-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
válasz tothferenc #79750 üzenetére
Igen, abba. A choi merev vazas...
Kimondottan baj nem volt vele, tehat meghibasodva nem volt.
Motorozas kozben sem volt rossz... Ameddig nem ult valaki mogem. Ahogy felult egy vekonyabb kiscsaj(pl 53kg, 178cm), onnantol kezdve minden valtasnal himbalozott a motor. Jo, igyis elgurultam egy hetvege alatt ~350km-t utassal. De a himbalozas, es az, hogy allandoan racsusztam a tankra, majd a golyoimon volt az egesz tomegem miatta, nem volt valami kenyelmes, minden elindulast kovetoen helyezkedni...
Szoval a gyarin semmit sem lehetett allitani.
A mostanin: Allithato a motor magassaga: gyarihoz merten 5-5mm-el feljebb, vagy lejebb. Az a fel cm nem sok leirva, viszont a motor hatuljan, es az ulesen mar nem fel cm van a hatso villa-farokidom szog miatt, hanem sok cm. Szemmel is lathato lett az ultetes. Szerenycsere menet kozben nem lett tole iranyithatattlan, sot eszre sem venni, viszont szogben annyival maskepp all, hogy a tankra nem fogok mar annyiszor elorecsuszni.
A kovetkezo allitasi lehetosegek: Rugoero, es csillapitas. Rugoerot beallitani szenvedes, alig ferni hozza. A csillapitast nagyon konnyu tekerni, es kezzel hozza is ferni, utas szallitasa eseten 1-2 reteszelesnyi tekeres, es eszreveheto az elteres!Ugy lett belove az egesz rendszer mint a gyari rugostag. Nem puhabb, nem kemenyebb. Tesztkorok alatt is rogton feltunt javulasok: Alacsony fordulaton kanyarban mikor rangat a motor, akkor mar nem himbalozik kozben, joval vezethetobb marad.(bar ez ugye rosszul megvalasztott sebessegfokozatnal van, es ritkan volt amugy is olyen eset)
Fekvorendor, meroleges utfelpuposodas utan nem leng a motor sokaig, kimozogja a hibat, es ennyi, nem jatszik utana hintasat.
A blokk remegese jobban atjon. A labtarton erezni a zizgeset. Ez lehet valakinek pozitiv, de negativ is. Nekem csak szokatlan meg, majd kesobb elvalik mennyire szokom meg. Lehet par nap mulva nemis fogom igy erezni, lehet idegesito lesz.Amit latattlanban gondoltam: Azt hittem, hogy az allitasi dolgokat nem fogom erezni, hiaba lesz kezdo allastol vegallasig tekerve. Erre jott a mrglepi, 1-2 reteszeles, 1-2 menet tekeres, es eg es a fold. Pl finomra allitva egykezzel lelehet nyomni a motor segget. Kemenyre allitva az ullesre ratehenkedve a teljes tomegemmel sem mozdul meg!
Remelem nem lesz rovid eletu, mivel eddig kimondottan elegedett vagyok ezzel! -
Zoli bácsi
őstag
válasz Zoli bácsi #79747 üzenetére
Pontosan 200km-re 4,64 l benzint tudtam tankolni. Felmentem a Kőris hegyre, 130kg vagyok, a mai körrel van 460km a motorban..Elégedett vagyok.
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #79751 üzenetére
A kislányról kérünk képet!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #79753 üzenetére
Kapnam utana az instant kitiltast innen...
-
CyberMarci
újonc
válasz robogo81 #79723 üzenetére
Én ahogy láttam a hűtőből jön ki egy kábel ami nem volt rákötve az elején(el is fojt az összes hűtővizem) de azt ha ráraktam az agyik nagobbik csinkra akkor a másikon jött ki, ez normális? Illetve hogy ha igen akkor azt amelyikből jön a víz azt hova vezessem? és az olajozás helyáre rakjak kábelt? vagy ne?
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #79754 üzenetére
Jöhet privátban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
#89309696
törölt tag
válasz nyogo83 #79738 üzenetére
Akkor az iskola se tudta, ők mondták még anno. Mondjuk ők meg A1B-nek hívták.
Nincs valami korlátozás a végére írva amúgy az A1-nek, hogy B mellé lett vizsgázva? Kint van a motorban a jogsim én most ki nem megyek elolvasni mi van rajta.
