Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz perge666 #86025 üzenetére

    Na.....Nekem 3 Simsonom volt, amit újan vettem. Sokat nem mentek, én szerencsés voltam, kapcsolatok miatt hozzáfértem újhoz, a két éves szinte új áron elment (Szocializmus...)Haveromé nagymotornak lett levizsgáztatva, két személlyel nyúztuk. Kb. 25 éve átvettem, megvettem tőle, kellett neki a hely a pajtába. 60 ezer km volt benne. Ismertem, gyári blokk, gyertya meg megszakítón, gumikon kívül hozzá nem volt nyúlva. Lánc, minden gyári volt. Hozta a gyári végsebességet.
    Iszonyú strapabírók voltak, erősen kitűntek minőségben a többi akkor kapható motor közül. Haveri körben azért volt mindenféle csettegő, Romettől a Verhovinán keresztül a 250-es ETZ, MZ-kig, szóval az ember azért látta melyik gép mit bír.
    Állítom, egy Simson megkímélve lazán elmegy kopó alkatrészek cseréjével minimum 100 ezer kilómétert, hogy nem kell megbontani. Ezt a régi, 70-es évekbeli (Tán a 80-as évek elejiek is) MZ TS-ek is tudták. ETZ ami volt a haveri körben, 20e. km után vesztette az erejét, 30-35 ezernél furatták, már nem ment neki a szélnek nekik 5. fokozatban.Romlott a minőség, de a Simson valahogy tartotta, az utólsó szériások is sokat bírtak.
    Persze a lerúgott barkácsolt példányok biztos szerelgetést igényeltek, de egy gyári új Simson évtizedekig elment. A haveromét eladtam, mert rájöttem hogy nincs alkatrész. Akartam rá tenni új hengert dugattyúval. De a török henger nem jött össze a lengyel dugattyúval.....Az utángyártott kipufogó 2 mosás után rozsdásabb volt mint a gyári 15 éves.....Szóval új gyűrűket, csapszeget kapott, és eladtam, biztos most is fut valahol...... :D
    Ja, 60 ezer km-nél nem volt látható kopás a hengerben! Úgy hogy nyélgázon volt hajtva. Főtengely sem kottyant.
    Egy gond volt mindegyikkel, nekem a 6V-osak voltak, az akkumulátort soha nem akarták tölteni, de mivel csak az indexhez, meg parkolófényhez kellett, nem volt akkora hiba. :)

Új hozzászólás Aktív témák