-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
NYPD
aktív tag
Így van. 50 4t (nagy)városban kevés. Naponta kétszer legalább megyek Pest és Buda között, hát nincs olyan nap, h ne lenne valahol kevés sajnos.
-
FeniX-
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
Ez szerintem valami reflex lehet egyébként, mert nagyobb motorral is simán van, hogy megelőz 70-nél 90-el, majd beáll elém 60-as tempóra.
Jellemzően, amúgy az utóbbi időben azt figyeltem meg, hogy a nők vezetnek döntő többségben eszetlenül gyorsan. (legtöbbször úgy, hogy ki sem látnak a kocsiból)
Egyik lány ismerősömmel motoroztam, de még elég kezdő (persze nagymotorja van, mi más) és simán gurulások közben mikor városon haladtunk át, ugyanúgy 60-70-el ment.
Meg is jegyeztem neki, hogy nem akarod visszább venni a tempót 'lakotton' belül? Mondja, hogy "ismerem ennek az xy városkának a forgalmát" ...Sztereotipizálás off
-
#89309696
törölt tag
Élvezhettem két napig a jó gyorsulásokat, most valami nyűgje van, akármikor hidegen vagy melegen nyélre megáll, befullad, háromnegyed gázra van valamiféle teljesítmény, félgázon működik, de valamikor csak negyedgázzal tudok menni, fölötte egyből megáll, befullad.
Szét kell szedni a karbit, gondolom eldugult. Vagy csak simán kínai köpet, lehet a szívató szopat és túl sokat kap.#kínaifos
#kétüteműfos
#50esfos
#karburátorosfos[ Szerkesztve ]
-
Telda
addikt
Sziasztok!
Simsonnal kapcsolatban lenne egy kérdésem.
A minap takarítgattam és akkor vettem észre, hogy 12V-os trafóval van szerelve. Holott a gyujtástekercs csak 6V-os. (Megszakítós)
Elképzelhető, hogy gyárilag is 12V trafó került, a 6V-os rendszerhez. Vagy ez már valami utólagos mókolás?
Csak mert vannak anomáliák a gyújtással elég sűrűn. -
Zoli bácsi
őstag
Akkoriban úgy emlékezem, hogy mondták is, hogy a 6v-os trafó cserélhető 12V-osra, de fordítva nem. Azt kizártnak tartom hogy gyárilag ilyen.
Gyertyapipát kábellel cseréld ki, esetleg a kondenzátort... Ezek tudtak rejtélyes hibákat produkálni. Meg a nem megfelelő gyertya (hőérték). Azt hiszem 260-as Isolator volt jó bele, télen meg 175-ös. Anno 3 Simsont kinyuvasztottam kamaszként (Újan lehetett venni, anyám boltos volt várakozás nélkül hozzáfért, két évesen új áron elment) -
Telda
addikt
válasz Zoli bácsi #80110 üzenetére
Ezeket már korábban kicseréltem. A kondenzátor egy Lada kondi és ki van vezetve a dobozba .
Gondolkoztam már hogy le kellene cserélni robogó gyújtásra az egészet és megszűnne ez a sok hülyeség.
Az a baj hogy alig van 50es váltós kismotor. A Honda Cub amit még bevállalnék, csak aranyban mérik és semmit nem lehet hozzá idehaza kapni.
Úgyhogy marad a szimó. Lehet megérné a gyújtásba fektetett pénzt. -
energy4ever
addikt
-
Telda
addikt
válasz molnarpeter #80112 üzenetére
Például a legutóbbi, hogy most két napig használtam gond nélkül. Most harmadik nap már elkezdett kihagyni a szikra és ki sem pörgött normálisan. Cseréltem gyertyát, kipucoltam a karbit, ellenőriztem a hézagot, maradt ugyan az. Úgyhogy most rá is hagytam, május óta be sem volt indítva. Inkább járok az SR-rel, mert azt tudom hogy mindig indul és nem hagy cserben.
energy4ever:
Az a baj ezekkel, hogy ilyenk cross meg gyorsaságinak akarnak látszódni, de csak egy prüntyögő van bennük.
Meg nem tudom mennyire biztosított ezekhez az alkatrész utánpótlás. -
KTMHobby3
tag
válasz molnarpeter #80112 üzenetére
Én inkább Ducati Energia gyújtást ajánlanék. Azt könnyebb felszerelni, mert nem kell átalakítani semmit, lehet komplett kapni. Többen is szereltek ilyent Simsonra, szerintük megbízhatóbb, mint a gyári CDI.
-
FeniX-
aktív tag
válasz energy4ever #80115 üzenetére
Azért szerintem az is a "szokásos", csalós olasz km-óra. Jó az 75-nek is. De már az is nagy szó egy 50-estől.
A gyári szimó' szerintem olyan 50-55-re van kalibrálva, ha annál gyorsabban mész, valamelyik alkatrész előbb-utóbb megadja magát.
(A moped blogon írtak olyan szinyóról, amivel 40-el mentek végig, és az valami "bődületsok" kilómétert megevett)Az utángyártott alkatrészekről meg annyit, hogy vettem egyszer a sajátomhoz még a kőkorszakban utángyártott karbit, aztán mielőtt beszereltem volna néztem, hogy "tekerjük vissza a dúsító csavart alapállásba" és amint ezt megvalósítottam, a spiáterből 1v1 kitört a menet, csavarostól együtt.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
[confused]...vagy nem is csajszi vagy?[/confused]
-
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80118 üzenetére
Egy ismimnek megmértük egyszer GPS-szel a gyengébbik Simóját, az lejtőnek ment 55-öt. Az erősebbik mondjuk 60-at tud, de ugye áttétel és fordulat azonos a kettőnél, tehát az is 55 kell legyen, ennél többet gyárilag szakadékba se fog tudni, legfeljebb az erősebbik jobban tudja ezt tartani.
Simsonnak gyárilag mindenképp 55-60 a plafonja, inkább 60 alatt, a 4 sebis erősebb blokkos az legfeljebb dinamikusabb, de 60 fölé gyárilag esélytelen az is.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz FeniX- #80108 üzenetére
Új kipu van rajta, 3 hónapos. 400Km ment bele és időnként ki szoktam hajtani is.
Az olaj is drága szintetikus, pontosan van bekeverve is, jó a karbibeállítás is, nem dús. És mikor gondol egyet megy rendesen. Nem hinném, hogy bele van rakódva, a karbin a szívató szarakodik szerintem, hogy menet közben gondol egyet és mozgatja a tűt.
Sajnos ugye nem tudjuk, hogy túl sokat vagy túl keveset kap-e, mikor befullad nyélre.Egy komplett karbi kéne rá ehelyett a fos ezer éves százszor szétszedett Mikuni helyett és kézi szívatóval, hogy ne okoskodjon nekem holmi termomechanikus marhaság benne, de nincs pénzem most huszon harminc ezrekért Dellortot venni. Pedig azzal baromi jól menne valószínű a gép. Ma mikor végre gondolt egyet és ment rendesen, 1-2 helyen kikaptam kerékre, csak úgy néztek az emberek ki ez a menő csávó.
Meg egy kanyarban úgy bedöntöttem negyvennél, hogy leért a középsztender, fú de menő volt.Természetesen a bolti bevásárlás ott volt a hátsó dobozban, ha elvágódom vele akkor minden szétterül az úton, mert az igazi paraszt a bolti bevásárlással motorozik.
-
#89309696
törölt tag
válasz KTMHobby3 #80122 üzenetére
Egyik se megy 70-et gyárilag, azon már minimum lánckerék volt cserélve, de akkor is lejtőnek megy 70-nel kis emberrel, nemhogy minimumnak. Azért a realitás talaján maradjunk már, 5 lóerős sokkal fiatalabb motorokkal is csoda elérni a 70-et. Fizika, semmi más.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
-
Zoli bácsi
őstag
válasz KTMHobby3 #80122 üzenetére
Higgyétek el, nekem 3 origi új Simsonom volt, meg a haveri körben volt vagy 10 db..Szóval egy bejáratott gyári állapotú Simson S51B végsebessége 60-62 km/h volt, ha könnyű volt a pilóta, akkor tudta a 65-öt. Ez már óra szerint 70 volt. Ennyit tudtak a háromsebességesek gyári állapotban. Az utólsó, négysebességes, 12V-os változatok lehetséges hogy többet tudtak, mire azok jöttek nekem már rég MZ-m volt.
Mondjuk a Simsonnál annyi trükk elég volt, hogy kicsit az ember ráhúzta a szivatót, aztán 5Km/h-val többet ment.
Simsonnak a nagy előnye abban a korban a megbízhatóság, és tartósság volt. Haverom Simsonja rendszámosra volt vizsgáztatva, két személlyel teljesgázon hajtottuk, miután megnősült megvettem. 60 ezer km volt benne, gyári lánc, gyári dugó, levettem a hengert, nem látszott kopás. Ez szerintem ma is becsületére válna bármelyik 2T ötvenes gépnek. A tokozott lánc, ha nem volt extrém terhelésnek (egykerék) kitéve, szinte örök volt. Nem is értem miért tűnt el ez a megoldás..... Igazából néha rá kellett nézni a megszakítóra, gyertyára, pár évente olajcsere a váltóba, és a Simson csak ment, csak ment.... A kenésre sem volt igényes, mert előfordult néha hogy ugyanabban az időben a benzinkútnál kész keveréket tankoló 2T autók (Trabant, wartburg) besültek a kevés olaj miatt, én besült szimót nem láttam..... -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #80134 üzenetére
Update: oké, időközben találtam egy egész szemléletes vidit a témakörben.
Zoli bácsi, de akkor a mostani simsonozás az miért szól annyira a sz.pásról? Amint írtam, nekem is volt egy, de nem tudtam belőle motort csinálni, pedig 60 ezret ráköltöttem, mindenféle alkatrészek formájában. (Úgyhogy, azthiszem, akkor meg is válaszoltam a problémát, egyfelől a trehány "előző gazdik", meg a rosszminőségű, utángyártott alkatrészek)
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #80137 üzenetére
Azert, mert nagyreszt mar csak olyanokat kapni, amit elotte a komuvestol a hentesig mindenki babralt. Takolasok ezrei, illetve a nagyon szar, silany minosegu utangyartott alkatreszek miatt. Lehet normalisakat is kapni, de az meg nem annyi, mint a szarabb minosegu alkatresz
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #80137 üzenetére
Amikor én Simsonoztam, akkor újakat vettünk, illetve a használt S51-esek is maximum 4 -5 évesek lehettek. Mostanra elég leharcolt állapotba kerültek, minimum 30 évesek....
Szerintem ha előkerülne a pajtából egy takargatott, párezret futott példány, azzal tuti nem lenne gond, csak megfizetni nem lehetne.
Egyre nehezebb lehet bontatlan blokkal kifogni. Inkább gányolt, utángyártott alkatrésszel javított példányok lehetnek többségben, ezért a szívás. Mivel nem is nagyon lehet gyári alkatrész, én azt gondolom..Fanatikusokon kívül nem igazán éri meg Simsont venni. Szép volt, jó volt, de egy letűnt kor slágerterméke. Meg ugye a 6V-os Simsonok világítása sötétben..Hát, egy mostani halogénes vagy ledes világítás erősen übereli. Én kamasz lennék, már nem akarnék berúgókart rugdalni, menőbb az önindító.
Megjegyzem a szimót csak hidegen szoktam berúgni. Meleg motornál rajta ülve 1. fokozatba tettem, kezem a kuplungon...20cm tolás...inkább lendítés, ugye lendületből lábbal meglökni kiengedett kuplungnál, és egy jó állapotú Simson már pöfögött is. -
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #80136 üzenetére
Az első Simsont, amit a fiamnak újítottam fel 35 évvel ezelőtt, sikerült úgy megcsinálnom hogy 70-el ment. Gyári CDI gyújtást vettem rá, akkor még Csehszlovákiából. Nem kell elhinned, de ez tény. CDI-vel ezek már akkor is mentek annyival.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Zoli bácsi #80136 üzenetére
Nagyon nem mindegy hogy S50 vagy S51 (esetleg társai), llletve éváratok között is volt eltérés. A három (M531) és négysebességes (M541/M553/stb.) váltó között az áttétel volt a difi, végsebességre nagyjából ugyan azt tudták, ami prospektus szerint hatvan kilométer óránként.
Azt viszont erős túlzásnak érzem hogy strapabíró szerkezet, mivel már gyártásakor is elavult volt, és ahs szabvány szerint készült. Tehát ki lehetett belőle tartós darabot is fogni, ehhez megfelelő használattal, vagy olyat aminek mindig volt valamilyen problémája.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tothgera30 #80141 üzenetére
Nos, én a saját tapasztalataimról tudok írni, szubjektíven. Nekem 3 db Simsonom volt, újonnan vett mindegyik, S51B, aztán később haveromét megvettem, nekiálltam újítgatni, aztán amikor az utángyártott kipufogó 1 hónap után rozsdásodott, inkább eladtam. Nekem gyári volt minden, de full gyári állapotban csak hátszéllel tudta mindegyik a 65 km/h-t.
A korban strapabíró szerkezetnek számított, mint mondtam amiről először lehúztam a hengert, 60e. km után, nem volt látható, érezhető kopás, gyűrűket kicseréltem azért, egészséges gyári hangja volt továbbra is. -
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #80142 üzenetére
Kedves Zoli bácsi!
Amiről Te írsz, az a múlt. 86-os benzin, Arol 2T. Azóta sokat változott a világ. De még akkor is, 92-es benzinnel, jobban mentek azok a motorok. Erre Te is biztosan emlékszel. -
Telda
addikt
válasz Tothgera30 #80141 üzenetére
A kortársaihoz képest azért nem nevezném elavultnak.
Riga, Verhovina, Romet, Komár, Java Mustang, inkább nem jellemezném.
Hogy strapabíró-e? Eltelt 40 év és még mindig futnak. -
Tothgera30
Ármester
válasz Zoli bácsi #80142 üzenetére
A maga idejében is szerelni kellett őket (pölö: Tábori), de volt hozzá alkatrész, mint a Hajdu mosógéphez. Persze nem azt mondom, ki lehetett belőle jókat/tartósakat fogni. Mi használtan egy utolsó évjáratúak közül való 89-es SR50 1B-HH40-et vásároltunk. Ugye mikor gyártották, akkoriban már bőven voltak korszerűbb, nyugati kismotorok. Tehát megszakítós gyújtása folyton elállítódott. De ez még semmi, mert az original alkatrész beszerzése után szintén kaka volt. Most nem keverném bele az utángyártott gyenge minőségű cuccokat, mert szót nem érdemelnek. Futóműve (elől-hátul dobfékkel), és gyenge váza felett sajnos eljárt az idő már akkor is.#80144 Telda: Ha a szocializmusra bonjuk, akkor inkább csak ez volt. De kissé nyugatabbra Kreidler, Zündapp, Puch, Hercules, Maico, MBK, és társai agyonverték. Az eltelt 40 év és futnak részt úgy variálnám hogy eltelt, de még mindig tákolják hogy menjen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
iff
senior tag
Csapágy ügyileg lenne kérdésem. Cseréltem már, [link] ami igazából "fogyó" lehet a 6202-es. (most már ezt tudom) Amit hirtelen kaptam hozzá az FAG 6202-C-2Z 0254 persze a porvédőket kiszedtem. Előtte FAG 6202 PT H0519 volt benne. Azért későbbiekben vennék valamit, ha kell egyből legyen. Mi lenne a legjobb hozzá? Amit rendeltem a [Keeway] oldalról nem mertem belerakni eleve zörgött. 6202 P/6 BH ennyi volt ráírva. Amit weben találtam a Koyot ajánlják. Ennél melyik lehet lenne a legjobb? Ebből is annyi fajta van.
..........""..........
-
perge666
veterán
Nekem volt 6 simsonom és mind vitte a 70-et GPS szerint,mind1 hogy csörgött-csattogott,ettől csak többet mentek,igaz nem sokkal....
2db 50-es,3db 51-es és 1db S53-as.Az utóbbi 10 évben csak kinlódtam velük a silány minőségű alkatrészek miatt így eltakarítottam az utolsót is már 3 éve,ekkor vettem újanon a Derbi Sendát amit azóta sem bánok.
Lassan 2 éve szereztem egy elég viharvert 51-est ismét mert hiányzott,ami azóta is ott áll lelakva a fészerben.
Tavaly úgy indult 3.rúgásra hogy majdcsak 1 évig hozzá sem nyúltam,csadálkoztam is hogy nem döglött bele a benzin.
Szerencsétlen motor csörög-csattog,berúgója lóg,szerintem gyűrűtörése is van,külsőre nagyon lepusztult,4-ből csak 2 sebességet vesz,kuplungja kemény........
Egyszer ha lesz hozzá huzalmam talán felújítom,de szerintem napi használós motor már soha nem lesz belőle mert az alkatrészek minősége ezt lehetetlenné teszi.Nagy simson fan voltam,de eljárt felettük az idő ezt be kell látni.
Amúgy ezelőtt 25 évvel se voltak már frankók,akkor még fater 50-esét nyúztam és azt is többet kellett szerelni mint amit mentem vele.
-
iff
senior tag
Nekem is volt Simsonom, ami nem most volt , de 80-at azért ment és nem is fogyasztott sokat. (50-es volt) Már eleve így vettem az előző gazdájától. Babetta gyújtással meg már repült . Szerettem, de mindig kellett csinálni rajta valamit, aztán jöttek az utángyártott alkatrészek és eladtam... 1986-os 51 B volt. Én csak a kipufogóját cseréltem, egy kicsit sportosabbra.
..........""..........
-
Tamás9x
őstag
2002 50/70 Aerox hajtómű olajat mit érdemes pakolni? Hosszabb utakra lesz használva.
Illetve Mi az a legkisebb gumi méret ami még motorozható?https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tamás9x #80149 üzenetére
Eddig legtöbbször Mannol 8103-1 Extra Getriebeöl 75W-90-et használtam, és szezononként cseréltem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpársportok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- PlayStation 5
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs