-
GAMEPOD.hu
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
petakpa1
őstag
válasz DarthSun #64350 üzenetére
Köszi, ezt is ismerem, de most a pscheck-re gondlotam. Viszont amit a cikk 2. oldalán ír a kolléga, hogy "kapcsoljuk ki a funkciót, aminek hatására visszaállnak a gyári értékek a program bezárását követően." sehogyan nem tudom megcsinálni. Képek már nincsenek, meg a 3.4.1-es pscheck-ben pedig egyszerűen nem találok ilyen funkciót
"... Feltalálom a hidegfúziót oszt reszeltek az amcsiknak...":)))
-
-
arn
félisten
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
-
arn
félisten
válasz DarthSun #64356 üzenetére
Az amator demoscene inkabb a 90es evekre volt jellemzo (kozepiskolasok, egyetemistak), a kesobbi demoscenerek legnagyobb resze mar ekkor is aktiv volt. Eddigre mar nem csak nagy tapasztalattal rendelkeztek, de tobbnyire ez volt a munkajuk is. A fejlesztoket a jatekos ipar szippantotta fel, vagy maguk a scenerek csinaltak studiokat, jatekokat (remedy pl). A 2000es evek kozepetol a jobb demok mar mind profi, tapasztalt emberek kezebol kerul ki. Sajnos a mai korban mar nincs meg a gepnek az a varazsa, ami anno elbuvolte a mi generacionkat. Olyan, mint a hutoszekreny, van belole mindenutt.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
r0b3r
senior tag
Sziasztok! Ti mennyit adnátok manapság egy jó minőségű 22"-os CRT monitorért?
-
-
-
r0b3r
senior tag
Régen egy ilyen 22"-osom volt, nagyon szerettem használni, de sajnos egyszer meggondolatlanságból továbbadtam. Most hiányzik. Nagy szükségem nem lenne rá, inkább lelkiismereti dolog, de mikor megvolt, akkor nagyon tetszett a képe, mérete és ha lenne erről mehetnének a retró gépeim.
-
Előszedtem pár VGA- t, melyek mennek 2x- es AGP- ben vagy PCI csatisok. K6-III+ mellett mérek egy Doom1.9s sorozatot. Ezen CPU mellett már tuti nincs procilimit a Doom1- ben. A látszólag rapszódikus skálázódást szeretném megnézni, ahogy eddig lejött a CPU dönt, de kíváncsi vagyok azért mégis hogy a VGA- k befolyásolnak-e, ha igen mennyit, lesz-e papírforma, vagy csak összevisszaság. Ha már felsorakoztak fotóztam is, már amelyikről még nem készült. A mezőny tehát :
S3Trio64 PCI 1M
S3Trio64V+ PCI 2M
S3Trio64V2DX PCI 1M
S3Aurora64V+ PCI 1M
S3Trio3D_2X AGP 8M
S3Savade4E AGP 8M
MatroxMillenium PCI 8M
MatroxMillenium AGP 8M
NemtomMilyen AGP
AtiRagePro PCI 4M
AtiRagePro Turbo AGP 8M
AtiRage IIC AGP 8M
Radeon7000 AGP 64M
Riva128 AGP 4M
GeForce2MX400 AGP 64M
GeForce3 Ti200 64M
GeForce4MX400 SE AGP 64M
GeForce4MX440 128M AGP
GeForceFX5500 AGP 256M
GeforceFX5700 128MElvileg mindegyik működik, min POST- ig próbálva ill sok oprendszerrel is. Az ismeretlen is volt gépben, csak a neve nem ugrik be.
A Radeon 8xxx szériából csak 9550 és 9600 van, azok nem mennek sajna 2x- es AGP- ben. Nemrég láttam egy olcsó 9800Pro- t...jegelve.
Az FX szériából van még az 5900XT, de beépítve a S423- as gépbe, az eredményektől is függ majd hogy kiveszem-e ideiglenesen, jól működő gépet nemigen szeretek piszkálni.A 3 test probléma nem megoldható.
-
Frawly
veterán
Ha Windows 3.1 alatt szeretnék min. 1280×1024-es felbontást 24 bites színmélységgel, akkor ahhoz milyen videókártyát ajánlotok retró gépbe? Emlékeim szerint az S3 Virge tudta Win 3.1(1) alatt, esetleg melyik másik kártyával érdemes megpróbálni?
Konkrét kártyáim nincsenek, csak azért kérdem, hogy PCem emulátorban vagy DOSBox-ban milyen videókártyát emuláljak. A VirtualBox virtuális kártyájához nincs olyan Win 3.1-es driver, ami tudna ilyen felbontást, csak a Generic VESA Win 3.1 driver erőltethető rá, de az meg kimaxolódik 1024×768 8 bites színmélységnél.
A cél emulált Win 3.1 alatt minél jobb felbontás és színmélység elérése.
[ Szerkesztve ]
-
-
Madara-san
tag
Sziasztok! Nagyon rég nem írtam ide (de read-only módban azért feltűnök).
Szóval előszedtem egy ilyen 386-os deszkát:
Az a kék akksi a pokolból még rajta van. Egyszerűen forrasszam le róla, van van valami trükkje?
Illetve ha mondjuk szeretnék építeni egy power 386-ost, ez alkalmas rá? Úgy értem, hogy szerintetek ez egy jobb fajta 386 alaplap, vagy "budget" kategória, esetleg a rajta lévő AMD DX40-es tud-e annyit mint az Intel 33-asa? Ha beteszek mellé egy 33 MHz-es Intel 387-est, az működhet vele rendesen? Köszi a válaszokat előre is.Kábelek, tartozékok konzolokhoz + egyéb: http://hardverapro.hu/tag/madara-san
-
unclefucka
senior tag
válasz Madara-san #64367 üzenetére
Hali!
A "kék akksit a pokolból" egyszerűen (de óvatosan) forraszd le róla, tetszőleges megoldással helyettesíthető.
"Power 386". LOL, az meg milyen?
Teljesen mindegy, hogy milyen kategória, ha megy, akkor örülj neki, mert egyre kevesebb a működőképes darab.
Annak idején teljesen mindegy volt, hogy ki a gyártója a procinak, mert egységes volt a felépítésük, egy AMD DX-40 pontosan annyit ment, mint egy Intel DX-40. A tuningpotenciálról itt -kvázi- értelmetlen szót ejteni. (A Pentiumnál váltak el az utak, nem véletlenül nem 586-nak hívják, hanem Pentium lett a neve az Intelnél.)
A 386-os mellé egy 487-DLC co-processzor szokott kerülni, az órajele azonos, vagy magasabb legyen. Ha van 387-ed, ami illik a foglalatba, az is menni fog, az órajel-helyzet itt is ugyanaz.
Pl. ilyet tegyél bele és jó lesz:[ Szerkesztve ]
Akkor válsz felnőtté, amikor a nálad fiatalabbak elől igyekszel eltitkolni, hogy még mindig gyerek vagy.
-
Hosssszu
őstag
válasz unclefucka #64368 üzenetére
""Power 386". LOL, az meg milyen? "
Szerintem nem LOL.
Egy 386-os gépet is ki lehet maxolni. Ezen a lapon 8 memóriafoglalat van, mehet bele 8*4MB RAM. (Igaz, fél óra lesz mire leszámolja a BIOS , de attól még bele lehet tenni. Szerencsére az ISA slotból is van 7db teljes hosszúságú. Azt is meg lehet tömni mondjuk Gravis+AWE hangkártyákkal (persze azokat is csurig RAM-al), mehet bele valami Tseng videókari, mehet bele hálókártya, esetleg valami régi FM rádiókártya, meg esetleg SCSI kártya. Bár az SCSI felesleges is lehet ha mondjuk tesz bele az ember CF-IDE átalakítót és CF kártya lesz benne a winyó helyén.
Szóval szerintem ki lehet maxolni egy 386-os gépet is. És akkor azt már talán lehet Power 386-nak nevezni. Persze lehet hogy nagy értelme nincs, de attól még a lehetőség adott.
A HSZ-ed többi részével teljesen egyetértek! -
Madara-san
tag
válasz unclefucka #64368 üzenetére
Köszi a választ úgy értettem, hogy szeretnék építeni egy olyan 386-ost, ami a maga kategóriájában erősnek számít, ennek megfelelő grafikus kártyával és hangkártyával megtámogatva.
