Új hozzászólás Aktív témák

  • .Szaki.

    addikt

    Én akkor ezt csak úgy ideteszem.

    Javaslom a "Greenest list" 12 soros listának átnyálazását, és innentől szerintem bárminemű vita ezzel az egésszel kapcsolatban zárható.

    [ Szerkesztve ]

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz .Szaki. #101 üzenetére

    A lista annyiban valóban lezárja a vitát, hogy lista szerint nem egy tisztán elektromos, hanem egy hibrid jármű a leggazdaságosabb (és így valószínűleg a legkisebb károsanyag kibocsátású) jármű a vizsgált időszakban az USA-ban kapható autók közül.

    Az alap vitát persze nem zárja le, mert Döglött Róka olvtárs szerint elektromos autót kell venni, mert a belsőégésű motorral szerelt járművekkel az ő szóhasználata szerint "feleslegesen fűtjük a bolygót"

    Erre mondtam, hogy a szabad akarat jegyében mi nem beszéljük le őt arról, hogy elektromos autót vegyen, pedig a tisztán elektromos autók is mind a gyártás, mind a használat során rengeteg károsanyagot bocsátanak ki.

    Ha egy belsőégésű motoros autó gyártása és a vele való közlekedés során mondjuk 100 egység a károsanyag kibocsátás, akkor egy tisztán elektromos autó esetében ez mondjuk 60 egység, egy motorkerékpár esetében mondjuk 40 egység, BKV busszal való közlekedés esetében mondjuk 30 egység, biciklivel való közlekedés esetében mondjuk 10 egység, gyaloglás esetében mondjuk 2 egység.

    Mégsem mondom neki, hogy közlekedjen biciklivel, vagy gyalog, mert úgy még kevésbé "fűti" a bolygót, mintha elektromos autót venne, pedig ha valóban akkora környezetvédő, mint mutatja, akkor gyalog kellene neki járni :K

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • .Szaki.

    addikt

    válasz Donki Hóte #102 üzenetére

    "A lista annyiban valóban lezárja a vitát, hogy lista szerint nem egy tisztán elektromos, hanem egy hibrid jármű a leggazdaságosabb (és így valószínűleg a legkisebb károsanyag kibocsátású) jármű a vizsgált időszakban az USA-ban kapható autók közül."

    Az hagyján, de ebbe a listába belefért három öntöltő hybrid is, köztük az ominózus Corolla is, amit saját tapasztalatok alapján abszolút meg is tudok érteni, bár tény, hogy a listában való szereplése meglepett.

    Egyébként meg igen, a legkörnyezetkímélőbb közlekedésieszköz minden esetben a lábbusz. Na de ott pedig már egy másik téma jön be: A Fastfashion. (Cipő pl) :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Paxker315

    addikt

    válasz Donki Hóte #102 üzenetére

    egy szempont-kérdés: hálózat mennyire van felkészítve a fokozott EV-töltő igényekre?

    Idén már kb a 3. alkalommal volt 1 órát meghaladó hálózatkimaradás, megyeszékhely "közepe", a "második magyar főváros" frekventáltabb helyén.

    Abban sem vagyok biztos, hogy a mostani hálózat méltányolná a "vegyenmindenkiEV-t" policyt jelenleg :B

    https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz Donki Hóte #100 üzenetére

    Amikor kifogyunk az ervekbol, cizellaltan hulyezunk. Ertem.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • K82

    őstag

    válasz Avicularia #90 üzenetére

    Az e-Golf is úgy működik h az első visszatermelő fokozatban nem világít a féklámpa (kb. mint egy hagyományos autónál a motorfék), a 2. 3. és a B módban viszont már igen. Ha elérsz egy bizonyos szinű lassulást, a féklámpának világítania kell.

    Pixel / OnePlus Pad

  • morcosharcos

    tag

    válasz Parci #5 üzenetére

    Nekem most pont ez a Toyota van, illetve megtartottam azt is amiről váltottam (E150 1.6 dualVVTI) és sajnos többet költöttem cirka 4 hó alatt a 2.0 TS-re, mint 5 év alatt az 1.6 dualVVTI-re (utóbbi használtan került már hozzám). Hibrid rendszer nem jótállás alá tartozó, helytelen használatból eredő meghibásodása. Hogy ez pontosan mi, nemtom, autópályán meg városban használtam kifejezetten óvatosan az én megítélésem szerint, de a fedélzeti szgép erre a konzekvenciára jutott amit írtam. Nem írom le az árát a javításnak. Csalódás, de ennek ellenére marad ez, drága lenne váltani. Meg amúgy szép és jó :D

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • K82

    őstag

    válasz Elmör #15 üzenetére

    "Ha minden körülmény megfelelő számára, akkor az autó nem indítja a belső égésű motort" - ez igaz, de akkor nem hideg a motor.
    Hideg motornál addig járatja amíg el nem éri a 40°C-t a hűtővíz hőmérséklete és csak utána kezd váltogatni a villany/benzin/villany+benzin kombó között. Ilyenkor ha nem nagy a terhelés villannyal hajt, a benzinmotor pedig melegszik. Nyáron van h 2-300m után már elkezd váltogatni a hajtásmódok között, télen kell neki 1-1,5 km. Olyat viszont nem csinál h a totál hideg motorra engedi rá a teljes terhelést - hacsak nem padlózod rögtön induláskor, de ilyet épeszű ember nem nagyon csinál. Van a családban Ampera is, az viszont ha elfogy a delej/átkapcsolod a belső égésűre h maradjon benne töltöttség már pörög is. Addig jó az Ampera amíg nem kell a kis 1.4-es turbómotort járatni, onnan már nem olyan jó a fogyasztása - majdnem 1.7 tonnát kell mozgatnia a mocinak önerőből, villanyos segítség nélkül.
    Nem véletlenül kell az autómba 0W-20-as (az újabbakba 0W-16-os) olaj, az első olajcserekor meg is lepődtem mert vártam a jó sötét folyadékot aztán majdnem úgy nézett ki mint amikor beletöltöttük. Pedig a cégnél van nagy TD-től kezdve kis háromhengeres TSI-ig minden (plusz e-Golfok), van ami élete nagyobbik részét autópályán tölti és koromfekete lötty jön ki belőlük cserekor.
    Jól kitalálta ezt a hibrid hajtást a Toyota, a taxisok sem hülyék. Elég kiállni a gyorsforgalmira és megszámolni mennyi hibrid Auris vagy Prius Plus fut, közöttük pedig elég sok túl van a 300e km-en motorhiba nélkül.

    Pixel / OnePlus Pad

  • adamssss

    veterán

    válasz morcosharcos #107 üzenetére

    Szabad kerdeznem hogy milyen hibak jottek elo?
    uj auto volt, markaszervizben van/volt szervizelve?

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • Avicularia

    veterán

    válasz Cingáriusz #109 üzenetére

    Nekem ha azt mondja valaki 1990-ben mikor 21 voltam, hogy egyszer 18 gurigás autót veszek újonnan, akkor nagyon örültem volna hogy ilyen gazdag leszek :D
    Közben egy Honda Civic kerül most ennyibe :D :(

  • Avicularia

    veterán

    válasz adamssss #110 üzenetére

    Ez engem is érdekelne. Szerencse, hogy nálunk az ilyen hibákra is kiterjed a casco, motorhibára pld. 5000 sek-es önrész van ha nincs garancia, de csak 120K km-ig él a dolog, ezért sokan adják el a kocsit 120K-nál

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #110 üzenetére

    A hibrid rendszer hibásodott meg, teljesen tiltott a motor, ez volt a hibajelenség. Nem vagyok vellanyosmérnök, ennél bővebben nem tudom elmondani sajnos. Szalonautó amúgy, zsír új. Nem írom le sem a Toyota márkapont nevét, sem a javítás árát, mert onnantól kezdve azonosítható vagyok, és nekem állhatnak vagy bármi. Ennél azért paranoiásabb vagyok :D
    @Avicularia ezen én is gondolkodtam, hogy CASCO-ra megjavíttatom a márkaszervizzel, de önrészt amúgy is kellett volna fizetni és az egekbe lőtte volna a díját, és úgy vagyok vele, hogy nem szívesen fizetnék sokszorannyit, ha mondjuk az alatt a 3 év alatt amíg fenntartom rajta, nem fogok balesetezni. Nem hiteles a kocsi, így amúgy is bármikor lemondhatnám. Ráadásul gyakrabban használom az e150-et, mint a TS-t, ma is azzal voltam kinn a városban, szal valóban csekély az esély arra hogy összetöröm az újat.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • adamssss

    veterán

    válasz morcosharcos #113 üzenetére

    Nem kételkedni akarok de ilyen biztosan nincs, hogy egy vadonat új autónak elromlik a hajtása és az nem garanciális. Pláne a Toyota hibrid garanciája esetén ami kiterjed az egész hajtásláncra. De ez nem csak a Toyotára bármire igaz. Ha normál használat (gyakorlatilag a pályázás nem számít annak amit egyébként ki tudnak olvasni a motorból) mellett jön ilyen fatális hiba az minden esetben garancia alá esik.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #114 üzenetére

    Nekem teljesen mindegy, hogy mit hiszel, meg mit nem. Hinni a templomban kell,nekem meg sajna a zsebembe kellett nyúlni.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • bitpork

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz adamssss #114 üzenetére

    Anno V-s golf. Szalon ki pályára fel 80km után zaj gőz az orrából. Vissza trélerrel. Nem garis hogy felrobbant a hűtőventilátor és mindent vitt az orrában. A könyvelőm akkor ábrándult ki a vag csoportból.

    https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

  • 8th

    addikt

    Ezt csak úgy itt hagyom. [link] :D

    "Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

  • bitpork

    veterán

    LOGOUT blog (1)

    válasz 8th #117 üzenetére

    Nem értem. A háztartási átállás az ok. Mi köze ennek a villanyautókhoz azon túl hogy most emiatt a hálózat már nem bírja az ev töltést? :U

    [ Szerkesztve ]

    https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

  • adamssss

    veterán

    válasz morcosharcos #115 üzenetére

    Te tudod. Lehet, hogy tudtam volna segíteni de akkor mind1. Nekünk anno kérdés nélkül javították a hibrid rendszert igaz az Lexus volt de a Toyotákra ugyanaz vonatkozik.

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #119 üzenetére

    Miben, hogyan? Egy, az adásvételi szerződésemben önálló pontként megjelenő, a szakszerviz szerint egyértelműen nem a termékszavatosság alá eső hibát valahogyan a javítást jogszerűen már elvégzett szakszervizzel utólag visszafizettetni a részemre? Vagy félreértem, és Te magad szeretnéd átutalni az árát? :)

    Skacok, meddig fogtok még elvitázgatni a vellanyautók létjogosultságán? Már megtörtént az átállás eldöntése, az iparág ebbe az irányba tart, senkit nem érdekel már, hogy a belsőégésű/hibrid/fiszemfaszom egyéb technológiák meddig húzzák még, nincs már egy ideje miről beszélni. Kicsit olyan ez, mint a kivégzett rab fölött lamentálni, hogy humánus volt-e a ciángáz, vagy jobban járt volna kötéllel/méreginjekcióval.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz adamssss #114 üzenetére

    "Ha normál használat (gyakorlatilag a pályázás nem számít annak ... "
    Várj, jól értem, hogy a pályázás nem "normál használat"? Mi számít pályázásnak? :F

    #117 8th
    Régi hír. Írtam már én is, de akkor nem reagált rá senki.

    #120 morcosharcos
    A normális hangon / stílusban történő vitának mindig van (és lesz értelme).
    "Már megtörtént az átállás eldöntése ... " – épp ez a baj. Egy maréknyi (zöld) hülye az EU parlamentben eldöntötte. Jól tették? Sokak / sokunk szerint nem. Ez egy visszatérő probléma, kérdés, ami téma, így vitaalap.
    "Kicsit olyan ez, mint a kivégzett rab fölött lamentálni ... "
    Végül is, ebben igazad van. A rab ebben az esetben az európai autóipar (ebből adódóan pedig az EU maga is). Felköptünk és aláálltunk ...

    [ Szerkesztve ]

  • morcosharcos

    tag

    válasz <Adamsky> #121 üzenetére

    Jól érted. Én jogász vagyok, nem mérnök, így a műszaki tartalomhoz nem értek, azonban éppen ezért gyűlölöm az ilyen jellegű szerződéseket. Hát úgy bújik ki a cég a szavatossági igényérvényesítés alól, ahogyan akar, gondoljunk bele. Aláírod, előjön valami hiba amivel mondjuk még ők is ritkán, vagy sohase találkoztak, meghivatkozzák az adott szakaszt (olyan nincs, hogy valaki nem küldi pl. 130 fölé a sebességet sohasem) és ennyi, ott rakta s&ggbe magát a szavatosság. Nem mondom, hogy minden forgalmazó cég genyó, de ha ilyen jellegű szerződésed van velük az új autódra vonatkozóan, akkor bizony megteheti bármelyik. Ez van. :K

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • opr

    veterán

    válasz <Adamsky> #121 üzenetére

    Pályázás: versenypályán veretés. Ha meg direkt próbálják félremagyarázni, írni kell a hivatalos képviseletnek, nem egy sztori van márkától függetlenül, hogy segítenek. Szalonok sokszor próbálnak szívózni a vevőkkel sajnos.

    Ui.: ha jól emlékszem, ez még valamelyik autós magazinban is felmerült, és természetesen az volt rá a válasz, hogy nem, az autópályán normálisan haladás nem számít rendellenes használatnak. Ha mondjuk 2 órán át végsebességgel vereted, az megint más kérdés, az már nem rendeltetésszerű használat természetesen.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz morcosharcos #122 üzenetére

    " ... meghivatkozzák az adott szakaszt ... "
    Na, most már kíváncsivá tettél. Tudnád pontosan idézni?

    #123 opr
    Én itt valami ordás átba**ás és/vagy félreértés szagot érzek. Ha, a pályázás = versenypálya, akkor érteni vélem, bár előbb esik be a fékpedál egy átlag autónál, mint, hogy "elfogyaszd" a hajtásláncot. Ergo szerintem (szinte) kivitelezhetetlen ...
    Autópályán, ha csúcssebességgel haladsz, annak megint nem kellene ártania semminek. A hideg motorral (olajjal) "szénné" forgatás sokkal veszélyesebb tud lenni.

  • morcosharcos

    tag

    válasz <Adamsky> #124 üzenetére

    A saját adásvételimből idézgessek? Nem. Kérjél ki egy tervezetet vmelyik Toyota szalonból, hibridre.
    Semmi átbaszás nincsen, itt mindenki a "versenyzésre" gondolt "pályázás" alatt, erre írtam, hogy kissé életszerűtlen, hogy valaki sosem lépi át a 130-as legális limitet. Ugyanakkor mégis megtagadhatja a márkaszerviz a termékszavatosságra vonatkozó általános szabályok érvényesítését, mert "ügyesen" írnak adásvételit. Az ügyfél meg vagy aláírja, vagy nem vesz új autót, kb.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • adamssss

    veterán

    válasz morcosharcos #122 üzenetére

    Ha már szarkazmus akkor ha jogász vagy megkérdezhetem, hogy miért írsz alá ilyen szerződést? Én nem vagyok az de mégsem kellett ilyent aláírnom ahol lett volna benne ilyen paragrafus... :D

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #126 üzenetére

    Szerintem pontosan ugyanazt a szerződést írtad alá, amit én is. Csak nem szoptad be egyelőre a "hajtáslánccal", azaz a lófasz hibridalkatrészekkel. Aláírni meg természetesen azért, mert meg akartam venni a kocsit, és tudom, hogy nem fogják megváltoztatni számukra terhesebbé a magánjogi aktust, csak mert megkérem őket szépen.

    Megkockáztatom, hogy a Dunába szarlak egyébként a (kellék)szavatossági meg a jótállási ismeretek terén, meg nyilván általános jogi műveltség terén is, garancia, mint jogi kifejezés természetesen nem létezik a magyar polgári jogban.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • adamssss

    veterán

    válasz morcosharcos #127 üzenetére

    Erre csak azt tudom mondani, hogy Isten nem ver bottal. :C Lehet a szalonban is hasonló volt a stílusod és ez lett az eredménye. Hajrá! Kívánok szép napot!

    Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...

  • morcosharcos

    tag

    válasz adamssss #128 üzenetére

    Hát, ha az elcsépelt közmondásokkal vagdalkozunk, akkor én pedig neked: ami késik, barátom, nem múlik. Remélem szintén megtapasztalod első kézből, mennyit ér a szavatosság, ha valami speckóbb hiba áll be a Toyota hibridmotornál. Arcoskodni meg te kezdtél, nem én.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz morcosharcos #125 üzenetére

    "A saját adásvételimből idézgessek?"
    Miért, rád külön garanciális szabályok vonatkoznak?

    " ... itt mindenki a "versenyzésre" gondolt "pályázás" alatt ... "
    Talán mert így is, úgy is lehet érteni. Ezért lenne (lett volna) jó látni, hogy mi van az eredeti szövegben, mert én - ugyan nem vagyok jogász, de - versenypályát (vagy versenypályán történő használást) írtam volna, ami nem félreérthető.

    " ... mert "ügyesen" írnak adásvételit."
    Ezt azért vitatnám, és én biztos futottam volna egy kört a fogyasztóvédelemnél vagy a megfelelő hatóságnál ezzel kapcsolatosan.

    "Megkockáztatom, hogy a Dunába szarlak egyébként ... " – ez igen! Gratulálok!
    Nálad valami nagyon nem OK. :((( Szerintem ezt többünk nevében kijelenthetem. Ezt a stílust semmi nem indokolja.

    [ Szerkesztve ]

  • .Szaki.

    addikt

    válasz morcosharcos #120 üzenetére

    "Skacok, meddig fogtok még elvitázgatni a vellanyautók létjogosultságán? Már megtörtént az átállás eldöntése, az iparág ebbe az irányba tart, senkit nem érdekel már, hogy a belsőégésű/hibrid/fiszemfaszom egyéb technológiák meddig húzzák még, nincs már egy ideje miről beszélni."

    Azért egyelőre ez még erős túlzás. Az Uniónak nem érdeke, hogy tönkre tegye az európai autóipart, márpedig a teljes átállás egyelőre egyértelműen ezt eredményezné és nem is biztos, hogy be tudják hozni a lemaradásukat. 8th linkje pedig szintén elgondolkodtató atekintetben, hogy mikor is lesz realitás a 100%-os átállás.

    Sem az európai autóipar, sem pedig az infrastruktúra nem tart még ott, hogy az átállás ideje rövidtávon belül belátható legyen. Sokáig fognak még köztünk élni a belsőégésű és hybrid autók, így szerintem a vitának is helye van.

  • 8th

    addikt

    válasz Avicularia #132 üzenetére

    No lám. Én meg ki lettem röhögve néhány éve itt a fórumon amikor kifejtettem, hogy a villanyautósok helyett szerintem inkább a problémásnak mondható Euro 3-4 benzines autók tulajdonosait kéne támogatni, hogy lpg üzeműre alakíthassák az autóikat. Ahelyett, hogy a probléma gyökerét ragadnánk meg még több autót zúdítunk az utakra és egy olyan tehetősebb réteget támogatunk teljesen feleslegesen aki valószínűleg támogatás nélkül is megvásárolná az új autóját. Ettől sajnos az öreg szarok még velünk maradnak de ha már maradnak mert nyilvánvalóan nincs pénze az embereknek újabb kocsikra legalább ne szennyezzenek vele annyit. De nem, ehelyett továbbra is adjuk oda annak a támogatást aki valójában nem is szorul rá. Fantasztikus szociális érzékenység a környezetvédelem meg le van szarva. Ha egy darab villanyautó támogatásból fél tucat autót át lehetne alakíttatni gázosra akkor melyikkel nyerünk többet? Egy darab újabb autóval ami lehet, hogy sokadik autónak kerül egy családba vagy azzal ha megtisztítunk helyette másik hatot-nyolcat ami már az amúgy is utakon cirkulál. És erre jött a röhögés, hogy a gáz az szar én meg hülye vagyok. Rendben, akkor hülye vagyok. Olcsóbb mint a benzin, az autó sokkal tisztábban üzemel vele mint benzinnel, évtizedek óta kiépített hálózat van hozzá és nem kerül szinte semmibe egy átalakítás. De mi csak szórjuk továbbra is a közpénzt az ablakon milliós villany támogatásra. Gazdag ország vagyunk fussa' rá.

    "Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

  • .Szaki.

    addikt

    válasz 8th #133 üzenetére

    "De mi csak szórjuk továbbra is a közpénzt az ablakon milliós villany támogatásra. Gazdag ország vagyunk fussa' rá."

    Ez a pénz az Európai Uniótól lehívható "REPowerEU" támogatásból származik. Ha minden igaz egyedül M.o. nem hívta le ezt az összeget egészen mostanáig. Ha megnézzük, hogy ez a projekt miről szól, aligha lehetett volna felhasználni olyan célokra, hogy belsőégésű autókat gázüzeművé alakítsanak át.

    Számomra inkább az a furcsa, hogy ha már van ez az e-autó támogatás, akkor miért csak cégek pályázhatnak rá.

    [ Szerkesztve ]

  • morcosharcos

    tag

    válasz <Adamsky> #130 üzenetére

    Nem, rám személyiségi jogi különszabályok vonatkoznak, úgymint személyes adatok védelme, meg magántitokvédelem.

    :D Vitasd, amennyit csak akarod :D Egy ilyen per lefolyása a következő volna: kifizetek egy műszaki szakértőt valagpénzért, aztán a műhely fizet egy műszaki szakértőt valagpénzért, két szarevő mérnök (nem minden mérnök szarevő, de az igazságügyi szakikat speciel ismerem, okádék egy állatfaj) keres egy csomó pénzt, én meg 1-2-3 év múlva elvesztem a pert a forgalmazóval szemben, mert az adásvételimben benne volt az a szakasz, ami alapján megtagadták az ingyenes kijavítást.

    Még egyszer: nem én kezdtem arcozni. A cikkes srác kezdte azzal, hogy szerinte hazudozom. Még ha burkoltan is mondta, nyilván nem hagyom hogy a seggét belém törölje :) Azért nem azt a világot éljük egyelőre.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz .Szaki. #134 üzenetére

    Sem az európai autóipar, sem pedig az infrastruktúra nem tart még ott, hogy az átállás ideje rövidtávon belül belátható legyen. Sokáig fognak még köztünk élni a belsőégésű és hybrid autók, így szerintem a vitának is helye van.

    <--ezt nem is állítottam, természetesen.

    "De mi csak szórjuk továbbra is a közpénzt az ablakon milliós villany támogatásra. Gazdag ország vagyunk fussa' rá."

    Ez a pénz az Európai Uniótól lehívható "REPowerEU" támogatásból származik. Ha minden igaz egyedül M.o. nem hívta le ezt az összeget egészen mostanáig. Ha megnézzük, hogy ez a projekt miről szól, aligha lehetett volna felhasználni olyan célokra, hogy belsőégésű autókat gázüzeművé alakítsanak át.

    <-ez pontosan így van, legalábbis én is így ismerem, a koncepció az volt, hogy segítenek azoknak a tagállamoknak, akik iszonyat ki vannak téve a ruszki palagáztól/kőolajtól való függőségnek, dehát a kúrmányunk természetesen élből elutasította az egészet. Aztán '23 novemberében mégis lehívtuk, itt a forrás rá:

    [link]

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • opr

    veterán

    válasz morcosharcos #135 üzenetére

    Ha "cikkes srac" alatt ram gondoltal, akkor egyreszt el lehet menni a bus gecibe, mert senki nem mondott ilyet, masreszt jogaszkent illene, hogy legalabb annyira menjen az erto olvasas, hogy lejojjon, hogy nem azt mondtam, hogy te hazudozol, hanem hogy a szalonok szoktak gecizni, es a markakepviselet ilyenkor sokszor - de nem mindig - segit.

    Ha nem ram gondoltal, akkor meg ignorald a fentit. :DDD

    De amugy ahogy nezem, senki nem mondott olyat, hogy hazudsz, csak teljesen ertetlenul allunk a dolog elott. Plane azert, mert a Toyota/Lexus altalaban meg ugyancsak korrekt ha garis ugyintezesrol van szo. A szalonok neha nem, de az orszagos kepviselet altalaban olyankor rovid tavon seggberugja oket, ha tud rola es gyorsan megoldodik a problema.

    A 130 folotti sebesseg meg eleve baromsag, mert barmikor kimehetsz nemetbe, ott meg aztan a hatar a csillagos eg, szoval ez nem lehet erv. Plusz szarjanak sunt, annyival mesz, amennyivel akarsz, amig az auto birja, majd a hatosag helyretesz ha nem tetszik nekik valami, a gyartonak/forgalmazonak ehhez semmi koze. Ha erre hivatkozott a szalon/szerviz, akkor elmehetnek a bus picsaba, mocsok banda.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz opr #137 üzenetére

    " ... senki nem mondott olyat, hogy hazudsz, csak teljesen ertetlenul allunk a dolog elott."
    +1 :K

    #135 morcosharcos
    " ... rám személyiségi jogi különszabályok vonatkoznak ... "
    O.K. de, hogy jön most ez ide? Én csak pár sor kimásolását v. fényképezését kértem volna, nem a TAJ vagy adószámodat. Mindegy, hagyjuk! Engem már nem érdekel. Ahogy írod, ez már "történelem". Te fizettél, a sztori lezárva.

    #133 8th
    Nem csak Te, de én is írtam már erről (itt is). Lel lettem hülyézve. Az a gond, hogy sokan csak 1 bit-en (jó-rossz, fekete-fejér, stb.) képesek gondolkozni.

    #134 .Szaki.
    " ... aligha lehetett volna felhasználni olyan célokra, hogy belsőégésű autókat gázüzeművé alakítsanak át." – ezzel szerintem itt mindenki tisztában van.
    8th és én is azt próbáltuk jelezni, hogy hajunkra kenhetjük ezt a "REPowerEU"-t, mert akik kiötlötték vagy hülyék, vagy az EU végét akarják.
    #131 : "Az Uniónak nem érdeke, hogy tönkre tegye az európai autóipart ... "
    Szeretném én is ezt hinni, de – ahogy fentebb írtam – vagy teljesen hülyék, vagy mégiscsak igazan van azon "konteó-gyárosoknak", akik szerint Kína megvette őket kilóra.

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz opr #137 üzenetére

    Ha "cikkes srac" alatt ram gondoltal,

    Ha olvastad volna az írásokat, akkor tudnád, hogy nem rólad van szó, szóval kár ennyire megsértődni :K

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • Egon

    nagyúr

    válasz morcosharcos #135 üzenetére

    Nem, rám személyiségi jogi különszabályok vonatkoznak, úgymint személyes adatok védelme, meg magántitokvédelem.

    Különszabályok? Pont rád, személyre szabva? A jótállásra vagy szavatosságra vonatkozó része a szerződésednek egészen pontosan milyen személyes adatot tartalmaz?

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • opr

    veterán

    válasz Donki Hóte #139 üzenetére

    Én hoztam fel magazin cikket a témában, ezért írtam, de oda is írtam, hogy ha nem rám gondolt, akkor vegye figyelmen kívül a fentit. ;)

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • morcosharcos

    tag

    válasz Egon #140 üzenetére

    Nyilván egy hasonló stílusú vicc volt, mint amit az írt, akinek válaszoltam. Természetesen a világon semmit nem fogok kifotózni a szerződésemből sem neki, sem senki másnak, kérjetek ki egy hibrides adásvételi tervezetet a Sakurától vagy bánom is én honnan, és olvassátok hozzá a Ptk. 6. könyvét, meg mondjuk nagyjából a teljes kötelmi jogot, zseninek nem kell lenni hozzá hogy összerakd, gyengébb képességű kb. 2 óra alatt megvan vele, ha leteszi a picsáját a székbe.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz opr #137 üzenetére

    "Ha "cikkes srac" alatt ram gondoltal, akkor egyreszt el lehet menni a bus gecibe, mert senki nem mondott ilyet, masreszt jogaszkent illene, hogy legalabb annyira menjen az erto olvasas, " Komolyan te oktatsz engem értő olvasásból? Kishaver, 3 sort nem sikerült dekódolni a 'programozózseniddel'. Most erre mit válaszoljak, hogy ne tűnjek nagyon kegyetlennek, te pedig ebédjét vesztett óvodásnak?
    "A 130 folotti sebesseg meg eleve baromsag, "
    Tudtommal Magyarországon élünk.

    "Plane azert, mert a Toyota/Lexus altalaban meg ugyancsak korrekt ha garis ugyintezesrol van szo. A szalonok neha nem, de az orszagos kepviselet altalaban olyankor rovid tavon seggbe"
    Természetesen beszéltem a toyota central europe-pal, és megerősítették a (z általam továbbra sem) meg nem nevezett szalon helyzetértékelését, ennél tovább nem az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségre (így hívják helyesen a "fogyasztóvédelmi hatóságot", amit itt többen emlegettek) vihetném a panaszom, hanem polgári perre, aminek a világon semmi értelme, túl vagyok már elegen ahhoz hogy tudjam értékelni az adott jogkérdést, és meg tudjam ítélni a pernyertesség esélyét, pláne, hogy a másik fél 2x szerződésszerűen teljesített, egyszer, amikor a bevizsgálás után visszautasították a szavatossági igényt, másodszor, amikor aláírásommal beleegyeztem a javítás kifizetésébe, hogy használni tudjam mihamarabb megint a verdám.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    Off, de mindenkinek, aki szkeptikus az elmondottal kapcsolatban, illetve akik szerint csak "sztorizgatok": nagyon is jó látnom, hogy az egészséges szkepticizmus dolgozik, ez nem megrovást, inkább dicséretet érdemelne, a létező legjobb emberi tulajdonság, azt jelenti, hogy nem vagy teljesen hülye. Ami jó. Azonban:

    ez egy fórum, ahol 1: nem akarjuk mindenáron bizonygatni az igazunkat, mint aki meg van sértődve, inkább az a célja, ha leírunk valamit, hogy bemutassuk, létezik ilyen is, és esetleg más később ne essen pofára ugyanabból fakadóan. Ez erre való. A stílussal nekem is csak azután lett problémám, hogy megvádolt a cikkíró, hogy szerinte balfasz jogász vagyok -kb. azzal az indokkal hogy nem láttam a jövőbe- ,addig nem érdekelt hogy esetleg nem hitte el amit leírtam, de az magaslabda volt, onnantól kezdve: right back at you, buddy.
    2. Nem feltétlen szórjuk úton-útfélen a személyes adatainkat. De még a saját, azaz csak a rám meg a többi magánjogi félre tartozó szerződéseink tartalmát sem, akkor se, ha a szóban forgó szakasz több száz másik hasonló szerződésben is benne van, pláne, ha a beszélgetésünkre vonatkozó része éppen emiatt bárki más számára is hozzáférhető egyébként, egyszerűen kikéri egy szalonból, hogy mit íratnak alá vele, ha új autót venne. Így sem célja, sem moralitása nincsen, hogy idézgessek az enyémből. Aki felnőtt, az érti ezt, aki nem, azzal nem tudok mit kezdeni.
    3. Hiába világelső márka a Toyota, hibátlant ők sem tudnak tervezni, vagy gyártani, nevezzük bárhogy, ergo időnként a nagyon sok jó tapasztalat mellé befut nagyon kevés, de negatív tapasztalat is. Ahogyan talán a legelső hozzászólásomban itt leírtam, van egy E150-esem is, klasszik benzinmotorral, az használtan került hozzám, a világon semmi probléma vele. Lehet, hogy megbízhatóbb, mint az E210 hibrid. Lehet, hogy az E210 hibrid a megbízhatóbb annál. Ezt megintcsak nem 1 db örömködő tulaj, vagy 1 db bosszankodó fogja eldönteni. A fórum célja nem ez. Minden, amit a másik leír, vélemény, tapasztalat, csak egy a sok közül. Ha valaki önigazolást keres, hogy jó újautót vett-e, akkor kénytelen lesz kivárni vagy 3-4-5-10 évet, amíg empirikusan, a gyakorlatban ez ki nem derül. Sajnos ez máshogyan nem megy.
    4. Mindennek szellemében én továbbra is azt tudom mondani, hogy rád, az olvasóra van bízva, hogy mit kezdesz az ilyen, és hasonló fórumokon leírt szövegekkel. Én közlöm az én narratívámat, mert azt éltem meg, más meg egészen mást tapasztalt esetleg, az azt fogja leírni. Ez ennél nem bonyolultabb.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • Egon

    nagyúr

    válasz morcosharcos #144 üzenetére

    Egyrészt van a stílus, ami ugyebár az ember. Azon van mit reszelni. Jogászként aligha ez az "üzleti" nyelvezeted - vagy ha igen, akkor nagy a baj, egyszer majd drága lesz a bíróság megsértéséért fizetett bünti... ;]
    Másrészt a 2. pont kapcsán: elég erős ellentmondás a magánjogi szerződés vs. a a szóban forgó szakasz több száz másik hasonló szerződésben is benne van: ha állításod szerint bárki más számára is hozzáférhető, akkor az általad történő közzététel semmiféle olyan információ megosztásával nem járna, ami téged bármilyen módon hátrányosan érintene (pláne hogy továbbra is teljesen feleslegesen belekevered a személyes adataid a sztoriba: senki nem kért rá, hogy ilyen adatot közzétegyél). Jogászként illene tudnod, hogy aki állít, az bizonyít: elég vicces elvárás az állításodat megkérdőjelezőkön számon kérni, hogy ők győződjenek meg az állításod valóságtartalmáról... Tudod, ezen a fórumon általában a hasonló állításokra legalább egy internetes linket, vagy bármi mást, ami azt alátámasztja, szokás berakni... :U

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz morcosharcos #144 üzenetére

    ez egy fórum, ahol 1: nem akarjuk mindenáron bizonygatni az igazunkat

    Ez így van, de pont te vagy az, aki egy eléggé meredek dolgot állítottál, majd legalább tízszer leírtad, hogy az pedig úgy van és kész.

    Tehát te magad vagy a kivétel a magad által írt szabály alól :K

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

  • .Szaki.

    addikt

    válasz <Adamsky> #138 üzenetére

    "...vagy mégiscsak igazan van azon "konteó-gyárosoknak", akik szerint Kína megvette őket kilóra."

    Pénz beszél, kutya ugat, karaván halad. Európán belül a Pénz az autóipar, nem pedig Kína.
    Nem véletlen, hogy a teljes átállás eredeti 2030-as tervét már 2035-re tolták, mint ahogyan az sem, hogy több gyártó ismételten elkezd belsőégésű és hybrid technológiájú motorokat fejleszteni. Ezt teszi a Stellantis is, például a nem túl jóhírű 1.2-es PureTech motort fejlesztették tovább, hogy ne legyen vele gond és 48V-os hybridként fog szerepelni többek közt az Opel Corsában és Grandlandben is. Nemrég láttam, hogy a VAG már azzal hirdeti a most megjelent faceliftes Skoda Octaviát, hogy az alapmotor immáron egy négy hengeres 1.5 TSI benzinmotor. Kiemelték a négy hengert, ami szerintem azért fontos, mert a közvélemény - és nem utolsó sorban a szakemberek - szerint azért jóval tartósabb egy négy hengeres nagyobb köbcentis motor, mint egy felfújt három hengeres egy literes. Apropó VAG. ... Hol is van a már régóta ígérgetett ID.2? Néma csend honol ezen a téren.

    Szóval se infrastruktúra (elegendő energia az e-autók töltésére; megfelelő mennyiségű és minőségű töltőhálózat), sem a gyártók által versenyképes technológia, sem pedig a vásárlóközönség igénye nincs meg az elektromos autókra. Ez utóbbi persze lehet az előbb felsoroltak következménye is. Addig, amíg az ipar kinyitja a száját és az Unió ennek megfelelően könnyít, addig szerintem attól nem kell tartani, hogy ellentétes érdekeket szolgálnának. Én ezt mindenképp szeretném kizárni. Szimplán van egy jóravaló törekvés (környezetvédelem), feltehetőleg hibás megoldási javaslatokkal és az autóipar és az Unió közti vita segíthet ennek a megoldásában. Én ezt így gondolom.

    Kína:

    Kína olyan szinteken tud a Pénz lenni az Ázsián kívüli kontinenseken, mint például amikor a BYD kivágja a VAG-t a foci EB egyik fő partneri pozíciójából, meg amikor az NFL időszakban megjelenik a Temu.

    Ezen kívül akkor fog még nagyobb hatalommal bírni Kína Európában, ha az EU mégis hoz egy olyan döntést, ami egy olyan technológiát hoz előnybe, amiben a Kínaiak sokkal előrébb járnak és a saját iparágunk pedig olyan lemaradásban van, ami végzetes lehet. Ne dugjuk homokba a fejünket, a BYD akkumulátor technológiája és a kis motorjaik, amik egy kispolákban is elférnek olyan szinten előrehaladottak, hogy ennek lepipálásához bizony nagyon komoly teljesítményre lesz szükség. Tehát ha bevezetik a kötelező átállást, akkor nagyon komoly érveket kéne felsorakoztatni amellett, hogy egy európai állampolgár miért a VAG, vagy a Stellantis, esetleg a Renault valamelyik elektromos autóját válassza a kínaiakéhoz képest elmaradt technikával, jóval magasabb áron, egy kedvező árú és jó minőségű kínai helyett. És persze tudom, baromi furcsa ilyet olvasni, hogy "jó minőségű kínai termék", de egy dolgot ne felejtsünk el. Sokkal veszélyesebb homokba dugni a fejünket és 0 pontokat osztogatni pl a BYD Sealnek az év autója választáson, mint azt mondani, hogy gyerekek, ez bizony Leistung, itt az ideje leülni és elkezdeni dolgozni. Előbbi bizony végzetes lehet.

    Szóval szummázva ezt a kisebb regényt, a konteókkal azért nem érdemes foglalkozni, mert a való életben mindenre megvan a magyarázat. Nem kell senkit sem megvenni kilóra ahhoz, hogy a fentebb leírtak közül bármelyik opció megtörténhessen.

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz .Szaki. #147 üzenetére

    "Európán belül a Pénz az autóipar ... "
    Úgy érted, hogy a pénzt az autóipar hozza (hozná)? Igen, ezt a sokat emlegetett "brüsszelitákon" kívül kb. mindenki tudja.

    " ... 2030-as tervét már 2035-re tolták ... " – csak ez ku*vára nem így megy, hogy tologatjuk. A gyártók meg nem tudják, hová kapjanak (mibe fektessenek, mit fejlesszenek). Agyrém!

    " ... több gyártó ismételten elkezd belsőégésű (...) motorokat fejleszteni."
    Hidd el, közel sem olyan elánnál, mintha tudnák, hogy egyelőre jó sokáig piaca lesz.
    Ahogy az arra az előbb is utaltam, az európai autógyártás totyog, mint egy béna kacsa. Sok energiát a belsőégésűekbe már nem mernek beletenni, mert ki tudja mikor jön egy "szuperzöld", és találja ki, hogy akkor a 2035 inkább mégis 2030.
    ... de azért valamit ki kell tolni a piacra, így - ímmel-ámmal, de - csinálnak valamit a parasztnak (amiből jó eséllyel nem lesz oldtimer ...)

    " ... Skoda Octaviát, hogy az alapmotor immáron egy négy hengeres 1.5 TSI benzinmotor."
    LOL :DDD

    "Addig, amíg az ipar kinyitja a száját és az Unió ennek megfelelően könnyít ... "
    Fú, ezt nagyon máshogy látom, de fentebb már leírtam (szóval nem ismétlem meg még egyszer).

    "Szimplán van egy jóravaló törekvés ... "
    Remélem ismered a mondást: Nincs annál veszélyesebb, ha a hülyeség, kitartással párosul.

    " ... ha az EU mégis hoz egy olyan döntést, ami egy olyan technológiát hoz előnybe ... "
    Ez gyakorlatilag megtörtént. Értem én, hogy 2030, izé 2035, de a kocka el van vetve: Villanyautót mindenkinek!
    ... és ebben Kína sokkal jobb. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy azért a kínaiak nem csak villanyt terveznek idehozni, hanem hibrideket is. És milyet? Hát, olyat, amilyen lassan már nincs is ez EU-ban. Maximálisan egyetértek Pistával.

    " ... egy európai állampolgár miért a VAG, vagy a Stellantis, esetleg a Renault valamelyik elektromos autóját válassza a kínaiakéhoz képest ... "
    Az a baj, hogy Te egy feltételezett jövőről beszélsz, miközben ez már a jelen (ha villanyautókról beszélünk mindenképp). Meg kell nézni a speedzone BYD Seal tesztet.

    " ... a fejünket és 0 pontokat osztogatni pl a BYD Sealnek az év autója választáson ... "
    Na, azt hagyjuk is! Nálam az most már az Eurovíziós Dalfesztivállal egyenértékű.

    " ... a konteókkal azért nem érdemes foglalkozni ... "
    Kívánom, hogy neked legyen igazad, de engem azért csak nem hagy nyugodni a korábban feltett kérdés: Ezek ennyire hülyék, vagy megvették őket kilóra?
    Ja, és még egy! Ezt is érdemes meghallgatni, mit mond a SsangYong-ot felvásárolt KG group tulajdonosa, Jea Sun Kwak mikor erről, ill. a belsőégésű motorok kivezetéséről kérdezik.

  • morcosharcos

    tag

    válasz Egon #145 üzenetére

    A világon semmi ellentmondás nincsen, nemcsak a Toyota, más gyártók is fűznek a jótállásuk érvényesítéséhez feltételeket, az említett "pályázás" is ilyen szerződési (megintcsak, magánjogi értelemben vett) feltétel, ami benne van mindenkiében, ergo nem én vagyok a kivétel, hanem a forgalmazók e tekintetben senkivel sem! tesznek kivételt. Most olyanokat hiába mondok neked, hogy az ő megítélésük szerint nem üzemszerű használat mellett következett be a műszaki hiba, és mindezt a Ptk. hibás teljesítésre vonatkozó részén belül a kellékszavatossági kötelezettségre vonatkozó, helyesen megjelölt, illetve természetesen a jótállásra vonatkozó rész helyesen megjelölt szakaszai alapján, hivatkoza az én nem normál üzemeltetési tevékenységemre, elutasították, én pedig nagyon nagy költségek árán sem tudnám bizonyítani a gyártó! ellenében az igazam műszaki bizonyítással, na mindezeket teljesen hiába mondom, vagy másolnám be, mert ad1: a jogi része nem mond neked semmit, ennyit fogsz belőle látni: "6:171. § [Jótállás] (1) Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett." ad2: a műszaki része attól, hogy én magam nem értem, nyilván az esetem vizsgáló mérnökök számára éppoly egyszerű megítélésű, mint számomra pl. a pereskedés feleslegességének eldöntése. Nem is fárasztanálak ennél bővebben, tényleg csak azért válaszoltam, hogy a stílusérzéked kielégítsem, hiszen ha szólnak hozzám, illik reagálni, de kettőnk közül sajnos úgy gondolom, nem én vagyok az, aki nem tudja hogy mit beszél.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz Egon #145 üzenetére

    Magyarországon egyébként nincsen bíróság megsértése, mint Btk.-s vagy szabálysértési tényállás, (talán az USÁban van), rendbírság van, tehát az adott bíró/perben résztvevő fél/sértett/gyanúsított stb. személyiségi jogait lehet megsérteni, vagy egyéb köztörvényes bcs-t elkövetni bíróságon, de azt jellemzően nem az ügyvédek, hanem a felek/gyanúsítottak/bármilyen okból beidézettek cselekszik, efelől megnyugtatlak.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

Új hozzászólás Aktív témák