- Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
- Call of Duty: Modern Warfare III - Új szezon, újabb ingyenes hétvége jön
- Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
- Steamre tart a Crime Boss: Rockay City
- The Witcher - Befutott a TV sorozat folytatásának első rövid kedvcsinálója
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rocket #17787 üzenetére
Valójában volt egy előadás, ahol elmesélték hogyan történt. Ott volt McMullen és Richard Huddy. Huddy mesélte, hogy 2008-ban látták, hogy mit tud a PS3-nak a libGCM-je, ami egy grandiózus projekt volt a Sony-tól, de az MS úgy gondolta, hogy ez nem működne PC-n, és inkább az aktuális API-t akarták foltozni. Arra viszont az AMD mondta, hogy nem működne. Ekkor történt az, hogy az MS azt mondta az AMD-nek, hogy akkor ne csak a szájukat jártassák, hanem hozzanak bizonyítékot arra, hogy működik, amit akarnak. 2008 végén kezdődött el a fejlesztés, és az első eredmény másfél évre rá született meg. Ekkor az MS úgy döntött, hogy átveszi a teljes addigi forráskódot, és együtt fejlesztik tovább a koncepciót. Innentől a DX12 sínen volt. 2011-ben más is megtudta, hogy készül az API, és jöhettek fejleszteni. Ekkor a Mantle még sehol sem volt. Az 2011 végén született meg, amikor Johan Andersson a Battlefield 3 kiadása után elutazott Torontóba és berontott Matt Skymerhez, hogy neki kell egy explicit API PC-re a Frostbite 3-hoz. Mivel megvolt a forráskód az AMD-nek, így úgy döntöttek, hogy ezt az MS-től függetlenül is befejezik. Ez lett a Mantle 2014 elején.
A fejlesztés igazából csak Johan Anderssonnak készült, de más is csatlakozott hozzá. A célja eredetileg az volt, hogy kiszolgálja azoknak a fejlesztőknek az igényeit, akik nem tudják megvárni a DX12 megjelenését. Később, 2014-ben az AMD felvett száz fejlesztőt is, akiknek odaadták az SDK-t. Ezt azért tették, hogy még a DX12 elérhetősége előtt átírhassák a motorok struktúráját, így nem kell majd másfél évet várni a DX12 elérhetőségétől, hogy megérkezzenek rá a játékok. Nyilván a Mantle-höz igazított struktúra jó a DX12-höz is, mert lényegében ugyanaz az alap. Ilyen formában elég csak a render back-endet cserélni, ami csupán pár hetes meló.
Ezután az eredeti tervek megváltoztak, mivel az AMD úgy döntött, hogy mégsem adja ki publikus formában az API-t, és még meg sem nyitja a specifikációit. Inkább megtartják maguknak. Viszont a Khronosnak odaadták a forráskódot, hogy ne maradjon a piac nyílt megoldás nélkül. Ez lett a Vulkan.
Innentől kezdve a Manlte csak két feladatot lát el:
1.) Kiszolgálja az olyan fejlesztői igényeket, amelyekre nincs szabvány. Például a LiquidVR Latest Data Latch funkciója a virtuális valósághoz, egészen pontosan a motion-to-photon késleltetés radikális csökkentéséhez.
2.) Illetve a szabványalkotás befolyásolására, hogy ne a nyílt formátumokat vegye alapnak a Microsoft, hanem az AMD licencköteles formátumait, mert az AMD csak ezeket szavazza meg. Az ASTC, ami talán az iparág legnagyobb mentsvára a textúratömörítés szempontjából nem is került be a DX12-be. Az AMD-nek sokkal jobb, ha rákényszeríti a teljes iparágat arra, hogy újra belekerüljenek egy új S3TC-féle csapdába. Ha nem szavazzák meg, akkor pedig a konzol miatt a Radeonok hardvereken úgyis futni fog a program. És nyilván ezért rohadjanak meg. Valójában sokkal keményebben fogalmazok a gondolataimban, csak ki kellene bannolnom magam, ha azt leírnám.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz letepem #17802 üzenetére
Attól függ, hogy mit tekintenek sikernek. Ha azt, hogy megmondhatják a tutit az ARB-n és a GAB-on belül is, akkor bombasiker az egész rájuk nézve, és hatalmas kudarc az egész iparágnak, nem beszélve a felhasználókról.
Az anyagi sikerhez kell az Oculus Rift is. A VR-ben a Radeonok előnye nagyon nagy LiquidVR nélkül is. LiquidVR-rel pedig addig legyőzhetetlenek, amíg az Oculus el nem intézi, hogy az ARB és a GAB átvegye azt a fajta input assemblert, amivel az AMD dolgozik. És itt jön elő, hogy az AMD ezt megszavazza-e, mert nekik már nem érdekük az, hogy szabványosan is jól menjen a VR.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
letepem
aktív tag
Tekintve, hogy te közvetlenebb kapcsolatban vagy gyártókkal, partnerekkel, etc. Így engem az érdekelne, hogy mikor fog ez mutatókban jelentkezni, mert a VR és társai már megint nagyon nagy (potenciális) sikernek vannak elkönyvelve, míg a cég haldoklik. Mikor lesz az, hogy az AMD-nek nem kell foglalkoznia azzal, hogy van e bizonyos dolgokra pénze vagy sem? Mikor fog ez a fejlesztés pénzzé válni? Talán erre egy év múlva kapjuk meg a választ amikor a ZEN és az újabb generációs radeonok piacon lesznek!
Tudom én is, hogy az AMD egy kapitalista cég, de lassan szurkolni kell, hogy túléljenek egy negyed-évet urambocsá' egy évet! Rengeteg korrekt, patent fejlesztés nulla hozammal! Míg az intes és a vidia evickél!
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
Edina8802
csendes újonc
ABU!Tudsz tudtok valamit a 380X megjelenéséről? A héten várható a bemutató ja a kártyának?
-
nagyúr
-
-
stratova
veterán
válasz FollowTheORI #17808 üzenetére
Ha a mobil variáns 256 bites miért térne el ettől az asztali?
-
Crytek
veterán
válasz Televan74 #17812 üzenetére
Raklap DX12 game jön.A Hitman is az lesz elvileg.Gears of War Ultimate is.Jönnek még dx12 patchek is.
De jelenleg csak az az Ash csiraság van szóval amíg csak "jönnek majd egyszer" nem lesz fellendülés mert nincs mire.A baj majd fog kezdődni (már ha fog) ha az amd saját játékaiban nem lesz jobb mint az nv na akkor lehet temetni őket.
Next PC Upgrade: 2022
-
nagyúr
válasz stratova #17810 üzenetére
Mert igazából a full Tonga 384bites....
Nyilván az előző amolyan "költői kijelentés"/"álom" volt... mert valszeg 4GB-os lesz csak és arra 256bit illeszkedik.
Ezért írtam, ha lenne a pucájukban vér... főleg a 390/8GB-os széria után igazán megtehetnék, mint best selling kategória a 380X-el, +egy minimális OC-val (mint a 390X esetén).
Meg ezzel kicsit nagyobb motiváció is lenne váltani rá... még akár 280-ról is.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
regener
veterán
Ezekután jobban fognak futni az NV címek is AMD-n vagy ez nem fog kiterjedni az asztali GPU-kra csak a HPC-kre?
-
-
nagyúr
-
stratova
veterán
Notebookchecken pedig megjelent a szintén Tonga alapú az R9 M395 (28 CU) és R9 M395X (32 CU). Utóbbi gyakorlatilag az R9 M295X minimáális boost és memória órajelnöveléssel.
Ezzel kissé megkeveredett a felső kategóriás mobil Radeon paletta:
R9 M395X - Tonga XT (32 CU) 909 MHz boost 256 Bit @ 5460 MHz
R9 M390X - Tonga XT (32 CU) 723 MHz boost 256 Bit @ 5000 MHz
R9 M395 - Tonga Pro (28 CU) 834 MHz boost 256 Bit @ 5460 MHz
R9 M390 - Pitcairn Pro (16 CU) 958 MHz boost 256 Bit @ 5460 MHzfules: )) 4 GB így megmaradt az eddigi mobil verziónál látott 256 bit.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
válasz Malibutomi #17823 üzenetére
Hmm HW/Tech esemény Akihabaraban lassan ez is ritkaságszámba megy.
SW Battlefront beta elvileg már R9 380-on is 55-62 fps-t produkált FHD felbontáson, 380X-en kényelmesen meglehetne a 60 min.
[ Szerkesztve ]
-
Edina8802
csendes újonc
válasz Televan74 #17822 üzenetére
Látom Tomi dobott egy linket,hogy november 20.án lesz a hivatalos start.A kérdés sokkal inkább az,hogy nálunk mikor lesz elérhető a kártya.Könnyen karácsony környéke lehet mire itthon ténylegesen elérhető lesz.hiszen Európában mindenki készül a karácsonyra.A jó magyar kereskedő mentalitást ismerve mire beállítások normálisan az ára könnyen januárra csúszhat a valódi megjelenése.A kártyával kapcsolatban több kérdés is felmérés bennem.Egy jó hete a legolcsóbb 390 105000környékén ment.Ma ez az ár 114000.Kérdés árban mennyire akar helyet csinálni az új kártyának az AMD az áremeléssel.Én összességében 90-100ezer forint közé várom a 380xet.Azon az áron viszont valamit produkálnia kell.Az Ismert specifikációk alapján mennyire tehető kB hogy megközelíti az alap órajeles gtx970et vagy r9 390et
-
Televan74
nagyúr
válasz Malibutomi #17823 üzenetére
Ez mind szép és jó,de a hazai vásárlókat az érdekli,mikor mehet érte a boltba.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Tyrel
őstag
Én is a 380X és a 390 közt vacilálok, de utóbbi már nagyon drága - tényleg csak akkor mennék felé ha "muszáj". Igazából a 380X 256bit-es 4GB memóriája - szerintem - FHD felbontáson nem igazán katasztrófa, úgy is a GTX970 szintjáre van most - szerintem - belőve a gamer piac belépő enthusiast szintje még tőlünk jóval nyugatabbra is, azon meg ugye 4GB sincs igazából... szóval nem hiszem hogy a fejlesztők ill. a játékok mostanában köhögni kezdenének ennyi memóriával...
...de van annak az Antigua-nak egy másik tulajdonsága ami nagyon nem felsőkategóriára (még ha csak annak legaljáról aljáról is van szó) hajaz. A 32 ROP-ra gondolok.
Ez mit jelent a gyakorlatban? Mit csinál pontosan a ROP ill. milyen környezetben / milyen terhelés mellett van jelentősége, mikor lehet érezhetően szűk keresztmetszet? DX12 mennyire lesz érzékeny ezek számára, vagy pl. egy új CryEngine (Star Citizen-re gondolok) mennyire sínyli meg hogy ROPék csak 32-en vannak?
Turenkarn
-
robertosz91
tag
Lenne egy olyan kérdésem, hogy szerintetek, a 290/390(x)-et vajon kihozzák csökkentett csíkszéllel? Mert talán arra még vevő lennék 120-150watt fogyasztással, van rá bármi esély? Vagy megint megkapjuk 28nm-en, visszafogott órajelekkel 480 néven?
Az élet jó, csak meg kell tanulni lebegni a sz@rban.
-
füles_
őstag
válasz robertosz91 #17829 üzenetére
Szerintem a hawaiit jövőre már végleg eldobják,és jön a helyére valami ellesmere vagy vega10 alacsony fogyasztással
-
Malibutomi
nagyúr
válasz robertosz91 #17829 üzenetére
Elvileg az egesz kinalat frissitve lesz 14nm-en, mostani kartyakat nem hiszem hogy atvinnenek kisebbre.
-
Valdez
őstag
válasz robertosz91 #17829 üzenetére
Szerintem most 14/16nm-en új lesz minden, gcn1.3-al. Persze ez nem jelenti azt, hogy régi szereplők ne köszönnének vissza alsóbb kategóriákban 28nm-en.
[ Szerkesztve ]
-
robertosz91
tag
válasz Malibutomi #17831 üzenetére
Nem tudom mi az olcsóbb, átdolgozni az arhitektúrát vagy teljesen újat fejleszteni. Attól függ mennyit kell módosítani, de lehet, annyit kellene rajta átdolgozni, hogy az már tényleg teljesen más. Kíváncsi leszek mennyibe fog fájni egy olyan új generációs kártya, ami hozza a 290-es teljesítményét. Remélem az már 70e környékén megvásárolható lesz.
Lehet erősebbet veszek, de remélem nem folytatódik a drágulási tendencia.
Az élet jó, csak meg kell tanulni lebegni a sz@rban.
-
#85552128
törölt tag
Specifikációk alapján nem lennék meglepve ha clock to clock 5% (nagyon optimális esetben 10%) különbségnél több nem lenne a 4 GB-s 380-hoz képest.
Nálam is 4-11% közötti különbségek voltak Furyval a +4 unlockolt CU-val és ott azért sávszél/rop is több van. [link]
[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
#85552128
törölt tag
+9% 1080p-n, +10% 1440p-n magasabb memória órajellel a 2 GB-s 380-hoz hasonlítva.
A 4 GB-s változatoz viszonyítva még ennyi sem lenne, főleg megegyező órajelekkel.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Aztakurva... 1,1 GB szabad helyet kér a Radeon Crimson driver. És ez csak a 7-es béta, vagyis nincs benne minden.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Energiaital topic
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Linux kezdőknek
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- foobar2000
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest