Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • duo

    őstag

    válasz HaaS #4 üzenetére

    szia! az lenne a kérdésem, hogy a linuxos DosBox alatt is elfut a gama?
    (amúgy ezt a retro gama újrafelfedezést nagyon jónak tartom.)

    Egyre keményebb vagy Frisco! -Egyre...

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #2 üzenetére

    Majd egy év után válaszolok...:)
    Valamiért nem szimpik a félelfek, pedig tényleg jók (a parittyás irtóra brutális, és ráadásul sokkal szívósabb mint a kedvenc longbowmeneim; ezen kívül az összes többi egységüket is baromi nehéz leverni, a luck bonus miatt). Ami hátrányuk van:
    1. Csak lassú egységeik vannak, amik körönként egyet lépnek.
    2. Szinte kizárólag a parittyásokra építheted a haderőt, az meg elég egysíkú (elég egy Guardian Wind, vagy egy Warp Wood, esetleg láthatatlan egységek használata, és annyi. A Missile Immunity egységekkel sem tudnak mit kezdeni, ráadásul néha kevés a 6 db ''lőszer'').
    3. Nagyon hiányzik egy bika közelharci egység.

    Általában csak 2 db Nature könyvvel szoktam kezdeni, így nem bírom beválasztani a Change Terrain-t (erre gondolsz, a Transform mást csinál - az is nagyon jó). Néha beadja így is, de leginkább drukkolni szoktam, hogy zöld könyvet találjak a Node-okban, romokban.

    Az adót nem szoktam piszkálni.


    [Szerkesztve]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #4 üzenetére

    Melyik verziót használod? Abandonware oldalakon az 1.31-es szokott fenn lenni, nekem van 1.20-as is.

    Hálós patch?!? :Y Multiplayer??????!??? :Y :Y :Y
    Ennek utána kell néznem...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Drizzt

    nagyúr

    válasz HaaS #11 üzenetére

    Megérdemli, én is nagyon bírtam, volt anno egy 1x oldalas körüli cikk róla a guruban, az is jó volt. Le volt írva csomó varázs, meg fajspecialítás, etc. Jó játék nagyon, főleg hogy a Civilization és a Homm játékmenetét egyesítette a lehető legjobb módon.

    I am having fun staying poor.

  • normal

    tag

    válasz HaaS #15 üzenetére

    :R :C :DD

    Szikrázik a köd, csicseregnek a varjak, virágzik a penész! Csuhaj!

  • frame>24

    addikt

    válasz HaaS #19 üzenetére

    Csak mert olvastam anno az icewind dale-ről írt kézikönyv fordításos cikkedet :DD (kurvajó volt - együttérző grat !! ), és met szeretem a stratégiát, most adok 1 esélyt ennek az ősrégi master of magic-nek. Csuhajja!

    ▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1

  • Awidan

    csendes tag

    válasz HaaS #23 üzenetére

    Hát igen, már régóta nyomom a játékot.
    Rengeteg kombinációt kipróbáltam már, mégis a kedvencem talán természetkönyvek+elfek.
    Legkönnyebben viszont élet könyvekkel lehet nyerni, de az túl egyszerű. :)

    Aláírás

  • Awidan

    csendes tag

    válasz HaaS #25 üzenetére

    MOM Online?

    Etherlords-al még nem találkoztam, pedig rengeteg hasonló játékkal nyomultam már.
    Mikor jelent meg az Etherlords?

    Aláírás

  • Awidan

    csendes tag

    válasz HaaS #27 üzenetére

    Ránézek majd.
    Remélem valahonnan meg tudom szerezni.

    Aláírás

  • frame>24

    addikt

    válasz HaaS #25 üzenetére

    Etherlords: egy újabb zseniális progi, ami vmiért nem hódított teret...pedig nagyon nyomnám multiban.
    Csak hogy topicban legyek:
    nekem a MoM-ban dosbox alatt nincs hang...mit kéne tennem??


    [Szerkesztve]

    ▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1

  • frame>24

    addikt

    válasz HaaS #30 üzenetére

    természetesen dosbox alatt megy...
    majd megnézem a konfig file-t. De amúgy ott meg mit kéne állítani? hanggenerálásra mondjuk adlib-ot?

    ▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1

  • Drizzt

    nagyúr

    válasz HaaS #13 üzenetére

    A Warlordsot nem kelltt volna említeni, most megpróbálom beszerezni a négyet, a minap a saturnban a kezembe került, de nem emlékszem már mennyi volt.

    Guruban akkor volt cikk, amikor megjelent, 92, vagy mikor, nekem vannak akkori gurujaim, akkoriban tesóm olvasta, én még lehettem vagy 7 éves... :D

    Hmmm...
    Ezerhetet csak megér... :U

    [ Szerkesztve ]

    I am having fun staying poor.

  • Drizzt

    nagyúr

    válasz HaaS #35 üzenetére

    A gurus rész arra vonatkozott, hogy a Mom-ról akkor volt 1x oldalas cikk, amikor megjelent.

    I am having fun staying poor.

  • Flashcash

    Közösségépítő

    válasz HaaS #38 üzenetére

    Én most kezdtem el újra játszani vele. Még mindíg nagy élmény dosboxal tolni, mellette megy ablakban a tv is. :)

    Nekem a kedvenc hősöm Fang a sárkány. 3 egységet repül, és amennyire emlékszem 30+ attackra fel lehet fejleszteni, ha jól megpakolod mindenféle flame blade/giant strength meg ilyen varázslatokkal. Nálam sokszor egyedül ment ez az egy hős és simán ütögette lefele a sky dragonokat a sorcery nodeoknál. :)

  • Szenty

    tag

    válasz HaaS #1 üzenetére

    Szia!

    Egy apró korrekció... "If that is the truth, then your work must (be) stopped.
    Más... valahogy nekem is előkerült ez a príma kis game. Régen nem voltam nagy játékos, most csak tapogatózom. Ezért is örülök, hogy vannak még művelői, akiktől elleshetek egy pár dolgot. :) DOSBOX rulez.

  • Szenty

    tag

    válasz HaaS #44 üzenetére

    Bizony, MOM rulz. :R
    '95-ben, 15 évesen játszottam vele... akkor persze csak is kizárólag hexedites megoldással. :)
    Most kísérletezgetek a MOMmal... Hallod, most a 4 nap alatt amikor megtaláltam, hajnali 3ig(!) toltam... Szerintem meg nem reménytelen elmondani egy mai 15 évesnek sem, hogy miért is jó ez a game.

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #51 üzenetére

    Na ja...:)
    Pár apróság.
    1. Mivel a gép nehezebb fokozaton mindig csal a diplomáciában, annyi csalást én is megengedek magamnak, hogy az első körben mentek egyet, nyomok pár kört (amíg összejön 30 mana), és elsütök egy Earth Lore-t (azaz felderítek egy képernyőnyi területet). Ha rossz helyre adja be a kezdővárost (15-ösnél kisebb fővárost lehetne építeni, vagy nincs a környéken jó hely 2-3 városnak), akkor új játékot kezdek; egyébként megjegyzem a helyét a következő városoknak, és a telepesekkel célirányosan oda megyek.
    2. Nem tudom írtam-e már. Minden csata max. 50 körig tart. Célszerű az elején csinálni egy-egy gyors egységet a városokba (lovast, stb.), és ha betámad legyőzhetetlen sereggel (pár tucat kör után, 6-8 élőhalott (csonti, zombi, ghoul, egy démon vezetésével)), akkor csak körözni kell vele, és 50 kör után eltakarodnak. Legnehezebb fokozaton életmenő lehet.
    3. Hősöknél sem szeretem a véletlenre bízni: Summon Champion varázslat, az utolsó kör végén save. Ha valami gagyi hőst dob, Load és újra. Még mindig a _jobb_ távolsági hősöket kedvelem leginkább (Warrax, Alorra, Malleus, Elana, Morgana, Yamrag stb.), de tény, hogy a throwing képességgel rendelkező, _fejlett_ hősök nagyon durvák, de ez látszik egy ultra elit Berserker esetében is. A legerősebb hős valszeg Roland (az armour piercing képesség first strike-kal kombinálva szintén ütős, lásd Paladin; de egy Iron Skin-es ultra elit Griff-fel is vertem már le Sky Drake-et).
    4. Fajok. Kedvenceim az elfek és a nomádok: szerintem velük lehet talán a legkönnyebben boldogulni.
    5. Könyvek. Általában 1 fehér, 2-2 zöld és sárga meg 3 vagy 4 kék szokott lenni (a legjobban bevált kombóról nehezen tudok lemondani: ezért szinte mindig Warlord vagyok).
    6. Szeretem kihasználni a bugokat is... ;] Guardian Wind nem dispel-ezhető (elvileg leszedi, gyakorlatban nem), a Chaos Channels pedig 2 helyett csatában 6 (sic!) Defense-et ad.
    +1: modern játékok. Szinte mindent lelőttél, ami említésre érdemes, kivéve a King's of Bounty-t (pedig ha jól láttam egy másik fórumon, elég durván nyomod...:D), illetve a Massive Assaultot. Személyes kedvencemként, meg kell említsem az Incubation-t és a Fallout Tactics-ot is.

    MoM Forever!

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #54 üzenetére

    Már majdnem visszatértem MoM-ra, de a KB-t be akarom fejezni impossible + veszteség nélkül, ez már szívügyem.

    Mazochista...:) Én még nem végeztem ki, első játék (sztem nem is lesz több, annyira azért nem jött be). Lvl 25 mage, és Karadort kellene seggberúgni. Sajna itt-ott elcsesztem a fejlődést, és nem érzem magam erősnek (különösen a Rage lett elrontva). A mágiám elég ütős (43-as Int), de csak 13-as Attack és 11-es Defense. Már egyszer lenyomtam a nekro erődöt, de a csapat fele odalett (főleg a papok és az inkvizítorok tűntek el). Gondoltam megyek nekro sereggel, de nagyon nem váltak be (jobb híján maradok az elfeknél, azt hiszem).

    Diplomácia: csalásra mire gondolsz?

    Hát arra, hogy 4 ellenfél esetén, érdekes módon pikk-pakk mindenki engem üt, egymással még akkor is jól megvannak, ha az egyiknek fekete, a másiknak fehér könyvei vannak...

    Bevallom MoM-ot nemigen játszom impossible fokozaton, mert tényleg atomnehéz.

    Hehe, szerintem meg jóval könnyebb, mint a KB hard-on... ;] :P A taktika: az elején telepesgyártás ezerrel, majd fejlődés (Builder's House, Granary, Smithy, Marketplace, Farmer's Market sorrendben, ezután rámegyek a pénzre). Hadi egység csak minimális, ami feltétlenül kell (1-2 egység városonként, nem több). 3-4 várost felhúzok, egy pár jobb semlegest elfoglalok az elején az alapegységekkel (Warlord képesség + Phantom Warriors, Confusion), és bekkelés ezerrel. Gyűjtögetem a manát és a pénzt, kutatom a varázslatokat. Ha megvan a Summon Hero, megidézek 1-2-3 hőst (Malleust, Morganát és/vagy Yamragot). Ezekkel leverem a gyengébb romokat (meg az erősebbeket is: Behemoth meg hasonló böszmeségek ellen Confusion - ha nem sikerül visszatöltöm). Kapnak egy csomó tappontot, én meg egy csomó pénzt és/vagy manát (főleg ha valami ütősebb kard vagy kalapács vagy ilyesmi (amit nem használok) a jutalom, és beválthatom manára). Aztán ha lejön a Summon Champion, jöhet a maradék 3-4 hős. Onnantól kezdve csak a fejlődésük üteme szabhat gátat a hódításnak, no meg a varázstárgyak (ha a hősök a fővárosban vannak - illetve ahol a megidézőkör található - , akkor jóval rövidebb ideig tartanak a varázslatok, mert besegítenek. Persze nem árt az a képesség sem, ami lefelezi a tárgyak készítését, illetve kell még sok mana. Ezért jók az elfek, és a nomádok: előbbiek több manát termelnek, mint a többi faj, utóbbiak meg sok pénzt, ami átváltható manára). Ha már meg tudom védeni a tulajdonomat, és adott Change Terrain illetve Transmute varikat, akkor brutálisan erős városokat hozhatok létre. Ha már tudsz 75 manás varázslatokat az adott instant elsütni, akkor már meg bírod védeni magad: 50-ért áthelyezed a megidézőkört a fenyegetett városba, 25-ért meg nyomsz egy World of Recall-t a legerősebb egységedre, és jöhetnek...
    Sztem a MoM-ban a bekkelés a jó taktika: az egész játék erre van kihegyezve. Pl. nem véletlen, hogy - a HoMM-mal ellentétben - a csatát a védekező fél kezdi...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #54 üzenetére

    Jah, és kukkantsd meg a Massive Assault-ot! ;)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #62 üzenetére

    Úgy eltűntél, már kezdtem aggódni...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #66 üzenetére

    Sok minden nem történt, de annyit játszottam, hogy komolyan elmaradtam a dolgaimmal...:(
    Már megvan mind a 6 hős, elfoglaltam pár node-ot is (sajna a zömét már leverte az ellen, legalábbis a kezdő kontinensen). A hősök fejlődtek szépen (jelenleg kettő demi-god, a többi meg asszem grand lord). Találtam 2-3 varázstárgyat is (egy maxos gyűrűt, a többi semmi extra, 1-2 attack meg defense). A pénzügyi helyzet nagyjából stabilizálódott: olyan 9K aranyam és 2K manám van. Azt elfelejtettem említeni, hogy már korábban kaptam egy új képességet egy romban, aminek segítségével 1:1-ben válthatom az aranyat manára (ez nagyban segített megidézni a jobb hősöket).
    Már kétszer elfoglaltam a fővárosát az engem támadó ellenfélnek, hálistennek mindkétszer visszatért (így már 4 varázslatot elszedtem tőle, köztük van a gyógyítás is végre). Illetve lenyomtam harmadszor is, de akkor nem varázsolt Spell of Return-t, így inkább visszatöltöttem az állást és békén hagytam (a hülyéje nem kötne békét véletlenül sem, hogy végre tudjak varikat cserélgetni). Hálistennek beadta a Transmute varázslatot, így az egyik jó kis városomban (ahol eredetileg arany, ezüst és szén is volt) tudtam csinálni aranyat, gyémántot és mitrillt (elf városról van szó, így szét tudtam hinteni pár ütősebb longbowman-t pár városomban).
    Jelenleg 7 városom van (ezek szinte mind fullra kiépülve - pár épületet persze nem szoktam megépíteni -, már aranyat termelnek). 4 elf, 2 ember és 1 barbár. A városokban zömében 2-3 fős ultra elit védőegységek vannak (kivéve a barbárt, ahol csak veterán egységek, igaz 4 db). A hősökkel a romokat fosztogatom éppen (mivel nem adott Pathfinding-et, jelenleg Wind Walkinggal ötöt tudok lépni velük). Próbálok könyveket találni, mielőtt elfogynának a kikutatható varik (már csak 4-5 db van a Spell of Mastery-ig).
    A Myrran-ban már rég eldőlt a harc: a sárkányokkal meg 10 vagy 11 halál könyvvel induló fél nyert. Folyamatosan 30K a manája, emellett állandóan fenntart 4-5 global varázslatot is (halálra idegesít, hogy 50%-kal többe kerülnek a fehér és a zöld varik). Ráadásul időnként ráver egy-egy Pestilence-t a fővárosomra, amit nem győzök leszedni (legutóbb max. manás Disenchant True-val nem sikerült elsőre leszedni - na ez a szemétség). Emiatt valszeg meg fogom keresni a fővárosát, és alaposan hátsón billentem majd.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #71 üzenetére

    Na de akkor megindul a hősökkel és kiüti gyorsan a fővárost és akkor megszakad a varázslat. Persze ha ő is demi-god hősökkel védi a tornyát, akkor gáz lehet...

    Egyébként úgy látom, hogy idézett lényekkel nem is operálsz. Azért egy-két komolyabb lénnyel már lehet aprítani, igaz azok nem fejlődnek és demi-god hősök ellen még a sárkány is kevés. De olyan szép...

    Mondjuk én akkor néztem nagyot, amikor egy csapat death knight lenyomott egy Great Wyrm-et. Ami azért valjuk be elég harapós egy jószág...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #74 üzenetére

    Volt olyan átjáró, amit még le sem vert, pedig nem szigeten volt (egyik oldalon sem), és nem is védte olyan húzós sereg.
    Közben nagyjából felderítettem a Myrran-t is. Ott is egy hatalmas kontinens van. Az a vicces, hogy a gyengébbik ellenfél (piros) már jóideje csak egyetlen várossal rendelkezik (hacsak nincs valahol eldugva még pár városa, mindenesetre a nagy kontinensen nincs csak egy), háborúban áll az erősebb féllel (lila), aki mégsem veri le... :F
    Szerk.: van Plane Shift-em, nemrégen kaptam... ;)

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #78 üzenetére

    Hát, ha ennyire tetszik a Heroism, akkor próbáld ki egyszer azt, hogy sok fehér könyvet viszel a Warlord mellé, és elsütöd a Crusade spellt, ha megkapod (ami gyakorlatilag rápakol egy szintet a Warlord-re, azaz 20 tappontal elit, 60-nal ultra elit, 120-nál pedig champion egységeid lesznek).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #80 üzenetére

    Hát nemtom...:) Az elején nem szoktam tápoló csatán kívüli varázslatokat bevetni, mivel a folyamatos mana-igény igen megterhelő. Ezért szeretem a Chaos Channel-t: nincs manaigénye (igaz, cserében véglegesen eltorzítja az adott egységet, és egy csomó tápoló varázslatot nem tudsz rá mondani ezen spell után). Csatában meg inkább Confusion vagy Phantom Warriors az elején (kezdetben úgysincs elf íjászom, max. a legnehezebb fokozaton. Mivel túl lassúnak találom a tappont növekedését, ami ugye normál esetben körönként 1 pont, mindig halogatom az egységgyártást: na még egy Fighting Guild, na még építsük meg az Alchemist Guild-ot is: legyenek mágikus fegyvereik, na még a War College-t is stb.).
    Egyébiránt túl sok tapasztalatom nincs a Heroism-mal, de arra határozottan emlékszem, hogy egyszer bejött egy semleges elit swordsman-nel az egyik városomba, nekem meg egy zöldfülű kardosom volt, akire rámondtam ezt a spellt, de szerencsétlenje csúnyán le lett nyomva. Ebből levontam azt a (lehet hogy téves) következtetést, hogy az ily módon feltápolt egység nem lesz teljes értékű elit egység, innentől kezdve meg nem érdekelt különösebben.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #83 üzenetére

    Kipróbálom majd.
    A Chaos Channel-es egység gyógyul (azt nem tudom hogy gyógyítható-e), viszont tápoló varit (pl. Holy Armor és Weapon, Iron Skin, Flame Blade stb.) nem lehet rá mondani (de ha előtte mondod rá, akor rajta marad...). Viszont egyáltalán nem a repülést favorizálom, hanem a defense-t (Demon Skin). Ha nem azt ad, akko jön a legnagyobb varázslat az egész játékban (Load).
    Ami még eszembe jutott a varázslatokkal kapcsolatban: imádom a zöld könyveket is. A felszín-átalakító varikról már volt szó, de nagyon hasznos egyéb cuccaik is vannak. Mivel szeretem a távolsági egységeket, nagy ellenségeim a gyors egységek, akik előbb odaérnek minthogy lelövöldözném őket. Ellenük remek a Web, illetve az Earth to Mud. Óriási cucc a Regeneration. Ha rámondod egy csapatra, elég az egyiknek túlélni a csatát (pontosabban még az sem kell: elég a döntetlen is :D), és minden egységed ott fog tündökölni, ráadásul max. HP-val. A megidézhető lényei is elég jók (Colossus, Gorgon stb.).

    Szerk.: a KB-ről írhatnál pár dolgot a topicjába itt a fórumon. A legjobban az érdekelne, hogy milyen egységek jöttek be neked.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #85 üzenetére

    "Tényleg azt hiszem írtad, hogy a create item/artifact nem jó... igazából annyira nagyon nem értem, hogy meg sem mertem kérdezni miért. Olyan itemeket csinálsz, amilyeneket akarsz... én csak előnyét látom."

    Két dolog van. Egyrészt az Enchant Item spellel gyengébb cuccokat tudsz csinálni, mint a Create Artifact-tal (pl. a varázspálcára csak asszem 3 vagy 4 attackot tudsz rárakni, míg a Staff-ra 6-ot), ezért én az utóbbit preferálom.
    Másrészt maga az Artificer tulajdonság nem jött be a legutóbbi játék során, mivel egyszerűen nem volt elég manám sosem (ha körönként kapsz legalább egy támadást, úgy, hogy van 4-5 városod, még nem termelsz 50 manát egy körben, de folyamatosan nyomnod kell egy 40-50 manás Counter Magic-et, hogy ne nyomjanak le (mivel neki van 100+ spell pontja, és előszeretettel idéz pl. Phantom Beast-et...), akkor esélytelen az idézés).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #87 üzenetére

    Artificerrel mindkét varázslatot megkapod, és így az Enchant Item gyakorlatilag fölösleges: cserealap, hiszen mindent meg lehet csinálni Create Artifacttal amit Enchant Itemmel, ugyanannyi manába kerül. Jól jön az elején beszerezni néhány fontos spellt. A Create Artifactot általában nem adom

    Igen, tudom, de mivel ezek szürke (Arcane) spellek, mindenképpen meglesznek előbb-utóbb (persze idő kikutatni őket, illetve én is ezekből szoktam adni, ha cserélni kell - mondjuk én szívfájdalom nélkül odaadom mindkettőt. Elég sokat szoktam cserélgetni, mivel szinte mindenkivel tudok: négyféle színű könyvvel csak a full fekete esik ki, de az meg nehezebb fokozatokon nagyon ritka).

    Nem elhanyagolható tény, hogy a legtöbb varázslatot, amihez könyved van, Create Artifacttal bele tudsz préselni egy cuccba. Tehát a varázslatot még használni sem tudod, mert valahol a könyvben van, de cuccba már belepakolhatod. Aztán ott van az is, hogy spelleket, töltetekkel is belerakhatsz. Pölö egy bot, amiben vár 5 darab Phantom Warrior, hogy megidézd, minden csatában. Szintén elég jó

    Jogos. Én a Mass Invisiblity-t szeretem belerakni, mivel rengeteg manába kerül, sokáig csak egyszer tudom elsütni, illetve az adott hőssel varázsolva, az összes manája elmenne erre.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #88 üzenetére

    Igen, ez nagy ötlet, csak picit sajnálom a Warlords képességet.

    Szerk.: közben megnéztem, és látám, hogy mindhárom képesség csak 1-1 pick pontba kerül...:) Hmmm, asszem megvan a következő kipróbálandó kombó.
    Egyébként ha a node-okban kapok új képességet, a legjobban a Node Mastery-nek szoktam örülni: olyan jó érzés káosz spelleket nyomatni Sorcery node-okban...:D

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #93 üzenetére

    Nem szeretem, ez egy tök béna ürge...:)
    A mostani játékban én is megkaptam őt: pénzért állt be a játék elején, de miután megidéztem pár jobb hőst, jól elzavartam őt.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #98 üzenetére

    Az első bekezdésre: jogos... :R
    A repülő egységeket egyszerűen azért nem preferálom, mert - mivel mindenki magából indul ki, és én általában távolsági fegyvereseket használok - féltem őket a nyílvesszőktől, parittyakövektől stb. Meglehetősen rosszak a tapasztalataim ezügyben (pikk-pakk lelövöldözik a repülő egységeket). Amúgy az is érdekes, hogy a Doom Bolt sokkal hatékonyabb a légi egységek ellen, mint a földiek ellen: utóbbiakra megfigyeléseim szerint a Warp Lightning jobban hat. A Defense növelése (ha már a Chaos Channels-t boncolgattuk) szerintem általánosságban jobban beválik (a plusz 6 védelmi pont végett szinte sebezhetetlen egységek jönnek létre).
    A Myrran-nál elég húzós a játék eleje: jóval keményebbek a romok, a node-ok.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #100 üzenetére

    Hajrá, biztos vagyok benne, hogy menni fog...:)

    Tutkó volt, amikor körönként kétszer lőttek, de hát irreális volt, lássuk be...:) Meg túl hamar el is fogyott a lőszer...:D Én nem sírom vissza azokat az időket: a gagyi memóriakezelés miatt (EMS suxxx) sokszor fagyott (időnként fix helyen is).

    Most már értem a dolgot: te az íjászokat Chaos Channelezed. Én 1-1 bika közelharci egységet szoktam átváltoztatni (lovasok, esetleg Pikemen, illetve tipikusan a Doom Drake-eket). A plusz defenz miatt szinte lenyomhatatlanok lesznek.
    Amúgy a Guardian Wind jó dolog, csak az a szépséghiba, hogy nem egyszer előfordult már az a csúfság velem, hogy 3 kék könyvvel sem kaptam meg alapból... Ráadásul a mágikus lövedékek ellen (ilyet használ ugyebár a távolsági hősök zöme, valamint a sámánok, papok, mágusok és a warlockok) nem használ semmit sem.
    Persze ez (is) adja a dolgok szépségét: mindennek megvan az ellenszere. Még Paladinnal sem mehetsz biztosra (pedig az a legtöbb hatás ellen védve van, közelharcban meg igencsak erős): íjászokkal lelövöldözhető, Pikemen-nel lenyomható, illetve Crack's Call-lal leszedhető. Az íjászokat lehet szivatni Warp Wood-dal, Guardian Wind-del, a papokat, mágusokat Paladinnal :D, stb.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #102 üzenetére

    Na de ha folyton menekülsz, akkor hogyan gyűjtöd a fame-t? Az csak nagy és véres csatában növekszik, és pár varázslatot nem is szabad használni. Szöszmötöléssel semmi előrelépés, meneküléssel meg minusz pontok...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #102 üzenetére

    A Myrran-ban sztem nagyobb arányban vannak jobban védett node-ok, bár lehet hogy tényleg csak nekem tűnt úgy. Ott találkoztam a 9 db Sky Drake által védett node-dal is. A Magic Power tudtommal nem a node-ok védettségére, hanem az általuk termelt mana mennyiségére van hatással.
    Mivel általában nem szoktam 3 kék könyvnél többet vinni, így csak 2 varázslatot tudok választani az elején, azok meg foglaltak (Phantom Warriors és Confusion - ez utóbbi sokszor hasznosabb a fantom harcosoknál. Ha az elején betámadsz egy vársot, szinte tuti hogy eltérő a védők tapasztalati szintje. Rámondod a Confusion-t a reguláris vagy veterán védőre, és lenyomsz vele két zöldfülűt (összesen 3 egység mínusz az ellennek), míg egy darab Phantom Warriors-szal még nem nagyon sikerült 1-2 egységnél többet lenyomnom. Persze nem egyértelmű a dolog: ha a spell power 20 és 25 közé esik, általában jobban megéri két fantom harcost megidézni, de 25 és 30 között inkább eggyel kevesebb fantom és egy Confusion).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #107 üzenetére

    Milyen Spell Charge-s bug? :F Nem tudok ilyenről...

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #109 üzenetére

    Értem.
    Eddig még nem futottam bele (valszeg azért mert nem szoktam variálni).

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #112 üzenetére

    :C
    Amúgy az ellenfeleknek normal-on van 11 pickjük (mint neked), hardon 13, impossible fokozaton pedig szolid 15... ;]
    Megfigyelésem szerint (ez nem biztos, csak valószínű), max. 13 könyve lehet bármely játékosnak (ebből kifolyólag, ha 9 könyvvel kezdek, akkor 4, ha 8-cal akkor 5 könyvet szoktam találni - sajna nem mindig jön össze ennyi).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #115 üzenetére

    A legtöbb dologban egyetértek.
    Amit hozzáfűznék:
    1. Nekem abszolút nem hiányzik a művelés. Valahogy elvenné a hangulatot vagy nem tudom. Persze ez a saját, külön bejáratú, szubjektív véleményem.
    2. Ami hiányzik, az a kicsit fejlettebb terraformálás. Konkétan: jó lenne, ha a partmenti vizeket fel lehetne tölteni (egy kockányi területet a tengerből). Néha oda jönne ki a tuti város, és a guta megüt hogy nem tudom megépíteni.
    3. Nekem pusztán egyetlen bajom van a MoM-mal (hasonlítsd össze mondjuk a KB-val ilyen szempontból): ha megvan a 6 hős, szinte unalmasan könnyűvé válik, semmi kihívás (a KB-ban pont az ellenkezője: szinte minden csata kemény, a legvégéig).

    +1: nem '94-ben jelent meg a Mom? :F

    Szerk.: én nagyon szeretem a Civ-eket is, de az valahogy más játék. Ott tök jó a művelés, a korszakok stb. Nem szívesen hasonlítom össze őket még akkor sem, ha a gyökereik azonosak.

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #115 üzenetére

    Na rúgtam egy nagy öngólt, mintha nem szeretném a játékot... ebbol sem fogok már kimászni. Viszont...

    A városokat nem lehet csak 3 mezonyire lerakni. Civilben akár egymás nyakára is lehetett rakni oket. Korábban linkeltem egy windows-os cuccot a programhoz, ott lehet talán 8-an is lenni multiban. Én szeretem, ha zajlik az élet és van egy mozgó világ körülöttem. Amiben vannak jószomszédok, távoli szomszédok, ellenségek és közömbösek. 4 fovel ez nem megy, ott agyon kell csapni mindenkit. Mindegy, hogy tele van élet könyvekkel o is. Ez olyan, mintha a gyuruk urában Szauron után elindultak volna az emberek lenyomni a hobbitokat. Meg az elfeket. Biztos értitek.

    A bugos spellekrol tényleg rengeteg írás megjelent régebben. Hogy lehet pl. hogy a chaos spawn (az a ronda golyófeju izé) mindentol elhullik közelharcban, miközben ha megnézed mennyi cucca van... hát a közelébe nem szabadna menni, olyan halálosztag. A Death Knight életero szívása viszont nem bugos, le is lehet darálni vele szinte mindent. A halál varázslatokból rémlik pár, hogy kifejezetten nem muködött, pár tárgyba rakható tulajdonságról, ami szintén nem. Az a baj ugye, hogy ez már csak emlék, mostanában valóban nem játszottam vele.

    Nem erről jut eszembe, hogy az Alpha Centauri megvolt valakinek?

    Szerk: közben volt itt egy csőtörés az irodában. Oda az ékezet...

    [ Szerkesztve ]

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #121 üzenetére

    Már akartam kérdezni: milyen fajjal nyomod? Továbbra is a félszerzetek a nyerők?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #123 üzenetére

    Hát igen. Én nem (sem) szeretem azokat a fajokat, ahol nem tudok University-t építeni (nem is beszélve a kereskedőcéhről: ezért szoktam tenger- vagy tópartra rakni a városokat). Mondjuk nekem bejönnek a nomádok is: sok jól használható egység (Horsebowmen, Pikemen, Priest, Ranger, Griff), illetve a manabónusz hiányát ellensúlyozza a plusz aranybevétel.
    Pl. az embereket is kedvelem, de csak másodlagos fajként (semleges vagy ellenséges városokat elfoglalva). Túl sok ideig tart, mire igazán ütős egységeket tudnak gyártani (különös tekintettel a Paladin-ra).
    A te villámháborús taktikáddal (pláne a managyártó képességeket bevetve) én biztos a "gyors" fajokkal nyomulnék: gnollok, barbárok. Az elején jóval erősebbek mint a vetélytársak korai egységei. Barbár lovas, illetve Gnoll alabárdos vagy farkas-lovas ellen kevés jó védelem létezik az elején.

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #125 üzenetére

    A neutral városokat sajna nagyon gyakran olyan helyre rakja a gép, hogy a hajamat tépem. Én szeretem az űberbrutál városokat: 25-ös városok 2-3 érccel stb. Ilyen meg nagyon ritkán van a semlegesek között. Rengeteg múlik a fajokon is: ha klakon, gnoll vagy lizardmen semleges városok vannak a térképen, cseszhetem őket, mivel kb. 5 ilyen (kiépített!) város ad annyi manát meg kutatást, mint egyetlen jól menedzselt elf város. Persze kajatermelésre jók (vagy nem: lásd később), az elfoglalásukkal kapsz hírnevet (jobb esetben), meg korlátozottan jók aranytermelésre is - de ennyi.
    A kajatermelés eleve kérdéses: mivel ezekben a városokban is kell védelmet tartanod, ha plusz kaját akarsz, akkor aranyat nem fognak termelni...
    Én az elején simán otthagyom a várost üresen: mivel mindig termelek valamit, és 2 kockára ellát a város, ha megjelenik valami ellenfél (az elején az esetek 99%-ában lassú egységek vannak), átállítom a termelést egy katonai egységre és megveszem azt, úgyhogy amire a város mellé ér, már nem üres a városom (illetve ilyenkor meg lehet idézni vmit, az is jó megoldás). Amennyiben semleges katonai egységgel támad, akkor elégséges a város védelmére a frissen legyártott telepes is: megidézhető lényekkel simán lenyomom őket (persze csak akkor ha nem fél tucat egységgel jön).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #127 üzenetére

    Kipróbálom ezt az utat is.

    Amúgy miért olyan jó az archmage? Oké, hogy fele energiával tud dispel-ezni, illetve az ő varázslatát kétszer nehezebb megsemmisíteni, de mit segít ez a játék kezdeti szakaszában?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #131 üzenetére

    Határeset... ;]

    Én 2 db Confusion-t nyomnék, persze nem közvetlenül egymás után; no meg muszáj megvárni míg ő ellövi a varázslatait (ha volna még 1 skill point-od, akkor esetleg 2 Phantom Warriors és egy Confusion).

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #133 üzenetére

    Én hülye meg win7-el szórakozom ahelyett, hogy nyomulnék végre... ááá, go back to work...

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Oragh

    csendes tag

    válasz HaaS #100 üzenetére

    Sziasztok!

    Én is nagy fun vagyok, próbáljátok ki a multi verziót, és ha tetszik, akkor akár együtt is elnyomhatunk néhány éjszakát! :)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #137 üzenetére

    Irigylem a szabadidőtöket meg a kitartást, én sajna - család mellett - nem érek rá ilyesmire...:( Ma voltam nyelvvizsgázni, sajna sanszos hogy meghúznak...:(:(
    Körökre osztott játékkal multiban nyomulni legalábbis nehézkes: a cégnél HoMM-oztunk néhanapján, de nagyon hamar bedobtam a törölközőt, mivel ha körönként 4-5 percet játszottam, legalább negyedórát kellett várnom, hogy újra lépjek. Ha addig mással foglalkoztam, akkor mire sorrakerültem, elfelejtettem, hogy mit is akartam csinálni. Éjszaka is próbálkoztunk körökre osztott gaméval anno a régi LAN-partikon, de amikor 20 perc után aludt a fele társaság, rájöttünk hogy esélytelen ilyesmit játszani. FPS, esetleg RTS az ment, más nem...
    De azér tsok sikert, hátha nektek összejön... :R

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #140 üzenetére

    A legközelebbi mágust ofkorz mindig le szoktam nyomni, különben nagyon hamar rámszáll. Csak az a különbség, hogy én erre a célra a kezdőegységeket szoktam használni. Amúgy nagyon sok múlik a földrajzi helyzeten is. Ha nem egy óriási kontinens van csak, hanem mondjuk 2 nagyobb, és nem gyíkemberekkel van az ellen, akkor sokkal könnyebb védekezni. Időnként egy kis szigetre rakja be valamelyik felet, na az a legjobb...:)

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • tdd587

    őstag

    válasz HaaS #146 üzenetére

    Erősen gondolkodom rajta, hogy a következő Hard lesz, mert így csak elvagyok magamban, építkezem (már annyi város van, hogy nem lehet újat létrehozni...). És kisebb térképet választok, mivel Large-on tényleg nem vagyok útban senkinek.

    A Word of Recall-t én is használom, gyors erősítésre. Bár a Myrran-on nem kell általában, mivel csak csináltam úthálózatot, és ott ugye korlátlan lehet lépni. Az a taktikám egyébként, hogy csak úgy kötöm össze a városokat, hogy ne lehessen az úton megkerülni őket. Tehát ha egy ellen rálép az útra valahol, akkor pontosan 2 városnak mehessen neki, ne pedig bármelyiknek. A normál síkon is nézegettem node-okat, de azok nagyon gyengék a 4 sárkányos tűzhányókhoz képest... még 7 kör a spell of mastery aztán szerintem azonnal el is kezdem varázsolni. Természetesen mindenki gyűlöl, de ez nem is baj... adamantiumos kalapácsos törpök masíroznak mindenfelé, trollokkal megtámogatva, szóval nem gáz. A behemót viszont nem is akkora nagy szám, pár illusion warrior már elég csúnyán megtépázta.

    A következő indulásom szerintem elf warlord lesz, normál térképen csak útban leszek valakinek. A Myrran törpökkel könnyű szerintem, mert belefullad az ember az aranyba és a termelés is durva - durva expanziót lehet véghez vinni hamar. Régen a dark elf volt a kedvencem, de rémlik, hogy azokkal nem ment olyan simán.

    Ja és ez a korlátlan mana termelés nem egyértelmű nekem, ha csinálok valami cuccot és beolvasztom, akkor az már kevesebbet ér, nem?

    Life is too short for boring Hi-fi. Danes don't lie.

  • Egon

    nagyúr

    válasz HaaS #142 üzenetére

    . dee kezdőegységből kell egy rahedli, az meg kaja...ezt fejtsd ki, hogy csinálod... ehhez kell a Confusion? Engem folyton idézett lényekkel vár, mire odaérek. Vagy a spearmenek adják a Phantom Warriorozás lehetőségét?

    Nemnemnem... Elindulok az alap 1 db lándzsás és egy darab kardos ürgével. Amíg odaérek, bemegyek 1-2 romba, hogy nőjön a tappont. Meg ugyebár a Warlord képesség is segít. A durva neutral városokat is le tudom nyomni: bemegyek az egyik ürgével, leidézek 2 Phantom Warriors-t (vagy Confusion, helyzettől függ), és elszaladok. Még ugyanabban a körben jön a másik (végülis ugyanaz, mint amit te csinálsz a Magic Spirit-ekkel, csak nekem nincs veszteségem. Na jó, néha vissza kell tölteni, mert meghal menekülés közben valamelyik kezdőegység). Hard-on simán neki lehet esni a fővárosnak így, Impossible-n meg szoktam várni, amíg a sereg egy részével kivonul a fővárosból.

    Az a nekró hős elég jó, nekem már volt: jó kis lila golyót lő, ami nagyot sebez (van még egy, a Black Knight; asszem az is csak fekete könyvvel jön elő, az se rossz. Van pár hős, aki meg csak fehér könyvvel áll be, illetve lehet megidézni, pl. Ellana, meg talán Roland is).
    Egyik haverom szerint, egyenlő támadóértékek esetén is nagyban eltér az egyes hősök sebzése. Megfigyelése szerint, a kisebb-nagyobb kék gömböt lövöldözők kisebbet sebeznek, mint a klasszikus tűzlabdások (pl. Malleus), illetve szerinte a legjobbak a villámot lövők (Warrax, Yramrag).

    Amúgy a fekete könyvek tényleg ütősek, de a kigyúrt hősök ellen semmit sem érnek (max az undead egységek jók, de a gép nem igazán tudja kihasználni a sok fekete könyvet). Hősök ellen durva közvetlen támadó mágia az egyetlen esély: Psychonic Blast, Lightning, Warp Lightning, Doom Bolt, esetleg Ice Bolt stb. A fehér és a fekete könyvek gazdái max. imádkozni tudnak. Ezért veszélyesek a kombók: pl. fehér + kék könyvvel sokkal húzósabb ellenfél tud lenni a gép. Amit nagyon utálok, az egy erős Tauron, full sárga könyvvel (ezért szoktam _én_ lenni Tauron-nal, hehe). A Chaos Rift naggggyon csúnyán mutat a városaimon.

    Még valami: a globális kék varázslatok is nagy kedvencek. A múltkor sikeresen elsütöttem a Time Stop-ot is: onnantól kezdve akár fel is adhatják...:)

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák