-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
-
Szajo
őstag
válasz sityupityu #82103 üzenetére
Sokat kóstál egy olyan művelet, valamint nagyon szét kell szedni?
-
Topikgazda
Olaj és szimmeringek cseréje. Pénzben annyira nem vészes, a munka több vele. Viszont lényeges minden szempontból hogy teljesen rendben legyen. Ha nem csináltál még ilyet akkor nem érdemes nekiállnod, fel kell keresned egy szervizt.
szerk: Milyen a telószár amúgy? száraz vagy olajos?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
NYPD
aktív tag
Üdv. Szereztem egy sárvédőt, tegnap fel is szórtam, viszont van két indokolatlan csavarhely a két szélén, amit viszont nem tudok sehova rögzíteni. Ez ilyen univerzális dolog lenne, hogy esetleg másik modellre is felrakható, v én b..tam el vmit? Így néz ki:
Nézegettem képeket neten, ott is így láttam felrakva.
[ Szerkesztve ]
-
urbi73
senior tag
Üdv . Olyan kérdésem lenne hogy (Malaguti F-15) a szívócsonkot meglehetne e hosszabitani a hátsó sárvédő felé ? Ez azért lenne fontos mert a karbihoz nagyon nehezen lehet hozzá férni ,Kb az egész hátsó idomzatot le kellet bontani ,és még igy sem lehet hozzá férni mert a váz merevítés még mindig útban van .Vagy pedig a blokk kiszerelésével lehetne megoldani a karbi pucolást ,de ezt megint túlzásnak tartom .
-
-
urbi73
senior tag
Na erre gondoltam [link] az ára azért elég húzós .
-
-
HermannG
csendes tag
Kész van a kipuff meg van hegesztve nem lóg le a földre nagyon szuper csak egy nagy baj van a robogó elvesztette az erejét egy kipuff csonk hegesztés miatt így elmegy a kraft ajajj, létezik az országban belpiacos Yamaha Jogomra kipuffogó vagy olyan nem pumpapityu-ceruzamatyi-ragazdmegjóska műhely vagy szzerelő aki úgy megcsinálná, hogy nem lehetne belekötni vicc ez már tényleg egy kipuffot nem lehet megcsinálni normálisan
-
Szajo
őstag
válasz sityupityu #82105 üzenetére
Száraz teljesen. Igazából látszik hogy meddig jár a teló a fényes részen. Most nem tudom, hogy az lehet-e hogy ebben "keményebb" teló van mint a sógoréban? Hiszen így a fényes részen látszik meddig jár a teló és az alapján jónak tűnik de mégis egy kicsit pattogósabb meg lenyomni is nehezebb egy helyben.
-
Szajo
őstag
válasz sityupityu #82105 üzenetére
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Nem tudom. Nehéz innen. Kérdés lehet még az is, hogy esetleg csak neked szokatlan ez a teló, vagy valóban nem olyan mint amilyennek lennie kéne. Lehet hogy volt már szétszedve és nem olyan olajat raktak bele mint kellene, vagy szándékosan csinálták keményebbre.
szerk: Aztán még az is benne van, hogy csak neked tűnik pattogósnak, valójában a tied jó és a sógorodé van már kicsit ki...Ez is lehet.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
HermannG
csendes tag
válasz BLUE TORNADO #82112 üzenetére
Igen benne van de ugyanezzel a kipuffal mikor nem volt még lyukas akkor ment elég rendesen csak mivel a csonkja eléggé lent volt beleért egy kisebb fekvőrendőrbe és kilyukadt így át lett alakítva hogy magasabban legyen a csonk ne érjen le de sajnos az átalakítással erejét vesztette a kipuff hangján is hallani hogy kevesebb a löket, megindul először aztán gyenge sokáig és 30tól kb stabilan megy de gyengén és 60 helyett ilyen 52kmt éri el végre kb, szomorú nagyon és senki nem tud semmit tenni egyenlőre sehol nem találok szakit rá aki tutkó megoldja..
-
HermannG
csendes tag
válasz sityupityu #82114 üzenetére
A lényeg, hogy 100csillagos választ adjanak
-
Topikgazda
válasz HermannG #82116 üzenetére
Az történt, hogy belepiszkáltak a kipufogó szerkezeti felépítésébe így megváltoztak benne a gázlengések. A 2T nagyon érzékeny ezekre a változásokra ha mindez egy CVT váltóval van párosítva. A megváltozott körülmények miatt át kéne hangolni a robogó hajtását mivel a korábbi beállítással már nem tud úgy dolgozni. Ez miatt nem megy most jól. És ezért vannak ezek a "lyukak" is a kigyorsítás alatt. Legalább is jó nagy része van benne.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
HermannG
csendes tag
válasz sityupityu #82118 üzenetére
Ez fasza és ezt ki tudná orvosolni mik azok amiket hangolni kéne....inkább csak valaki olyan kéne aki megcsinálná ért hozzá....igazából minden kb új benne pár hetesek az alkatrészek egyedül a kontrasztrugó nem lett még cserélve.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Szajo
őstag
Megint kérdezek
Megjött a görgőszett (gyári) szíj,olajpumaszíj és kerekei. (Sr50 karbi piaggio blokkos)
- Görgőt szilikonnal érdemes befújni vagy ez hülyeség? Láttam netes videókban, hogy így csinálják sokan.
- Zsírozni milyen zsírral érdemes?
- A kihajtásba vettem 75w90 motul olajat viszont nem tudjátok véletlenül mennyi kell bele? A betoltő nyílásban lévő nívón van több vonal is és nem tudom melyik lenne a max... -
BLUE TORNADO
senior tag
Szerintem ne fújd be szilikonnal. Hülyeségnek tartom. Összeszed minden kis piszkot és utána csak nehezebben fognak mozogni a görgők (ez csak az én véleményem). Zsírozni mit akarsz?
Olajat szerintem addig töltsd, amíg alulról a második rovátkát el nem éri a szintAz egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Szajo
őstag
válasz BLUE TORNADO #82122 üzenetére
Zsírozni a perselyeket pl bendix, berugó. Ha már szétbontom megtisztítom a dolgokat.
-
Tamás9x
őstag
Az alu variátozházba bele tud marni a görgő magának egy saját pályát, ezzel eggyütt a görgőleszorító csillagot is marja, ezeket a marásokat lehet simítani, a csillagot cserélni kell. DE ha elkezded csiszolni, és nem egyesúlyozod ki a végén akkor adott fordulaton durván be fog rezonálni a blokk, és a főtengely csapágyakat is ki tudod nyírni elég hamar. Szóvala hoz ne nyúlj, inkább csere komletten ha elkopott valami.
A 2 csésze úgy van összecsiszolva, hogy amikor teljesen összezáródik, a friss szíj, nem ami most van benne, tehát kopásmentes szíj teljesen ki tud futni a csészék pereméig.
A hátsó szíjtárcsák külső tárcsájának a peremét csiszoltam még vissza, hogy amikor teljesen ki van nyitva akkor a perem ne zárjon koppra össze a kuplungharanggal. Nagyobb a légrés, később kezd el csúszni városban a kuplungom.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
urbi73
senior tag
Malaguti f-15 eredeti karbi szívócsonknak a tetején van egy cső ami a légszűrőházba van belecsatlakoztatva ,elektromos kábel is tartozik hozzá .Ennek mi lenne a funkciója ? Amit lehetne rendelni hozzá azokon már egyiknek sincs a tetején .
-
-
Tamás9x
őstag
Igen egy lehelletnyi a görgőkön, a távtartó cső felpolirozva, a variátor belső rézperselye, vagy az bronz? is polirozva, és szilikonozva, de csak épp megmutatni neki, nehogy a szíjra rákerüljön.
Van aki ajánlja van aki tiltja.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz urbi73 #82132 üzenetére
Elvileg volt valami szekunder levego rendszeres megoldas az F-15-okben 2004 utan. Tuti biztosat igy kep alapjan nem tudok mondani, manualom csak 2004 elottihez van, es amiket lattam eddig, azok is 2004 elottiek voltak.
De fura, hogy csak onnan megy a legszurohazba. Ha nagyon nem talalsz hozza olyan csonkot, akkor vegso esetben vegyel egy simat, es iktasd ki az osszekotest, a legszurohazon levo csonkot amire meg megy dugozd le.
Valoszinu picit a karbin is kell majd allitani. -
urbi73
senior tag
-
Tamás9x
őstag
-
neo81
senior tag
Sziasztok!
Derbi Senda DRD 50-es motorom van, 2011-es gyártmány.
Milyen jó fajta gyertyát tudnátok ajánlani hozzá? -
nyogo83
Topikgazda
válasz urbi73 #82136 üzenetére
Van a karbidon TPS szenzor? Egy 3 vezetekes csatlakozonak kell ramennie. Csak akkor van ertelme ennek a fajta rendszernek.
Gyanitom igy oldottak meg a karosanyag kibocsatast hogy EURO 2-n belul teljesitsen, hogy bizonyos fojtoszelep allas mellett plusz levegot juttat kozvetlenul a szivotorokba(amire megy a vezetek, az egy szelep), igy szegenyitve a kevereket, csokkentve a karosanyag kibocsajtast.Ha eleve be sincs kotve a vezerlobe a szelep, akkor gyakorlatilag olyan, mintha sima szivocsonk lenne fent.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz HermannG #82117 üzenetére
Na, egy kérdés. Neked ezen a robogón most milyen henger van? Ha a gyári, akkor valóbna elég gáz rá bármilyen csövet rá heckelni. Vannak bizonyos típusok amik minimális átalakítás után felmennek rá, de erre már az ismerősöm sem emlékezett hogy melyek voltak.
Viszont! Ha már egy 70-es henger van rajta, akkor ugyanúgy felmegy rá bármelyik cső mint a nem belpiacos verziókra. Mert a gyári 50-es henger volt az egész nehézség kiindulópontja.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Száraz variátoroknál teljesen felesleges, kb két kör után semmit sem éreznél belőle. Még a Stage6 görgőknél is utána kell kenni néha abból a zsírból amit gyárilag hozzá adnak.
Inkább az olyan kemény és rendkívül sima felületű görgő használata javasolt mint a dr pulley, mármint a hagyományos változata. Ez a görgő baromi kemény anyagból van, nagyon sima a felülete és még nagy igénybevétel esetén sem lapolódik (kockásodik) olyan mértékben mint a többi.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
makro
aktív tag
Sziasztok,
50-es Piaggio Liberty kismotort szeretnék vásárolni a közeljövőben, viszont érdekelne van-e jelentős különbség a régi és az újabb generáció között. Nyilván van, de megéri-e egy kicsivel többet áldozni egy újabb modelre?
Elsősorban a horgásztóra való lejárás lenne a fő cél, illetve nyáron beugrani a városba vagy csak barangolni a környéken.
-
Zoli bácsi
őstag
Én is horgászni vettem, először egy 50-es 2T Svájcból behozott volt, ezzel átvertek, karambolos volt. Eladtam alkatrésznek, nézegettem...a jó állapotúért, fiatalért zsebbe kell nyúlni. Úgyhogy vettem egy új 125-öst.
Azt ennyiből is mondom, hogy a 4T fogyasztása durván a fele. Meg azt is mondom saját tapasztalatomból, hogy egyszer próbáltam ki ilyen kavicsos-földes tagúton, a Rábca fele, ahova pecázni járok.
A gondok:
Felmálházva, botzsákkal, nem akarok eldőlni, így 50+-osan Norbi szerint vágódisznó súllyal nem szeretnék borulni. Hiába a nagy kerék, azért nem éreztem biztonságosnak a robogózást, megcsúszott azért a kavicson a kerék, a nagyobb rögök, kavicsok instabillá tették.. Lassan lehet menni, de akkor már inkább bicaj.
Másik gond, a por. Beszélgettem akik robesszel járnak ilyen utakon. Minden út után levegőszűrőt pucolnak.....
Harmadik nagy gond....Kevés a hely. Autóba is alig férek el, aztán legalább az az eső ellen is véd, ha megered.
Szóval vettem egy robogót pecázni, de nem használom...Pecázásra, mert kisebb túrákra elmegyek vele.
Amúgy azt mondom ha teheted 4T legyen.
Sajnos, én 2 fajta robogót találtam használtból:
1. Kintről behozott, 10-15 éves legyilkolt gépek, amiket beszámított a kinti kereskedő. Itthon kipofozták, amit muszáj, mondanám hogy gányolták, óráját beállították 6-15e. km közé, és árulják. Másik lehetőség, amibe belefutottam én is, hogy megveszik ezt a gépet, rájönnek mibe kerülne rendberakni, aztán pár hónap alatt nem tetszett az asszonynak/gyereknek jelszóval hirdetik.
2. variáció: Kamasz srác megtanult vele motorozni, esett vele párat, megtanult rajt az utca szerelni..... jár hozzá hengerszett, alkatrészek, stb.
Van fiatal, karbantartott, nem leélt, de drága, inkább újat vettem.
Bocsi ha hosszú lére eresztettem, ezek az én tapasztalataim a horgászós-robogó vásárlásból. -
HermannG
csendes tag
válasz sityupityu #82140 üzenetére
Szia már nem gyári a henger, egyszer cseréltük mert az olajadagoló tönkrement és kisütötte de ugyanolyan minarelli 50es hengerszett lett bele rakva 11ezer ft volt újonnan, most a szomszédom aki szerelget néha robogókat meg kocsikat azt mondja hogy mivel a kipuff csonk vágva lett és alakítva c a Karbit kell állítani.... Lehetséges ez hogy csak azt kellene és visszajön a Kraft vagy kizárt?? Értem akkor lehet legközelebb majd segítesz és egy 70es hengert belepacekolunk ;)
-
perge666
veterán
Jó reggelt.
Nem igazán ide tartozó témát teszek közzé,de itt vannak hozzáértők.
Vettem egy új rotációskapát,raktam bele váltóolajat az biztos jó,de a motorolaj az nem biztos. 10W40-et ír a gépkönyve,de a boltban sima motorolajat adtak,szerintetek nem lesz baja tőle?
Volt 10W30 kertigépbe való,de mondom 10W40 -et ír elő így azt vettem.
Gépvásárlás előtt érdeklődtem a kapa fórumában hogy milyen olaj kell bele,akkor semmi válasz nem jött,most meg 4 nap után beböfögik hogy az nem jó bele.
Még szinte csak kipróbálva volt a gép,szóval lecserélem az olajat ha kell,csak biztosan jó legyen már benne!!!
A gép egy Ruris DAC 7000 ACC1Hogy egy kis on is legyen,a Derbi Sendába milyen olajat kell cserélni 4000km-enként?
Hajtóműolaj?
Milyen kell bele pontosan?Mármint számára lennék kíváncsi.[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Hali. Eddig igen, a jövőben nem nagyon tervezek már küzdeni vele A2 foylamatban, a vírus miatt majd csak május közepére kaptam kreszre időpontot, utána remélem a gyakorlati része lemegy hamar, amit a kezemben van megyek és beszerzek egy burgit. Van most fent a bázis kínálatában egy-két szemrevaló K7-K8-as, mire a jogsi kész a lóvé is meglesz rá. Remélem majd akkorra is lesz eladósorban motorjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI internet
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- iPhone topik
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- (Újra)indítjuk a PH! YouTube-csatornáját
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- GTA V
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S10e - esszenciális
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen