Új hozzászólás Aktív témák

  • VegyesTamás

    senior tag

    Szerintetek ez helytálló?(OFF) Előzmény: felni szétszakadt, utána videó összevágva, kinn a facebookon. Ismerős hozzászólása, aha, ezért szakadt szét a felni, és nem érti meg, hogy a jégen/hóban!!! nem kaphat akkor a terhelést ami bántaná /persze biztos nem tesz neki jót stb stb.../ erre kicsit próbáltam neki levezetni, marhagyorsan így:(/OFF)[/OFF

    Útburkolat: száraz; vizes
    Érdesített aszfalt: 0,8..0,9; 0,7..0,8
    Aszfalt, beton: 0,6..0,8; 0,45..0,6
    Kockakő: 0,5..0,6; 0,25..0,35
    Föld: 0,5..0,6; 0,3..0,4
    Friss hó, sáros út: 0,15..0,3; 0,15..0,3
    Jeges út: 0,1..0,2; 0,1..0,2

    Aszfalton szárazon 0,6 tapadási tényező (súrlódási együttható) ugyanez jeges úton 0,1 körül van tehát a tapadás pont 6x -a a száraz aszfaltnak mint a jégnek. Tehát ha tegyük fel kanyarban megyek 60 km/h-val ami azért nem egy különleges dolog, ott a tapadási tényező 0,6+a sebesség, aszfalt, gumi minőség, autó súlya stb.....ugyanez 30 km/h val jeges úton csak 0,1+a többi dolog. Egy autó felnije (ha nem anyaghibás!!!) egy normál kanyart ki szokott bírni 60-al tegyük fel a terhelés a felnire itt 150 Nm (csak hasraütés szerű megállapítás) Akkor a jeges úton 30km/h -val az a 150/2 (sebesség fele) 75 Nm és 75/6 mert ennyivel kisebb a tapadási tényező jégen..ez 12,5 Nm terhelést jelent a felninek. (persze ezek nem valós adatok, kicsit bonyolultabb számítás lenne ezt kiszámolni, ez csak úgy kb) ez 12x kisebb terhelés mint egy átlagos kanyarban tehát a kanyarban 12x nagyobb terhelésnek, vagy 80 km/h nál a kanyarban azonnal szét kéne szakadnia ha! nem bírná ezt, és akkora terhelés lenne.

    Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli

Új hozzászólás Aktív témák