Új hozzászólás Aktív témák

  • McSzaby

    őstag

    Akkor én is elmondom az én tapasztalataimat a dupla kuplunggal. Az én felicsitámban elég trágya a váltó már, így nyilván kijelenthető, hogy a szinkrongyűrűk elkoptak, ennek következtében ha én dupla kuplung és/vagy gázfröccs nélkül visszapakolom 4000 fölé, akkor biz' csak egy reccsenést fog hallani az ember először. Megkérdeztem erről a szerelőmet, hogy a dupla kuplungolás számít-e és az ő véleménye az volt, hogy teljes mértékben felesleges még egy ilyen szituban is, mivel amikor kuplungolok,gázt adok, kuplungolok és váltok, akkor igazából abban az eltelt időben olyan pontra érnek a fogaskerekek, illetve a motor is olyan fordulatra, hogy könnyebben veszi a sebességet, de valójában a kuplung dupla használata teljesen felesleges.(Elméletileg!! Ezt ő is hozzátette.)

    Na, most én úgy váltok, hogy egy pillangófingnyi időt hagyok mielőtt "tövig betolom" a sebességbe, így a szinkrongyűrűnek van ideje ellátni a feladatát. Na bummm, valójában a sima utcai autóban a szinkrongyűrű állapota határozza meg milyen módszerrel váltasz, de a dupla kuplungnak valójában csak elméleti haszna van, gyakorlatban az eltelt idő az, ami segíti a váltást és ezzel hosszútávon kímélve a váltó alkatrészeit. Mindenki döntse el maga, hogy kíméli-e a maga kis gépét, de egyértelmű, hogy szükség nincs rá mechanikailag.

    (Saját vélemény,tapasztalat. sima utcai autóra vonatkozik.)

    #ThankYouSirAlex #ThankYouLouis

Új hozzászólás Aktív témák