Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    Sörözgetés köben az autók felé fordult a beszélgetés, és szóba jött ismerős hobbiállata: 2007 Civic TypeR.

    Elezdtünk belemenni a technikai részébe (már amennyit én értek belőle), és a fő különbségek...

    iVTEC: port injection, 4-1 leömlő, 1 első és 1 hátsó lambaszonda, single CAT, 200LE/190Nm, 0-100 7s, 6S, 0W30/5W30

    JTS: direct injection, 4-2-1 leömlő, 2 első és 2 hátsó lambaszonda, twin CAT, 165LE/200Nm, 0-100 9s, 5S, 10W60

    A lemömlő-katalizátor kombón merengtünk egy darabig: a leömlőben 2-2 hengerre van egy-egy CAT és hozzájuk egy-egy szonda, és utána rögtön összefutnak a rezonátorban.

    1) Viszont tökmindegy, hogy melyik ág megy ki, az egész leömlőt cserélni kell, mivel bontani nem lehet, ergo felesleges szétválasztani a monitoring-ot...

    2) Másrészt ez az egész felállás valószínűleg csak a 'szép nyomatékgörbéhez' kellet, viszont ez szintén tökmindegy, mivel elegendő nyomaték lent így sincs, 2.5-3.5k rpm között van, de ahhoz nem kell bűvészkedni, afölött meg úgyis erőből dolgozik...

    Előkerült az ultimate question: mi értelme is van egy gyengébb, komplikáltabb és körülményesebb, drágábban fenn- illetve karbantartható konstrukciónak? Erre annyit tudtam mondani, hogy: ehm, izé...hát jah...de enyém szebb, bi-bi-bi! Pff...

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák