Új hozzászólás Aktív témák

  • szőröscica

    addikt

    Ha öreg prémiummal jársz, nem árt, ha kisebb dolgokat magad is meg tudsz csinálni otthon - új fejezet

    Úgy látszik, az autóm csomagtartójával kötök szorosabb barátságot, ugyanis a tavaszi tetőablak-vízelvezetőcső takarítás után ma ismét ott dolgoztam. Már vásárlás (azaz tavaly november) óta szórakozott a csomagtérroló-kioldó mechanizmusa: nem egy túl bonyolult dolog, annyi az egész, hogy a D-oszlopokban van kialakítva a rolónak 1-1 sín, amiben felcsúszhat, mikor kinyitom a csomagtérajtót vagy -ablakot. Így nem kell vesződni a kézzel kiengedésével és visszahúzásával. Utóbbi egyébként meglehetősen kényelmetlen dolog, mivel hosszú a raktér, ezért még az én bő 190cm-es magasságommal is eléggé nyújtózkodni kell, esőben garantált a koszos nadrágszár.

    Normál esetben a fent nevezett sínekben 1-1 pöcök állja a roló útját, melyeket ajtónyitáskor egy központi zár motorhoz hasonló szerkezet húz fel, így a roló fel tud csúszni, majd a pöcköket egy rugó húzza vissza eredeti helyükre.

    Nálam a bal oldalon rosszalkodott a pöcök, nem mozdult ki a sínből. Már decemberben jeleztem a szerelőmnek, hogy csinálja meg - ő egy nem teljesen belevaló központi zár motort tákolt bele, mely ideig-óráig működött, aztán feladta a harcot. Mikor ismét szóltam, megmondta, hogy nem tud mit csinálni, csak a kioldó egységet nem lehet megvenni magában, kizárólag a komplett műanyag burkolatot.

    Persze én nem hittem el, hogy ne lenne megoldás rá, ezért elkezdtem nézelődni az interneten. Természetesen más is járt már így, hamar meglett az egység cikkszáma, amit a BMW-től közvetlenül ugyan valóban nem lehet megvenni, de eBayen találtam. Litvániából egy hét alatt ideért, ma pedig bevetettem a nemrég vásárolt 200 darabos Lidlis szerszámos kofferem. Néhány torx és hatszög csavar oldása után már kezemben is volt a burkolat.

    A kioldó cseréje nem volt plug&play, mert bár a cikkszám tökéletesen egyezett a két egységen, a pöcök eltérő kialakítású rajtuk, és az "új" nem fért bele a burkolaton kialakított résbe. Végül szétkaptam a két egységet, és a régibe beépítettem a frissebb motort és fogaskereket. Visszaszerelés fordított sorrendben, majd próba. Az eredmény magáért beszél, gyönyörűen siklik újra a roló a sínben nyitáskor. :)

Új hozzászólás Aktív témák