Új hozzászólás Aktív témák

  • Zsianett

    tag

    A kis műanyag lemezke pedig igen sokat meg tud fogni. Való igaz, hogy segít a megfelelő hézagolásban például, így nem kerül túlzottan kívülre a bal hajtókar, de azt észrevenni sem nehéz, idővel a csapágyelőfeszítő műanyag csavar sem fog belekapni a középtengely menetébe. Csavarmeglazulás esetén igenis helyén tartja a hajtókart, sok terhelést nem kap, hiszen a finom bordázás miatt laza hajtókar esetén sincs nagy oldalirányú erőhatás, jóformán mindent elvisz a bordázat. Húztam meg nem is olyan régen rögzítőcsavarokat egy olyan bicón, amivel a 40km-es kemény sprtintből jöttek meg, és a két 6-os imbuszt ujjal lehetett forgatni.

    Amúgy ha valaki nem akar/nem tud költeni nyomatékkulcsra, akkor elég, ha egyszerű eszközt használ, 1Nm az 1N erőhatást jelent 1m-es erőkaron, tehát durván 10 dkg-nyi súlyt. 10 centis hosszon egy 5-ös imbuszon ez 1kg :) és így tovább. Én pl. az előfeszítő műanyag csavart is így húzom le, mivel a nyomatékkulcs nem tud oylan is értéket, igaz, azt egy digitális "halmérleggel", úgy nem kell súlyokat építgetni. De egy fizika szertárból lopott rugós erőmérő is megteszi :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák