akkor meg kicsit messzebb kellene raknom.
Kérdés, aki egyeneskormánnyal tolja: ti a hátsó váltókart toljátok vagy húzzátok? A Hyde-on nem volt opció, így azt szoktam meg.
-
Ringman
nagyúr
hüvelykujj tol, mutatóujj húz - tiagra flatbar
-
Kro
tag
válasz RexpecT #278659 üzenetére
Én is most olvastam utána ennek, amennyire volt időm. Nem is tudtam, hogy itt is ennyi féle szabvány van már forgalomba...
A PF30 végülis BB30 rendszert eredményez de a csapágy mégsem csak úgy magában kerül a vázba, hanem egy csapágyházzal együtt.
Nálam ez két félből álló menetesen csatlakozó részből áll. Tehát a csapágyházat nem kell préselni, hanem szét illetve össze lehet tekerni.
Ilyesmi [link] .
Az már csak hab a tortán, hogy nekem ez szerintem csak 24 mm-es tengellyel van megoldva.
Bb30 gondolom a csapágy belső átmérőjére utal.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Fall-N #278673 üzenetére
Ennek mi köze a keresztbe váltásokhoz? A legkisebb és a legnagyobb áttétel nincs keresztbe váltva.
Amúgy amikor számolgattam, akkor az átfedésekkel úgy jött ki, hogy a 3x9 sebességem az olyan 14-15 sebesség valójában.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ringman
nagyúr
szerintetek a váltó jagwire elite sealed elég bovdenházát megpróbáljam bebandázsolni, vagy toljak bele egyből, ahogy a leírásban is van? (kicsit az is szívfájdalmam, hogy a fehér bovdenházhoz a toldás utáni alapdarab fekete )
-
Tin
veterán
válasz Ringman #278672 üzenetére
Oké, akkor te ugyanúgy, ahogy én eddig, mivel az Aliviot nem is lehetett tolni. Többiek?
Fall-N: amikor leírtam, már tudtam, hogy félre lehet értelmezni. Arra gondoltam, hogy síkon elég-e a nagy tányér keresztbe váltás nélkül, és igen, vagyis lefedi az igényeimet. A 3x9-en a középső tányéron mentem, az a 2x11-nél pont a nagy tányér 3-11 lánckereke, szóval csak a mászáshoz kell a kis első tányér. Így kevesebb váltogatás kell. De persze a fokozatok nem ugyanazok, szóval erősödnöm is kell, de az amúgy is rámfér.
-
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #278643 üzenetére
a trükk az, hogy a displayekbe is gyakran tesznek egy polarizált réteget, így onnan is csak a merőlegesen a felületre eső fény megy ki. az ilyet nem nagyon látni polarizált lencsés szemüveggel. ki lehet esetleg próbálni, hogy egy 0,2 mmes fóliával ez hogy viselkedik, az tudja csökkenteni ezt a hatást.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
chubby2o6
senior tag
Tolom. Könnyebb egyszerre több fokozatot váltani, meg jobban kézre is áll. + ha a fékkar kb. 45°-os szögben áll a talajhoz képest, akkor a váltókart nem is tudom olyan poziba állítani, hogy mutatóujjal kényelmes legyen a váltás. ( Már nem tudom, melyik melyik, de az egyik i-spec-II, a másik i-spec-EV. Ha nagyon ráfeküdnék a dologra, biztos találnék vmi megoldást arra, hogy a váltókar a fékkar bilincsére legyen felfogatva, de nekem tök kényelmes így is, meg már meg is szoktam.)
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #278678 üzenetére
Cannondale Scalpel HT váz 900g, Porte geo meg itt a lap alján.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Speedy007
őstag
Irónikus lett a "helyzetem" akárhányszor kezem közé akadt egy kerékpár és ha nem ilyen volt rajta akkor ilyet szerettem volna bele a hátsó váltóba:
Tehát lukacsos váltó váltó görgőt hogy önmagát tisztítsa.
Ugyebár megjött a Cues U6000-s szettem ott gyárilag van már ilyen váltó görgő mint a felső képen csak nem ipari csapágyas vagy hozzá hasonló hanem az a "klasszikus kialakítású"
Tehát ilyen:
Egyetlen váltó görgőt találtam az interneten ami 13 fogas (ilyen van a Cues RD-U6000-ban alul felül) csak nem lukacsos hanem a teli oldalas BBB BDP-09 RollerBoys de viszont a gyártó 12 sebességes Shimano rendszerhez ajánlja de ugyebár a Cues csak 11 sebességes maximum ettől függetlenül ha a fogszám egyezik attól még jó lehet nekem? -
MPowerPH
félisten
válasz Ixion77 #278685 üzenetére
Akkor bukott az elmeletem. Csak a HT1 kapta meg a konnyebb vazat?
1362EUR lenne a Berg fele vaz. 1475EUR a Canondale, abbol is a 895g -os valtozat.
Azt hiszem nem sokat gondolkodnek, melyiket vennem. Nem azon a 113 Euron mulik.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #278685 üzenetére
Itt mást mértek. Claimed weight sok van, mért annál kevesebb. (XL váz 1230 gr )
#278683Speedy007...hogy önmagát tisztítsa?! Azt meg hogy? Én szinte ellenkezőét tapasztaltam, a sok lyuk inkább megrakódik dzsuvával amit aztán egy sima két ujjal rongyráfogásos megforgatással nem tudsz leszedni mint a telegörgőről, ami ráadásul mondjuk sima is, nehezen ragad rá bármi/könnyen letörölhető róla minden.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ixion77
őstag
válasz Hasaggymeg #278687 üzenetére
A szín alapján ez egy Scalpel 3. Valószínűleg az S méret az 1075g, az XL méret pedig 1230g.
Tekintve hogy pl. seat tube hosszban 36% a különbség köztük, a +155g / +12.6% szerintem reális lehet.
A marketingbe meg nyilván a legkisebb súlyú modell értékét rakják. Örüljünk, hogy nem hoztak ki a számháború érdekében egy XXS változatot.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
mauimagic
aktív tag
válasz RexpecT #278576 üzenetére
Ha ebben az árkategóriában kellene HT, akkor egyszerűen nem tudnék mást venni.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #278675 üzenetére
Mi köze? Az hogy kerszetbe váltva senki sem használja remélhetőleg a hajtást, így alapból kiesik egy csomó áttétel. Ahogy írod ez valójában csak 14-15 fokozat, ami majdnem a 27 fele csak. Ezt bőven lefedi a 12-es sor is (sőt sokszor a 11s is), mert csak a hasznos fokozatok vannak. Sőt behoznak olyan fogszámot is, ami még 10 sebességnél sem volt elérhető. A NarroWide tányért meg úgy kell megválasztani, hogy az erőnlétnek megfelelő legyen meg a felhasználásnak, de az általános az a 32T. Én például 36T-t választottam a városi használat miatt (ha létezne gyárilag 38-as, akkor azon is elgondolkodtam volna, bár elég a 36), de a terepen a 32 az előnyösebb.
Az előnye pedig a gyorsabb váltás (első váltót nem lehet hajtás közben úgy terhelni, elveszik sokszor a lendület). Szerintem nem véletlenül hal ki lassan. Arról nem beszélve, hogy sokszor pont abban a kategóriában akarják a 3x9-et (3x8-at vagy 3x7-et) letolni a vásárló torkán, akiknek nincs szüksége ennyi fölösleges fokozatra. Ha más nem ezért is jó ha tényleg a CUES lefedi ezt a kategóriát és kihaltnak az elavult vackok egyszer.
De mondom a ParkTool videóban elmondják diagrammal illusztrálva (angol nyelven), hogy tök jól lefedi a 12 sebességes hajtás is, sőt a régi tripla.
Tin: Szerintem egy 32T és 11-51-es sorral is fel lehet mászni bárhová. Ahogy erősödik az ember, még a legnagyobb tányér sem kell. Azt elismerem, hogy valakinek kell a kicsi tányér, így maximum a 2x hajtást el tudom fogadni, de a nagy tényleg holt fölösleges. Főleg, hogy nincs aki hosszú távon értelmesen kipörgeti. Nem kötözködésnek írtam, de sokan meglepődnének, hogy simán elég lenne sok embernek egy 1x12 is.
Speedy007: Az a baj, hogy ezek az ipari csapágyas váltógörgők papíron jók csak. Mivel alacsonyan van, így ugyanúgy be tud ázni, mert kapja a vizet és sarat és sokan pont arról panaszkodnak, hogy nem is igazán tartósak emiatt. Öntisztulás meg tényleg nincs, ha az olaj koszt kap, akkor összeáll egy ragadós masszává, ami ugyan nem pörög ki. Az a lyuk maximum kikönnyítésnek jó, de az olajsár úgyis betapasztja. Wax az biztos nem. De az a gyárin sem. Az a jó a gyári görgőkben, hogy viszonylag sokáig bírják, ha elkopik olcsón kapni másikat amit könnyű cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #278668 üzenetére
A presztízst és kinézetet már nem is említem, mert lehet hogy csak az én szememben jobb márka a Cannondale a Cubenál.
A Cube az olyan, mint a Volkswagen. Itthon prémium, a németeknél meg népautó.
Ettől még biztos jó, de ha hasonló összegbe kerül, hasonló felszereltséggel, kizárt hogy én ne "nagy" márkát vennék.
No offense -
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #278691 üzenetére
Cannondaleből simán vennék én is bármit szinte, csak vigyázni kell. Fully bicikliknél előfordult (előfordul még, ki tudja?), hogy speciális csapágyméretek voltak, így szinte beszerezhetetlen egy adott csapágy, csak tőlük nyomott áron. (Mondjuk ez más gyártónál is előfordul. Legalábbis erre szokott pár tulaj panaszkodni. Valamelyik biciklijükben például valami elszabott méretű, kormánycsapágy van, amit nem lehet beszerezni külső gyártótól. És még nem is az 1,5" - 1,5" méretűről van szó, ez valami integrált cucc volt.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #278690 üzenetére
Erről már beszéltünk. A 3x9-es hajtásom 0.76-4.36, az új Ultegra meg 1.06-4.55. Amit írtál, az meg 0.62-2.91.
Ez aszfaltra az egyik végén felesleges, a másikon meg édeskevés. Ez terepre való hajtás. Városban elkaristolni jó, de haladni nem lehet vele. 38-nál úgy van vége, hogy jár a lábad 100-al. Az oké hogy van a mászás, de onnan le is kell jönni, és nem csak gurulni lehet. Én minden körömön több helyen megyek 40 felett, vagy akár 50 körül is. Nálam ez nem opció.
-
Fall-N
veterán
Persze felhasználó függő, de ami neked kell, az nem is MTB/trekking hajtás, mint a 3x9. Neked inkább az outi/fitness vonal való, nem véletlenül váltottál rá. Látod fulton is azért ment át trekkingről outira. 3x9 az tipikus trekking felhasználóknak való, sok súlyos csomaggal túrázásra. Ott meg aligha akarnak 40-50-nel menni.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #278689 üzenetére
Hát igen, bár a Sram Level T nem tudom hol helyezkedik el a nagy ranglistán ez tényleg nem rossz így, ugyanakkor...enyém picit nehezebb kerekekkel (Crossmax), Rebaval és persze dropper nélkül XL-es méretben is "csak" 10550gr.
#278691mauimagic+Ixion77...én is Specit (vagy talán Bianchit, Ridleyt, Mondraker stb.) vettem volna, ha abban az árban és azzal a felszereléssel találok mellyel a kockát vettem, de hát nem vagyok milliomos (meg hülye sem ), hogy BMV-t vegyek a neve miatt a sokkal jobb felszerelésű VW helyett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #278695 üzenetére
Vannak és voltak jó ötleteik, csak a kerékpáripar joggal nem vevő a szabványaikra. Például hiába mondják sokan, hogy milyen szépen mozog a Lefty, ha túlságosan drága, speciális agy vagy kerék kell hozzá és egy vagyon a szervíz. Abban a kategóriában van más gyártó is. Otthoni szerviz sem játszik, mert túl van bonyolítva, speciális szerszámok kellenének, meg amúgy is szopás lenne szétszedni. Persze arany áron megcsinálja a márkaszerviz.
Ilyen téren én a Scott kisérletezéseit többre tartom. Például a Spark integrált hátsó tagját. Igaz az is heroin árban van.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #278694 üzenetére
Persze, pont az a bajom a 3x9-el, hogy a középső tányéron a tényleges mászáson kívül elmegyek síkon mindenhová, de a lejtőn meg folyton kell a nagy tányér is (30 felett). Vagyis két tányért használok egy helyett. Ez a mostani Ultegra pont azért jó, mert a mászáson kívül van 1x9 sebességem (a két felső már kereszt lenne, de pont nem is kell), a mászáshoz meg (és csak ahhoz) ott a kis tányér.
Fultonnak az a baja, hogy neki egyáltalán nem is kell a kis tányér az Alföldön semmire. Neki éppen azért lenne jobb a legkisebb átfogású kazetta, aztán ott lenne a sok apró átmenet. Én nem bírok kb. 1 km-t sem síkon menni váltás nélkül, annyira változó a terep.
-
Fall-N
veterán
Nem néztem utána, de biztos van kis átfogású sor. Miche vagy a SunRace biztos gyárt. 10-esben is van, azt vettem én is. 12-es sorokat csak nézegettem az ár miatt. Az biztos ha van is ilyen sor, akkor jó drága.
Most ránéztem, van a SRAM-nak 10-26-os sora, kemény 200ezerért, és van 16-os lánckerék is. Vagy szintén SRAM Force XD-1270 10-28-as, igaz ez "csak" 80ezer körül van. Ezek sajna XDR sorok, így Shimano mellé kilőve.
Egyébként én is sokat váltok, igaz ha ilyen kicsi átfogású a sorom, akkor lehet is.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #278696 üzenetére
A féket én sem ismerem, lehet ott kilóg a lóláb...de:
a karbon váz ne tévesszen meg, ez egy trail bringa, túlépített vázzal, 2.4-es gumikkal, a SID meg 120-at mozog 35-ös becsúszókkal, nem az anorexiás kistesóHasonló, mint a Canyon Stoic, vagy Merida Big Trail, csak vagy 3 kilóval könnyebb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Óra topik
- MOBILTELEFON / TARTOZÉK / OKOSÓRA / OKOS KIEGÉSZÍTŐ beárazás
- Mikrotik routerek
- Trollok komolyan
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Android másképp: Lineage OS és társai
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs