-
GAMEPOD.hu
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peter789
senior tag
...bár nehéz így megmondani, hogy milyen.
az SG + SOJ EDO memó kombó alapján ez csak egy S3 Virge DX PCI 4MB lehet
van már némi gyakorlatom a mindenféle névtelen, rossz minőségű fotókkal hirdetett vidkártyák azonosítása terén - vaterán, ebay-en ezek tudnak a legjobb vételek lenni, mert az eladó se tudja mit árul és a potenciális vevők nagyja is átugorja... persze ez a virge nem nagy ritkaság, de jópár különlegességet fogtam már hasonló hirdetésekből...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
gban
Közösségépítő
válasz Peter789 #21752 üzenetére
Persze, én is erre tippelnék ha kellene, ha másért nem, csak azért is mert a csapból is a Virge folyt anno.
Láttam én is eleget, de ami igazán "új", ismeretlen, hogy a második 2 mega is forrasztva van, nem pedig tokos, amellett hogy 2 mb meg SG. 4 mega forrasztott EDO oké lenne, de így meglepett. Persze tudom, hogy a tok alatt ott vannak a forrpontok általában az EDO-nak is, és ha úgy tetszik, ramot nyomnak rá, nem tokot.
Lehet hogy volt ilyen is a kezemben, simán előfordulhat, de nem rémlik, így nem is foglaltam állást inkább.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Peter789
senior tag
igen, ilyen SG+EDO kombóból 2 darabom is van, de mindkettőn a +2MB EDO opcionális, tokban van. lévén hogy nem sokat profitál egy virge a +2 megából, a kártyák nagyrészére valószínűleg max üres tokot raktak, és viszonylag kevés volt az olyan ami megkapta fixen forrasztva a 4-et is...
van egy ELSA Winner 3000-L kártyám is, amin 6 mega van 4MB VRAM + 2MB EDO formájában fixre forrasztva, de ezt még normálisan életre se tudtam lehelni: általános virge VX driverrel csak 4 megát lát a 6-ból, a típusspecifikus ELSA driverrel pedig látja mind a 6-ot, de mindenféle 3D gyorsítást elutasít vele élből, pedig nagyon kíváncsi volnék hogy profitál e egyáltalán valamit a többletből... állítólag még 8 megás Virge is létezett, de olyat szerezni cirka esélytelen...
más: micsoda durva cuccot találtam nézelődés közben...
Jazz Multimedia Bonnie & Clyde V2200 AGP & PCI
asszem ez minden gyűjtő álma lehet, gondolom ha felkerül 1-1 ebay aukcióra akkor sokszáz/ezer ojróért viszi el valami olajsejk
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz Peter789 #21754 üzenetére
viszonylag kevés volt az olyan ami megkapta fixen forrasztva a 4-et is
Nekem van egy Acorp amin 4mb integrált van, és Virge. 8-ig bővíthető, még 486-osban DOS alatt is azt használom . Sajnos + memóm nincs hogy 8-ig bővítsem.
Mindenki-nek egy kérdés: Milyen típusú (valamiféle winbond azt tudom) Bios IC való az ABIT BF-6-os alaplapomba? Sajnos hiányzik belőle...
Bios-flashet tudok csinálni egy másik lapon, valakinek nincs egy IC feleslegbe (Ingyé... nincs pízem rá ), akár milyen szoftver is legyen rajta, én frissíteni tudom azt. Tehát csak IC kellene.Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
Peter789
senior tag
válasz Ganz-[HUN] #21755 üzenetére
egy képet nem tudsz bökni róla? érdekelne hogy néz ki, acorp-ból eddig nem láttam ilyen különlegesebb példányt...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
spista222
addikt
válasz Ganz-[HUN] #21755 üzenetére
Szerintem bármelyik 2MB-es flash megteszi, Googleval egy képen Winbond W29C020-at láttam benne .
-
dfdfdf
őstag
Találtam egy ilyen lapot valakit esetleg érdekelne?
Creative hangkaris változat[ Szerkesztve ]
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz Peter789 #21756 üzenetére
[ Módosította: benedekco ]
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz spista222 #21757 üzenetére
Köszi, Valakinek van felesleg?
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
spista222
addikt
válasz Ganz-[HUN] #21763 üzenetére
Az csak 2 MB-os virgács és 4MB-ra lehet bővíteni
Itt egy link így egyszerűbb.
Olyan nekem is van.BIOS chipre visszatérve ha jársz Szentes fele akkor tudok adni vagy akár ki is tudjuk próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
Peter789
senior tag
válasz Ganz-[HUN] #21763 üzenetére
igen, ahogy spista222 írja, ez 2+2 megás, az a tüskesor rajta pedig nem további memória bővítésre szolgál, hanem VESA, VIP és még ki tudja hány néven futó port - ide TV ki és bemeneti, VR szemüveg meghajtó, MPEG, DVD vagy/és 3D gyorsító modulokat képzeltek el, de nem nagyon terjedtek el a gyakorlatban, mert a pentium PCI slotja már tudott olyan mutatványokat, amit az első generációs 486-os chipsetek még nem és többé nem volt rá szükség...
pl az STB Velocity 3D 4MB VRAM-os Virge VX kártya volt olyan, amire még lehetett további 4 megát rakni modul formájában
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
addikt
válasz bacsis #21770 üzenetére
Szarul de büszkén. Nekem úgy rémlik, hogy valamilyen directx kompatibilis volt az eszköz. Annak idején a JediKnight-al toltuk textúra összemosással, 4megás virge-el.
Vagy mire gondolsz?angol wiki: "Part of S3's marketing plan for the ViRGE included the "S3D" standard, stating that members of the ViRGE family carried the S3D Graphics Engine. Games that supported ViRGE directly put this logo on their box so owners of the 3D card would know that it would run as well as possible on their computer. And, despite its lackluster 3D-speed, the ViRGE did receive some S3D enhanced games, due in large part to the brand prestige S3 carried in this period: ViRGE-enhanced versions of Terminal Velocity, Descent II, Tomb Raider and MechWarrior 2."
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Peter789
senior tag
válasz spista222 #21773 üzenetére
valamelyik powerstrip-el, akár a 2.x családból. illetve asszem van valami s3tweak nevű is, bár az lehet csak a későbbieket ismerte
a virge lazán
gyorsítjalassítja 2 megával is a 3D-t - talán még 1 megával is bepróbálkozik kellően alacsony felbontással. természetesen minél több a ram, annál magasabb felbontással lehet próbálkozni, és annál több marad a textúráknak is1 megával 800x600x16 a max asztal, de akkor semmi nem marad a textúráknak. 2 megával a desktop 800x600x24(32) vagy 1024x768x16 módig mehet, 4 megával viszont már 1024x768-ban is fel lehet tolni 24(32) bitig. viszont mivel rettenet dögvész lassú mind mint 3D gyorsító, így nem igazán jöhet szóba magasabb felbontás 3D-vel mint a 320x240 vagy a 400x300, így akár még 1 mega ramból is marad elég az akkori játékoknak a textúrájához. ki fogom próbálni...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
addikt
válasz frescho #21772 üzenetére
Igen a JediKnight is 400*300-on ment jól gyorsítva és 640*480-ban ment jól gyorsítás nélkül, a proci+ram kombóra nem emlékszem. A lényeg így is levehető cserébe volt textúra mosás és egyéb effektek.
Asszem talán még a motoracert is nyomtuk így.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
spista222
addikt
válasz Peter789 #21774 üzenetére
Nekem 4MB rammal sem ment 1024x768x16 fölé Igaz XP és XP-be integrált driverrel próbálkoztam amennyire emlékszem.
benedekco
Motoracer: ott hasaltam be amikor Egy P3 500MHz-en +Virge 4MB-al rosszabból ment mint egy 667-es cerkával és integrál SIS VGA-val.[ Szerkesztve ]
-
frescho
addikt
válasz Peter789 #21774 üzenetére
Most hogy irod a pstripre emlekszem en is, de csak win95 alatt.
DOS alatt a legtobb jatek 320x300 vagy a nem szabvanyos 320x240 felbontast hasznalta. Ehhez kepest nem volt nehez elore lepni Az elso ertelmes sajat kartyam egy Riva 128 volt, ami mar tenyleg ertelmes volt, mert ugyan Voodoo-ra mindenki csorgatta a nyalat, de penzunk az nem volt ra.
https://frescho.hu
-
Fenyő
őstag
válasz bacsis #21778 üzenetére
Igen a 3D "gyorsítás" képesség memória független volt, de az a kb 2 tucat játék ami hajlandó volt elindulni rajta legtöbb esetben megkövetelte a 4 megát, tuningolni powerstrippel tuti lehetettet, de ha jól emlékszem csak szinkronban ment a mag/memória órajel szóval a ráültetett ramok sebessége volt ált. a korlátozó tényező, habár túlzottan sokat nem segített, a 400x300, ritka esetekben a 640x480 volt a max játszható szint.
Nem küldhetsz privát üzenetet saját magadnak!
-
Peter789
senior tag
jajam, a virge az 3D gyorsít mindenképpen, kérdés hogy az adott felbontás mellett mire elég a fennmaradó ram
320x200x16 = 125KB
320x240x16 = 150KB
400x300x16 = 235KB
640x480x16 = 600KB
stb stbviszont ez a single bufferelt desktopra igaz csak. a játékok dupla / tripla buffereltek - ilyen kis kártyával inkább csak dupla. az viszont azt jelenti, hogy a framebuffer terület a fentiek kétszeresét eszi meg, a maradék pedig nagyjából megmarad a textúráknak (virge-nél asszem Z-bufferről meg hasonló úri huncutságokról még nem nagyon lehetett beszélni, ami még relatív sok ramot bekajálna). így kellően alacsony felbontással és kevés textúrával akár már 1 megával is lehet képes erre arra. magasabb felbontásoknál már nem a ramból fut ki, hanem már a 3D triangle setup / fillrate / stb nem elég, így hiába lesz egyre több a ram, nem igazán profitál belőle - ezért lenne még érdekes ha sikerülne működésre bírnom a 6 megás ELSA-t, hogy ezt is kipróbálgathassam
akarok csinálni valamelyik kommersz Virge DX-emből egy olyat, hogy teszek rá 8 SOJ foglalatot, így kipróbálhatok mindenféle felállást ugyanazzal a vassal, plussz ha 100-110MHz-es EDO-t kap (leginkább Voodoo2-ről bontva) akkor talán a tuning terén is új távlatokat nyit...
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
addikt
válasz bacsis #21778 üzenetére
Akkó rosszul maradt meg. Basszus, szeretem a félretájékoztatást. Annak idején még kezdő voltam és mindent felittam amit mondtak. Azóta meg nem néztem utána. evvan.
Kiderült ez is. frescho által linkelt cikkből is lejött amúgy. Főleg, hogy nem hozott valami sokat a konyhára a +2mb.Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
Peter789
senior tag
a mipmapping, majd a később hozzá csatlakozó anisotropic filtering-re gondolsz?
mipmapping nélkül a távolban lévő textúrák "zizegősek" lesznek:
alapból ugye csak 1 textúrád van, ezt húzza rá a felületre és ez a távolabbi felületeken a fenti anomáliát okozza. a mipmapping a szintjeinek megfelelő számú lekonvertált mintát készít az alap textúrából és távolodva az egyre gyengébb felbontású textúrákat teszi a felületre
kevés memóriában kevés szint fér el, így ronda sávossá is válhat... a zizegés eltüntetésével viszont homályossá is válik egyben a távoli textúra, ennek az ellensúlyozására találták ki az anisotropic filtering-et:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz spista222 #21767 üzenetére
Oké, nem tudtam, hogy csak 2-es. azt hittem, hogy 4-es...
Szentes? Hmm... asszem egyik ismerősöm ottani, majd még dumálunk.
Köszi. Levélben mennyiért tudnád postázni majdanában?Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
spista222
addikt
válasz Ganz-[HUN] #21787 üzenetére
Lehet 4-es is ha teletömöd rammal.
Sima posta levélként 145Ft Ajánlottan +250
-
frescho
addikt
válasz bacsis #21790 üzenetére
Mert simitja a megjelenitest. A delayeket erosen lehet simitani a hasznalataval. Cserebe noveli a kesleltetest az egermozgas es a megjelenites kozott. 50 fps-nel 1 kep 20ms, tehat pufferelt kepenkent +20ms a kesleltetes. Futo embernel kicsit ele kell tartani igy sniperrel, ami single-ben megszokhato, de multiban hatrany.
https://frescho.hu
-
zoltanz
nagyúr
-
snake1977
őstag
válasz zoltanz #21795 üzenetére
Ezeket nem próbáltam, mármint 5xxx volt nálam a legújabb ati, geforce-ból meg gts450, nem sok különbséget vettem észre, bár amivel játszom ott nem is mérvadó az AA
Még a gef2gts-em is jobb mint némelyik korabeli ati...BRSZK...9...2024.06.28-29... / www.brszk.hu / , https://www.tiktok.com/@brszk_official , https://www.youtube.com/@BRSZK-Official
-
snake1977
őstag
válasz zoltanz #21797 üzenetére
Bocs, figyelmetlen voltam. AF, hát nem tudom ha ez az azinoztróp filtert takarja, akkor egyetértek, gts450 vs hd4830 a War Thunder bétát játszottam mindkettővel, és AA-t kikapcsolva csak anizotróp szűréssel játszottam 1680x1050-ben, az geforce képe szebb volt, aztán kaptam egy 5770-est kölcsön tesztelni, azt is simán verte minőségben.
...BRSZK...9...2024.06.28-29... / www.brszk.hu / , https://www.tiktok.com/@brszk_official , https://www.youtube.com/@BRSZK-Official
-
Peter789
senior tag
válasz bacsis #21790 üzenetére
ahogy frescho kezdte el boncolni a dolgot:
" Buffer is like bucket of data you write to at your own pace so that some other process can read from it at its own pace when it is needed.
If you use a single buffer, you may end up overwriting what the other process did not read yet, or the other process may "catch up" with you before you finish writing your current set of data. Basically, you still need to carefully synchronize the two processes.
With two buffers, you can write to one buffer while the other process is still reading the other buffer. "
single buffer esetén állandóan egymás farkába harapna a memóriát éppen feltöltő renderelési folyamat, valamint az onnan kiolvasó megjelenítő DAC és tele lenne elcsúszó, villogós képhibákkal az egész. szimpla asztal megjelenítésnél még nem akkora gond, mert a hardveres 2D gyorsítással kellően tempósan képes átrajzolni azt a pár pixelt amikor elmozdul egy ablak, húzod a kurzort, stb. de azért 1-1 gyengébb vidkártyával ha engedélyezet az ablak mutatását mozgatás közben is és megrángatsz valami nagyobb felületet, akkor érezni fogod hogy picit szemetelődik az oldalainál
a vsync téma is valahová ide csatlakozik - ez meg a framebufferek közötti váltást szinkronizálja mindig a DAC képváltásaihoz. az más kérdés hogy én pl utálom, mert engem a képen található pár apró átmeneti hibánál sokkal jobban zavart mindig is az az FPS-beli rángatózás, amit ez a force mód okoz, ezért minden driverben és játékban azonnal le is tiltom ha lehetséges. ahol meg nem lehet, ott szenvedek tőle...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- AquAgorA ...Pál apostol nyomában: http://fleettracker.eu/index.php/component/aquagora
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: perifériák az ASUS ROG fémjelzésével
- Milyen egeret válasszak?
- Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
- Apple Watch
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ASUS ROG Ally
- TCL LCD és LED TV-k
- Gyúrósok ide!
- Elektromos autók - motorok
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen