-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz stellaz #78799 üzenetére
A beindításkori kis pöffenés normális, a kipuszelepnél folyik le általában picike olaj ami a beindításkor a meleg kipugázzal füstöt eredményez, mivel annyira még nincs meleg, hogy el is égjen ezért csak füstölni fog.
Gyűrűkopásból vagy szelepszár hibából eredő problémánál már sokáig fog füstölni beindítás után és melegen nyelezve vagy nyelezés után elengedve a gázt is fog pöfékelni, az már hibatünet.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #78800 üzenetére
Igazabol 4T-nel jelentos/eszreveheto teljesitmenynovekedest mar csak maximum hengercserevel ersz el.
Sokszor meg egy 125->150-es upgrade utan a gyari karbija is kiszolgalja minimalis utanallitassal.Lehet nagyobb karbit rakni ra, ha nem fog tudni annyi uzemanyag/levego kevereket beszivni amit normalisan el is tud egetni.
Mi a baj a jelenlegivel?
-
NYPD
aktív tag
Ehhez még annyi infó, hogy elvileg a tank rozsdásodik, a karburátor volt tisztítva még március elején azóta szinte napi használatban van. Lehet, hogy a tank miatt máris elkoszolódott a karburátor, és ezért van ez?
Annyit kéne már így is ráköltenem, hogy szinte meg se éri már (2 új gumi + felrakás kb 35k, sajnos előző tulaj borult vele, T szár ferde, ezért egyenesfutása sz*r, bontottan 12-15k + 7k munkadíj, új tank - ha kell - is kb 20-25k)
-
Tamás9x
őstag
válasz nyogo83 #78802 üzenetére
Igazából semmi baja, jól működik, kicsit zörgős, minőségben szeretnék fentebb lépni, amihez esetleg vannak normális pótalkatrészek, jobban lehet finomhangolni, nem kopik szét, nem akad fel az úszó... tű is van hozzá esetleg több és nem nekem kell csiszolni.
28-ig elméletileg engedi a hengerfej, de már minek...
Megnyugtatna a tudat, hogy ha valami elszáll, elhagyom akkor van még a polcon belőle.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #78804 üzenetére
Ertem.
Igazabol akkor lehet megprobalhatsz egy Mikuni PD26-os karbit. Annyiban masabb a PWK-hoz kepest, hogy ez mar CV-s, nem siktolattyus.
80-as evek vege 90-es evek elejetol ezzel a karbival szereltek evtizedekig az osszes Suzuki 125 TU/GN/GS blokkot, illetve mas gyartok motorjat amibe a Suzuki eloszeretettel adta az eroforrast.
Nem utolso sorban mivel egy megbizhato konfig volt, nagyon sok kinai ezt a blokkot masolta es ezt a karbit is.Szoval ha kell, akkor meg ma is kapsz hozza boven eredeti Suzuki, de barmilyen minosegibb utangyartott alkatreszt is.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #78806 üzenetére
Passz.
De ha nem is sikerul, akkor se kell aggodni ha egy masolatot vesz, mert az csak egy "kasztni".
A lenyeget a belseje adja: a fuvokak, az emulzios cso, a tolattyu+membran, tuszelep,feszek, uszo, stb.
Ezekbol mindbol letezik rengeteg jominosegu, akar gyari is. -
Tamás9x
őstag
Köszönöm, amíg ez "elkopik" addig van időm beszerezni.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
norbert1998
veterán
válasz Repsol600 #78722 üzenetére
No, a szivatót nem szedtem még szét, mert azóta megemberelte magát, első rúgásra indul...
(aki nem tudja, AM6, CPI SM50)
Viszont az istenért sem akar kiforogni, 6-7 ezer fölé. Üresben sem, sebességben sem. Egyesben kb csak bólogatok, mintha kockás lenne a benzin, pedig új. Mikor beraktam ezt a BPR6ES gyertyát, egy darabig jó volt, aztán most megint nem jó.
Gond nélkül dagonyáztam vele a mai vihar után a földúton, 6000 alatt vígan közledik, és nem is érzek problémát abban, ahogy húz, viszont mégsem hajlandó fölé menni.
Előtte egy másik BPR6ES gyetya volt benne, azzal is ezt csinálta. Arra gyanakodtam, hogy beázott a gyújtás mosáskor, de nemhiszem.
Sőt, talán hidegen jó is, kiforog 12 ezerig (ami persze hidegen nem egészséges), melegen viszont biztosan nem hajlandó.
Most akkor lehet, hogy úgy halt meg a szivató, hogy "szivató" állásban ragadt?
Nem rendeltem hozzá kézit, mert hogy jól indul, kiváló. Ma vettem észre, hogy az utoljára berakott gyertyával is ledadog.Ez a ledadogás amúgy úgy néz ki üresben, hogy első gázadáskor kilő a fordulat 9000-re, visszaesik 4-re, és onnantól 6 és négy között pattog, mintha túráztatnám.
A benzinszint kicsit babrálva lett, a magas szint is okozhatja ezt? Vagy inkább a beragadt szivató? Gertya? Mert most ez használt gyertya, sőt, eddig az összes használt volt, bár a 3 pólusú az majdnem új.
Egy jó fél percig "pattogtattam" a fordulatot, utána a gertyát kivettem, az nedves volt és fekete, de nem korom szinten, de közel sem őzbarna.
1.50-es keverék van benne ugye, az indulás miatt a különolajzást kikötöttem.
-
Repsol600
addikt
válasz norbert1998 #78809 üzenetére
Sokat kap. Vagy karbi beállítás, vagy amit írsz, hogy nyitva van valamennyire a szivató.
-
nod1
csendes tag
Gyárilag van benzinszűrő az Agilitykben. Legalábbis az enyémben van. Elvileg ezt is érdemes cserélni bizonyos időközönként. Tehát ha ez neked megvan, akkor a rozsda nem juthat el a karbiig. Ha nincs, akkor vegyél egy újat, és érdemes megnézni a benzincsövek állapotát is.
Én is egy hasonló hibajelenséggel küzdök, csak nálam tartós sebességnél, folyamatos gázadás mellett van fulladás, de ha megállok, és várok vele, utána megy tovább.
Én azt a tanácsot kaptam innen, hogy alapos karbi takarítással indul a hibafeltárás, szóval neked is ezt javaslom első körben. Aztán érdemes ránézni a kipufogógáz visszavezető csövekre (hengerfejtől indul). Nálam ott több helyen is anyagfolytonossági hiba volt a csöveknél.
A ráköltéshez annyit, hogy gondolj arra, hogy visszajön a benzinen a különbség. -
NYPD
aktív tag
-
stellaz
addikt
Nekem is agility 4T van, én is most cseréltem gumit rajta, mert a gyári hibátlan volt, de elöregedett, kikeményedett. Sajnos használt motornál ezzel számolni kell, de így legalább tuti jó gumi van rajta. Az autón is cserélnem kellett, ez ilyen játék.
Indítás után, amíg megy a szívató, addig tök jó erőben van, utána hidegen viszont nehezen veszi fel a fordulatot. Szerintem ez egyszerűen ilyen, 2 ütemű Piaggom is ezt csinálta. 2-3 km alatt bemelegszik, utána nincs gond.
Egy benzinszűrő csere mondjuk nálam is jó lenne, meg is vettem, de nem tudtam lehúzni a zéger gyűrűt a csőről aztán nem szarakodtam vele tovább.Más kérdés: ebbe a motorba milyen benyát érdemes? A prémium 95-ös ÖMW-t szoktam bele tenni, szerintem már ebben sincs annyi etanhol. A 100+ oktánosnak van értelme?
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Átalakításról valakinek tapasztalat? Konkrétan a régi Sr villáit gondoltam hogy az Amico alá teszem. Kicsit jobb lenne nagyobb kerekekkel. Láttam hogy többen hátra feldobták az Sr kereket de elől maradt a virsli. Az rém bugyuta. Egybe nem fér be a kerék, gondolom amiatt, a rallyét mellé próbáltam. A fejidom ugyan az, ergo a kormány is. Mi számít még?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Tamás9x
őstag
4T-nél mostanában kezd előjönni egy olyan hiba, hogy berúgókarral ha indítanám akkor folyamatosan csak átforog mindennemű ellenállás nélkül, mintha felragadna valamelyik szelep, aztán egyszer csak megjön a kompresszió, és rúgható, néha nagyobb ellenállással, néha kisebbel. Első indítások, is érdekesek reggelente, püffög pattog visszagyújtana a szívócsonkba.
2-3 hónapja a szelephézag még tökéletes volt, akkor is játszotta egyszer-kétszer, de sokkal nagyobb ellenállása volt rúgáskor, létezik, hogy feltapad a gyűrű, esetleg a szeleppel van valami gond?https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #78822 üzenetére
Inkabb szelepre tippelnek, ha vissza is tud durrogni a szivocsonkba.
Ha jo a szelephezag, akkor azt kellene megnezni, hogy nem tud-e szorulni a himba a tengelyen, vagy nincs-e valami mechanikai problema, ami miatt nem zar rendesen.
Nyomorudas vagy vezermutengelyes vezerlesu?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Vas tankra nekem az vált be,hogy citromsavval kimarattam fémtisztára a belsejét. Utána két komponensű felületvédelem vékonyan és híg festékkel, úgy hamarabb megszárad talán. Illetve egy papírbetétes szűrő mindig van, az jobb a műanyag hálós fajtánál. 95 benzin akkor lenne probléma, ha sokat állna, de ha van közelben Auchan, az ottani 98-cal lehet tenni egy próbát, az etanol elkerülése végett.
[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
Sziasztok!
Kymco Agility 50 4T, 8400 km van benne. Eddig teljesen jól működött, de tegnap egyik percről a másikra elment az alapjárat, hidegen is, melegen is. Ahogy leesik a fordulat, azonnal leáll. Amúgy indul, megy hibátlanul.
Egyrészt mi lehet a baj? Másrészt hol tudok esetleg állítani az alapjáraton, hátha az segítene, vagy legalább átmenetileg. Elég nehéz így motorozni. -
#89309696
törölt tag
Az normális, hogy 10Km nyelezés után a variátordekni forró? Mármint meg tudom fogni, de csak pár másodpercre. Ez ilyen 50-60 fok lehet. Ekkora hőt termelne a szíj vagy a blokk hője fut végig az alu elemeken?
-
SoulReaver
veterán
válasz #89309696 #78831 üzenetére
Simán.
Mi haverokkal össze hasonlítottuk a hőmérsékletet, nekem top hűtött deknim van, nekik sima dekni és kb 10 fokkal volt hűvösebb az enyém, mivel jár benne a levegő.
Szoktak lyukat fúrni az elejébe ahol a variátor lapátok vannak, és hátra ahol a kuplung harang. Kb 10mm átmérő elég. Többet is fúrhatsz.
-
#89309696
törölt tag
válasz SoulReaver #78832 üzenetére
Gyárilag is van szellőzője, elől egy kis bevezető, hátrébb alul meg egy kivezető. Ki is pucoltam mikor görgőt cseréltem. Ezek szerint normális, ha ilyen meleg.
-
#89309696
törölt tag
válasz SoulReaver #78834 üzenetére
Keeway Focus, ez a kínai fekvő Minarelli. Ahogy nézem ez készült zárt és nyitott deknivel is, akkor én szerencsés vagyok.
A Giannelli Go kipu 3 hét után a tartókonzolja hegesztéseinél, a leömlőnél ahol hajtva és hegesztve van, illetve hátul a kipuvégnél lévő szűkítő körbehegesztése is rozsdásodik. Oké, hogy csillaggarázs, de ez rendben van vagy ennyire alsó-középkategóriás termék?
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Me lecseréltem a hajtómű olajat. Amikor a 3 decis pohárból még folyt kifele amit alá tettem akkor kicsit néztem Valahol fél liter környékén lehetett 😂
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Rivaul
addikt
1.1 kellene hivatalosan. Én azt hittem ennyit be sem fogad a motor amennyi lejött. Hirtelen el is bizonytalanodtam a ccm/dl átváltásban 😅Még jó hogy volt eszem és nem az ajtó előtti fedett helyen álltam neki ahol szoktam szerelni, hanem inkabb kivittem a kertbe a murvás beállóra. Nem bízták a véletlenre.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SoulReaver #78836 üzenetére
Fel tud annyira melegedni, hogy ráégjen a hőálló? Mármint féknyeregre pl Hammerite bőven elég, ha nem jár Hungaroringre az ember
-
SoulReaver
veterán
válasz molnarpeter #78845 üzenetére
Pont egy hammerite-ot említettek, hogy jó kipufogóra.
-
Tamás9x
őstag
Egy galvanizálás esetleg? Nincs az a festék ami megmaradna egy kipufogó könyökön, dobon még talán.
https://www.youtube.com/@kisstontour
Új hozzászólás Aktív témák
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen