-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
válasz mamboo #210398 üzenetére
Miért ne linkelhetnél? Egyedül saját dolog nem szabad hirdetni.
Lázár Péter - Inter Garázsnál egy BMW-hez vettek új lámpát, én úgy nézem, hogy benne vannak az izzók meg a foglalatok, ott csak a trafókat kellett átrakni a régi lámpáról.(reméljük VAG esetén is így van).
Lámpát cikkszám alapján nézz, meg alvázszám alapján ellenőrizzék, hogy jó legyen.[ Szerkesztve ]
-
-
imyourfriend
őstag
válasz gyulaszu #210394 üzenetére
Ilyen környéken nem jártam, szerencse rendőrrel se találkoztam de örvendek hogy kitiltják a sok dpf nélkül meg bizonyos euro szint alatti gépeket.. tán euro 0 és euro1 nem közlekedhet de tervben van hogy euro4 lesz a legalja.
Jól szuperált a bódé rengeteg Octaviát látni Ausztriában igaz 1-esből elenyésző van.. 2-es de jobbára 3-asokat látok meg volt pár 4-es is sőt pályán volt egy Enyaq iV is mondjuk nekem az a stílus nem tetszik.. de úgy tűnik hanyatló nyugati pajtásunknál megfelelő bódé ez.
-
rob210
nagyúr
Egynek megvolt ez is, voltak szép gépek.
De a Pécsi wrc klubb kék subaruja jött be a legjobban 🤣Renault power
-
Taci
addikt
Sziasztok!
Nézegetem az első generációs Arteonokat, és látom, hogy van belőle 1.5 TSI és 2.0 TDI. Dízel autóm még nem volt, igazából nem is nagyon érzem, hogy szükségem lenne rá, mert nagyobb távot max csak heti 1x járok, az is 90km összesen csak.
A kérdésem az lenne, hogy bár 150 LE mindkettő, nem-e "kevés" egy 1.5-ös motor egy ekkora kasznihoz?
És mennyire megbízható motor az 1.5 TSI? A 2.0 TDI-ről tudom, hogy eléggé az, de ez az 1.5 TSI is kint van már egy ideje, hátha van már sokatoknak tapasztalatotok vele.
Megéri "kockáztatni" az 1.5 TSI-vel, vagy inkább maradjon a bevált 2.0 TDI?Turbós mindkettő, így nyilván ez elromolhat mindkettőben. De az 1.5-ösben többet dolgozik nyilván, mint a 2.0-ban.
Melyik a bonyolultabb/szervizigényesebb konstrukció?
Azt szeretném választani, amivel tovább bírja kevesebb hajlammal arra, hogy elromoljon. Ha a TSI, örülök, mert dízelre nem igazán van szükségem. De ha a dízel a megbízhatóbb, akkor meg beiktatok hosszabb utakat, hogy "rendben legyen".Ehhez a témához kérnék iránymutatást tőletek.
Köszönöm.
-
vzsryl
nagyúr
Az 1.5TSI is meglepően jól megy, Kodiaq-kal van tapasztalatom. Egy hátránya van a 2.0CRTDI-hez képest, de az sem vészes. Kis fordulaton érezhető a nyomatékhiány, de 2000 felett olyat húz a kis turbó benzin, hogy meglepődik az ember.
Mivel már több millió 1.5TSI mászkál az utakon évek óta, és nem hallani tömeges problémákról. Egyelőre megbízhatónak tűnik.
A helyedben kipróbálnám mindkét motorral.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tibbike01
őstag
DSG vagy manualt szeretnél?
1.5 tsi jó, bevált, szeretjük, de szerintem az Arteonba kevés lenne. Illetve száraz DSGvel adják, ami gyengébb konstrukció és itt terhelve lenne rendesen a nagy súly, kerék miatt. Viszont gondozás mentes a váltó, nem kell karbantartani.
A dízelhez már az olajos DSG jár, amire 60k kmenként rá kell költeni 150-200ezer ftot az olajcserére. A dízel sokszor regenerál, amikor megemeli a fordulatot és "tisztít", ilyenkor nem illik leállítani. Ez lehet kényelmetlen. Főleg, ha sokat városozol.Én a helyedben 2.0tsi 190ló DSG venném. Ez egy bomba jó konstrukció. Nyilván ritkább és drágább is.
[ Szerkesztve ]
-
-
MunezXBK
nagyúr
válasz imyourfriend #210413 üzenetére
DSG-t észre sem veszed, hogy mikor vált.
-
Taci
addikt
válasz imyourfriend #210413 üzenetére
Szeretek váltani - fogalmam nincs, miért. Plusz az automata ellen szól, hogy a VW-szerelőt 2-3 éve amikor kérdeztem, mit és miért ajánl, azt mondta, ha automata váltó, akkor úgy számoljak, hogy HA javítani kell, akkor az 500e Ft-tól kezdődik. (Bár gondolom, ez minden automata váltónál így van, és főleg a munkadíjat jelelnti elsősorban.)
Persze szívesen meghallgatok tapasztalatot tőletek, hogy ez valóban így van-e. Meg hogy mennyire kell arra számolni, hogy tönkremegy / mikre kell számolni, milyen időközönként stb. -
tibbike01
őstag
válasz imyourfriend #210413 üzenetére
Én összességében több manuális váltó meghibásodásról hallok/olvasok fórumokon, fb csoportokban.
A manuális váltó nem feltétlenül megbízhatóbb, mint az automata.
Egy Arteonban amúgy elég bénán néz ki a manuál váltó, meg nem tudja azt a kényelmet, minőséget adni, mint DSG-vel adná.Ha ép eszűen vezetsz, szervizeled az autót, akkor simán elmennek 300k plusz kmert hiba nélkül ezek az automata váltók. Pont, úgy mint a manuálisak. Mindkettőt lehet gyilkolni.
[ Szerkesztve ]
-
yodamester10
őstag
Csak az Arteon jöhet szóba?Milyen felhasználási szokásokra vennéd?Mennyi lenne a város?
A DSG egy nagyon jó dolog,én nagyon örülök,hogy már nem kell kuplungolnom,de leginkább a térdem örül ennek.
Jelenlegi autómban 260 ezer van tökéletesen működik,fontos a max 60 ezres olajcsere és csak a gyári.Ha esetleg szóba jöhet PHEV is kérdezz bátran.Itt egy fogyasztás adat,én elég sokat városozok.
-
Taci
addikt
válasz focvis #210418 üzenetére
Olajos DSG? Ez mit jelent? Többféle van? Mit kell nézni (akár még a hirdetéseket böngészve is)? (Bár már azt írtad, hogy a 2ezres motorok mellé az van.)
Bamba vagyok a témában, 18 éve ugyanaz az autóm, egy Leon 1M, 260e km-nál jár. Szeretem, teszi a dolgát, vigyázok rá, vigyáz rám - de méretben mennék eggyel feljebb. Így jött képbe az Arteon. (És a Passat VIII, viszont az Arteon sokkal szebb számomra.)
Automata váltóst csak céges autókat vezetek, ezért is mondtam, hogy inkább a kézit szeretem. De ha azt mondjátok, a megfelelő DSG ugyanolyan megbízható (ha figyelek rá, rendben tartom, és az előző tulaj is így tett, persze), akkor attól sem zárkózom el.@yodamester10: Városban max annyit, amíg bérek a munkahelyre (50km-ről). Bár korábban meg ott laktam, akkor napi szinten csak városozás volt. Szóval lehet még ez is, az is, ahogy hozza a jövő.
-
tibbike01
őstag
Én is 1m Leont használtam 7 évig, imádtam. Májusban váltottam egy 1.5tsi e-tec dsg Octaviara, amit imádok.
Szeintem Passat/Octavia sokkal élhetőbb hosszútávon, mint az Arteon. Nekem az Arteon keret nélküli ajtaja nagyon nem jött be, meg ez a le-fel huzgálás ki-be csukáskor...
Reggie0: igen, ebben lehet valami.
[ Szerkesztve ]
-
-
Taci
addikt
válasz focvis #210422 üzenetére
Köszönöm, ezzel jó tisztában lenni, észben fogom tartani.
@tibbike01: szépótó Az Arteonban nekem is a keret nélküli ablak, ami nem igazán tetszik. Ott jobban tetszik a hagyományos (kerettel).
Igazából úgy indultam neki, hogy adott keretbe mi fér bele. Próbáltam előbb maximum 8M Ft-ig nézelődni, aztán úgy láttam, sokkal nagyobb a választék, ha csak akár 8,5-re vagy 9-re felmegyek. Először C és E Merciket néztem, aztán jutott eszembe az Arteon. Volt egy nagyon ígéretesnek tűnő 2.0 TDI 8M-ért 120 vagy 140e km-rel, de arról sajnos lekéstem.
Elektromos/hibrid opciók is jók lehetnének, napelem van itthon, viszont ebben az árkategóriában nem találtam olyat, ami a Leon felett lett volna méretben, és tetszett is volna. De ismét csak a nézelődős szakaszban vagyok, szóval nyitott szemmel járok.Köszönöm a segítséget és a hozzászólásokat.
-
imyourfriend
őstag
válasz tibbike01 #210416 üzenetére
Manuálisnak azért egyszerűbb a felépítése, tegyük fel ugyanazon alkatrészekből épül fel a belseje (tengelyek, csapágyak, fogaskerekek stb. akkor manuálisnál van lényegében pár szenzor, érzékelő, kapcsolóvillák röviden, automatánál azért van pár alkatrész ezenfelül kezdve a vezérlésével, duplakuplungos történettel + jópár költséges alkatrésszel. Az automata mégiscsak a kényelemről szól. Manuálisból pl. saját típust nézve MWW a váltó ami 1.6 cr-hez van 350eFT-ért felújított 3 év garanciális darabot lehet venni, [link] olajcsere után amilyen tisztán fut a váltóm erre 500ezer után sem lesz szükség.
-
MM
őstag
Ajanlom, hogy próbáld ki az Arteont, mielőtt megvennéd.
Korábban írtam itt róla, Oktáv4-et hajtok cégesben, (2.0 CRTDI DSG komfort csomaggal = hangszigetelt oldalsó ablakok), ehhez képest k. nagy csalódás volt az Arteon. A menetzaj és a nyikorgás is gáz, messze nem olyan merev a karosszéria.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Unokahugom (29) vett első autónak (még csak csinálja a jogsit, a pasijával jöttek le ezzel a kocsival) egy Audi A3 8P-t. Valami barátnőjétől vette, 1 Millióért, állítólag eladás előtt autószerelő átnézte, minden tökéletes. Mondta is még mielőtt megvette, hogy valami kisebb benzin, mondom neki jó is lesz.
Nézzem már meg, menjek vele egy kört, 6-osban olyan furcsa. Megláttam a beállón, iszonyatnagy 18-as felnik, szarrá leverve de még középtájt is. Beszállok, ülések baromi foltosak, beindítom, érzem hogy remeg a motor. Mondom ez motortartó bak lesz, úgy remeg mint egy régi dízel. Nem benzin? De, de.
Elindulok, először elváltok, nagy szusszanás. Mi a franc Ja, 1.4 TFSI. Gratulálok, a multkor emlegetett kisbenzines (gondoltam 1.6 szívó) helyett belenyúltál a tutiba.
Akkor se hiszem, hogy ennek ilyen dzsukel diszkós lefúvó hangjának kéne lenni.
Valami csörög. Váltás pillanatában meg mikor utána gyorsítok, úgy 1300-1700 körül. Talán a kettőstömegű? Alapjáraton nem hallani, de akkor is a fordulatszámtartomány gyanús.
Lehet más is, lánc vagy valami. Elérünk a 6-osig. Úgy darál ahogy lehet. Itt már fogakat nem találsz.
Visszaértünk, kiszállok, hátul díszeleg a Quattro felirat. Jahogy összkerekes, akkor más baja is lehet. Főleg ha olyan jól tartotta karban, mint amennyire jó barátnőd.
Most nézem neten, nem is volt az 1.4 TFSI-ből összerekes.
Vagy csak egy embléma, vagy alákendácsolták, vagy 2 kocsiból rakták össze. Majd kiderül, kíváncsi vagyok.
Elkértem a forgalmit, mondom vagy rosszul emlékezett és nem 1.4, vagy valami.
De, CAXC 1.4. Mi hogy ez 125 ló? Egy fikarcnyit nem ment jobban mint a fiam 90 lovas 1.4 szíva GAstrája.
A forgalmiban viszont én abban a hitben éltem, benne van, hogy összkerekes-e, de nincs.https://tinyurl.com/rasoapro
-
ZolkoW
őstag
válasz rasotamas #210433 üzenetére
én a logo only megoldásra tippelek, nekem mindenesetre új infó lesz, ha létezik belőle összkerekes..
ugyanitt infó kerestetik, nagy általánosságban a ~2006-2010 körüli A4-ek, 1.9 PD motorral, 1 és 2M között mennyire felejtősek? Látok sok 2.0 TDI-t, azt gondolom ne, de soknál eleve írják, hogy rossz a szervószivattyú, ez horror tétel? Illetve úgy látom, ez valami típushiba lehet. A V6-os dízelek nem hangzanak az én pénztárcámnak valónak, hiába férnek bele a vételárba, de az 1.9-et el tudnám képzelni.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Reggie0 #210440 üzenetére
amúgy A3-ból volt egyáltalán? (ahelyett hogy gugliznék, nekem eszembe sem jutna, hogy lehetett)
szerk: oké, van találat, de valahogy a méret miatt azt gondoltam, fel se merül..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-=Vacsek=-
senior tag
Hali. 1700as fordulttól felfelé halk kerregő hangot hallok a motorból. Ha donbon megyek fel és erősebben nyomom neki hogy jöjjön a nyomaték akkor hangosabb. 2 3 4-esbe hallom Skoda Superb 2011es 2.0 crtdi 140le. 315 ezer van a kocsiba kuplung lendkerék volt már cserélve vezérlés is nem rég. Mi lehet?
-
macilaci78
nagyúr
Hátha valaki tudja: AVB motoros Passatból származó klíma kompresszor, csövek, radiátor jó AJM Passatba?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
molnarpeter
nagyúr
válasz macilaci78 #210444 üzenetére
7zap, nézd át a cikkszámokat, hátha egyezik.
-
macilaci78
nagyúr
válasz molnarpeter #210445 üzenetére
Béna vagyok, de fel sem ajánlja a típus keresőnél az AJM motorkódot.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
válasz macilaci78 #210446 üzenetére
Esetleg mert nem ide szánt motorról van szó?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #210447 üzenetére
Világos, én vagyok a hülye, hogy a Passatban lévő motort a Passat menüpontban keresem.
Amúgy ha jól látom, különbözik, teljesen más rögzítés és tárcsa van a kompresszoron.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
hódmaci
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Politika
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 5
- A nagy Szóda, Szódakészítés topic - legyen egy kis fröccs is! :-)
- Hővezető paszták
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- GTA V
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen