- EAFC 24
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Mortal Kombat 1 - Így harcol Homelander
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Assetto Corsa Competizione
- Test Drive Unlimited [FAQ, Ph! Játékosok listája és térkép az első hszben]
- Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
- EA Sports WRC '23
- Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a kijelző oldalán nagy a késés. Ezt csak a monitorgyártók akarják veletek elhitetni. Valójában a legtöbbet a szoftverben késel, méghozzá azért, mert az API-k, illetve maguk a grafikus meghajtók alapértelmezetten úgy működnek, hogy minimum egy, vagy akár több frame lesz előre prezentálva, és ezek számítása is rendkívül kiegyenlítetlen. Attól, hogy ilyen 144 Hz-es gamer kijelzőre váltasz ezt a problémát nem oldod meg, csak a kijelző felé kiküldött kép jelenik meg egy nagyon picikét hamarabb. De ugye a driverek eléggé speciálisan vannak ma már beállítva, így nem ritka, hogy a frame present konfigurálása a beállított képfrissítéshez igazodik, vagyis minél nagyobb ez az érték, annál nagyobb lesz a frame present is (ami szvsz baromság, de így lehet sebességet nyerni, csak közben bukó a response time ).
A problémát nem a kijelzők oldalán lehet megoldani, hanem azzal, hogy olyan módot kapna akár API-ban a rendszer, hogy 0 legyen az előre presentált frame, vagyis a GPU mindig csak azt a scene-t kapja meg, ami éppen következik. Persze ezt lehet bolondítani sok extra dologgal, például pacinggel, egyedi ütemezéssel, de a lényeg az, hogy a szoftveres ok, amitől nagy a késleltetés, az legyen kiütve. Konzolon ilyen megoldások konkrétan vannak építve az egyes játékokba. Állítólag a Microsoft is dolgozik egy szabványos megoldáson a WDDM-be. Van mérés is a Chillből, de ugye ez egy driveres hack, és ha köré vonnánk egy API-t, akkor ez jobban is működhetne. [link] - így is látszik, hogy mennyi előnyt ad, de ez direkt támogathatóság mellett még többet biztosíthatna.
Összességében tehát ez egy szoftveres probléma. A hardver csak segíthet, de messze nem fogja megoldani, mert nem a kijelző oldalán keletkezik a gond. Alapvetően nem igazán lenne szükség 60-75 Hz-nél jobban frissítő kijelzőre, ha a szoftveres háttér nem lenne annyira elbaszarintva, amennyire el van. Régen sem vettünk például 120 Hz-es CRT-t, pedig lehetett volna, viszont akkor nem volt bonyolult a szoftveres rész, és nem érezted a szükségét ennek. Ettől függetlenül vehetitek a 144 Hz-es kijelzőket, de olyan dologra veszik az emberek, amelyeket nem ezzel lehet a leghatékonyabb módon kezelni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ugyanazzal a monitorral van különbség a 75 és a 144 között? Kb így jön össze a késleltetés:
1. egér input (jobbaknál 1-2 ms)
2. frame render (fix 144 fps esetén ~7 ms)
3. monitor input lag (nagyon jóknál 1-2 ms)
4. LCD válaszidő (gamer monitor 2-5 ms)
5. emberi válaszidő (F1-es pilótáknak 200 ms...)Szerintem itt simán csak a monitor input lag meg ilyesmi okozza a jobb élményt. Vagy a kognitív disszonancia. A 60 vs 75 Hz váltásnál lévő hatalmas ugrás tipikusan attól szokott lenni, hogy azok 60 Hz-es monitorok nagyon régiek.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás! Acer GN276HL 27 FHD 144Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- LG 32GQ850-B Ultragear 2K QHD 260hz 1ms Nano IPS
- LG Ultragear 34GN850P-B Ívelt Gamer monitor! 34"/3440x1440/Nano IPS/160hz/1ms/Gsync -Freesync/HDR
- Samsung Odyssey G7 32" 240Hz 1440p
- Beszámítás! AOC G2 27G2U/BK 27 FHD 144Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs