Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #47 üzenetére

    Supremacy-t kihagytad:)! Aaaz még nagyon tetszett a régidőkből. Top10. Colonization is. Nekem valahogy jobban bejött anno, mint a Civ... passzhogymért. Azért ez utóbbi is elvett néhány hónapot persze.
    Jaaaaaj, meg a Diplomacy! Über! Bár lehet, hogy C64 volt még... passz.
    Aztán talán az Ascendancy volt még amivel rengeteg időt tököltem. Ja meg a Disciples I-II. Na az is jó. HMM sosem fogott meg, de már írtam ezt is vhol... de mivel körös stratégiák kihalóban, most elkezdtem őket. Egyelőre első rész, valami 4. scenario. Nem olyan rossz. Annak idején az vette el a kedvem, amit a haveroknál láttam, mentésből meg töltögetésből állt náluk az egész. Mégsem annyira rossz a helyzet, elég simán meg. Virtuális Win95 pécén megy csak nálam, fura.
    AoW-ok felejthetőek.
    Aztán persze még lehetne sorolnii, Fallout-ok, Panzer Genrals (a jó öreg Pancser, hehe), Fantasy Generals, UFO 1 (nem az Aftermath! Az X-COM!), Syndicate!!! Master of Orion-ok... áááh, hát lehetne sorolni.

    A CTP és Civ4 szinten osztom a véleményed, annyi extrával, hogy Monarch fokozat után már csúnya forral indul a gép Civ4-ben, és hát az első 20-30 kör minden eldönt. Kár.

    Új:
    Fantasy Wars. Szuper történettel, agyalós, fenemód jó kis játék, hibátlan. Grafika 21. századi. Normál fokozatban mind goldra, nem könnyű játék. Nagyon ajánlom. Körös stratégiákról szólok természetesen.
    Civ 4. 2 hónap után úgyis megunja az embör.
    Disciples 3 kijött már? Utána kell néznem...

    Közép:
    Etherlords 1. A legbrutálisabb játék mindenek felett. Istencsászár. Jónak lenni egy hónapomba került. Standard fokozaton második pályán az összes stratéga haverom elvérzett elsőre. (Én már emeltem kétszer:) ) _Csak_ mazochistáknak. A végső küzdelmekről meg már tényleg csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, kiszabott nehéz, de megéri végigjátszani. Sikerélmény 101%.
    Második rész tökmás rendszerű, sokkal-sokkal könnyebb. Kártyás-körös persze ez is. Nekem annyira nem jött be, mint az egy. Nehéz hozzájutni.
    Warlords-ok. Bár a második rész messze a legjobb, azért fejlődött a játék szépen, rásegít a fő karaktered a csatákra. Egyetlen apróságra kell sajnos csak rájönni, és az összes rész simán végigtolható. De van jó oldala, rahedli quest és izmos hősök, penge kis tárgyakkal.

    Rég: MoM, MoM, MoM.

    Igen, vannak a MoMban elrejtett finomságok. Azt kábé egy évnyi játék után fedeztem fel, hogy a meglátogatott (nem kiürített) ruinok/nódok miatt _nem_ kell térképet rajzolgatni, meg jegyzetelni, mert F1-gyel csekkolható.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #65 üzenetére

    Nyilván sokszor töltöttem vissza az állást, ez természetes...:)
    Tény, hogy sokat szívtam, de meg kell mondjam, ezt részben magamnak köszönhetem, részben meg pár dologban nem volt szerencsém. Az az ellenfél, amelyik a legtöbb gondot okozta/okozza, klackon fajjal indult. Nagy szerencséjére, elfoglalt egy csomó semleges barbár várost (ebben a játékban zömében ilyen fajt osztott a gép), és a throwing képességük miatt szívtam a legtöbbet. Az is ritka, hogy Warlord a gép (pláne ősmágussal párosítva). Nem volt szerencsém a varázslatokkal sem: se gyógyítás, se láthatatlanság, se repülés stb., de még egy egyszerű Guardian Wind-re is sokat kellett várnom (hálistennek távolsági fegyvereket használó egységekkel csak sokára jött). Azt a hibát is elkövettem, hogy beválasztottam az Artificer képességet: semmi hasznát nem vettem, ellenben jól jött volna még egy kék könyv. Ezen túlmenően, a városfejlesztésre és gyors varázslatkutatásra irányuló, defenzív stratégiám sem a legjobb ezen a fokozaton (sokkal több katonai egységet kellett volna legyártanom).
    Amúgy meg - engem legalábbis - kárpótol a sok szenvedésért az, amikor a félisten hősökkel szétrúgom mindenki hátsóját. :D

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #72 üzenetére

    Hogyne, ha ugyanazon az oldalon lennének, akkor ez mindenképp működik. Amennyire én emlékszem az impossible fokozatból, ott egy elhúzódó játéknál olyan mennyiségű egységet tömörített az átjárókhoz, hogy az elképesztő. Lehet, hogy demi-god hősökkel ez sem gond, nem tudom. Ha van plane shift, akkor oké, de ahogy olvastam, nem valószínű.
    Igazából azt is furcsállom, hogy eddig nem kezdte el a myrran, ha ennyire erős. Ki kell majd próbálnom.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #72 üzenetére

    Igen, jól látod: a hősökkel megütném gyorsan...:) Amúgy már le is nyomtam egyszer: elszedtem tőle 15K manát, ami jól fog jönni a varázstárgyak megidézésénél. 9 db Death Knight-tal védte a várát, ami akár gondokat is okozhatott volna, ha ostoba módon nem lett volna várfal a városban, amit még ostobább módon sosem hagy el (a gépnél még sosem láttam demi-god hősöket). Amúgy a csúcs az volt, amikor egy korábbi játékban 9 db Demon Lord védte a városát, az azért húzós volt...:D
    Már összeszedtem 2 db plusz könyvet is (1-1 fehér és sárga).

    Jól látod: nem szoktam idézett lényeket használni (csak tűzoltásra: ha mondjuk szinte semmi védelem nincs a városban, és látom hogy 2 kör múlva a nyakamon az ellen, megidézek egy War Bears-t vagy valamit, amivel kibekkelhetem a támadást). Egyrészt a játék adott szakaszaiban egyszerűen másra kell a mana (az elején még túl kevés van belőle, utána a hősökre kell stb.), másrészt sajnálom rá ellőni a "készültséget" (ha hirtelen kellene egy Dispel típusú vagy egyéb varázslat), harmadrészt annyira nem tartom őket effektívnek (ami tényleg az, az elég drága). Előszeretettel használom viszont a csatában megidézhető lényeket (többek között ezért nem tudok lemondani a kék könyvekről), a fő kedvencem a Phantom Beast (annyira jó, hogy csak na).

    A Great Wyrm-et nagyon utálom ellenfélként, ugyanakkor könnyű átverni (egy hősre rámondok repülést vagy láthatatlanságot, és apránként lelövöldözöm). Akit még nála is jobban utálok, az a Sky Drake (mivel repül, gyors, illúzió- és mágia-immunis, nem jönnek be a trükkök, ráadásul lelövöldözni is nehéz). Volt egyszer a Myrran-ban egy node, amit 9 db Sky Drake őrzött (dobtam egy hátast). Persze visszamentem később, amikor már sokat tudtak lépni a hősök, és - némi csali-légelementál segítségével - végülis gond nélkül lelőttem őket (Alorra nyílvesszeje, és általában a nyíl- és parittyalövés különösen hatékony ellenük).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #96 üzenetére

    Na ez az... 3 pick rengeteg erre.
    Anno kísérleteztem olyannal is, hogy Myrran és fajnak elfek, és láss csodát: működik...:) Némi szerencsével, a kezdő város környékén lehet Adamantium. Nem kell más, csak egy Alchemist képesség, egy sawmill, és a longbowmenek gyorsan letarolnak bárkit...:D
    Amúgy Myrran-ban nagyjából adott a fajválasztás: a sötét elfek csúnyán aláznak bármi mást. Persze villámháborúra alkalmasabbak a trollok vagy a törpék, de ha elhúzódó harcra készülnék, max. a sárkányok rúghatnának még labdába nálam.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #103 üzenetére

    Túlerő ellen nincs fame veszteség.
    Ha ellenfélről van szó, akkor meg nem érdekel, hogy +1 fame-em legyen, (-1 ekkor sincs) inkább meggyöngítem, csak azért, a fő csapat nulla vagy minimális veszteséggel győzzön.

    Egyetlen esetben fontos, hogy minél nagyobb csapatot győzzek le egyben, ha nódba vagy ruinba megyek, mivel megfigyelésem szerint a "talált tárgyak" a csata méretének megfelelően lehetnek durvábbak.
    (Persze ez sem kivétel nélkül igaz, a játék elején inkább többször betámadva gyöngítem a nódot, ekkor nem a talált cucc, hanem a nód elfoglalása az elsődleges, lehetőleg veszteségmentesen.)

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #114 üzenetére

    Igen, valamilyen szinten szerencsés vagyok, hogy van időm vele játszani, nem egy tízperces vágta egy játék, az biztos.

    Nem is igazán azért, mert meg akarom védeni a MoM-ot, inkább mert elgondolkodtató, amit írtál, és mert szerintem nem baj, ha beszélünk az összehasonlításról, én is nosztalgiázok kicsit.
    Nem emlékszem már, mikor futott először a gépemen... rég volt. Emlékszem, mikor nem tudtam a gép elé ülni csak bekapcsoltam, és elindítottam, hogy halljam az intrót..."ooold maan...". Ez ment órákon át. Akkoriban még bele lehetett szeretni játékokba. Hogy eddig kitart a szerelem, nos azt álmomban sem gondoltam volna.

    Civilization-ökkel kivétel nélkül minddel játszottam, jópár hónapot, maximum néhány kiegészítés maradhatott ki, szóval mondhatjuk, hogy én is ismerem őket. A városok olyan közel vannak egymáshoz a MoM-ban is, ahogy pakolod őket, nagy térképen meg hely is van bőven, és jó sok az elfoglalható neutrál város. Itt én nagy különbséget nem látok. Építmények igazából a Civekben sem voltak bőségesek... az öntözőcsatornás-bányás dolog az jópofa dolog volt tényleg. Az utakról meg jobb nem is nagyon beszélni, ahelyett, hogy előnyt adnának a MoMban, inkább hátrány... gyorsabban ér el városokat az ellenfél, nem is emlékszem, mikor építettem utoljára. Szóval ebben van jókora igazság.
    4 ellenfél kevés... azon gondolkozom, mi többet adna, ha lenne 6 vagy 8... én nem szeretném. Valahogy így tényleg koncentrál rájuk az ember, figyeli a manájukat, milyen varázslataik vannak, mit cserélhetek még, ha megvan a köv Spell research... fölöslegesnek érzem, valahogy csökkenne az értéke az ellenfelekhez fűződő - magasabb fokozaton meglehetősen labilis - kapcsolatnak.
    Van Fortify, ha nem is ad boostot, de a Sight eggyel nő, így van értelme. Pláne ezen az impossible izén, sokszorosan túlbiztosított a fő sziget, Endurance-ozott Magic Spiritek lebegnek a tengeren, hogy azonnal tudjak reagálni, ha egyszer csak megjelenik egy hajó, vagy Floating Island. Én elég plusznak érzem azt, hogy - Egon is rámutatott - a védekező fél lép először. Nekem ez elég.
    Bugos Spellek? Nem tudom, hogy ezzel a legutóbbi 1.31-es verzióval játszottál-e, de nemigen tudok ilyeneket. Ezt az egyet bugot (igaz nagyot) is most találtam... vagy most értettem meg, mert rémlik, hogy vakartam a fejbúbomat valamikor régen miatta. Az a link amit adtál, ami egy angol szövegű lista volt a "mit ne csinálj"-ról... nos szép lista, de a fele baromság, néhány nem igaz, egy jó része meg teljesen logikus. Ha mégis van egy köztük, ami egyik kategóriába sem tartozik bele, szólj.

    Valami hiányzik, valami nagyon kéne még: a Civre gondolsz végig... én határozottan utáltam onnan a játékot, amikortól puskapor volt, muskétások, meg ezaz. Valószínű, mert rpg beállítottságú vagyok. A Civek vége meg maga a merő unalom. A nehézségi fokok Monarch (ez nem tuti) után már kezdenek nevetségessé válni, mikor íjászokkal indítanak az ellenfelek. Sajnos a Civben az első néhány 10 körben nagyjából eldől, ki, meddig. Legalább is magas nehézségi fokozatokon.

    És nem utolsó sorban: egy 1993-as játékról beszélünk. 16 év! Tizenhat! Folytatás nélkül! Civből mennyi volt, kiegészítőkkel együtt? Volt idejük szépítgetni. A MoM meg 16 éve MoM, patch-csel, és kész. Olyan lazán kenterbe veri összetettségében az összes Civet imho, hogy csak na. Tudom, aki a Civ-et szereti jobban, annak magyarázhatok, de ha csak a variációkat nézzük, ahogy neki lehet kezdeni egy játéknak, az már übereli. Aztán a kötöttfogású birkózás: _ez_ csak akkor lehet meg, ha megvan _emez_. Szintén rengeteg lehetőség kiesik, MoM-ban akár a legdurvább dolgot is azonnal riszörcsölheted, ha úgy érzed, hogy akkora áttörést jelent, hogy megéri. Aztán az meg az, hogy Civben ha valaki előbb befejez valamit, mint te, akkor dobhatod a kukába. Pölö egy piramist, aminek a csúcsáról még hiányzik egy tégla (mondtam egy hülye példát).
    A Spell of Mastery elkezdése meg te is nagyon jól tudod, milyen elváltozásokat okoz a diplomáciai kapcsolatokban. Fel lehet kötni a gatyát.
    Itt van mana, vannak varázslatok, vannak tárgyak, vannak ruinok, vannak nódok, vannak címek, vannak hősök, minden csatát megfordíthatsz te magad, még ha tízszeres a túlerő, akkor is... mi kellene még? Hát szerintem semmi.

    Nagyon régóta játszom, nagyon sokat, és rengeteget körös stratégiát. Engem nem lehet meggyőzni, hogy bármelyik másik jobb rbs, mint a MoM, neem. Soha. Ez persze nem jelenti azt, hogy tényleg a legjobb, és másnak ne tetszhetne jobban másik. Tök szubjektív. Ennyire változatos és összetett körös nincs még egy. Én nem tudok róla.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Szabtom

    senior tag

    válasz tdd587 #118 üzenetére

    ...
    vannak jószomszédok, távoli szomszédok, ellenségek és közömbösek. 4 fovel ez nem megy, ott agyon kell csapni mindenkit. Mindegy, hogy tele van élet könyvekkel o is. Ez olyan, mintha a gyuruk urában Szauron után elindultak volna az emberek lenyomni a hobbitokat. Meg az elfeket. Biztos értitek.

    Olyat keresel a jatekban, ami soha nem volt a celja. A jatekban 4 varazslo verseng a "Magia legfobb ura" cimeert. Ehhez le kell nyomni a masik harmat, vagy be kell fejezni az ultimate spellt. Tulajdonkeppen minden jatek egy osszecsapas, egy hatalmas konfliktus. Ennyi, nem tobb.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #120 üzenetére

    Hehe, ez jó:)!
    És vegyük bele, hogy a gyerek végül is ronda, valamint az ovi eleve ellenszenvvel fogadja.

    Egyetértek Szabtom-mal, egy játék igazából egy nagy hadjárat. Az eleje kiemelten fontos, (néha már ruinozni/nódozni sincs idő)... de a befejezés szvsz azért sokkal pörgősebb, mint a Civekben. (Tom: 5 mágus harcolhat, azaz 4 ellen lehet.)

    Nem lőttél öngólt, "aki a MoM-ot szereti, rossz ember nem lehet". Többet kellene játszanod vele:)!

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #145 üzenetére

    Nem is tudod elképzelni, mennyire örülök:)! Szép lassan emelgetheted a fokozatot:)!

    Ami nagyon kell még egyébként egy gyors, tuti győzelemhez az a Word of Recall. Néhány körön belül (pláne ha betámadgatsz egy esélytelen nódba - ez esetben egy körben) mindenkit abba a városba tudsz teleportálni, ahova kellenek... előtte el kell nyomni egy Summoning Circle-t, ennyi. Enélkül nekem is hosszabb lett volna, sejted :K.

    A Myrran az általában ilyen... imposson nem merném megkockáztatni. Nem is az, hogy azonnal nem tudnék leverni egyet sem (ami tény), de a fejlődésben is sokkal jobbak, gyakorlatilag azért kellenek a városaik, hogy lépést tartsak velük. Leesett az állam, mikor a harmadik ellen már tudott mágusokat gyártani... az én fullon csak termelésre használt fővárosomban meg még sehol semmi.

    Web nagyon jó, én is használom... repülőre kötelező, igen, de über íjászokra, mágusokra is.. mivel gyengék, néha két-három kör, mire kiszabadítják magukat... addigra már rálépek a lábujjukra.

    Igen, full halállal nagyon könnyű egyébként, régebben fejtegettem miért. Azzal talán még gyorsabban lehet győzni, csak nem élvezetes. Én hőst vadászok, lőttek a Just Cause-nak :O! Már a Heroism-nél is jobban szeretem pedig...

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #147 üzenetére

    Kérdésedre: alapból igen.

    Runemaster + Artificer kombóval működik a manaduplázás, mennyiségről meg az Archmage skill gondoskodik, de ez utóbbi nem feltétele a dolognak.

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #152 üzenetére

    Váváváá... mi lett az előzővel? Spell of Mastery-t elnyomtad?

    Hálál mágiáról írtam néhány éve (hehehe)... itt lesz vhol. Inkább a Nekromantaságról szól, lásd Skellie, Ghoul, Night Stalker, Shadow Demons, Wraith, DK, Demon Lord.. mind über dolog, mindnek van pozitívuma... szvsz elég jól kiegyensúlyozottak a mágiatípusok. Feketében is van több spell, ami azonnali halált okoz, mondjuk azok ritkák, kell a sok könyv.

    Kérdésedre: a betámadásos taktika mindig működik.. akkor támadj fő sereggel ha nincs manája az ellenfélnek. Erre bármi jó, spearman, skellie, magic spirit, mindegy... nyugodtan resist magic-elheted, bármi, a lényeg, hogy minél többet varázsoljon az ellenfél, minél több körben életben tartsd a szerencsétlen halálraítéltet... már elfutni sem szoktam.. pláne spearmannel. Elfogadható háborús áldozatok egy nagyobb cél érdekében:)!
    Nekem magic spiritek lebegnek a kritikus helyeknél, elérhetetlenül: ha valami nem tetszik, betámadgatom, elszívom a manáját (erre van halálmágiában plusz spell is) egy-két körben, aztán Phantom Warrior, ha sok a gyenge egység, akkor Ghoul... a feltámadottak nem kérnek kaját, mennek rendet tartani a városokban, nulla fenntartással. Köszönjük.
    Gond akkor van, ha sokkal fejlettebb az ellenfél, ha van négy-öt nódja, meg 1000+ manája, akkor full sereg, neki a fővárosnak egyből. Veszteség mindegy. Kell az idő, amíg Spell of Return-özik.

    Én is kezdtem egy újat, de változtattam itt-ott.. mivel keresem a nekromantát ezért 2 Death könyv van Life helyett, és hogy érdekesebb legyen Nature-t leváltottam Chaos-ra. Artificer + Runemaster, Archmage-dzsel nem kérdés, nehéz leszokni a jóról.

    Most jön a java: egy hatalmas kontinensen kezdtünk _négyen_! Hát valami eszméletlen keményre sikeredett a játék eleje, nagyon-nagyon érdekes volt... mikor Freya elnyomta az első Phantom Beast-jét, akkor már erősen berezeltem. A másik kettő meg ugye a nyakamon. A választás egyértelmű: Freyának pusztulnia kell. Egy Gunther-em volt (és van még mindig), várnia kellett a tenger fölött pár kört, de aztán kis előkészítés után (a felém tartó seregeit támadtam be mindenféle egységgel, hogy fogyjon a manája) megoldotta a dolgot. Ja és sokszor _nagyon_jól jött az Archmage bónusz, hogy nehezebb dispelezni a varázslatokat. Mivel az ellenfél tudja, nem egyszer az összes manáját arra fordítja, hogy dispelezzen egy általa megtámadott (direkt figyelemelterelésre az útba pakolt) spearmanen lévő resist magic-et. Azaz az én 5 manámért fizetett minimum 20-at... ha Lightninggal, PsioBlasttal támadja, akkor is általában túlél egy kört a lándzsás, és a köv körben már az egységei is kinyírnák, de ő azért varázsol még valami nagyot. Szegény Freya annyi Phantom Beastet és Psionic Blastot varázsolt ebben a "gyöngítős" körben, hogy már sajnáltam. Pláne, hogy néhány csatában, mikorra utolérte a Phantom Beastje a spearman-emet, addigra én is letettem egy Phantom Warriort, arcbanyomni a pikemen-jeit. Kemény dolog a háború.

    Szóval Freya elment varázsolgatni Spell of Return-t. Gunther röpködött, mint egy megveszekedett őrült (Word of Recallt előtte már becseréltem egy másik mágussal, de Summoning Circle még nem volt sehol), hogy városokat foglaljon, meg meg is védje az új szerzeményeket. A másik kettő mágus látta egymást, azonnal fekete-listára (hihi) kerültem náluk, egymás hátába csaptak és kötöttek egy örök barátságot. Felkészültem, hogy én is Spell of Returnt fogok varázsolni nemsokára, hagytam is a városfejlesztést a francba, elkezdtem gyártani elf íjászokat, és egy foglalt neutrál városból parittyásokat, sámánokat. Ja, juteszembe... természetesen valamelyik barom Corruption-özik a fővárosom körül már az elejétől fogva... egyetlen darabot tudtam purify-olni, utána ki sem mertem lépni a sámánokkal, akkora a forgalom.
    Hol tartottam... ja igen... szóval a nagy egységgyártásból az lett, hogy mivel ezt a két városomat látják mindketten (+1 kicsit, ezt tudtam csak(!!!) letenni), nem üzennek hadat, mert elriasztja őket a látvány... van ott minden, Hell Hound, Ghoul, ami kell. A városok körül meg magic spiritek, spearmanek várják a manapazarlást. Most legutoljára próbaképpen az egyik betámadott a fővárosomba is. Kinyírtak egy íjászt... mosolyogtam csak. Ezek meg úgy néz ki, összevesznek egy-két nódon, a városaim alatt, már hagynak békibe... hát kíváncsi leszek.
    Szóval vissza Freyához: Gunther is kevés volt, a csaj befejezte a Spell of Return-t, de addigra már annyi spearmen-t gyártottam a elfoglalt városaiban, hogy esélye sem volt. 1 mínusz. Ekkor már 25 fame-em volt! Komoly mennyiség, Just Cause nélkül!

    Kicsit rövidebbre fogom: lényeg, hogy a második mágus klackonokkal kezdett, volt néhány neutrál város a közelében, erősek. Gunther jött, bedobta a fejszéjét a fővárosba, még csak Spell of Return sem lett belőle. 2 mínusz.

    Itt állunk most ;).

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #156 üzenetére

    Hanyadik év van már, hogy Demon Lordot tudsz kutatni? Én asszem most a Lightning után Summon Champion-özök... nagy csúnyák közül Doom Bat-em van, meg Night Stalkerem, egyelőre egyik sem kell... cseréltem őket, még mikor lehetett...

    A sok fame loss-os csatának az lett a vége egyébként, hogy már a myrran is 5 fame-nél jár. Körönként jönnek a hősök:)! Most jött a Wind Mage, Jaer... ismeritek ez milyen... kelll neki néhány movementes tárgy és a fősereg akár 6-8-at lépve lebeg akárhova.

    Floating Islanden lévő egységek nem tudnak úszni és megfulladnak, ha betámadod. Épp hogy ráférnek... a sziget nem harcoló egység, csak transzporter, de arra tökéletes: max egység fér rá, nem úgy mint a hajókra.

    Famine finom:)! Ha Halflingok, akkor viszont akár el is felejtheted...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #161 üzenetére

    Pont ezt írtam én is korábban: ha kifejlesztett hősökkel bírsz, a játék hirtelen túl könnyű lesz.
    Sajna itt nem szokott összejönni olyan opció, mint a Civ-ben, hogy egyedül vagy egy nagy szigeten/kontinensen, és békésen fejleszthetsz. Meg a gép nehezebb fokozatokon akkora fórral indul (opcionálisan +2 vagy +4 könyv, pfff), hogy szimplán csak fejlesztgetve egymás mellett, ő nyerne. Ráadásul a dipló sem jól működik: inkább előbb mint utóbb, de mindenki a humán játékost üti (egymással általában jól elvannak, még különböző könyvek esetén is).
    Szóval nem hibátlan a játék, de hát ez van. Én úgy fogom fel, hogy a sok-sok játék eleji szenvedésért kárpótol a könnyed végjáték...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #166 üzenetére

    Jól mondod, számít a személyisége is.

    Alapvetően nem kötnek beléd, ha
    0. nem ismernek (ez FONTOS! érdemes lenyomni a legelsőt anélkül, hogy a többi ismerne, így nem csökken a maradékkal a dipló)
    1. nem tartózkodsz a városaik területén belül
    2. nem vagy velük határos (nem lát városodat)
    3. a városok, amiket látnak izomra be vannak védve
    4. nem harcolgatsz vele, nyírod ki a hőseit
    5. tud veled varázslatokat cserélni
    6. időnként tökölsz a diplomáciával (pozitíve:) )
    7.nem tettél szert túl nagy előnyre, ami már zavarja
    8. van mit csinálniuk (neutrál város, nód a közelükben)
    9. és persze vegyük bele: ha épp nincs kedvük.

    tdd587: akkor lázadnak, ha már az alap kajagyártók is lázadnak... vagy csökkents ilyenkor az adón, vagy hagyj bent több egységet, mielőtt továbbmész, egy-kétkörönként spearman, és a Word of Recallos bármi. Mondom még egyszer: ha valahova betámadsz, akkor egy körön belül annyi egységet teleportálsz, amennyit akarsz, amennyi manád van, hiszen minden csatát a magic skillnek megfelelő manával kezdesz!

    szerk: klackon város volt? ... nem, látom elven lords...

    [ Szerkesztve ]

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #169 üzenetére

    "A node-okat pedig én is mindig powerful-ra állítom be. Különben sosem látnék sárkányokat..."

    Ehem...:) Ez nem így van.:) Mindig normal-on vannak a node-ok nálam, és volt már rá példa, hogy Sorcery node-ban 9 db Sky Drake nézett farkasszemet a 6 hősömmel.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #173 üzenetére

    Nálam a Djinn gyakran lő varázslás helyett, és abból a kis kék golyóból, amit kilő, egy gyengébb hősnek 1 is elég, egy közepest meg lever kettő.
    Ez a "sohavisszanemtöltöm" tőlem távol áll: alapjában véve szórakozni, és nem sz*pni akarok egy játékkal. Legyen elég a gépnek az a fór (a visszatöltésekért cserében), hogy általában ketten-hárman ütnek engem, meg hogy több ponttal (könyvvel vagy tulajdonsággal) indulnak.
    Mivel távolsági fegyvereket használó hősöket szoktam vinni (nem jól sikerült megidézésnél Load Game, vágod :D), így a Great Drake-eken csak röhögök. Szanaszéjjel lövöldözöm őket, mire a rendkívül gyors, kettes sebességükkel elérnének. Egyébiránt Chaos Node-ban egyedül a Doom Bat-ok veszélyesek, de nekik csalitűzelementálokat szoktam idézni. Sky Drake több dolog miatt veszélyes: mivel repül, a repülés nem segít ellene (akár 9 db Great Wyrm is leverhető, egyetlen repülő Malleus-szal), mivel illúzió-immunis, a láthatatlanság sem segít (a nagy kukac ellen igen...), gyors és mágia-immunis (utóbbi miatt alapból csak az íjászok/parittyások lövedékei sebzik, előbbi miatt sok esélyük nincs, mert a 2. körben már kapják az áldást).
    Fehér könyvvel valóban nincs túl sok jó megidézhető egység: ami van az inkább trükkös semmint ütős. Arkangyaltól többet várnék.
    Démon Lord: nem ritkán találkozom velük Myrran-ban: volt olyan, hogy az ott levő ellenfél fővárosát 9 db Demon Lord védte. Megszenvedtem a hőseimmel azt a csatát, mert minden körben lelőttek egy-kettőt belőlük, úgyhogy folyamatosan élesztettem meg gyógyítottam. Mitán levertem párat, sokkal könnyebb dolgom lett, mert a buta gép elkezdett démonokat idézni (amit a 9 fős egységlimit miatt korábban nem tudott megtenni).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz tdd587 #176 üzenetére

    Igen, közelről nagyobbat ütnek, csak az a baj, hogy ritkán van idő kivárni míg közel jönnek. Egyrészt ha többen vannak mint az én seregem, akkor nem lehet mindenkit közel engedni. Másrészt a távolsági fegyvereket használókat nyilván kinyírom mielőbb. Harmadrészt a gyors egységeket is célszerű gyorsan leszedni. Negyedrészt, ha ellenséges varázsló egységeiről van szó, igyekszem minél előbb letudni a csatát (annál kevesebbet varázsol).
    A katapult és az ágyú - legalábbis az én tapasztalataim szerint - igazán akkor jó, ha már (ultra) elit egységgé válik. Persze ez minden egységről elmondható, de valahogy náluk mintha fokozottabban jelentkezett volna. Amúgy nagy előnyük, hogy a missile immunitás nem hat rájuk, és sok skulójuk van. Nagy kedvencem a sárkányok léghajója: magas tapasztalati szinttel közelharci egységnek sem utolsó, és rendkívül gyors.
    Igen, a közelharci hősökkel nagyot lehet ütni, de a 42-es Attack-kal bíró hősök (Warrax, Malleus stb.) az átlagos egységeket messziről is leszedik egyetlen (!) lövéssel - és tutira nem sérülnek meg közben.
    Great Wyrm ellen ezért jobb a láthatatlanság. Amúgy a teljesen felturbózott hősök közül a bikábbak (már akiket én szoktam vinni), Warrax és Alorra képesek túlélni 1-2 GW támadását is. Utána meg jöhet a Web, és az apránkénti lelövöldözés. Illetve 6 bika, varázsló hőssel (max. 3-4 kukac ellen) működik a felélesztés taktika is: általában minden 3.-4. Raise Dead működik, bármilyen node-ban.
    Mejm már, vámpír, az olyan elcsépelt, minden fantasy strat-ban van...:) Bezzeg pl. a Doom Bat, az csak a MoM sajátja...:D

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #189 üzenetére

    Szép... én Hellhoundokat és Magic Spiritek használok, ők a próbatest:D! Így jóval kevesebb a meglepetés... igazából csak a nódos spawnok, de azok kegyetlenek. Hálistennek eltűnnek, ha bemennek egy városba...

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • tdd587

    őstag

    válasz tdd587 #191 üzenetére

    Ennek ellenére unalomba fulladt ez a party is. Nincs sok kedvem lealázni őket. Lehet, hogy el kellene hagyni a normal fokozatot. Nem azért mert ilyen jó vagyok, hanem mert így nincs értelme befejezni.

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • HaaS

    addikt

    válasz tdd587 #192 üzenetére

    Jaja, egyetértek... told feljebb a nehézséget, érdekesebb ;).

    "a sárkány is csak ember" - oxox

  • gandrus

    tag

    válasz tdd587 #252 üzenetére

    Én még csak most vettem meg, pár percet játszottam vele eddig, de kiköpött MoM. :)

Új hozzászólás Aktív témák