-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
sc_zsolt
friss újonc
Sziaszok!
Segítséget szeretnék kérni egy Piaggi Liberty 50 AC2T '98 -al kapcsolatban.
Karburátort gyári Webernek nézem, kipu Leo Vince SP3.
A robogó egy pincében állt legalább 7 évet, mert nem tudták életre kelteni, és előtte is hol ment, hol nem. Így került hozzám.
Most már szépen indul, alapjáraton, részterhelésen stabil, megy, amíg benzin van a tankban.Teljes gázon viszont először szépen kiforog, majd 1-2 km múlva elkezd gyengülni, végül leáll. Nem teljesen pöccre, de fél percen belül újraindul.
Arra gyanakszom, hogy elfogy a benzin az úszóházból.
Kiiktattam a vákuumos benzincsapot, hátha az nem ereszt át megfelelően, de a hiba megmaradt.Gyertya kép szép (legalábbis nekem tetszik) súber tű középről eggyel leeresztve.
Az úszó nyelve műanyag, azt nem tudom, hogy lehetne állítani.
Van ilyen tapasztalatotok, ötletetek, hogy merre tovább?
Előre is köszi,
Zsolt[ Szerkesztve ]
-
CartmanLand0
senior tag
Sajna még mindig nem tökéletes a karbi hangolás, viszont készítettem egy videót, ahol hallható az alapjárat. Nemrég fel lett ujitva a gép, kapott uj csapágyakat is a főtengely, tűgörgőt is cseréltek benne. Maradt viszont egy csörgő hang, amit a szerelő sem tudott megmagyarázni. Ez javitás előtt is megvolt, utána is megmaradt. Hidegen egy kis gombnyomásra indul most, melegen kell neki egy pici gáz ... Gondolom ha beállitom a megfelelő keverél arányt ez megszünik.
Itt a videó :
link[ Szerkesztve ]
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sc_zsolt #79951 üzenetére
Ha az uszoszint jo(oldalra forditva a karbit, pont parhuzamos az uszo amikor bezar a tuszelep) akkor azt nem piszkalnam.
A karbitol a tankig 1 cso van megszakitas nelkul? Probald meg kicserelni, hatha az evek alatt megette a benzin es beszukult. A masik, hogy a tankba ami megy csap/csonk(7-es) annak a tankba meno resze szuros. Probald meg kiszedni es alaposan eltakaritani, kifujkalni a csoveket. -
sc_zsolt
friss újonc
válasz nyogo83 #79953 üzenetére
Szia,
a benzin cső új, a vákuumos csap és a szűrő jelenleg nincs a rendszerben.
Fejtsd ki légyszi bővebben, amit az úszó szintről írtál!
Ha állítani kellene rajta, azt hogy lehet ennél a típusnál?
Itt a tűszelep vége műanyag fülek közé van beakasztva.Lehetséges, hogy a tűszelep nem enged át elég üzemanyagot akkor sem, ha nyitva van? Léteznek különböző térfogat áramra készült tűszelepek?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sc_zsolt #79954 üzenetére
Ha muanyag a fule akkor nem is igazan igenye alitast, illetve nem is lehet rossz a benzinszint, hacsak nem vetemedett el.
Karbit az oldalara forditod ugy, hogy az uszo fuggolegesen legyen. Amikor az uszo parhuzamost zar be a karbi hazaval, akkor eppenhogy csak a tuszelephez kell ernie a nyelvenek, tehat akkor fog zarni.Tuszelepbol/feszekbol nincsenek kulonbozo meretek adott karbihoz.
Gondolom a karbi az utolso alkatreszig szet lett szedve es eltakaritva?(kitekert fuvokakkal, stb)
Ha kozvetlenul egy palackbol ejtotartalyosan megetetve a karbit is elfogy a benzin, akkor tenyleg a benzinszint marad hibanak.
Bar nagy szazalekban en inkabb nem tokeletesen zaro tuszelepet, illetve magas benzinszinttel kuszkodo karbit szoktam latni sok-sok eves allas utan. -
SoulReaver
veterán
válasz CartmanLand0 #79952 üzenetére
Nekem is csörgött valami a gyújtás felől. Levettem a vízpumpat megszűnt... Szétszedtem a vízpumpát, csapágyak jók, lapátok nem töröttek, szimering is a helyén... A kis propeller tengelyének csapszegje kotyog és a műanyag kerékkel együtt adnak ilyen csörgő hangot..
-
CartmanLand0
senior tag
válasz SoulReaver #79957 üzenetére
Nekem is onnan jön. Remélem csak az adja ki a hangot. Kedden majd belövöm a karbit is, mivel még nem csináltam igy nem igazán éreztem még rá.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
-
sc_zsolt
friss újonc
válasz CartmanLand0 #79959 üzenetére
A tanksapka sajnos nem játszik, az biztos jó.
A tűszelep fészkét tisztítottam, kiszerelt tűszeleppel nyomtam át rajta fecskendővel alkoholt.
Van más/jobb módszer a tisztításra? -
nyogo83
Topikgazda
válasz SoulReaver #79960 üzenetére
Probald meg megpucolni (esetleg lang felett kiegetni) a gyertyat, mert azert elegge kormos volt elotte, hogy rendes kepet mutasson.
Amugy ez mar kezd normalisnak tunni, innen lehet a kovetkezo lepes, hogy a tut probalod majd feljebb rakni, ha gyertya szegenyes kevereket mutatna. -
nyogo83
Topikgazda
-
BullKill94
újonc
válasz Rivaul #79643 üzenetére
Naaa, megjött a szerelőtöl a moci, hát mint utólag kiderült új dugattyú volt, nem volt bejáratva, nekem meg persze nem szólt az eladó, megszorult szegény csórikám
Szóval összességében nagyobb volt a gond mint hittem
de most jön-megy, csak óvatosan kell vele!
Soha nem veszítek, vagy nyerek, vagy tanulok!
-
Zoli bácsi
őstag
Megkérdeztem a szervizt (Győr), hogy vihetném-e hozzájuk a robogót ezres szervizre, és megvárható-e. Már időpontot is adtak, hogy beírjanak-e, szeptember 3.-ra, de mondtam, mentőknél dolgozom, nincs még szeptemberi beosztás, erre majd visszatérünk.
Írták hogy 3 órás munka. Meglepődtem, azt hittem egy olajcsere és kész.
Mit ellenőriznek még ilyenkor, szelephézagot talán?
Piaggio Liberty 125. -
Rivaul
addikt
válasz BullKill94 #79965 üzenetére
Nah igen, azzal nem lehet mit kezdeni ha nem szólnak Ettől függetlenül amiket írtam cserélgesd ki ha nem lettek. Érzéssel bejáratod aztán sokáig zötyöghettek.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #79966 üzenetére
Hát, szerintem eleve az olajcserére is rászámolnak vagy 2 órát, amíg lehül kézmelegre.
Nem fognak egyből nekiállni.
(pl. simán lehet, hogy a tűzforró blokkból ha kitekered a nívópálcát, akkor eldeformálódik, mint ahogy nálam is az volt a CG125-nél) -
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #79966 üzenetére
Minden motorhoz van a service manualjaban egy tablazat, hogy adott km-nel mi az miket cserelni/ellenorizni kell. Az mas kerdes, hogy egy szerviz csak ora alapjan kiszamlazza, vagy vegig is megy rajta.
A Libertynel 1000 Km-es szervizben a kovetkezok lennenek: motorolaj es hajtomuolaj csere, fekek/fekbetetek/fekfolyadek ellenorzese, fekkarok/gaz ellenorzese, kormanycsapagy ellenorzese, elektromos rendszer es akksi ellenorzese, gumik ellenorzese.
Na most amit ellenorzes cimszo alatt felsoroltam, tippelhetsz egy tetszoleges szamot percekben, mennyit vesz igenybe. Kb ez a fekez megfeleloen, van benne folyadek, nem szorul/log a kormanycsapagy megmozditasra, vilagit/dudal, ramerve az akksira van toltes.
De ha ennyi norma ora van nekik kiirva az 1000-es szervizre, akkor ennyit kell elszamolniuk, amugy kb csak egy szimpla olajcsere az egesz(normalis szerelo a felsorolt dolgokra amugy is alapbol ranez, barmiert mesz hozza).
-
Tamás9x
őstag
2002 aeroxba tud valaki ajánlani egy aránylag vetítéshelyes led-et? Első fényszóróba BA20D helyére.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
Köszönöm szépen.
Megint meglepődtem, írtam nekik hogy a szerviz alkalmával kérnék egy oldalkitámasztó felszerelést is. Bekérték az alvázszámot, és azt írták hogy nincs még a 2019-es évjárathoz....Meglepődtem, mert azt hittem pár éve volt ráncfelvarrás, mióta háromszelepes blokkal meg ABS-el jönnek . Na ezt az ABS-t sem próbáltam soha.......Mondjuk kocsinál is vagy öt éve lehetett mikor akkorát fékeltem hogy éreztem a működését.... -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #79971 üzenetére
Én sem próbáltam még, pedig ez azon kevés új generációs fejlesztések, aminek tényleg van értelme. Meg a kanyar-ABS is jó találmány.
A 25 fajta hátsó gátló, kormányról vezérelt állítási lehetőség, meg satöbbi marhaságok szerintem is feleslegesek.Legjobbak azok a fejlesztések, amik arra szolgálnak, hogy az amúgy már vezethetetlen kategóriába tartozó motorok (150 LE felett mondjuk) ne legyenek a saját tulajdonosukra nézve - legalább az első száz méteren - halálosak. :-)
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #79950 üzenetére
Hétvégén lesz időm ránézni, akkor tüzetesebben átvizsgálom a műszert. Főtengelycsapágyból SKF és Koyo C4-et néztem (nem tudom mennyivel jobb/rosszabb), de gyanúm egyre inkább abba az irányba terelődik hogy nem az lesz a hiba. Eleve a futott km sem erre utal (főtengely anyacsavarján gyári jelzőfesték), én bontottam először a variátort. Másrészt gázadásra eltűnik a hang, és nincs súrlódó, kúszóló zaja, vagy semmi olyasmi ami a nagybetűs hibára utal. Eleve már régebben volt egy apró, pici zörgő hangja alapjáraton, de mintha kuplung felől jött volna (ott minimálisan kotyog), talán onnan jöhet most is a hang (mivel azon kívül új görgőket, szíjat csúszkákat kapott). Ha mégis bontásra kerülne a sor, (minimum) mindenképp kapna új gyűrűket, csapágyakat. Dugó, főtengely viszont biztos vagyok benne hogy patent állapotban van. Szerelőből is keresni kell igényeset/korrektet, sok a kókány, ez a motor pedig nem azt érdemli.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
CyberMarci
újonc
Sziasztok. Nekem adott egy féldecis derbi senda turmixgépem és az elején amikor be indítom és el akarok indulni akkor le álla motor, utána megy rendesen de amint fbe melegedik a motor akkor elkezd réngatni és alig menni majd aegy pár perc leforgása alatt ezt is kinövi. Mi lehet a probléma? Túl sűrű keverék vagy pont nem kap eleget? a karburátoron a a kis pecek felülről a másodikban van, átraktam már máshova de úgy kb elindulni se lehetett vele. Mi lehet a probléma? A válaszokat előre is köszi
-
macilaci78
nagyúr
válasz CyberMarci #79974 üzenetére
Féldecis turmixgép, feleségemmel ezen röhögünk. :R
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tothgera30 #79973 üzenetére
SKF-el en az elmult 1-2 evben ovatos szoktam lenni, csak ha nem valami uber tuti helyrol lehet beszerezni.
kb 15-20 evig amibe csak lehetett azt hasznaltam, viszont vagy 2 eve sorozatban belefutottam rengeteg rossz minosegu csapagyba toluk, amik par km utan vallalhatatlanok voltak. Eloszor azt hittem beszivtam valami hamissal (pedig kulonbozo helyekrol volt, raadasul Unix/Bardi/Kauffer stb helyekrol), de miutan tobb autoszerelo es motorszerelo ismerostol ugyanezeket a tapasztalatokat hallottam, meglepett.
Most nem akarok hulyeseget irni, de talan a bulgar/roman gyartasbol erkezo darabok amik nem eppen ugyanazon a szinvonalon vannak mint a sved/nemet es az utobbi evekben abbol a ket orszagbol erkezik elsosorban a nagy szazaleka a kereskedokhoz. A hamisitasrol nem is beszelve, amivel az SKF is tisztaban van
C3 vs C4 : ez a jeloles a csapagy radialis csapagyhezag/illesztesi hezag meretet jelzi(C2 normalnal kisebb,C nelkuli a normal, C3 normalnal nagyobb, C4 nagyobb mint a C3, stb). Tudni kellene a jelenlegi fotengelycsapagy gyari szamat, mert abbol kiderulne, hogy jeloles nelkuli, vagy C3 kell-e vagy C4. Nincs olyan, hogy ez a jobb vagy az, hanem a gyarihoz hasonlo csapagyhezagut kell valasztani.
Akkor szoktak nagyobb illesztesi hezagot alkalmazni, ha magasabb fordulatot akarnak elerni, illetve belekalkulalva a melegedest es az ezzel csokkeno illesztesi hezagot(ne szoruljon meg).
Vagy amikor nem sikerul tokeletesre a fotengelycentir es normal csapaggyal picit ut a fotengelyMindenkepp nezd meg, mert 2T-nel nagyon felre tud vinni akar egy szabadonfuto vagy persely zorges is a csapagyossag iranyaba, nem annyira egyertelmu mint egy 4T-nel.
-
szkink
aktív tag
Hali.Van egy F10-em,röviden annyit róla,hogy rá vágtam egy csomó pénzt (már bánom kicsit) és egy gyenge fos lett belőle,a szét kopott cuccokkal 75-80km volt a vége,most meg alig megy 50-et és a kisebb emelkedőkön 30-al alig visz fel.Na ezt megunva,kérnék pár tippet tőletek márkára,típusra,amire lecserélném.Első sorban új 50-es robogók érdekelnének 300-350k árban,használt is szóba jöhet,nyilván olcsóbban.
Amire kellene,melóba járás egész évben,tehát induljon nekem rendesen a hidegben is,ne hagyjon cserbe ha előzni kell,esetleges szervizelés esetén legyen költség hatékony,tuningra nincs szükségem,legyen megbízható.Előre is köszi. -
Tothgera30
Ármester
válasz nyogo83 #79976 üzenetére
Korábban én is hallottam negatívat az SKF-ről, de gondoltam olyan mint az NGK, hogy sok a hamisítvány, vagy aftermarket gyártó.
Gyárilag 25mmx52mmx15mm-es főtengelycsapágyakat, tűgörgőnek pedig 14mmx18mmx17mm-es méreteket ír, de más adat nem nagyon található. Tuning cuccoknál ragaszkodnak a C4-hez, viszont ez talán 8700-8800rpm körül forog maximum, tehát nem hinném hogy indokolt (esetleg a hőterhelés miatt, de az sem vészes).
#79977 szkink: Minarelli/Piaggio blokkos robogókkal nem rúghatsz mellé. Szerintem a Liberty, Scarabeo vonal nem elveszett ötlet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
szkink
aktív tag
válasz Tothgera30 #79978 üzenetére
Köszi.Elég nagypapás mind a kettő,és végsebességben sem bajnokok,nem tudom mit szólnak egy előzéshez az 50-es végseb-el,ennyit tud az f10 is.
-
DJGABI
addikt
válasz szkink #79979 üzenetére
AM6-ot meg Aerox-ot kivéve melyik van kihegyezve? Meg a 80-at mivel mérted, órája szerint? Mert akkor jó az 70-nek is. Fojtások eltávolítás után 60-70-et szerintem kb bármelyik tud. Lehet hogy nagypapisak, de nagy kerék miatt legkényelmesebb gépek. Suli előtt vagánykodni nyilván nem ezekkel fogsz.
(#79978) Tothgera30 úgy olvasom F10 is Minarelli. Egy hozzáértő szerelővel nem lenne egyszerűbb azt rendbe tetetnie, mint még egy betegágyat venni?
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Tothgera30
Ármester
válasz szkink #79979 üzenetére
Ahogy érzed, egy gyári 50ccm-es kiszedett fojtásokkal 70km/h körüli végsebességet tud.
#79980 DJGABI: Miért venne betegágyat? Nem aprópénzből kell vadászni. Az F10-nek kicsi a kereke. De ha valaki arra izgul, az rövid Minarelli, fel lehet újítani.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Topikgazda
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sityupityu #79985 üzenetére
+1, töredéke lenne szerelőt cserélni, mint gépet vagy akár visszaépíteni működőre, és a többi cuccot eladni.
-
szkink
aktív tag
válasz sityupityu #79985 üzenetére
Igen most ezen dolgozom,mert nem hagy nyugodni engem sem a dolog,csak nehéz találni hozzáértőt a közelemben (Szfvár)
(#79986) molnarpeter : Ha látnád a régi alkatrészeket nem ezt írnád
[ Szerkesztve ]
-
-
CartmanLand0
senior tag
A keverék beállítása befolyásolja az indítást ? Gondolok itt arra , hogy inditásnál pici gázt kell húzni neki. Mikor megvettem csak behuztam a féket megnyomtam a gombot és röffent is. Utána a szerelő állitgatta, meg ugye fel lett újitva, szóval hangolni kellett még. Levegő csavaron állitottam, jónak tünik az inditást leszámitva ... Vagy jó igy is? Karbi egyébként tiszta, más gondom jelenleg nincs vele.
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
KTMHobby3
tag
Abban a ledes "izzóban", amiről feltettem a képet, ha jól megnézed, 2 led van, egyik előrébb, másik hátrébb. Ezért van egy alacsonyabb és egy magasabb vetítési képe az aszfaltra. Az utóbbi a reflektor. Amikor a reflektorra kapcsolok, a tompított kialszik és fordítva is így van.
-
-
KTMHobby3
tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Egy ismerősöm megkért hogy kérdezzem meg Tőletek (tud róla hogy én is írogatok a fórumra), hogy az eladó sorba került Gilera Runner 125 2T motorjáért, mennyi lenne a reális ár. Nem akar keresni rajta, csak azt szeretné, ha annyit kapna érte, amit valóban ér. Mindennapos használatban van. Törés nincs rajta sehol. A műszakija még 1 évig érvényes. 63 ezer km-nél teljes motorgenerált kapott, most annyi van benne, amit a km-óra mutat. Mivel én ehhez nem értek, ezért kérem a segítségeteket. Válaszaitokat előre is köszönöm.
Pár kép a motorról:
-
nyogo83
Topikgazda
válasz SoulReaver #79995 üzenetére
Ez eleg szegeny keverek, probald meg, hogy kozepre teszed gyurut a tun.
Kell neki azert melegen jopar nyelgazas kor, mire a gyertyan rendesen latszodik, mi is a helyzet.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen