Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Runner_fxr #73919 üzenetére

    Konkrét fizikai számításokat nem végeztem ez ügyben. :) Én úgy érzetem, hogy ha a bringa helyett a hátizsákom tömöm meg, akkor jobban tudom gyorsítani a kerékpárt, összességében dinamikusabb a mozgása.

    Ennek ellenére az utóbbi időben erősen gondolkodom egy nagyobb méretű nyeregtáskán amivel kiváltanék egy kisebb hátizsákot. Kérdés, hogy a bringa irányítása ettől mennyire változhatna negatív irányba?

    -(1)
    Aszfalton gyorsíthatóság és gördülékenység szempontjából mind1, hogy a plusz tömeg a vázadon van, vagy pedig a hátadon, ugyanakkor fizikai teljesítményre van szükség ugyanakkora össztömeg mellett. Max kényelemben van különbség, ami a szubjektív "de nehéz ezt tekerni" érzetedet erősítheti a hátizsákos megoldásnál jobban. Nagy sebességnél (25+ Kmh) persze már bejátszhat a légellenállás és akkor nagyon nem lesz mindegy, hogy vannak a csomagok elhelyezve.

    -(2)
    Rázós úton azonnal más lesz a leányzó fekvése, mert minden ami a vázadra van erősítve rugózatlan tömeg (legalábbis merevvázasnál) ami pedig a hátadon van, az rugózott, lengéscsillapított tömeg, ez pedig kihatássál lesz arra, hogy minden egyes útegyenletlenség mennyi mozgási energiát emészt fel.

    J.

Új hozzászólás Aktív témák