Sajnos csak Intel 387-33 MHz procim van. Tudsz esetleg segíteni, honnan tudok ilyesmit szerezni akár PM-ben?Szerk.: @Hosssszu: Igen, pontosan ilyesmire gondoltam én is.
[ Szerkesztve ]
Kábelek, tartozékok konzolokhoz + egyéb: http://hardverapro.hu/tag/madara-san
-
Hosssszu
őstag
válasz Madara-san #64370 üzenetére
Örülök hogy nem vagyok egyedül a véleményemmel.
-
unclefucka
senior tag
+1
#64372 Madara-san:
Egy rendes retrósnak kell lennie ilyesminek. Grat, jó kis cucc az a IIT co-proci.
Jó lesz az a "Power 386".
Úgy fog hasítani rajta a Dune2, meg a Wolfenstein, meg az UGH!, hogy csak na!Akkor válsz felnőtté, amikor a nálad fiatalabbak elől igyekszel eltitkolni, hogy még mindig gyerek vagy.
-
Hosssszu
őstag
válasz unclefucka #64375 üzenetére
Co-procival én még egy óvatos Doomot is kipróbálnék.
-
arn
félisten
nekem az a velemenyem, hogy egy modernebb dvios retro gepnel egyertelmuen lcd (a 22es monitorok korszaka mar dvi korszak a videokartyaknal)... analog kimenetnel ha pedig nagyobb idoszeletet akarsz lefedni, akkor nagyon overkill a 22es, es nagy felbontasban hatranyban lesz az lcdhez kepest, kisebb felbontasnal viszont bamulhatod a sorokat a pixelek kozott. en is vmi nagyobbat akartam, aztan lett egy 19es sony trinitron, ami nagyon szep monitor 2000bol, de dosos cuccoknal egyszeruen zavar a kepe.
igy jo lenne vmi 15-17es shadow mask... ami meg szep fenyes, gyari dobozban, hogy el lehessen tenni.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
gban
Közösségépítő
válasz unclefucka #64375 üzenetére
Írd már meg nekem hogy menjek ki és üljek be a Ferrarimba, hátha az is valóra válik
Postázást nem vállalok.
-
arn
félisten
válasz Hosssszu #64376 üzenetére
nem hasznal belole semmit...
***
intel 386bol 33as volt a legnagyobb, intel sose csinalt 40es fsbvel procit, ezekkel csak a kicsik szorakoztak, mert mindig le voltak maradva egy korrel.
486dlc procirol hallottam, de koprocirol hozza? nem sima 387es az vmi mokusvakitos felirattal?
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
r0b3r
senior tag
Akkor sztem elengedem ezt a tervet. Anno ha jól emlékszem valami korai PIV-en használtam azt a 22"-os Belinea CRT-t. Most viszont XT és PIII közötti időszakot kellene lefedni. Erre eddig úgy tűnik, hogy jó a jelenlegi 22-es Eizo lcd, de a főgépemhez meg már kicsinek tartom. Szóval lehet, hogy inkább szerzek a főgéphez egy 27-es Dell-t és a retró gépekhez meghagyom az Eizo-t. Ha meg nagyon CRT kell, felhozom a pincéből a 17-es Dell CRT-t, amit a Dell 325D-hez kaptam.
-
Frawly
veterán
válasz Madara-san #64370 üzenetére
Igen, tudjuk hogy érted. Meg a tudjátok kik is tudják Egy retró gépet mindig jó érzés kimaxolni, meg a teljesítményének a határára kitolni.
Kérdés 386-osnál ennek mennyi haszna van. Mert ha kell a retró kraft, akkor építs P1-P4-es gépet, igaz a P3-P4 már overkill DOS-ra (meg P4-es alaplapból kevés ISAs), de néhányan a Quake sw-render miatt meglépik, hogy 800×600-as meg 1024×768-as felbontásban lehessen vele tépni. Persze Quake-et inkább modern OS alatt kell Darkplaces motorral futtatni, vagy ha valaki az eredetihez ragaszkodik, akkor JoeQuake. P1-P4, erősebb 486-ossan (DX4, 5x86, 6x86) meg van oldva a x87-es proci kérdése is. A DOS-os játékoknak általában egy 486DX4 is overkill, nem hogy egy P3-P4.
A 386-osnak pont az az értelme, hogy lassú legyen, és még könnyebb tovább lassítani, így meg a sebességérzékeny DOS-os játékok megfelelő sebességgel futnak, és tobzódni lehet az ISA foglalatokban is.
Én már a Turbo XT-knél is megkérdőjelezem, hogy mi a gyakorlati jelentősége, hogy 10 MHz-es NEC20/30-as + 10 MHz-es 8087-es procival kimaxolják. Mert az XTIDE + IDE2CF modnak, meg a 1 MB RAM-nak, és az EGA/VGA bővítésnek még van is értelme a használhatóság miatt, az teljesen érthető.
De azért nem semmi, hogy nálad mik hevernek a szekrényben. Nálam max. ilyen ruha, zokni, stb.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Frawly #64385 üzenetére
A DOS- os időszakot is érdemes korszakokra bontani. A végén már voltak erősebb gépet igénylő játékok. A régiek meg olyan gyorsan mennek a P-III- ason, hogy egyből megjelenik a game over . Ugyanígy a Win- es időszak kezdetétől a gépigények között szintén nagy szakadékok vannak napjainkig. Érdemes több gépet tartani hogy az egész áthidalható legyen.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
Frawly
veterán
válasz DarthSun #64386 üzenetére
Így van. Kb. volt egy XT korszak 1981-1984 között, ezeknek a játékoknak elég egy 4,77 MHz-es 8088-as, meg egy CGA kártya és 512 KB RAM. Második korszak 1985-1989-ig, az ebben az időben kiadott játékoknak elég egy 286-386, EGA-VGA kártyával, és kb. 1 MB RAM. 1990-1993 közötti játékoknak viszont kellhet egy jobb 386-os, 486-os, esetleg 4 MB RAM, VGA kártya. 1993 után van, hogy elkezdtek megjelenni a komolyabb játékok, tipikusan védett módot használva, DOS extendert futtatva (DOS4GW, DPMI, PMODE, stb.), ezeknek kell egy min. erősebb 486-os vagy Pentium, 4 MB-nál több RAM. De ha csak VGA vagy kisebb SVGA felbontáson futnak, akkor azért P1-nél nem kell alájuk erősebb gép, meg 16 MB RAM-nál több. Ide tartozik a Doom 1-2, Duke Nukem 3D és hasonlók, talán még a Descent 1-2 is. Ez ezután kiadott játékok meg lényegében már nem is DOS-os játékok, csak adtak ki hozzájuk DOS-os binárist is, Quake 1, Tomb Raider, stb., ezeknek tényleg kell a minél erősebb proci, esetleg 3D gyorsító is, de ne feledjük, hogy ezeknek mindig van windowsos portja, ami 3D-vel jobban is néz ki, meg gyorsabban is fut (WinQuake, GLQuake, stb.), tehát ezt inkább Win9x-es retró gépen kell futtatni (P2-P4 szintű proci), vagy modern gépen modern OS alatt.
Néhányan próbálnak trükközni, hogy nem tartanak minden korszakhoz külön gépet, hanem próbálnak csak egy P3-ast bevetni, és a régebbi játékoknál a BIOS-ban kikapcsolni az L1-L2 cache-t, downclockolni a procit, lassítani a RAM-okat, meg setmul.exe-t használni. De játéka válogatja, hogy így maximumra lelassítva is még mennyire fut gyorsan.
-
frescho
addikt
válasz Frawly #64388 üzenetére
A valósághoz képest elcsúsztál 1-2 évet. A valóság az volt, hogy örült aki a Doom, Duke Nukemet VLB-s 386-on futtathatta. 486-ról 94, de inkább 95-ig csak a nagyon gazdagok álmodozhattak. Persze ma már futtathatjuk jobb gépen a DOS játékokat, de minimum helyett inkább maximum kell a 8-16MB RAM és a DX4-100.
https://frescho.hu
-
válasz Frawly #64388 üzenetére
Az L1-L2 cache kikapcsolása amúgysem jó módszer mert rángatást okoz a régi játékoknál, 1-2 mp- ig irdatlan gyors, aztán belassul, és ez ismétlődik - próbáltam.
(#64390) frescho : igen a Doom1 is csalós, nagyobb nehézségi szinten (sok ellenfél), nagyobb tereken nekem a 486DX40- en VLB VGA- val is belaggolt gyakran. DX4/100- on már tényleg nincs gond. Bár ha jól emlékszem én annak idején DX40 --> K5PR133- ra ugrottam, azon már mint kés a vajban. A DX4/100- at csak később, már retróként próbáltam.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
válasz Hosssszu #64376 üzenetére
A Doom nem használ FPU- t, az első amiről tudok a Quake1, ez elindul 386- on, ha van a lapban kooproci, ha nincs akkor nem. Az már más kérdés hogy diavetítés lesz belőle. A Q1 már Pentiumon érzi jól magát. Carmack annak idején nyilatkozta hogy PPro200- on már jól fut , az emberek meg felhördültek, mivel az a proci akkor nagyon drága volt.
A 3 test probléma nem megoldható.
-
Frawly
veterán
válasz frescho #64390 üzenetére
Tudom. Amerikában viszont már akkor is gazdagabbak voltak, és ott a játékkészítők az újabb gépeket vették figyelembe. Én is játszottam néha Doom1-et 386DX 40 MHz-en, bár emlékeim szerint nem futott rosszul (de lehet csak az akkori énem még nem érzékelte úgy az alacsony fps-t, meg az fps-dropokat). De igazából mikor lett 486-osom, akkor kezdtem el vele igazán nyomulni, így nem tudom, azon már jól futott, Am486DX4 100MHz, Am5x86 133MHz. Ezeken remekelt, 320×200-ban a Quake-kel sem volt baj, de az magasabb felbontásokon már diavetítés volt erősebb P1 gépeken is, szoftver renderben nagyon kellett neki a gyors FPU, meg a gyors videókártya.
De azt ne felejtsük, hogy a Quake különleges, durván megelőzte a korát, emiatt külön kell kezelni. Épp ma néztem multisegment speedrunokat, meg 100% speedrun-okat, mai szemmel is büntetnek. Ez az a játék, amit mindig lehet ma is újabb dimenzióban nyomni, és még ma is döntögetnek benne speedrun rekordokat, meg játszanak vele multiban. Hihetetlen, 23+ éves játék. Úgy néz ki, hogy ez megunhatatlan klasszikus marad. Még ma is készülnek hozzá újabb portok, pl. Vulkan alapon VkQuake, és állítólag lesz belőle Ray Tracinges RTX-et támogató verzió is. Annyira univerzális játék, annyiféle porttal és platformra portolva, hogy én nem is tekintem DOS-os játéknak igazából.
(#64391) DarthSun: ebben lehet igazad van. Biztosan játéka is válogatja. De fő szabályként bekapcsolt cache mellett lehetetlen rendesen lelassítani a gyorsabb procikat, még downclock-kal sem. A kikapcsolt cache nem csak arra kényszeríti a végrehajtást, hogy a lassabb memóriára várjon, hanem éhezteti a pipeline-okat is procinál, nem tudnak annyira párhuzamosan zajlani az utasítások fázisai, boborékok kerülnek a pipeline-okba. Enélkül annyira hatékonyan fut a proci, hogy nem lehet alacsony órajelen sem rendesen lelassítani. A 386-osnak ez is az előnye, ott még se cache, se pipeline, nem volt. 486-oson már igen, de az még órajelben nem volt olyan combos, hogy lehetetlen legyen lelassítani. A Pentiumtól, K6-tól kezdődnek gondok, mert azok már szuperskalár procik is, meg az órajel is kezd túl magas lenni. Pentium Pro-tól meg bejött még egy csomó optimalizáció (RISC mikroutasítások, soron kívüli és spekulatív végrehajtás, szuperpipeline, regiszterátnevezés). A következő nehézségi faktor már csak az L3 cache-es procinál jelentkezik, mert azt nem lehet kikapcsolni sehogy. Az SMP/SMT/HTT nem okoz gondot, mert az a DOS-t nem zavarja.
Ennek ellenére a YouTube-on Phil's Computer Lab-nak vannak videói, amin P3-as, mobile Athlon, VIA procis rendszereket le tud úgy lassítani, hogy lassabb játékok normálisan futnak.
-
arn
félisten
válasz frescho #64390 üzenetére
95ben altalanos volt a dx4, az volt a nepproci, a tehetosebbek mar pentiumot vettek. 96/97re meg a pentium volt a mainstream otthon, az 5x mar az aljat jelentette.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
frescho
addikt
válasz Frawly #64393 üzenetére
Amiket írtál azok egy része a megadott kezdő dátumoknál még nem volt a piacon. Tehát lehettek gazdagok az USA-ban a 1993 utáni játékoknak az erős 486DX/Pentium (mondjuk egy DX4 vagy értelmes Pentium klasszik) 94-ben volt megvásárolható. De az igazság az, hogy ugyan csórók voltunk hozzájuk képest, de az átlag gép még 95-ben sem ütötte meg a DX2 66 szinvonalat. A Win 95 gépigénye ezért is volt sokkoló az embereknek.
Az emlékek megszépítenek amúgy sok dolgot, IPX-el 386DX40-en ISA-s VGA kártyával toltuk a Doom-ot. Volt vagy 10-12 fps, de akkor nagyon boldogok voltunk
A Quake volt az a pont ahol kénytelen voltam Pentiumra váltani, mert nem lehetett az 5x86-ot tovább tákolni. Két havi fizu ment bele a gépbe és még úgy sem futott csak alacsony felbontáson. Az áttörést két évvel később éltem meg a Riva128-Celeron 300A (természetesen 450Mhz-en futott) párossal, azon már ment rendesen.
https://frescho.hu
-
arn
félisten
válasz frescho #64396 üzenetére
jo volt az 5fpsel is a 386on legalabbis a timedemo annyit tudott.
a dx4 kint sose volt sikeres, sokkal inkabb mobilprocinak kezeltek, es alig volt olcsobb 94ben, mint a pentium. akkor a dx2 volt a mainstream kint (nalunk meg vmi 386-486dx vonalon). amikor az amd kijott vele hirtelen megfeleztek az arat, onnantol valt elerhetove szelesebb retegnek a feltorekvo orszagokban. 95ben a dx2 mar nem volt tul combos itthon sem.
amikor a quake kijott az amd 5x epp kezdett elterjedni. a 486 palyaja erdekes volt... mert gyk 90tol elerheto volt, de feleslegesen gyors volt, ugyanakkor meg 94ben is alig volt par cim, ami igazan kihasznalta (koprocit sem), aztan 95-96ra meg hirtelen meg is haladtak a kepessegeit a leggyorsabbnak is. a 90es evek elso felet jol le lehet fedni vele, de szvsz egy socket5os penya sem lehet rossz ilyen szempontbol.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
ezek ugyan nem retrok, bar lassan 10 eves kort elhagyjak erdemes oket megnezni.
[Still - Square (2012) demoscene PC demo 1440p60]
[Fairlight & CNCD - Agenda Circling Forth (2010) demoscene demo 1440p60]facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
frescho
addikt
Játékok terén igaz amit írsz és irodai környezetben is. Inkább mérnöki dolgokra volt értelme a 486-nak. nekem a kedvencem az Intel DX2 66. Stabil, gyors és szép gépet lehet köré építeni. Az 5x86-ot szerettem, nekem is az volt a Pentiumok előtti időszakban, de mai szemmel nagyon átmeneti platform annak minden előnyével és hátrányával. PCI-os kártyákkal gyors volt, csak FPU-ban bizonyult a quakeben gyengének. A plug and pray még nem volt kiforrott, de a VLB-nél már jobbnak bizonyult.
https://frescho.hu
-
r0b3r
senior tag
válasz frescho #64399 üzenetére
Épp egy DX2-66-ot kezdtem el szegelni tegnap este. Vesa video és SCSI kártyával, Escom házba. A 66MHz-es procira ugye már szoktak rakni hűtőbordát? Vagy nem feltétlenül szükséges? Mert a tesztek alatt, ugyan egyelőre csak Biosig jutottam, nem melegedett veszélyesen hűtő nélkül sem. A két kisebb 486-osom SX20 és SX33 még nem kapott gyárilag bordát.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs