- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Képminőségben az IS I-es kitobi a legjobb, viszont AF gyorsaságban + pontosságban is jobbak az STM-es kitobik.
Az újabb Nikon vázaknak (pl. D5200) jobb a szenzora, viszont a Canonok alapból olyan többlettudással rendelkeznek, mint pl. a nagy sebességű vakuszinkron (Nikonnál ez csak középkategóriától van meg).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
pethob
aktív tag
Szerintem a kit obikat cserélgetni nincs értelme, nincs akkora különbség képminőségben. De ha már kiismerted, hogy mit fotózol, ahhoz illesztve érdemes bővíteni az objektív parkot, hiszen ezért vettél cserélhető objektíves gépet. (Pl. egy jó fix portré készítéshez...)
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
Soká
senior tag
Nem összehasonlítás, de ha az itteni fotókat megnézem, akkor nem egy vonzó darab. Legfeljebb ár/érték arányban.
Ennek a portrénak a rajzolata eléggé lelombozott. Még az is lehet, hogy egyszerűen bemozdult?
-
pethob
aktív tag
Nekem mindenképp a 85mm (ekv.) az a fókusz távolság, amit portréra legtöbbször használok. Stúdióba is jó (már eléggé tömöríti a hátteret ahhoz, hogy ne kelljen túl nagy háttér) és stúdión kívül sem kell túl messze menned a modelltől. ami nehezíti a kommunikációt.
Ha APS-C-re kell, akkor 50/1.4, használtan bőven 100 alatt van.
https://www.flickr.com/photos/pethob
-
veterán
-
veterán
Jogos, kevertem a WB bracketinggel.
Az AEB-nél bizony gyors egymás utánban háromszor le kell nyomni a gombot egymás után, vagy sorozatfelvételre kell állítani a gépet.
A 350D-nél nem is lehet a sorozatfelvételt beállítani, ha az AEB be van állítva, háromszor le kell nyomni a gombot. Az 500D-nél és a 750D-nél be lehet állítani a sorozatfelvételt, megfelelő ideig nyomni kell az exponálógombot és úgy lövi el a 3 felvételes AEB-t.
(Ez a három gép van itthon, az egy, két és négy számjegyű Canonokról nem tudok beszámolni.)
SZERK: Ismét tévedtem, most a 350D-t illetően
Ha előre beállítod a sorozatfelvételt és utána az AEB-t, akkor lő sorozatot. De ha először AEB-t állítasz, akkor nem lehet sorozatfelvételre átállítani az egyes felvételi módról.
A másik két gépnél mindegy a sorrend, ha először beállítod az AEB-t, akkor is tudsz váltani a sorozatfelvétel / egyes felvétel között.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
vlevi
nagyúr
450D-n úgy van, hogy az AEB-n beállítod, mekkora expó sorozatot akarsz csinálni (+/- 1, vagy 2), és exponálsz.
Ha sorozatfelvételre van állítva, akkor a 3-as sorozat után leáll, ha egyes felvételre, akkor neked kell hármat exponálnod.
Érdekesség, hogy még a magyar menüben is AEB-nek hívják, és én sem tudom, hogy lenne magyarul az Automatic Exposure Bracketing"alami HDR programot tudtok ajánlani?"
Valamikor korábban (nyár végén) adták ingyért a DxO Optics Pro 9-et. Nekem az nagyon jó volt, mert az már alapból ismeri a 450D-t, és a két objektívemet, és kegyetlensok olyan funkciója van, amiről fogalmam sincs mi az. De pl. az, hogy az objektív profilt automatikusan felismeri, és a különböző torzításokat, színhibákat, élesítéseket automatikusan javítja (ingyen!), az nagyon jó.[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
"...Van bármi képminőségbeli különbség a 18-135 IS és a 18-135 IS STM között?"
Az STM-es nem csak gyorsabb fókusszal, de jobb képminőséggel is bír.
"...Inkább ez, mint egy 18-200-as Tamron vagy Sigma?"
Ha nem kell a 200 mm, akkor mindenképpen.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
vlevi
nagyúr
A 18-200 obikkal az lehet a gond, hogy ember nincs a földön, aki olyan üveget tudna csiszolni, ami jó képt ad 18mm-en, és 200-on is. Persze a 18-135 sem tokeletes ebböl a szempontbol, de a kisebb zoomátfogas kevesebb kompromisszumot jelent. Nekem 18-135 stm van, nagyon szeretem.
-
veterán
Használok egy Sigma 18-200 objektívet (ráadásul nem is az új stabisat, hanem a korábbi stabi nélkülit), nekem teljesen megfelel a képe.
Persze az én véleményem nem mérvadó, mert nyaralásokon szemrebbenés nélkül felcsavarom a gépre a Tamron 18-270 objektívemet (ez már stabis) és boldogan használom az élmények megörökítésére
A Tamronnak semmivel sem rosszabb a képe, mint egy Canon 75-300 1:4-5,6 II obinak, illetve alig-alig rosszabb a képe, mint egy 55-250 IS II obinak; nyaraláskor pedig se idő, se kedv nincs az obik állandó cserélgetéséhez.
Gondolkodom egy 18-135 STM obi megvételén, de nem hiszem, hogy kitúrná a Tamron 18-270-est a nyaralási fotózásokról, inkább a Sigma 18-200 utódjának szánom
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
csacsi77
senior tag
-
csacsi77
senior tag
Igen, ez az obi a tesztek szerint felejtős.
Sokkal jobb a 15-85mm USM. De az használtan is 120-140 eFt. Valamit valamiért.[ Szerkesztve ]
Öreg fater megoldja!!!!
-
vlevi
nagyúr
Én asszem 1-el feljebb vettem az élességet, kontrasztot.
De, ha RAW-ban fotózol, és nem a DPP-t használod, hanem mondjuk a dxo opticsot (mert ez most ingyenes), akkor nem tudom, hogy az figyelembe veszi-e a képstílust. Arra tippelek, hogy nem. De ki tudja.
Wagy, esetleg az Adobe Camera raw, az észreveszi, ha valami be volt állítva?
Mondjuk könnyű kideríteni, mert kell csinálni egy nagyon elborult képstílust, amin szembetűnően rosszul van elállítva minden, és, ha ez nem jöt át a raw feldolgozón, akkor majdnemmindegy, mire van állítva.Mondjuk a dxo érdekes állatfajta, mert alapból elvégzi az objektívtorzítások, életlenségek, CA színkorrekciókat, de pl. az alapstílusában egy -0,49 expó korrekció is benne van. Nem értem miért. Szép sötét minden.
-
*Ropi*
félisten
Így van, valamilyen számítógépes raw feldolgozó programmal (pl.: Lightroom): annak megvan az az előnye, hogy ott Te magad tudod szabályozni a paramétereket, így aszerint tudod állítani, ahogy a szemednek tetszik a végeredmény (a váz megcsinálja ahogy megcsinálja: azt kapod, ha tetszik ha nem).
Egyébként az objektív élessége is (bár indirektben, de) kihatással van a képzajra, ugyanis amikor egy (a példánkban itt most lágy rajzú, de egyébként bármilyen) objektív képét élesíted, akkor azzal együtt a képzajt is élesíted, ami így nagyságrendekkel erőteljesebbé válhat. Ehhez viszont zajt szűrsz, hogy eltüntesd - amivel megint csak élességet vesztesz - és kezdődik az ördögi kör elölről.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
-
csacsi77
senior tag
Nem minden STM ugyanolyan hangos/hangtalan.
A 40mm f/2,8 pl. elég hangos volt, de nem annyira, mint a linkelt videón az 50mm STM.
A 18-135mm STM szinte hangtalan, akárcsak a 24-105mm STM.
Az említetteket próbáltam, szóval azok személyes tapasztalatok.
Akkor már csak egy 24mm STM tulaj kéne és le is van próbálva az összes....Öreg fater megoldja!!!!
-
veterán
-
veterán
Ez elég gyors a te gépedhez és az ára is rendben van.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
copass
veterán
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
copass
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen