-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz Szada85 #264842 üzenetére
Kálvária#7:
Újabb hét várakozás után ma délután jött a telefon, felemás hírekkel.
Jürgen a "jó" hírrel kezdett, az elözöleg kicsengetett 2k€-s számlát törlik, és elindítják a visszautalást, mivel az a kör nem oldotta meg a hibát (legalább ezt így beismerték), így ezt átvállalják, az új direkt-injektorok maradnak az autóban "grátisz", bár bajuk a régieknek se volt ugye igazából. #jujjdejó.
Aztán felvettük a sz*póálarcot, hirtelen megállapították, és kicserélték mindkét lambdaszondát, illetve valami "Ölstandsensort", és a dús keverék hiba megszünt, kérdésemre, hogy az olajszenzor miként tudja a keverrékképzést befolyásolni két hümmögés után nem tudott válaszolni, "ezt látja a rendszerben"...
Ez a buli tart most ~1200€-nál, ezt már fizetni "kell(ene)" majd, ha oda jut a buli.
Próbakör után az alapjárati gyujtáskimaradás továbbra is fennáll, és félig ki is mondta, hogy kb. tanácstalanok, viszont az autó továbbra sem jó.-Mértek kompressziót, mind a 4 hengerben 10-11 bar között van, hurrá.
-Mértek kipufogógázt, összetételt, minden érték hibátlan. Hurrá.
-Endoszkóppal benéztek minden hengerben, semmi rendellenest nem látnak. Hurrá.Ezután megkérdezte Jürgen tölem, hogy "akkor most hogyan tovább?", amire némiképp kiakadtam, hogy ezt miért én mondjam meg, nem vagyok szerelö (még ha valamennyire értek is hozzá), azért vittem oda az autót, hogy javítsák meg.
Sikerült odáig elterelni a beszélgetést, hogy részükröl két "opció" van a csöben:
1. Random kicserélni a motorvezérlöt, hátha jobb lesz. Mivel ezt az autóhoz kódolják, ezért visszaküldeni nincs mód, cserébe 6-700€ nettó. Drága játéknak érzem.
2. Másik tippjük, hogy talán a szelep/szelepfészek nem zár jól, viszont hogy ezt "megnézzék", az gyakorlatilag komplett motorszétszedés (vezérlés, fej le és akkor majd eldöl). Ezt még drágább játéknak érzem.
Szóba került, hogy holnap kontaktálják a SEAT központját, akiknek van elvileg valami technikai support részlegük, hátha tudnak valami bíztatót mondani.
Tippre ebböl holnap személyes vizit lesz, ugyanis nem egészen értem, hogy ha a kompresszió rendben van, akkor miért lenne rossz a szelep, ami miatt az egész motort szét akarnák szedni, aztán vagy látnak valamit, vagy nem.
Erre árat mondani sem mert Jürgen, de tippre többezer €-s mókáról beszélnénk, ehhez föleg nincs kedvem. -
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #265101 üzenetére
Igem ezert irjak, hogy olyan esetben helyszini megallitas lesz.
#nincsbennetarcsi
-
Predator2
addikt
válasz barnam_ #265107 üzenetére
barnam_ és Zizmand
Kb egy fél éve volt cserélve. Azóta nagyjából 5-700km-t ment az autó.
Csak trehány módon lett visszarakva az új, se nyomatékkulcs, se paszta, se semmi.
Az eredmény a képeken látható.Amúgy már többször volt kiszedve, és berakva, izzító gyertya a kocsiba szerelő által, mert télen dadog, és ellenőrizték. Csak amiről én tudok, ez volt a negyedik alkalom, de egyik esetben sem fújt ki előtte, csak most.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
simonjoe
őstag
válasz Gabesz87 #265090 üzenetére
Sokáig pánikoltam, nem találtam a hang forrását. A nejemnek jutott eszébe, természetesen lehurrogtam, h ostobaságot vizionál. Majd egy megállásnál papírzsepit tömött bele, és csoda történt! Megszűnt a hang. Érdekes, mert nem mindig hallható, és ha szeretnéd, h megszólaljon, az Istenért sem lehet "szóra" bírni. Nekem olyan placebó szerű, megnyugtat, h van. Azt meg kétlem, h karbonból lenne, mert nekem itt-ott "vedlik" már, és valami fehér műanyag szerű anyag sejlik a fekete fedőfesték alatt.
Joe
-
-
Predator2
addikt
válasz barnam_ #265110 üzenetére
Vannak szerelők, 30km távolságra két márkaszerviz is, de egyikre sincs ráírva, hogy jó/rossz szerelő e. Elméletileg jó szerelő rakta be ezeket is.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
MC Pite
veterán
válasz K Norbi #265091 üzenetére
Ha még nem volt: [link]
Aktív légrugó ha jól tudom.Kicsitnmás a megvalósítás, de ezzel már régóta próbálkozik az autóipar [link]
Qru: Láttam hogy 1.4T, cinizmos on volt
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Gabesz87 #265073 üzenetére
Nekem is a Siren van, ez legalább ad ki bármi hangot a többi dísszel ellentétben.
Engem nem zavar, nem hallom a kocsiból (lökösnél van).<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
-
Reggie0
félisten
válasz Szada85 #265102 üzenetére
Hat, nekem eleg fura, hogy nem zar jol a szelep/szelepfeszek, de a kompresszio megis jo es a kipufogogazban nem merheto semmi abnormalis ertek.
Meg az is furan hangzik, hogy nem tudjak a motorvezerlot visszakuldeni. Akkor csak van a gyartonak valamilyen tesztelesi celu motorvezerloje, amit nem lehet beszerelni, de ujra lehet tanitani akarhanyszor.
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
-
válasz Szada85 #265102 üzenetére
Próbáltam visszakeresni a teljes történetet, de nem találtam rá választ,
kérdésem: gyertyák, gyújtótrafók lettek cserélve?Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
MC Pite
veterán
válasz bulikavagyok #265123 üzenetére
A sima légrugó csak annyit tud, hogy terhelésfüggő (egy kombinál a min-max terhelhetőség elég nagy tartomány), esetleg a hasmagasság kicsit alacsonyabb (pl C4P) a (hátul) légrugósnál.
Ha aktív rendszer van (pl hydractive, ami tudom hogy nem légrugó, hanem hidropneumatikus, viszont ezt ismertem jobban) akkor azok azért ügyesek, tudnak 'csodát' magyar utakon is.
Kiskölökként nem kicsit megragadt, mikor kb 91-92ben beültem egy fehér BX 16S 16V-be (nyugati rokonoké volt) és azzal utaztunk .(Trabant és Samara volt addig amiben utaztam, és autószerelő apám révén már autóbubus voktam kicsiként; nagyapám azza szórakoztatta a szomszédokat hogy 4 évesen ismertem az összes autótípust amit láttunk a főúton).
Meg azóta még pár hidrós citromba csücsültem, C5 mk2-őt Dobkőnek vezethettem is.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Szada85
aktív tag
válasz Reggie0 #265125 üzenetére
Nekem az egész sztori több sebböl vérzik, többek között ez is, hogy minden érték rendben van, de szerintük a szelep nem zár jól, rég volt már az egyetemi idöszak de azért hobbicsavarozóként még "értek" annyira hozzá, hogy nekem se álljon össze a kép.
A teszt ECU-ra is rákérdezek, mert számomra is hihetetlen, hogy nincs egy univerzális, akárhányszor flash-elhetö ECU-juk ilyen esetre, illetve megkérdem, hogy ha ezt is cseréljük (mint az injektorokat), de az sem hoz javulást, akkor ugye annál is jár a teljes visszatérítés??#265126Integrale:
Erre én is rá fogok kérdezni ma személyesn, mert telefonban csak a kompressziót említette, de az egész telefonos beszélgetések elég felszínes, lerázós szagúak.#265106Qru:
Ez is érdekes téma, másfél hete azzal raktuk le a telefont, hogy cserélnek 1db szívósor-injektort, aztán megnézzük, erre tegnapra már két lambda meg egy olajszenzor is cserélve lett, amiröl elözetesen nem is egyeztettünk (Ez a móka is már 1200-300€-nál jár).. Majd most ismét random cseréjünk vezérlöt, vagy bontsuk szét az egész motort.Számomra is "kísérleti nyúl" érzete van, amibe alapvetöen bele is mennék, ök ezen is "tanulnak" a jövöre nézve, nekem lenne a végén (remélhetöleg) egy jó autóm, win-win, de a végén ne nekem kelljen a szerviz mókázás/kísérletezés "árát" zsebböl fizetnem, plusz szükségem lenne az autóra, így ha adnak addig egy csereautót grátisz, az is jól esne, erre is rá fogok ma kérdezni, föleg mivel nem látszik a kaland vége jelenleg...
#265128kisza25:
Nem emlékszem, hogy írtam-e már, de mivel a diagnózis után 3 héttel késöbbre kaptam az elsö idöpontot, így azt már a legelsö szervizes idöpont elött magam cseréltem a 4 gyertyát és a 4 trafót, már csak futásteljesítmény (160k) miatt is. Önmagában a motor fickósabb lett, de a gyújtáskimaradás azzal is jelen volt. -
rbalint88
addikt
válasz Szada85 #265133 üzenetére
En azt nem ertem, hogy ha a gyujtaskimaradas az elsodleges hiba, akkor miert nem azzal kezdik, hogy az uzemanyagrendszert es a gyujtashoz kapcsolodo elektromos reszeket atnezik tovirol hegyire. de en csak egy hulye kozgazdasz vagyok, nem ertek hozza, mindossze a jozan esz mondatja ezt velem
-
nagyúr
válasz MC Pite #265131 üzenetére
Légrugós Citroënben talán én is ülhettem, de gyerekkoromból már eléggé ködösek az emlékeim. Az első "modern" légrugós autó amit vezethettem egy Q7-es Audi volt még 2007-ben. Tesztautó volt, városon belül vezettem kb 20-30 percet, tisztán emlékszem rá, h elég nagy csalódás volt a komfortérzet. A próbakör előtt azt hittem, h egy ilyen autó átsiklik mindenen, de szinte ugyanúgy behozta az úthibákat mint az akkori Lexusom (IS 220d). Mondjuk akkor ezt részben a hatalmas felniknek és peres gumiknak tudtam be. Utána kimaradt jó pár év, többnyire csak utasként volt légrugóhoz szerencsém, a következő "komolyabb" teszt egy EQS volt, komfortérzetre szintén csalódás. Idén volt szerencsém egy légrugós Panamerát vezetni, a Mercinél jobbnak tűnt, de a tökéletestől még az is távol áll. Most a Q8-cal már mentem 2-3e kilométert, tetszik ahogy országúton/autópályán kirugózza az úthibákat, plusz, ahogy Dynamic módban leülteti az autót (szerpentinen tényleg személyautó közeli az élmény), de városban rossz minőségű úton alig érezni a jótékony hatását. Mondjuk nincs összehasonlítási alapom, a 22-es kerekeken légrugó nélkül lehet, h már eladtam volna az autót. Szerintem hiába a német mérnökök zsenialitása, hiába került az A8-be már 5-6 éve az úthibákat feltérképező kamerás rendszer, a hazai utak minőségére nincs igazán jó orvosság (és valószínűleg nem is lesz).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #265140 üzenetére
De, megkene csinalni az utakat rendesen ha mar fizetjuk az utadot. De ez csak utopia...
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
tasiadam
veterán
Monroe lengéscsillapító mennyire nevezhető jónak?
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Szada85
aktív tag
válasz rbalint88 #265138 üzenetére
Számomra maga a "probléma" nehezen összerakható, hogy kizárólag "komfort alapjáraton" (~750-780-as fordulaton) jön elö igazán, ha mentem vele közúton, akkor volt 4-5 kimaradás 25km alatt, de ahogy megálltam a meleg autóval, és alapjáraton ketyegett, akkor kb fél perc múlva indult neki a kimaradás, de pl. "Cupra alapjáraton" (~1100-1150) pedig szintén nem tapasztalható egyáltalán.
Ami zavar még, hogy az "elsödlegesen mondott" javítást, a koksztalanítást se nem említik, sem pedig számlán nincs nyoma, így nem tudom, hogy arra egyáltalán ránéztek-e, ha igen, láttak-e valamit, ha láttak valamit akkor csináltak-e valamit vele?
-
Petyyyyy
addikt
válasz Szada85 #265102 üzenetére
Egye kukac kontaktáljanak a technikai részleggel, de szívem szerint én ezen a ponton köszönném meg a közreműködésüket és további sok szerencsét kívánnék - szükségük lesz rá.
A hátralévő időben pedig keresnék egy megszállottat, akinek óvodában is VAG volt a jele.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Győri autós topiktali - 2024. 05. 31. 13:30-tól a Praktiker parkolóban.
#nincsbennetarcsi
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen