Új hozzászólás Aktív témák

• varsam

őstag

Sziasztok,

no megvolt az Ausztriai nyaralásunk, bringáztunk, túráztunk, volt minden :) Röviden annyit, hogy eszméletlen jó volt, gyönyörű helyek, csak bíztatni tudok mindenkit hogy menjen, aktív kikapcsolódásra tökéletes. Mi Zell am See mellett voltunk 4 napot, majd lent délen Nassfeld mellett még 3-at.
    Írnék pár gondolatot a tekerésekről, hátha valakit érdekel (a többi látnivalóról is mesélek szívesen, de az nem bringás téma)

Első bringás élményünk hétfőn volt, a hétvégi esős idő után végre jó időre ébredtünk, így irány a hegy. Az útvonalakat már nézegettem előre az outdooractive.com oldalon, nagyon sok van fent, jól jelölve, de akár tervezni is lehet. Ezen kívül a szállásunkon, ami egy sima apartmanház volt, nagyon sok prospektus volt a környékről, külön gyalogos, biciklis túrázásokhoz, látnivalókkal mindennel, szóval bőven lehetett válogatni, mindenről részletes infókkal, leírásokkal, térképekkel.
    Szóval első túra, Schmittenhöhe felé, ami a sípályák teteje Zell am See felett. Egész napos túra lett, 46km 1600m szinttel és ámulatbaejtő tájjal. Strava link
    A hegyen végig kavicsos múrvás út vezetett, jól jelölve az irányt, illetve hogy merre lehet és merre nem lehet kerékpárral menni.
    Indulás a falu felett:

Az út és közben a táj

1850 méter magasan első fő állomásunk egy hütte volt. Itt lecsúszott egy jó korsó Stiegl illetve egy tányér meleg leves.

Végül Schmittenhöhe teteje, 1965 méteren...

...és alattunk Zell am See

Mivel egész hétvégén esett, a völgyben eső, fent viszont hó, így kétezer párszáz méter felett már minden havas volt ami tovább szinezte a tájat :) A végére igen kellemesen elfáradtunk, de mondanom sem kell hogy megérte, tényleg csak szuperlatívuszokban tudok róla beszélni, még mindig a hatása alatt vagyok visszanézve a képeket.
    Válogatott galéria további képekkel: [link]
    A környéken már többet nem tekertünk, csak a másik szállásunkon (újra elromlott az idő, így inkább sétáltunk csak)

Második alkalommal Nassfeldi sípályák felé vettük az irányt. A szállásunkhoz járt Nassfeld +Card Premium, amivel az összes üzemelő felvonót (és amúgy még sok minden mást is) használhattunk korlátlanul, így a hegyre már felvonóval mentünk fel és fent tekeregtünk.

Itt sem volt sok napsütésünk, elég felhős, ködös idő volt, sőt hazafelé úton konkrétan ronggyá áztunk az esőben amíg lejöttünk a hegytetőről 2000m magasról plusz még hazatekertünk kb 10km-t, de ennek is megvolt a szépsége.

Strava link Itt a Strava sajnos beleszámolta a felvonót is, hiába stoppoltam le, összekötötte a két pontot. Itt olyan 7-800m valós szintet mehettünk.

Harmadik alkalommal valami újra vágytunk, így béreltünk 1-1 eMTB-ot :) Igaz merevvázas volt, de ez is nagy élmény. Strava link Ebben is van egy kevés felvonó, de 900m szintet biztos tekertünk.
    Ez egy 29er volt, Deore-SLX szettel.

ez pedig egy 27,5+ -os bringa volt, 2.8-as gumikkal, Deore-XT szettel.

Mindkettő csak Suntour XCM telóval volt szerelve, szóval lefelé nem volt nagy élvezet, viszont az hogy 12-15%-os emelkedőn közel 20kmh-val lehet haladni több száz méter szintet folyamatosan, hát hatalmas poén :D Ennyi, nem kell több! Nem vágytunk már erőlködésre (persze így is izzadtunk és elfáradtunk, de jóval többet bír az ember), így tökéletes volt, ez erre való, felfelé is élmény a tekerés. A plusszos bringával még a lejtőzés is elég jó volt, tetszett az a felépítés.
    Az ebike ide való, nagy hegyre. Nem is véletlen hogy nagyon sokat láttunk belőlük. Ezzel van kedve az embernek mégegyszer felmenni a hegytetőre miután lecsapattot. Ennél jobb tényleg már csak egy fully ebike, amivel lefelé is élmény. Abszolút megértem ezek után Runnert, ezt ki kell próbálni, pláne egy ilyen helyen.

Viszont..a bérlés kapcsán lehetőség volt váltani is és fent a hegyen lévő üzletben átültünk egy AM gépre, egy Giant Trance 4 2017 személyében (azaz két darabra). Számomra ez volt a hab a tortán. 140mm elől-hátul, 2.4-es gumikkal. A gyenge pontja a fékek voltak ezt éreztem is, de most ültem életemben először fully-n, nekem ez is nagy vigyort csalt az arcomra. Ezzel lecsapatni egyenesen a sípályán keresztül, hát hihetetlen :)
    Utána jött egy technikás rész az erdőn keresztül, jó sáros is volt, ez is fantasztikus. A következő célom úgy érzem ez lesz, kell egy trail gép :D

A teljes galéria mégegyszer képekkel

Röviden (hosszan :) ) ennyit... minden pillanat nagy élmény volt, Ausztria csodálatos, a le nem írt látnivalókról nem is beszélve, pedig végigmentünk a Grossglockner Hochalpenstrassen és a gleccser mellett túráztunk ;)