Új hozzászólás Aktív témák

  • BigBlackDog

    veterán

    Akkor írnék néhány sort a saját tapasztalataimról és véleményemről a C-HR-rel kapcsolatban. Néhány napja van nálam, eddig kb. 700 kilométert tettem bele. Egész konkrétan egy 2019-es példány, 1.8-as hibrid hajtáslánccal, Selection felszereltséggel.

    Első hibrid, amit vezetek hosszabb távon is, nekem bejön. A bégetés furcsa volt az elején, de nem mondanám zavarónak (jó a motor zajszigetelése). Indulásnál meglepően nagyot lép és érzetre 70-80 km/h sebességig egész virgonc. Országúton átlagosnak mondanám, autóúton és pályán már nem árt szerintem türelmesebbnek lenni. A gyorsulás nagyon lineáris, eddig csak néhány padlógázas gyorsítás esetén éreztem minimális rántást, mikor bekapcsolódott a hajtásba a benzinmotor is. Ami tetszik, hogy nincs késlekedés, ahogy lenyomtam a gázpedált, érzem is a hatását. A Polo DSG-je padlógáznál jóval lassabban reagál, össze nem mérhető a szememben a C-HR reakcióidejével.

    A fék egy kicsit furcsa volt az elején, mivel elég mélyre kellett benyomni a fékpedált, mire elkezdett harapni. Gondolom addig csak rekuperál és az üzemi féket nem használja. Nem zavaró, de hozzá kell idomítanom magam.

    A kormányzásban nagy érdekesség nem volt, viszont érzésre elég jól fordult a méretéhez képest. Utána olvasva ki is derült, hogy a Polóhoz képest is még 20 centivel kisebb a fordulóköre.

    A futómű egész ügyes, a Focus után érezhetően jobban ráz, de a Polóhoz mérten szebben csillapítja az úthibákat és nem akar a hátsó kerék sem elugrálni. Szerintem a 18-as kerékkel is komfortos, de azért már nem árt figyelni a kátyúkat, hogy mit kell kikerülni.

    Az elején a gördülési zajt nagyon soknak éreztem, de tudatosult bennem, hogy 18-as, viszonylag széles gumik (225/50, Michelin Primacy 3) vannak rajta. Szóval a mérethez képest nem annyira sok a gumizaj. Városi tempó mellett csendes, országúton már erősen függ a belső zajszint a burkolat minőségétől. Autópályán 130-140-es tempó körül viszont hangosnak érzem, sok a gördülési- és a szélzaj is (mondjuk viszonylag magas, nagy homlokfelülettel). A Polo sem feltétlen halkabb, csak talán mélyebb tónusú a beszűrődő zaj, így ott kevésbé zavaró számomra. Aztán lehet, hogy csak csalnak az emlékeim.

    Az ülések most már kezdenek kényelmesebbek lenni, de nem egyszerű megtalálnom az optimális pozíciót. Mondjuk valószínűleg ez az én hibám, az S60-ban másfél év után is állítgattam az ülést, sosem volt az igazi. :DDD Az én testalkatomhoz nem mondanám kicsinek az ülőlapot, de azért érzem, hogy széltében nem a legtágasabb, illetve lehetne kicsit hosszabb is. Ami furcsa, hogy már ~16e kilométer után elkezdett kopni a bőr a bal oldalon. Vagy ennyire tartós, vagy az előző gazdája rendelkezett speciális testalkattal/mozgással.

    A fejegység eléggé körülményes és viszonylag lassú szerintem (mivel Android Auto nincs, így a beépített navit kell használnom). A JBL hifi nem sok pluszt ad egy tisztességes széria hangrendszerhez képest a hallottak alapján, a név miatt azért többre számítottam. Mondjuk megfelelő hangerő esetén már enyhén rezgeti a belső visszapillantó tükörlapját, szóval a mélynyomó működése tetten érhető. 😊

    Az elektromos kütyük tetszenek a sávelhagyás figyelmeztető-sávtartó kivételével. Szerintem ez utóbbi még nem igazán hasznos jelenlegi formájában. Eddig négyszer csipogott sávelhagyás miatt, de mind a négy alkalom fals riasztás volt. A sávtartót egyszer próbáltam ki (üres autóúton). Enyhén közelítve a bal oldali szaggatott vonalhoz irányjelző nélkül az utolsó utáni pillanatban nyúlt bele és alig érezhetően kormányozott jobbra. Ezt követően a jobb oldali vonalhoz már nagyobb szögben érkezett meg az autó és itt már nem volt elég a hangyafsznyi korrekció, hogy ne lépje át a vonalat. Szóval tovább nem erőltettem a dolgot.

    Az adaptív tempomat jól teszi a dolgát. A legnagyobb követési távolságot egy kicsit kevésnek érzem eseménydúsabb autópályán. Összességében viszont óvatosabb, mint a Polóban lévő, de ez közelebb is áll a saját vezetési stílusomhoz. A sávváltásokat és az autó elé besorolókat is jól kezeli, nem megy a nyakukra. Egyedül az hiányzik kicsit a Polóból, hogy bal irányjelző hatására ne akarjon rögtön fékezni, ha beér a beállított távolságra egy másik járművet. Polónál ilyenkor még kicsit enged közelebb menni (vagy rágyorsít), hogy segítse az előzést.

    LEDes fényágyú érezhetően erősebb és homogénebb, mint a Polóban és meglepődtem, hogy milyen jól használható az automata távfény (azért nem árt felügyelni, néha kell a segítség).

    A kulcs nélküli rendszer jól működik, ahogy hozzáérek a kilincshez, azonnal nyitja az autót (a Polo esetén kell várni fél-egy másodpercet, mire kinyit).

    A belső tér minősége (anyaghasználat és összeszerelés) egyértelműen a Polo felett áll. Nincs nagyon zörgés, recsegés, egyben van minden. Kellemes a beltér anyaghasználata is. Az ajtók meg meglepően szépen csukódnak még egy Polo/Leon(/Golf) után is.

    Alapvetően egy finom műszer szerintem, de azért egy-két idegesítő (?japános?) aprósága van; pl. csak 12 órás formátumot ismerő digitális óra, a háttámla dőlésszögének fokozatmentes állításának hiánya, illetve a csomagtérajtó nyitásnál nyitja a teljes autót is. Mondjuk szerintem ezekkel együtt lehet élni. A magas építés miatt nem éreztem különös előnyt (más SUVot eddig nem igazán vezettem), inkább egy Corolla felé kacsingatnék személy szerint.

    Végére hagytam a fogyasztást, hogy biztosan mindenki végigrágja magát az irományon. Biatorbágy-Gyula oda-vissza, autóúton és főúton, tartva a korlátokat 5.43 l/100 km lett. A mai etapra -250 km M6, 130-140 km/h közötti egyenletes tempóval és 40 km főút- pedig 7,43 l/100 km jött ki. Nagy meglepetés nem ért, nem pályatempónál jön ki az előnye ennek az 1.8-as hibridnek. BC a tapasztalat szerint lefelé csal 2-4 decit. Szóval az eddigi kilométerek alapján kb. ugyanannyit, vagy talán kicsivel többet eszik, mint a Polo, de magasabb építésű és tömegben is van némi többlet (1444 kg vs 1200 kg). Mondjuk ez legyen a legkisebb baj, jó eséllyel tartósság terén köröket fog verni a 1.0 TSi-száraz DSG párosra.

Új hozzászólás Aktív témák