Igen, az AM-en kívül már van kézi és automata váltó, mint a kocsiknál is. Viszont én az összes iskolát amit néztem csak váltós motorral oktatott, valószínű nem véletlenül, ahogy autós iskolából is baziritka aki automatával oktat.
Kocsiból nincs mese, de mondjuk én nem bántam volna B125-nél, ha robogón tanulok, mivel azóta se vezettem váltós motort és soha nem is fogok. Kocsiból muszáj, de egyre kevesebb a kéziváltós nálunk, irtom ki a családból a kéziváltós autókat. Már csak munkahelyemen van kézi, de ott is van egy automata már a főnökömet rátukmáltam.
Az emberek 90%-ának krva felesleges a kéziváltó az a nagy valóság.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz energy4ever #79758 üzenetére
Én ezen tanultam.
Sokkal jobban örültem volna egy Piaggio Skipper 125 4T-nek mondjuk vagy bármi hasonlónak, de azt a pár órát meg két vizsgát ki lehetett bírni. Nagyon nem az én világom ezek a fajta motorok, kifejezetten robogós vagyok és nem motoros.
-
energy4ever
addikt
válasz #89309696 #79759 üzenetére
En mar nem tudom min vizsgaztam. Volt TU125X amire befizettem jogsikezdeskor. Erre azzal csak egyszer mehettem. Utana levo alkalmakkor mindig mas motor volt. A kozos csak az volt bennuk, hogy egyforman szar allapotban voltak.
Mindegyik tanulomotor konnyen kezelheto gepezet, kis ivben fordul, nem idomos, eldol alig lesz baja, es kimondottan konnyuek.
Mar megvolt a kis gixxerem mikor csinaltam az A1 kategorias jogsim, azzal is jartam ki... Volt, hogy kaptunk egy NKH-s ellenorzest. Kerdezte az emberke, hogy olyan hozta ki a motort akinek van jogsija. Mondtam, igen. Vegulis B-s jogsim mar akkor is volt.
Csak azert nem az en motorrommal vizsgaztam, mert az tul nagy ivben fordul, es a B125-os A1-nel a rutin tanpalyas, es a forgalmi vizsga egybevan vonva. Nem tudtam volna megcsinalni vele a bolyak kozott a megfordulast, sem a korozest. -
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #79751 üzenetére
Ismeros erzes a himbalozas. Amikor egy hozzam hasonlo tomegu ( 90kg) ul mogottem, es nagyon kiul a motor vegere, ez nalam is jelentkezett. A par mm tudom mennyit szamit tavasszal csinaltattam meg az ulest a Horneten, azota eg es fold a kulonbseg.
Eddig a parom allandoan ram csuszott, es nekem is nyomta a tokomet a tank, de az uj ules semennyire nem csuszik. Volt is meglepettseg, amikor kimentem Bajna-Hereg koze dontogetni, es csak ugy ragadt a nadrag az ulesre.
Aki pedig azt mondja, hogy minden 125-ossel konnyu fordulni/rutinozni, az nem ult meg YBR-125-on. Valami gyalazat 😂i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
energy4ever
addikt
válasz tothferenc #79761 üzenetére
Szerintem pont egy sotetkek YBR-125on vizsgaztam(mert a TU, es a tobbi uzemkeptelen volt ). Mi bajod a YBR-rel?
Szerintem tanulomotornak az is idealis. Teljesitmenye 0, konnyu, ha eldol csomo helyen van rajta fogas visszaallitani. Szel nem kap bele, kis ivben fordul, stb.[ Szerkesztve ]
-
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #79762 üzenetére
En mocskosul utaltam, azt a villaszoget nem tudtam megszokni. Rohadt nehezen manovereztem vele. 1 orat szoptam a 125-ossel, utana meg ultem az az ER-6N-re. 😂
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
L4ller
tag
Sziasztok,
Vasarnap lettem uj gazdaja egy kis Yamaha JOG-nak.
A motor foglalkozos lesz, es mivel elso motorom eletemben, hat biztosan lesznek kerdeseim.
Alvazszam es a matricak alapjan 3RY, ismertebb neven Artistic Specs.
A blokkon nincs motorkod, sem szam, a beazonositas ketseges.
Az idomok kozul az eddigi olvasgatasok alapjan 3KJ-t kell keressek.
Masfel ev allas utan benzinnel feltoltve 4-5 rugasra indult.
Tegnap szetboritottam, amennyire mertem, megkezdodhet a felujitas. Motorikusan jo allapotban van, ero van.
Az elso amit mar kiszurtam, hogy a testkabel le van szakadva az oninditorol, ez ma javitasra kerul.
Teljesen, vazig szet szeretnem szedni, mivel az elozo tulaj hagyott nekem par erdekesseget kendacsolas teren. Az akkumulator tarto ki van fureszelve, hogy az olcsobb akksi beferjen, a gyari akksira meno kabelek levagva, beletoldva, tolto aljzatot probalt kialakitani, a csomagterbe vezetve, a gyari kivagas melle lyuk furva, kotegelovel felrakva a letort csuszkaju idomok, stb...
A kerdesem, honnet erdemes hozza alkatreszeket vennem, valamint hogy tudtok-e megbizhato bontost.
A legfontosabb jelenleg az ulest tarto sisaktartos csomagtarto muanyag elem beszerzese lenne, a tobbit ugy lattam ossze lehet vadaszni hozza.
Nem lesz kis munka, es kell is ra forditani, de egyszerelunk, ezt vegig szeretnem vinni.
Mellekelek par kepet.Kivancsi vagyok a velemenyekre, tapasztalataitokra, tippekre, hasznalati utmutatora, service manualra, mindenre, ami kapcsolodik.
A vegleges vtozat terveim szerint kapna uj variatort, kuplunggal, kevlar szijjal. Kulsoleg uj idomok, uj lampaburak, es a taposo kivetelevel korbe feher karbon foliazas. A felnik homokozva, festve lesznek vmi szep, nem bohocos szinre.
Kap uj kiput is. Motort nem szeretnem tuningolni, eleg ez a teljesitmeny.
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]"Csak a Puffin ad nekem erőt és mindent lebíró akaratot."
-
DJGABI
addikt
válasz energy4ever #79760 üzenetére
Ritmó? Legalábbis mi is ilyen szutyukikon vezetünk. Az egyiknek nagyon hulladék a váltója, fél órát kell habverőzni mire megvan az üres. Nekem mondjuk tetszik, elég fürge, oké váltósban csak Simsonhoz tudom hasonlítani. A 125-ösöm meg már kb kikopott az emlékeimből, városban nem rosszak, a nagy kerék is tök jó, csak hát pakolni nem lehet bele, magamnak nem vennék ilyet.
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Pfiucska
aktív tag
válasz #89309696 #79727 üzenetére
Ctrl+c ctrl+v a nagymotorosbol:
50k-ra volt kiirva. 1 alkalom (2+1ora) amibol 2 alkalom lett mert az elso oran vegig rutinpalyazni kellett mert tobben voltunk es nyilván nem hagyja oket ott. Masodik alkalom forgalom.
1. Vizsga, 1 perc utan buktam meg a 2. iranyjelzesemnel mert "tul sokaig indexeltem." ok.
2. Vizsga elott kerdezte, h atakarok-e most menni mert ha igen akkor kene egy kis tamogatas.. ok. Persze atmentem es megkérdeztem, hogy elso alkalommal is ez volt a hianyossag vagy tenyleg volt valami nagy hibam? Nem-nem dehogy volt baj csak hat tudod penzbol elunk mi is...
Ja es annyi meg, hogy nyaralasrol kellett hazaugranom a 2. Vizsga miatt... :)iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
CartmanLand0
senior tag
Milyen kiput ajánlanátok 80as Quartzhoz ? Lecserélném idővel a gyárit :)
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
suste
veterán
válasz #89309696 #79727 üzenetére
Csak ugye maga a motor 3x annyiba kerül
Ezzel nem értek egyet.
Új árakat nézve sem és használtat nézve sem.
300K-ért már nagyon jó használt 125-öseket kapsz, és normális 50-est nem kapsz 200K alatt. (Olyanról van szó, amire ráülsz és mész, nem kell buherálni )
Persze kapsz 100K alatt leharcolt 50-est, de 125-öst is.Én 200K-ért számíttattam be a Benelli Velvet 125-ösömet (levegős, karbis!), új michelin gumikkal és friss műszakival. Ha valaki 300K-ért elviszi tőlük azzal is nagyon jól jár.
-
hegyvarig
csendes újonc
írtam még pár hete, hogy nagyon hangos lett az idők során az Aeroxom, viszont patikának tűnt benne a gyapot, és valaki azt válaszolta, hogy hiába tűnik annak, el lehetnek tömődve a "pórusai", cseréljem ki. így is tettem, és jó is lett teljesen ----- két hétre. most megint iszonyat hangos, lehetséges, hogy két hét alatt eltömődjön? van különbség gyapot és gyapot között? sok lehet az olaj amit beleöntök és nem ég el? mi a here lehet a baj?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz hegyvarig #79771 üzenetére
Milyen gyapotot hasznalsz? Sima tozeggyapot/uveggyapot amit epitoiparban hasznalnak, nem a legtokeletesebb megoldas, speci kipufogo gyapot kell bele.
Ha te kevered az olajat a benzinbe, akkor kerdes, hogy milyen aranyban, illetve milyen olajat. Ha tul sok az olaj, akkor az azert a gyertyakepen is latszodik, raadasul nem tudja rendesen elegetni, lerakodik mindenhova. Plusz eleg rendesen kek fustot is general.
-
hegyvarig
csendes újonc
válasz nyogo83 #79772 üzenetére
sracingben vettem rendes kipufogógyapotot, szóval azzal elvileg nem lehetne probléma. 4 liter benzinhez keverek 1 deci Motul Scooter Power-t, és a kipufogón meg is jelenik mindig az olajfolt, amit kilő magából, de amikor rákérdeztem egy szerelőnél, azt mondta, hogy inkább több legyen az olaj, mint kevesebb...
-
nyogo83
Topikgazda
válasz hegyvarig #79773 üzenetére
Akkor gyapot pipa, meg a kb 1:40-es keverek is pipa, nem veszes.
Plusz meg az olajjal sincs gond, az egyik robogomba en is ezt hasznalok.
Amugy lehetseges, hogy szimplan csak tomesnel voltal tul "ovatos" es lehetett volna meg tomorebbre tomni.Rovid tavokat maszkalsz vele?
[ Szerkesztve ]
-
SoulReaver
veterán
Debrecenben ismer valaki megbízható kárpitost? Az aeroxnak szeretnék valami kényelmesebb bélést meg egyedibb huzatot az ülésbe/re.
MÁS:
Bukó tartóba kreáltam egy kis karbi bizgerélő ajtót...
Természetesen zárható.
Meguntam, hogy le kell bontani a fél motort, ha kicsit babrálni kell valamit.
[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz SoulReaver #79775 üzenetére
Olyan sokat szívsz a karbival hogy kellett az az ajtó??
-
tothferenc
senior tag
válasz SoulReaver #79775 üzenetére
Szabo Karpit. Hornetes csopiban sokan dicserik.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
hegyvarig
csendes újonc
válasz nyogo83 #79774 üzenetére
már így is alig bírtam visszatolni a cuccost, szóval nem értem főleg azt, hogy hogy lehet az, hogy a csere után olyan lesz mint "új korában", aztán két hét alatt elmúlik a hatás. gyapot és gyapot között is lehet különbség? lehet valami drágábbat kellene kipróbálnom?
a kipufogón lévő olajfolt normális egyébként? városon belül járkálok csak, egyszerre ilyen 5-15 perceket.
köszi!
-
SoulReaver
veterán
válasz perge666 #79776 üzenetére
Sajna a szerelőkben nem bízok, így magamnak állítgatom, de minden rendben van, csak nekem ez a 30db idom csavar kitekerés, vissza tekerés sok... Plusz a légtelenítő csavar is a henger tetején van innen nézve, és ahhoz is könnyebb hozzá férnem így.
(#79777) tothferenc
Köszi szépen! Utána nézek. -
Rivaul
addikt
válasz SoulReaver #79775 üzenetére
Tökéletesen megértelek. Ha megnézed akkor az összes komolyabb roxnak vágva van az ülése. Én is vágtam. Ilyen egy elcseszetten szerelhető motort a föld nem hordott a hátán...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Topikgazda
válasz SoulReaver #79775 üzenetére
Megértem és teljesen jó ötletnek tartok én is, sok hasonló robogón csinálnak ilyesmi kis ajtót e célból. Pláne ahol tuning van...ott szinte "kötelező".
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Runner_fxr
Ármester
A tapasztalt robogós szakikat kérdezném! Tudtok e ajánlani nekem valami szakirodalmat, illetve feltétlen szükséges szerszámokat robogó szereléshez? Kerékpárokhoz elég jól értek, de a motort mindig szerelőhöz vittem, viszont szívesen tanulgatnám ezt is. Van egy rendes műhelyem, ahol a bringákat szerelem. Van egy 8bar-os, 50l-es levegő kompresszorom, ez elegendő lehet légkulcs meghajtásához? Úgy tudom ez nem árt ha robogót akarok szerelni.
A tervem az, hogy a 172-es malossi hengert és a top racing főtengelyt magam építeném be a szeretett runnerembe.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Csillag01
aktív tag
Hello
Yamaha aerox 50cc3 ha jól tudom 105 kuplung kell. A 107 is jó hozza vagy harangot is kell nagyobbat venni?!
Asus Rog Phone 6
-
macilaci78
nagyúr
válasz Runner_fxr #79782 üzenetére
Nekem egy 20-24 literes kompresszorom van 6,5 barra leszabályozva, a Passaton egy szusszra leveszi az 5 kerékcsavart, felrakni már csak 3-4 csavarral megy 120 Nm-rel. Szóval a kompresszor elég, de a most akciós Parkside ütvecsavarozó is jó lehet.
Szerszámok: racsnis, esetleg 1/2" adapterrel a légkulcshoz a begyógyult csavarokhoz. + és - csavarhúzók hosszabb szárral is, eg lehúzó a kuplungharanghoz, satu sem árt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
lajo
senior tag
válasz Zoli bácsi #79747 üzenetére
Szép gép! Én is beletettem 400-at, alig várom, hogy meglegyen az ezer .
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #79784 üzenetére
+egy univerzalis csapagylehuzo (kulso/belso csapagyhoz), blokkfelek szethuzasahoz ha nincs szerszam, akkor egy holegfuvo/gazlampa majd az osszerakashoz, csapagyak berakasahoz.
Jol johet egy utheto csavarhuzo is [link] -
Topikgazda
-
TaaT
veterán
Sziasztok!
Az utóbbi időben egyre nehezebben indult a motorom (Malaguti Ciak Master 150), amíg már nem forgatta meg az önindítót. 5éves az akkumulátor benne. Tegnap este felraktam a töltőre, de ma reggel még így se forgatta meg az önindítót. Vajon kuka az aksi?[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #79786 üzenetére
Akkor már valami motoremelő is hasznos lenne és még nem beszéltünk a gyártóspecifikus dolgokról. Karbihoz ultrahangos tisztító, nyilván egy multimétere, próbalámpa sem árt, forrasztópáka, krimpelő fogó, stb.
Fel lehet halmozni a szerszámokat egy jó állapotú motor értékében, vagy afölött is, de én olyan rossz motort nem akarok, aminél ennyi szerszám birtoklása kifizetődő.
Persze ha hobbiból más gépeket is bütyköl, akkor lehet létjogosultsága, de ott meg az elvárt felelősség és határidő a kérdés.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #79789 üzenetére
Nyilvan ezer dolgot lehetne meg felsorolni, csak amiket leirtal ahhoz gondoltam hozzafuzni, ami mindenkepp kell ahhoz amit tervez. Fotengely+henger cserehez, hogy normalisan szivas nelkul megcsinalja, ezek jok ha vannak.
A tobbi az mar overkill, pl nekem is evek alatt jott ossze nagyon sok olyan szerszam ami sajat motor/auto szereleshez szukseges volt es utana mas robogok/motorok javitasahoz kellett.
Illetve van egy enyhe szerszam fetisem, minden ujabb 10-es csillagvillasnak ugy orulok mintha karacsony lenne -
macilaci78
nagyúr
válasz nyogo83 #79790 üzenetére
A 10-es sztorit átérzem...
Nemrég összeszedtem a lefűzött blokkokat és táblázatba összeszedtem a meglévő szerszámokat. Az elmúlt kb 5 évben bő 400k-t költöttem szerszámra.
Például megvettem a Lidl-ben a komolyabb gérvágót 36k-ért, de amennyit már használtam, vígan megszolgálta az árát. Holnap például bójákat csinálok a segítségével parkolás gyakorláshoz.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Rivaul
addikt
válasz nyogo83 #79790 üzenetére
Rengeteg szerszámom van de ha álmomból felkeltenének is tudnék egy masszív karácsonyi listát összeírni. Van olyan amit évek óta nem használtam de ha kell akkor nagyon kell. Én 1-1 munkára inkább megveszem mint kölcsönkérjem vagy egyebek. Pl 3 éve volt két fa az udvarba, azokhoz simán vettem láncfűrészt. Nincs több fa, gázzal fűtök de így is évente találok neki alkalmat hogy használhassam. Egy férfi barátja a szerszám
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #79791 üzenetére
A 10-es kulcsot amugy pont azert mondtam, mert nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem mindig az tunik el
En nem merem osszeszamolni, mert ulto helyemben megegyszer megprobalnek leulni
A mechanikus illetve szerszamgepeken felul mivel motor/auto villamossaggal meg egyeb elektronikaval is foglalkozok, igy a legkulonbozobb speci kezi muszerek(tobbfajta multimeter, oszcilloszkop, diag cucc) is vannak.
Amugy tenyleg van jo oldala: engem kikapcsol a mindenfele szereles, szeretem csinalni mindegy mirol van szo, arrol nem is beszelve, hogy tenyleg boven visszahozta mar az arat nekem is mindegyik szerszam. -
Rivaul
addikt
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Rivaul #79794 üzenetére
Azám, meg a kombinátfogó....
Mióta a LIDL-be járunk vásárolni, így az évek alatt megnőtt a szerszámok száma. Persze én motort nem szerelek, de amúgy képes vagyok bármit szétszedni, horgászorsó, búvárszivattyú..Stb. Néha még összerakni is sikerül.
Persze egy Simson, vagy MZ karburátort most is lazán szétdobnák, meg dogattyút is tudnék cserélni bennük, de a mostani technikához már nem nyúlok hozzá.
Éppen minap jutott eszembe, hogy ahányszor a seregbe szétszedtük meg kipucoltuk az AMD-t (Valami magyar gyártású Kalasnyikov klón), ha így 30 év után a kezembe adnák, mennyi idő alatt kapnám szét...... -
Topikgazda
Ugyanígy vagyok én is a szerszámokkal. Ha megyek valamiért a praktikerbe stb, már nem is merek a szerszámrészleg felé menni mert tuti, hogy valamit vennem kell.
Mondjuk én az összes hobbimmal így vagyok, hogy felhalmozási kényszerem van. Mocsok sok pénzt költöttem pl horgászfelszerelésre életemben (ez mellett el is törpül a szerszám). Az utóbbi kb 2 évben időhiány miatt jóval kevesebbet járok vízpartra ez miatt, így jócskán csillapodott az erre költött pénz. De azért 2-3 havonta muszáj vennem valamit. Nem beszélve arról, amit felhalmoztam hosszú évek alatt. Egy horgászegyesületet el tudnék látni cuccal, köztük olyanokkal is ami még az életben nem volt használva.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
perge666
veterán
válasz SoulReaver #79779 üzenetére
Aha értelek.
Milyen légtelenítő???
Csak azért kérdezem mert a kis Boosteremet még a mai napig be szoktam indítgatni ami ugye rossz,és nem jövök rá a bajára.Hátha a légtelenítéssel adnál valami jó ötletet,mert azt nem vágom mi lehet. / ha csak nem fék légtelenítés,de az mit keresne a hengernél /Amúgy a Booster elég könnyen beindul több heti állás után is,de nagyon csendesen jár és 5-10mp után leáll.
Utána egyből indul és ugyanez a szitu.
Ha gázt húzok rögtön lefullad,indítás közben ha gázt húzok akkor nem is indul.
A blokkrepedést kizártam teljesen,mert jobb oldalt a ventillátor felől van repedve....Karbi gondra gyanakszok mostmár,csak nem akarnék feleslegesen rákölteni.
-
TaaT
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs